Az első esetben mennyivel a jelző szabadra állítása után kezdett villogni? Én tegnap kb. 2 percet vártam rá, de nem kezdett el villogni (tehát egy sárga volt végig, ami nem is lehetne), és a vonat dobta vissza vörösbe.
Ma megnéztem, hogy mi a helyzet: 5. vágányon két menetből az egyiknél rendesen villogott, a másik menetnél kb 1,5 perc elteltével kezdett, több vágányutat nem vártam meg.
Szerintem a K5-ös egységgel lehet valami gond. Alaposabban megnéztem a dolgot (utasként a peronról), és a K5 most már tényleg egyáltalán nem villog, az egy sárga korlátlan ideig rajta van, függetlenül attól, hogy a következő térközjelző S-S. Viszont a K4 és a K6 gond nélkül tudja a S-VS-t.
Úgy értettem, hogy ha csak az első térköz szabad, és szabadra állítják a K5-öt, akkor az két sárgával jön meg, és úgy is marad, amíg a második térköz fel nem szabadul.
Hát már nem tudom. Ha nem is a jelfogóban, de egyik nap elmegyek másodmagammal kf-re, én a peronon, haverom az AT-nél.. mert már én sem tudom hogy van.
Pont, mint a korábban belinkelt videón.. így követik egymást.. S-S, S, VS
Amúgy a K5-től az AT-ig megvan a fékút szerintem.
Viszont szerintem ha Tcs ejt, a K5-ön ott az S-S, nem egy S! Korábban a T1+TCs ejtésre lett S1, majd VS (lásd a videót). Pár hete meg csak nyugodt egy S volt a K5-ön, szóval JF3 meg sem húzhatott (Tcs állapotát nem tudom).
Pedig, van, ahol van. Pl. Kelenföld és Fradi között a négy térközből a két szélső az rövid térköz. Ennek ellenére, ha Kelenföldről mész ki, egyenesből Fradi felé és csak egy térköz szabad, akkor egy nyugodt sárgával jársz ki: igaz, hogy rövid térköz van, de ha ehhez hozzáadod a kijárati jelző és a Fradi felőli bejárati jelző közötti távolságot, akkor már megvan a teljes fékúttávolság. Hogy a Déli felé is megvan-e, azt nem tudom. Azt hiszem, nincs meg...
A JF3 meghúzása késleltetve van. Hogy miért, fogalmam sincs.
A "hivatalos" indoklás szerint azért, hogy megvárjuk, míg lefutnak a tranziensek (talán a szelektív kártyás ellenőrzés miatt kellhet ez). Hogy ezt a tranzienset miért gondolják a szakemberek 15-20 s-nak, azt nem tudom...
Pontosan. Ezt az egész rövid térközös, négyfogalmú térközjelzős történetet pont azért találták ki, hogy ne lehessen maxival menni, ha a következő jelző vörös. Ezért ilyen esetben nincs egy sárga jelzéskép. A vörösre két sárga az előjelzés, aruzsi pedig leírta, hogy ez a jelfogók szintjén hogy néz ki. A késleltetés érdekes dolog, ki kellene deríteni, miért lett beletervezve a rendszerbe.
A K5-b vágányútban ma 3x láttam JF1+JF3-at a K5 egységében, ami az álmoskönyvek szerint VS-t jelent.
A JF3 meghúzása késleltetve van. Hogy miért, fogalmam sincs.
A K4-a vágányútra nem volt lehetőség, még számunkra a HiF-A-t is meg kellett csinálni, mert Déli nem tudott bejáratot húzni. Kérdés: minek még a Déli bejárat is, ha két térköz szabad? (válasz: 4 fogalmú térköznél nincs ZV csak ha van bejárat a Délinél)
A K5-b vágányutat néztem meg éppen, ahol a térköz S-S és a K5 jelzőn VS-nek kell lenni.
Az UT.B-ben:
T1+TCs húz, Szi+SV+SVI húz sárga sarok jön. JF3k húz, küldük hátra a JF3-nak a villanyt.
A K5 szabadraállításakor a JF1 kb. azonnal meghúz, ami azt jelenti, hogy S van a jelzőn, majd 5-10s múlva hozzáhúz a JF3, ami VS-t ejlenti. Az 5-10s késleltetést Id jelfogó valósítja meg, amit olvastam, de nem kerestem meg.
A fenti állapotot eddig két vágányútban tapasztaltam.
Lehet, hogy lesz ma még K4-a is, de most ott fordított az irány.
Mostani álláspontom szerint a K4-a-ban az Id maradhat húzatlanul és ezért lesz S a VS helyett.