Egy cipőben járunk. Nekem is tetszenek a nagyrobogók, még jó, hogy I_AM felvilágosított a szervizköltségeiről.
Te mikor tervezed a motorvásárlást? Most vagy majd tavasszal? Én még nem döntöttem el véglegesen, hogy valami frankó 50es robogót veszek vagy mondjuk GS500-at. Lehet, hogy jövőre veszek egy robogót, meglátom, hogy milyen vele az élet, aztán ha nem jön be, akkor eladom, és veszek valami frankó naked, túra motort.
I_AM !!! Légyszi dobj egy emailt, vagy add meg az email címedet. Nem szeretném szétoffolni a témát robogó ügyben.
Pedig a nagyrobogó lett volna a másik alternatíva, amire gondoltam. Amúgy a robogóhoz nem vészesen drága az alkatrész (sőt) csak sok(szor) kell. Macerás. (http://www.scooterracing.hu)
Én is hasonló számításra jutottam és ezért döntöttem a csere mellett. Ha a GS drágább is, akkor sem szignifikánsan. Cserébe igazi motorozós élményt kapok. Furcsa, hogy az ember azt gondolná, hogy egy robogó mennyivel olcsóbb és nem... Engem is meglepett, mikor kiszámoltam.
Számold bele az olaj árát! Majdnem annyit fogyaszt, mint egy GS :(. Nekem 3,5 körül fogyaszt a robogóm, Ha a rendes olajat hozzászámolod kijön 4,5l-re 100km ára. A GS meg fele város fele vidék kombóban (az elmndások alapján) fogyaszt mondjuk 5-5,5-t.
Én 600-700 km-t megyek kábé havonta. Utánajártam mindenféle árnak, szervíznek, stb (amortizáció és alkatrész is benne van). Megközelítőleg az jött ki, hogyha robogóval közlekedek, akkor havi 5000 Ft-ot spórolok ahhoz képest, mintha csak autóval mennék (autó ugye kell). Ha veszek egy GS-t és ugyanolyan arányban használom a kocsi-GS kombót, mint ahogy eddig a kocsi-robogó kombót akkor olyan árban lesz a közlekedésem, mintha mindenhova kocsival mennék. Tehát lesz egy motorom és egy kocsim annyiért, mintha mindenhova kocsival mennék.
Robogóval nem spórolsz meg jelentős költséget, mert autód úgyis van. Amit megspórolsz az az IDŐ. De azt a GS-el is megspórolod.
Így jutottam oda, hogy az a havi +5000 Ft ér nekem egy "rendes" motort.
Nekem is van egy 70-es "soft tuning" robogóm. Annak olyan 70 körül van az utazója, 90 körül már üveghang. Én 70-el szoktam vele közlekedni és ha beleszámolom az olja árát is (mert ugye itt az is kell!), akkor olyan szűk 4,5-re jön ki a fogyasztás. És autóúton már parás azért, mert tolnak lefele 70-el. :S. A szíjakat tényleg eszi, meg a henger sem szeret 20ezernél többet elmenni, de viszont az áruk nem tétel a csere meg szintén minimális idő. Bár lehet, hogyha egy GS elmegy 150e KM-t, akkor azalatt egy robogó megeszik 5 hengert, az annyira mégsem jó már.
Én is váltani készülök, mert a robogó ugyan nagyon jó, de városon kívül erősen korlátozott, túrázás pedig egyenesen felejtős (barátaim is túráznak és szeretnék csatlakozni).
A sorok közötti navigálásról annyit, hogy múltkor végig jött mögöttem egy 600-as sor4-es gép. Tehát ahol a robogó elmegy, ott szerintem a GS is.
Azért választanám a GS-t, mert városba is használható és túrára is jó. Nekem "kis" motor kell, amivel viszont bátran ki lehet menni a városból is és tartósan utazik 100-110-et erölködés nélkül. Ráadásul igénytelen is, ami kimondottan jól jön a mindennapi használatban, mert ez nálam nem csak hobbi eszköz.
Ami előny a robogóban, az a rendszámnélküliség és az ezzel elmaradó költségek, büntetések. Ezek is azonban elmúlnak hamarosan, ha tényleg rendszám kell rá.
Amúgy a nick-em az a régi suliból a Neptun kódom:) (ez azonosítja az egyetemi hallgatókat)
Furcsa belecsöppeni a motoros fórumokba és a motorosok világába, uis a fogyasztásadatokat mindenki hangsúlyozza, én meg mosolygok magamban a 3-4 litereken, gondolva arra, hogy a 8liternek a 4 is csak fele. Szóval mit számít az, hogy 3 vagy 4 liter esetleg 5. Az akkor is kevesebb a 8tól. Persze-persze fontos a fogyasztás, autóválasztásnál én is megnézem. A motornál sincs ez másképp. Gondolom a tuning 50-es is megeszi a 4-5 litert??? Milyen robogód van?
Off. Tudom, rég volt a szimós robogós korszakom, emiatt is ódzkodok a robogóktól. Utáltam, hogy egy évesen még ment 60-at is, majd kétévesen már csak 55-t, és ez így folytatódott, majd 3 évesen beállt 50-re a max sebesség, utazni olyan 40-45 volt neki kényelmes. Persze az akkori és a modern robogókat összehasonlítani olyan, mint a trabi-merci.
Az 50-es robogókat a folytástól megszabadítva mennyi a kényelmes (nem erőlködik) utazó sebessége? Jó-jó. Megy 90-et nyélgázon 6 litert fogyasztva, de úgy nem megy ki a világból. On.
Igen, ez az. Én az IC-k helyett diódákkal kapuztam ki a 7 szegmenses meghajtását, így robosztusabb. A jeladó abszolút gyári. Gondolom más Suzuki modellekből.
(Egész könnyen megjegyezhető nicket találtál... :-)))
Ahogy írták korábban is, egyedül a végsebesség mutatja meg, hogy 34 vagy 48 LE az adott GS 500 teljesítménye. Az egyetlen különbség a két változat között, hogy a folytott változat gáztolattyúja (suber) ki van fúrva, és emiatt 6.-ban kb. 7000 fordulat körül elfogy a vákuum a karburátorban és a furaton beáramló levegő miatt nem tud magasabbra emelkedni a gáztolattyú... Tehát a 34 Le-s változatnál 140 km/h körül vége a gyorsulásnak...
Nekem forgalmi szerint 25 kW = 34 LE változat van, bár a kereskedésben azt állították, hogy folytatlan függetlenül a papíroktól. Mivel még most van 1180 km benne, még nem forgattam 6000 fölé, így még nem tudom mi az igazság. Egy biztos, akármelyik változat is, nekem tetszik, nem is nagyon akarom jobban forgatni a későbbiekben sem...
Ez egy jópofa ötlet és simán megvalósítható. Igazából még az elektronikát is ki lehetne dobni belőle és berakni 6 led-et vagy egy "volume bar"-t. Annál kevesebb dolog romolhat el.
Felhívtam az első útba eső Suzuki szervizt (FullGas Balatonboglár), oda meghozatják. A jeladó 9.000, egyéb (7 szegmenses kijelző, diódák, panel, vezeték, csatlakozók) kb. 2.000.
Nekiláttam egy sebességfokozat-kijelző barkácsolásának, a neten talált infó alapján néhány saját ötlettel. Az alapja az alkatrészként kapható "jeladó", ami a mostani üres fokozat-jeladó helyére megy be, és ő már minden fokozatot "ad". Jövő hétre várom,közben alakul hozzá az "elektronika". Majd teszek fel képeket!
Ennek ellenére én is járok a Red Baronba, bár "munkakapcsolatom" már nincs velük (úgy csiripelték a madarak, hogy a "belső ellenőrzés", már ott sem a "régi").
Miért járok? Egyrészt mert közel van, másrészt meg egy ilyen cég arra kiváló, hogy a sok egymás mellett álló motort jól össze lehet méregetni és jó eséllyel lesz olyan típus, ami minket érdekel.
Olyan ez, mint amikor az ember mondjuk TV-t vesz. Elmegy a HÜLYEbe, megnézi melyik TV milyen, aztán megveszi valahol, ahol 20%-al olcsóbb. De a HÜLYE mégis jó hogy van, mert össze tudja hasonlítani a sok TV-t élőben is.
Árak? Erről inkább ne is beszéljünk. Szerintem, ha megveszek valamit magánembertől és nagyon belenyúlok a szarba, akkor is a "redbaronos" árkülönbözetből simán generálozom az egész gépet. Másszóval: nagyon drága.
Nézelődni menjetek ki bátran (arra nagyon jó), másra azonban nem való.
A korábban feltett kérdéseimre válaszolna valaki? :( Megköszönném!!!
Én azt mondom "Isten ments" RedBaron és Motor-Sapiens és hasonló cégektől, akik hülyére veszik a vásárlót, itt pontot tennék a mondatom végére. Veszek egy mély levegőt.
Fenti cégek ajánlata közül:
- Suzuki GS 500 1995. évj. 680 ezer forintocska.
/ennyiért vettem a 2003-as gyári állapotú vasamat 8ezer kilcsivel, februárban/
- Kawasaki ZZR 400 1992. évj. 590 ezer forintocska.
/kollégám 1993. évj. fenti mociját 500ezer ft.-ért vette 2002-ben/
szóval mielőtt veszünk valamit, nézzünk körül a piacon.
Az a baj, hogy én egy ideig "munkakapcsolatban" álltam a Red Baronnal. Nem mondom, hogy szent ember vagyok és megvetettem, amit csináltak, mert én is jól jöttem ki belőle. Egy biztos, én ott motort nem veszek. Persze ez nem jelenti azt, hogy csak olyat árulnak, ami... De azért meggondolnám. Meg az áruk sem éppen a legjobb.