Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 351104

Semmi értelme. Semmi. Életveszélyes és méregdrága technológia - akkor már egy dízel hibrid még akkor is olcsóbb és biztonságosabb lesz, ha mesterségesen kell az üzemanyagot előállítani.

Előzmény: zöldkomcsi: (351103)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351103

Olyan szerintem SOHA NEM LESZ, hogy majd a kamionokban 2-3 kilométerenként (és 2-3 óránként) az út szélén nagy állomásokban cserélgetik a több tonnás, több tízmilliós értékű akkucsomagokat, a menet közben töltögetés meg nyilván alma, az áteresztő-képességet a töredékére redukálná...

 

Olyan nem, de pl nátriumot és ként nyugodtan, közben nátrium-szufidot meg leengedi. Csak döntés kérdése, nem sokkal körülményesebb mint pl az LPG, a CNG nél még egyszerűbb is. lehet persze levegő is a kén helyett, de az már nyűgösebb csúcstechnika ui az akkumulátorban folyamatos plazma van mint ha hegesztenének az elektródák közt. De az se lehetetlen, lítiummal egy tankolással még messzebb eljuthat mint a gázolajjal. Ez lehet, léci ne vitassad.

Nem akceptálod amit írogatok, hogy nincs műszaki probléma csak társadalmi a probléma.

Ne kezdjük előről, hogy szerintem ez volt a római bukás egyik oka is, a társadalom nem tudta tömegesen alkalmazni a víz energiát, bár minden technika rendelkezésre állt hozá. Olvaslak téged is, mint forrást, de másokat is.

Előzmény: advocatusdiaboli (351094)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 351102

Azt számolsz ki tőlem, ami jólesik - szerintem akkus nehéz távolsági teherszállítás akkor sem lesz, agyrém.

 

Kezdve azzal, hogy nincs a világon ehhez elég lítium és kobalt. Ha jön a "csodaakku", akkor természetesen más lesz a képlet, ahogy a csoda hidrogéntárolótól, hidegfúziótól, meg a többi csodától is más lesz.

De én most a csodák nélküli állapotot számolgatom.

Előzmény: _Berci (351099)
_Berci Creative Commons License 2019.06.24 -6 0 351101

 

Mennyi a legutolsó publikus német fajlagos emisszi...

 

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/38897/umfrage/co2-emissionsfaktor-fuer-den-strommix-in-deutschland-seit-1990/

 

Szerintem a 2019-es ertek ~440 g/kWhe alatt lesz (több megujulo, kevesebb exporttöbblet.)

 

 

Előzmény: szilvatövis (351093)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 1 351100

Nem fogok jönni. Egyszerűen arra szeretnélek végre ráébreszteni, hogy ha nem bírod kigazdálkodni sehogy sem egy mondjuk 15 literes fogyasztású autó rezsijét - akkor egy 13-14 literes fogyasztásúét sem fogod tudni kigazdálkodni, akkor egy 5 literesre lesz legalább szükséged ahhoz, hogy valóban komolyan más helyzetbe kerüljél.

Ezekkel az energiamixekkel viszont egyszerűen nincs ennyi potenciál még az EV-ben sem, tehát az ENERGIAMIXEKEN kell változtatni, ha viszont az sikerül - akkor az önmagában megoldás a problémára, mert a globális emisszióért most sem a személyautós szektor a fő felelős.

 

De hiába írom le ezerszer, nem érdekel, EV az isten, azzal kell foglalkozni, kizárólag azzal...

 

Az meg, már elnézést, de egy oltári hülyeség a számításodban, hogy az Ioniq 38,5kwh-s akkuját 5.5 tonna CO2 egyenértékűnek számítod, a prius HUSZAD EKKORA akkuját meg 2-nek, nem sül ki a szemed, már ne is haragudj?

Ez már nyílt számítási csalás...

 

És ha már életciklust nézünk, akkor az Ioniq a következő 200 ezer km-ét (de szerintem még ennyit sem fog húzni..) kezdi egy akkucserével, a Prius meg kihúz még két ciklust anélkül.

 

A teljes életcikusra vetítve nem lesz előnyben az EV. Lehet, hogy igazán rosszabb sem lesz, de előnyben sem lesz, amúgy  te számításaid is oda jönnek ki, hogy a benzines-hibrid-EV valójában tök egy nagyságrend, használat és módszertan kérdése, ha a benzines kiskocsi esetleg beéri 6 liter helyett 5.5-el is (beéri...), akkor már az sem rosszabb az EV-nél, ha meg a Prius kijön 4 literből és kihúzza az akkuval 600 ezerig, akkor simán megveri az EV-t, nem is kicsit.

 

De ha nem AKKOR IS MINDEGY, MERT EKKORA KÜLÖNBSÉGEKKEL NEM OLDUNK MEG SEMMIT.

 

A globális emisszió tized-százalékait akarod simogatni mindenáron. Mellesleg az összevetés azért baromság, mert a benzines kisautóból hármat kapsz az Ioniq árán, a felhasználók zöme még a következő tíz évben sem fogja tudni megvenni, és még a Prius is olcsóbb, hosszú távon végképp (látszik is, a pár éves EV-k áresése a legnagyobb)...

Előzmény: szilvatövis (351098)
_Berci Creative Commons License 2019.06.24 -6 0 351099

 

Az EV teherautot eddig valojaban csak a Tesla pedzegette. De miert is ne lehetne a hatotavja ~500-600 km (ehhez akkor 500-600 kWh akku kellene), ami (legyen 5-6 kg/kWhe akkupakkal szamolva) ~2,5-3 tonna (ami kb. annyi, mint ~10 db Model 3 10 db akkupakkja).

 

Mennyi egy nehez teherauto (~500 LE-s) motorjanak, sebvaltojanak, differencialjanak, tengelyeinek, turbojanak, ~1500 liter üzemanyaganak, üzemanyagtartalyanak, kipufogojanak, akkujanak, ... meg a tovabbi jarulekos izeknek az összsulya? Szerintem mosolyogva a 3-4 tonna kategoriaja ...

 

Ha egy EV-teherauto elm1 ~500 km-t, akkor ~1000 töltes/kisütes ciklussal peddig ~500 000 km-t. Vagyis ~1 millio km-t megtesz 1 akkucserevel. Ha 500 kWh benne az akku, akkor az 150 $/kWh-val szamolva ~75 000 $. Az pedig összesen (eredeti plussz csere) 150 000 $, vagyis az akku költsege 15 $cent/km (egy vontato teherauto kölsege jelenleg ~1,5 €/km).

 

Közben, 1 millio km alatt a dizelteherauto eleget ~300 000 liter üzemanyagot, aminek az ara a következö 10-15 evben, mondjuk ~500 000 $ (aki tudja jobban, az saccolja).

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351094)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.24 0 1 351098

Nem én találtam ki a németeket, de ha kiderül, hogy ott is jobbak az EV-k, jössz majd a lengyelekkel...

 

Tudod mit, számoljuk ki 500 g/kWh-val!

A Toyota Prius EPA fogyasztása 4.52 l/100 km *2.3 kgCO2/l = 10.4 kgCO2/100km

Hundai Ioniq EPA fogyasztása ~ 15.6 kWh/100km, akku mérete 38.3 kWh

Német 2016-os villanyintenzitás 500 gCO2/kWh

 

Karbon lábnyom 200 ezer km-re vetítve:

 

Benzines kisautó fogyasztás 6 l/100km * 2.3 kgCO2/l = 13.8 kgCO2/100km

2000 * 13.8 = 27.5  tCO2/200e km

Prius:

2 + 2000 * 10.4 = ~23 tCO2/200e km

Ioniq:

38.3*145 = 5550 kgCO2 akku

5550 + 15.6 * 0.5 *2000 = 5550 + 15600 = 21 tCO2/200e km

 

A németeknél is a legtisztább az EV.

 

Sajnos új ország után kell nézned, ajánlom a lengyeleket, vagy Indiát, ott aztán tényleg mocskos a villany, de siess mert telepítik arrafelé is a megújulókat ezerrel!!!

 

Előzmény: szilvatövis (351096)
_Berci Creative Commons License 2019.06.24 -7 0 351097

 

Ha egy mai modern ICE heavy-truck ~30 liter/100km-t fogyaszt, akkor (ha a dizel energiatartalma ~9 kWhth/liter), valamint (~30%-os atlaghatasfokkal kerreg), km-kent 2,7  kWhth-t tud elegetni, amiböl 2,7*0,3 ->  ~810 Wh-t a kerekekre vinni, ... ami 81 kWh/100km-nek felel meg.

 

Ha egy EV heavy-truck hajtaslancanak az eredö atlaghatasfoka ~80% es 100 km-kent elfogyaszt ~100 kWhe delejt, ... es SZINTEN ~80 kWh energiat tud az utra vinni.

 

Vagyis, a nehezeherautokat illetöen ~30 liter/100km ICE == ~100 kWhe-vel. A 30 liter fosszilis energiatartalma ~270 kWhth ... mig a ~100 kWh delejt (fosszilis gazbol es ~60% hatasfokkal) elö tudjuk allitani ~166 kWhth gaz termikus energiajabol (itt azert nem art megjegyezni, hogy a gaz, 1 kWhth-ra vetitve sokkal ócsóbb, mint az olaj).

 

Ha pedig pl. egy teherszallito vallalat sajat PV-mezökkel is rendelkezik, vagy szelkelepekkel, vagy azokban reszesedese van, valamint a delejt benyomatja a halozatba, ... akkor a teherszallitasa CO2 tartalma meg radikalisabban csökkenthetö ... es levihetö talan ~50 g/kWh ala is.

Miközben a dizel heavy-truck eseteben elakad a tü a lemezen a 600-800 g/km nagysagrendnel ...

 

Előzmény: _Berci (351091)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351096

Neked van rá forrásod?

Előzmény: advocatusdiaboli (351095)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 351095

Hja, hogy neked lehet csak úgy????

 

Ha azt sem tudod, honnan és mire hivatkozol, miért tekinted alapnak?

Előzmény: szilvatövis (351092)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 1 351094

EV teherautók lesznek utoljára, ezt te is tudod. Még a városi buszoknál is korlátozott a kör, ahol ez a technológia elsüthető.

 

Olyan szerintem SOHA NEM LESZ, hogy majd a kamionokban 2-3 kilométerenként (és 2-3 óránként) az út szélén nagy állomásokban cserélgetik a több tonnás, több tízmilliós értékű akkucsomagokat, a menet közben töltögetés meg nyilván alma, az áteresztő-képességet a töredékére redukálná...

A hibrid hajtás magas hőmérsékletű hőcserélős gázturbinával is kevésbé futurisztikus ötlet, mint ez.

 

Pont az a problémám - amit nem szerettek tudomásul venni - hogy vagy valami tök új csodaakkuval állunk elő, vagy a legnagyobb fogyasztású-emissziójú szektorokban (repülés, tengerhajózás, távolsági teherszállítás és buszok valamint a nem villamosítható vasutak) az akkus hajtás sosem fog labdába rúgni.

Az a szektor, amiben egyáltalán elvi síkon is szóba jöhet - az meg a globális emisszió 3-4%-ért felel csak, és ezt sem tudja az EV eltüntetni, legfeljebb redukálni. De, mint ma egész nap ezt taglaltuk, még azt sem feltétlenül, csak bizonyos körülmények között.

 

Nem ez lesz a messiás...

Előzmény: _Berci (351091)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351093

Tényleg. Bercíííííííí. Mennyi a legutolsó publikus német fajlagos emisszi... ha lehet ne valami szennylapból.

Előzmény: szilvatövis (351092)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351092

Forrás? No jó... majd rákeresek....

Előzmény: advocatusdiaboli (351089)
_Berci Creative Commons License 2019.06.24 -7 0 351091

 

Ha abbol indulnank ki, hogy a nehezteherautok ~30 l/100km-t fogyasztanak, akkor a CO2 kibocsatasuk ~780 g/km.

 

Ha egy hasonlo EV teherauto elfogyaszt 100 km-kent ~100 kWhe-t (szerintem atlagban a 80 kWhe atlagterhelesnel jogosabb lenne), akkor a jelenlegi atlagdelejböl (450 g/kWhe) ~45 kg CO2-t produkal, ami 450 g/km.

 

Europaban ~2 millio nehezteherauto egereszik az utakon ...

 

Ha sikerül(ne) levinni, mondjuk 2040-re a delej CO2 kibocsatasat ~100 g/kWh-ra, akkor az EV teherauto CO2 termelese ~100 g/km-re lemehetne (es közben, mondjuk atlagban ~15-18 tonna terhet vonszol, vagyis 100 g CO2-vel produkalna ~15 tonnakilometert).

 

Előzmény: _Berci (351084)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351090

Hahaha. EP... és 2016. Jobb viccet is tudtál már. Miért nem a Blikkből idézel?

Előzmény: Platon (351088)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 351089

Hát, a múlt évi adat a németeknél még valami 518 körüli volt, nem lesz ebből szerintem idén 400, amúgy is a kiszabályozási mizériák miatt sokkal korrektebb lenne a tényleg összefüggően viselkedő kontinentális energiarendszer átlagát tekinteni - ugyanis ez a valóságban tényleg csak így áll meg a lábán, a német-dán szélnek bizony sokszor a lengyel szénerőmű kell a háta mögé, a sok PV-nek meg éjszakára a francia atom...

Sokkal korrektebb azt mondani akkor már, hogy a kontinentális átlagérték 508, erről a rendszerről leválni ugyanis kb: senki sem képes, alig van ország, ami megállna a lábán ezek után komolyabb ellátási anomáliák nélkül - vagy talán nincs is...

 

A hidrogén meg azért drága és rossz hatásfokú, mert nem fejlesztjük, nem foglalkozunk vele. Amúgy nem biztos, hogy az lenne. Mindketten tudjuk, hogy a megújulós történet el fogja érni a lehetőségei határait, valójában a dán-német relációban szerintem már el is érte, és a kontinentális rendszer kiszabályozási-háttérkapacitási képességei nélkül önmagában már most sem állna meg. Ha az egész rendszer emisszióját akarjuk olyan szinten redukálni, amiről te itt álmodoztál (40g és hasonló értékek - tizede alá) - akkor itt ipari szintű évszakos tárolókapacitások nélkül nem lesz előre.

 

Tudod, hogy szerinted ez hülyeség, meg SEMMIFÉLE tárolás sem kell a PC/Wind mögé, vagy csak alig - de ebben sosem értettünk egyet, és a jelek szerint most sem fogunk.

Előzmény: szilvatövis (351087)
Platon Creative Commons License 2019.06.24 0 1 351088

Persze hogy nem.

 

Valójában 560g/kWh 

 

Éppen a tízszerese a mocskos Német áram emissziója, mint a tiszta Francia energiaellátó rendszernek. 

 

Előzmény: szilvatövis (351079)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351087

Semmi kifogásom a hidrogénhajtás ellen azon kívül, hogy baromi drága, és rossz hatásfokú, tehát duplán szennyez mint egy EV, sőt még egy benzinesnél is. De városban jó....

Van forrásod az 500 g/kWh-ra? Fogadunk, hogy közelebb van a 400-hoz, mint az 500-hoz?

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351081)
Platon Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351086

Dehogynem. Új, ellenálló növényfajtákról. 

Előzmény: Törölt nick (351070)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 1 351085

Szerinted meg exponenciálisan nő.

 

Kezdek összezavarodni. Megint tökmindegy, csak ne nekem legyen igazam?? ;-)))

 

De mindegy, sokadszorra: volt már a légköri CO2 arány 8-10 ezer ppm körül is, vélhetően még sokkal több is. Virágzott az élet, mint állat, a bolygó zömén trópusi paradicsom volt. Sosem főtt meg, sosem került víz alá sem - nincs is annyi víz a bolygón.

 

Hogy egy további felmelegedés fog-e problémákat okozni? Bizonyosan fog, de a klíma mindig ingadozott, emberi tevékenység nélkül is ingadozott (szó sincs semmiféle stabilitásról, klímaváltozások okozták a népvándorlásokat, birodalmak felemelkedését és bukását is), ha nem tudjuk kezelni - meg is érdemeljük. Mindenképpen muszáj lesz alkalmazkodnunk.

Előzmény: Auralianus (351082)
_Berci Creative Commons License 2019.06.24 -7 0 351084

 

Szemelyauto/car.

 

2021 target

From 2021, phased in from 2020, the EU fleet-wide average emission target for new cars will be 95 g CO2/km.

 

This emission level corresponds to a fuel consumption of around 4.1 l/100 km of petrol or 3.6 l/100 km of diesel.

 

https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en

 

Van-s.

 

2020 target

From 2020 on, the EU fleet-wide average emission target will be 147 grams of CO2 per kilometre.

Emissions of 147 g CO2/km correspond to around 5.5 l/100 km of diesel.

 

https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/vans_en

 

Trucks.

 

On 17 May 2018, the European Commission presented a legislative proposal setting the first ever CO2 emission standards for heavy-duty vehicles in the EU.

The proposed targets for average CO2 emissions from new lorries:

  • In 2025, 15% lower than in 2019
  • In 2030, at least 30 % lower than in 2019 (indicative target, subject to review in 2022)

The proposal also includes a mechanism to incentivise the uptake of zero- and low-emission vehicles, in a technology-neutral way.

 

https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/heavy_en

 

advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 351083

Persze, ha sikerülne, és ha öreganyám lenne a villamos, akkor, akkor...

 

Nézd, a vágyvezéreltség picit mindenkiben ott van, nyilván a nekem kedves dolgokban én sem vagyok mentes tőle. De ne essünk túlzásba - most tényleg az megy ebben a vitában, hogy a benneteket igazoló dolgokat még ha azok csupán erősen esetleges jövőbeni potenciálok is, akkor is már biztos tényként kezelitek, a cáfolókat meg akkor is esetlegességként, ha amúgy tények...

 

HA MAJD OLYAN LESZ az energiarendszer, hogy majd 40 meg 100g/kwh lesz az áram CO2 emissziója - akkor az biztos, hogy az én kalkulációim is teljesen másképpen fognak kinézni. De most nem ilyen, és az, hogy ilyenné lehet - az csupán esetlegesség.

 

És ilyen alapon lehetséges a hidrogénüzemre átállás is, ami meg belsőégésű motorok mellett is klímasemleges lehet, tehát itt fikciókat én is tudok felhozni...

 

Ezzel szemben viszont a pőre, nyers, csupasz valóság az, hogy ha pl: jól eleresztett USA polgár vagy, és éppen azon tűnődsz, hogy miként tudnál fajlagosan kevesebb CO2 emisszió, és általában kisebb környezetszennyezés mellett autózni - akkor jobban teszed, ha a Tesla szalon és egy Model S/X/3 választása helyett veszel egy Camry hibridet. Nem, nem fogsz ezzel világot megváltani - de PICIT KISEBB lesz a "lábnyomod" mégis, és mellesleg jó eséllyel sokkal kevesebb problémát, bosszúságot is veszel a nyakadba.

 

Ez van, lehet asztalt verni, utálkozni - de akkor is ez van. Kiszámíthatóan ez van, és te is tudod, hogy igaz, amit írtam. 

Előzmény: _Berci (351080)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351082

Izé... a fejlett országokban NEM csökken... csak akkor, ha nem számolod a repülést és a hajózást... Ha beleszámolod, akkor pedig stagnál...

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351075)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 351081

"Németország már 400 g/kWh kibocsátás körül jár, de meg van a lehetősége, hogy lemenjen 40 g/kWh-ra."

Az első állítás konkrétan még nem igaz (de amúgy 400-al számolva is nagyjából 100g/km körülre jön ki az átlagos EV fogyasztás + akksi képlete, ami NEM JOBB egy hibridnél), a második meg, már elnézést, nevetséges felvetés...

Ha majd annyi lesz, akkor igazad lesz, de ilyen alapon akkor meg a hibrideket hidrogénüzemre állítva azok akár zérónak is vehetők lesznek... Never go full retard...

 

https://www.youtube.com/watch?v=oAKG-kbKeIo

Előzmény: szilvatövis (351074)
_Berci Creative Commons License 2019.06.24 -7 0 351080

 

A 40% az olaj, de a többi a gáz és a szén. Azzal mi lesz?

 

Hat ez közismert. De sokadjara is leirhatom.

Az olaj felhasznalasat csökkentjük (ha sikerülne felezni, akkor a sejkek nagy resze ismet kecskere koncentralhatna ... de ~30%-kal valszeg csökkenthetö ... es akkor az olaj ara 20-25$ körül all be) ... a gaz felhasznalasa növekedni fog, mig a szen egeteseböl ~2040-re igen nagy mertekben ki szeretnenk szallni. Összessegeben pedig a fosszilis energiak mennyiseget szeretnek (mondjuk 2040-re) harmadara csökkenteni. Lehet, hogy ez azert nem fog menni, mert közben ~9-10 milliard emberke nez majd ki tanacstalanul a fejeböl ... de egy felezes valszeg akkor is lehetseges ... ezzel a Föld klimaterhelhetösege pedig valszeg meg meg tud küzdeni ... ahol meg kar keletkezik, ott nem roppan lssze a tarsadalom (gazdasagi csöd, haboruk, ...), hanem atveszelhetö lesz a helyzet ...

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351068)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351079

Nem igaz. Nincs rá forrásod, ezt is csak kitalálod.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351076)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.24 0 1 351078

Mindentt megt lehet beszélni, de valótlan állításokat kénytelen vagyok először cdáfolni.

Ha a tényeket tiszteletben tartjuk, utána lehet beszélni azok jelentőségéről.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351063)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.24 0 0 351077

szerinted az évi 2%-os növekedés az nem exponenciális? :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (351075)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 351076

A német energiarendszer jelenleg kb: 500g/kwh körül termel.

 

Számold akkor ki, és cáfold meg, amit írok...

Előzmény: szilvatövis (351074)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.24 -1 0 351075

A globális CO2 emisszió nem nő exponenciálisan. Még mindig nő, de közben a fejlett országoké már csökken, és a technológiáikat kezdik átvenni a növekményt még okozó fejlődők (elsősorban Kína-India is).

 

A hőmérsékletre megint azt tudom mondani, hogy volt már több, mint tízszeres is a CO2 koncentráció a légkörben - a bolygó akkor sem főtt meg. És tudod mit - szerintem most sem fog. Elhiszem, hogy még melegebb lesz, még szélsőségesebb, és azt is, hogy ez nagyon sok problémát fog okozni - főleg azért, mert az emberiség még mindig képtelen globális problémákat globálisan kezelni, tetű önérdekek mentén szűk lokális gondolkodás mentén képes a többség még mindig csak cselekedni.

Előzmény: Auralianus (351071)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!