Keresés

Részletes keresés

-Dabre- Creative Commons License 2003.02.10 0 0 29
Nem tudok magyar DT-s honlapot. Bár jó lenne. Tuningot nem sokat találtam a német oldalon. Csak azt, hogy csináld meg a moci hátulját crossosra.
Engem konkrétan csak a motortuning érdekelne. Abban is legfőképp a heger, hogy mit kell és hogyan kreszelni.
Tom85 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 28
Hali!

Majd összeírok minden szir-szart, csak lenne már kész... :) És majd ha jó idő lesz + kész lesz a gépem akkor saját szemeddel is megnézheted!

Tuning leírást a www.dt80.de -n találsz, nem tudom hogy jó-e neked vagy elég-e, de szerintem érdemes megnézni.

Meg van sok szép DT az oldalon. Nem tudsz magyar DT honlapot? Vagy ezen kívül mást?

Na hello!

Előzmény: -Dabre- (27)
-Dabre- Creative Commons License 2003.02.07 0 0 27
Ja! Nncs túl sok látogató. :-((((((((
Majd talán tavasszal.
Ma ís motoroztam, csak kífogyott az anyag, meg Metzeller Enduro 1 gumí van rajta, és az hóba nem sokat fog. Már nagyon várom a jobb ídőt! Tuníngleírást nem tudsz?

(Azér írtam míndent hosszú í-vel, mert a rövíd elromlott.) :-))

Tavaszra legyen kész a gép! Majd írd meg, hogy mennyíbe került a felújítás, ha kész lesz!

ÍRJATOK!!!!!!!!!!!!

Tom85 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 26
Hali!

Asszem mégsem adom el a DT-t, mert most hogy fel van újítva, nem érné meg eladni, inkább használom még egy szezont vagy többet. Szóval lefestem meg megcsinálom (megcsináltatom) rajta ami rossz: kupplung, km óra, fékek szerintem igen kopottak, ülésáthúzás, stb... Lesz vele munka. Idő. Pénz.
Kíváncsi vagyok a képre, minél előb tedd fel ha megvan!

Motorozgatsz a hóban?

Úgy látom csak mi ketten látogatjuk a topicot :(

hello

Előzmény: -Dabre- (25)
-Dabre- Creative Commons License 2003.02.06 0 0 25
Jók és megbízhatók az olasz motorok, de az alkatrészárak nagyon magasak. De ha veszel, akkor ajánlom a Gilera RX-et. Bátyámnak volt, és nagyon ment. 86-os volt, de már önindítós! Tényleg nagyon jó motor.
A suzukit megnéztem, de csak TS-t találtam. Szép motor, csak a műszerfala kicsit csúnya. ( Bár az 90-es volt és nem tudom, hogy mikor volt modfelfrissítés.)
Amúgy én inkább vennék magánembertől.Szerintem olcsóbban megkapod.
Az én motorom '84-es évjárat. Lassan lesz kép is róla.
Tom85 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 24
Hali!

Először is kösz a tippeket!

Fogalmam sincs hogy a dobfékest mennyiért lehetne eladni, de mindjárt írok pár árat az újságból DT80-asokról

92es: 150 Ezer körül láttam az újságban de sajna dobfékest nem láttam... Mennyire gondoltál, mennyiért hirdeted? Szerintem 110 körül próbáld meg, vagy amennyiért jónak látod. Milyen évjárat?

Láttam egy DT80-MTX80 alkatrészes hirdetést, postai utánvétellel is: 0620-414-9431

Na! Látom te is japán-párti vagy. Én is az volnék csak most ellentmond ennek a mostani DT-m állapota. 125-ben mit gondolsz az olasz gépekről? Láttam újságban 92-92 körülieket 2-3 száz ezer Ft os áron...
És a Suzuki TSR 125-ről? Az RMCben láttam egy ilyen Suzit, nem is rossz állapotban 3 kiló körül. SZerinted az RMC-ben érdemes motort venni vagy inkább magánszemélytől ajánlatos?

hello

Előzmény: -Dabre- (23)
-Dabre- Creative Commons License 2003.02.05 0 0 23
Tom85

Az első sárvédőre, fejidomra és a kér oldalidomra összesen volt 3-4 ezer. És én is használtam műanyag alapozót, de csak az első sárvédőre. Az oldalidomokra és a fejidomra nem fujtam de azokat leszórógitteztem, (még jók!) Ha szép fényt akarsz dobni rá, akkor mindenféleképpen használj. Az is lehet, hogy ha a műanyagra simán ráfújod, akkor összehúzza. Szóval ne sajnáld rá a pénzt.

125-be is szinte csak a DT-t tudom ajánlani. Szerintem a legelterjettebb 2-ütemű enduró mo-on, ami még megfizethető. De én még ajánlanám a Honda CRM-et is. Azt 250-300 e körül már kapsz.

Szerintetek mennyibe lehetne eladni a motorom? (Elöl hátul dobfék :-((((((((()
Én is akarok venni egy kicsit nagyobbat.
(Suzuki DR 350)

Tom85 Creative Commons License 2003.02.05 0 0 22
Hello!

Gumi:
Elöl: Michelin SIRAC 2.75 - 21 többi adatot nem tudtam megnézni elég rosszul láttam a garázsban meg helysem volt igazán...
Hátul: Pirelli MT70 4.10 - 18- 60R

Dabre: 3-4 ezerben volt az egész gépre való anyag vagy idomonként ennyi? Nem használtál műanyag alapozót? Vagy nem is kell? Pár ember szerint kell, én meg kíváncsi vagyok a Te véleményedre is.

Ya és Ti milyen 125öst ajánlanátok? Szeretném lecserélni a DT 80at már.

csaó

Előzmény: -Dabre- (21)
-Dabre- Creative Commons License 2003.01.28 0 0 21
A fújás nekem benne volt úgy, hogy a tankon kívül minden festve lett kb 3-4 ezer forintomba. De mindent én csináltam. Ezek csak az anyagárak (gitt, szórógitt, higító, festék) Festékből nem vettem jó minőségűt, Neolux minőségű, de eddig semmi gond. Annyi az egésznek a szépséghibája, hogy a kipufogó oldali oldalidomon kezd repedezni a gitt.

Ki milyen gumit használ?

Üdv.: Dabre

Tom85 Creative Commons License 2003.01.26 0 0 20
Hali!
Kösz, szerintem menni fog a fúrás.
A Dt dadog: nekem is volt már ilyen, vizes úton szokott jelentkezni néha, szerintem a gyertyához fröcskölődött víz nálam. A Dt festését mennyiből hoztad ki?
csaó
Előzmény: -Dabre- (17)
-Dabre- Creative Commons License 2003.01.26 0 0 19
A tank az tök tiszta, én is a vezetékekre gondoltam. Tegnap már szárítgattam őket. Mindjárt ki is próbálom.
MBK_O_E Creative Commons License 2003.01.26 0 0 18
Sziasztok!

Nos a mosással kapcsolatban nem ment a tankba esetleg víz, vagy azért a vezetékeket is megnézném hátha vm-t összezártál! Ja egyébként nekem nincs Dt 80-som bár volt még régebben!

Előzmény: -Dabre- (17)
-Dabre- Creative Commons License 2003.01.25 0 0 17
Tom85

Nézd meg, hogy ha furnál bele lukat, akkor maradna -e körülötte elég hús, hogy az első nádszálnál ki ne szakadjon.
Meg ez attól is függ, hogy milyen a kézvédőd. Csak olyan kis műanyagborítás, ami a kisebb ágaktól véd, vagy az olyan fajta, amelyiknek az egyik vége belemegy a kormány végén a csőbe, és rohadt masszív? Mert az előbbinél nem kell, hogy nagyon masszív legyen, mert előbb törik el a kézvédő, minthogy kiszakadjon. Nem úgy mint az utóbbinál.

Kérdés!!!!!!!!!!!!!

Lemostam tegnap a gépet, és azóta alig akar menni. Össze-vissza dadog kb. úgy, mintha viz lenne a karbiba. De nincs, mert már 3-szor kiengedtem, meg 1-szer fulra kitakarítottam. A légszűrő is száraz, a forgórész száraz (de annak akkor is működni kell, ha vízben úszik). Fordult már elő valakivel ilyen? Mi ázhatott be!? Mit száritsak ki?

"Egyébként motorozgattatok?"
motorozgatnék! Ha jó lenne!

Üdv.: -Dabre-

Tom85 Creative Commons License 2003.01.25 0 0 16
Hali!
Vettem egy kuplungkartartót kuplungkarral az RMC-ben (domino márkájú), és észrevettem, hogy a kívánatosnál eggyel kevesebb luk van rajta.
Magyarul: a mostanin, ami a DTmen fenn van, két csavar megy át, egyik ami a kuplungkart tartja (és a kézvédt is fogja hogy ne forduljon el), másik meg csak úgy a kézvédő számára. Megvizsgáltam az új alkatrészt, és annak az alsó felén van lyuk, de felül nincs. Ha lenne felül is (tehát átlátnék rajta), fel tudnám szerelni a kézvédőt. Gondoltam rá, hogy ki kéne fúrni, csak félek, hogy ez a cucc nem bírja ki. 4 rongyot azért nem akarok elfúrócskázni. Remélem megértettétek körülményes mondókámat. Ti mit gondoltok, mit tegyek? Fúrjam vagy vigyem vissza?

Válaszotokért előre is köszönet! Egyébként motorozgattatok?

Lniva Creative Commons License 2003.01.21 0 0 15
Sziasztok!

Sajnos nekem nem ilyen motorjaim vannak, de gondolokodóba estem, hogy venni kellene egyet.Ha valaki tud olcsón, az érdekelne.
Leginkább 80-as érdekelne kismotor papirokkal.
Van egy ki gyorsaságim, (50), Benelli, az esetleg cserének..
Előre is köszi!
Sziasztok!

-Dabre- Creative Commons License 2003.01.20 0 0 14
Kicsit fölhozom a topicot. Írjatok! Bárki, akinek ilyen gépe van!
-Dabre- Creative Commons License 2003.01.16 0 0 13
Most már mentem vele kb. 90-100(!) km-ert és a tapasztalat az, hogy nem kidobja, hanem (ahogy már az 5. beszólásban is írtam) 5. és 6. között van egy üres. Ha nem kuplungal kapcsolgatok fölfele, akkor is ugyan ezt csinálja. Ritka, hogy beveszi, és álltalában határozottabb váltáskor szokta. De ha meg is van rá az orvosság, mostanába nem valószinű, hogy mostanába szétszedem. Qrva sokat szoptam vele! Az is lehet, hogy így dobom tavasszal/nyár elején piacra, mert ez a elöl-hátul dobfék nem jön be. Akármennyire be van állítva hamar leromlik a hatásfoka. Úgyhogy mindenféleképpen be kell szerezni egy min. elöl tárcsafékest.
Az ujabb modellből csináltak 175 ccm-est (1986-tól)?

Erik a viking Creative Commons License 2003.01.14 0 0 12
Sziaaztok!
Grat a géphez, ha tényleg ilyen jól megcsináltad. Én nagyon nem ajánlanám a Q8 olajat különben, ha igazán hajtod akkor Valvolinet sem, azzal nekünk már volt sok rossz tapasztalatunk, főleg cross motorokban.Egy ídőben Motul 600 2T használtunk, az nagyon jó, és 3600 Ft, olcsóbb mint a Castrol ami szintén nagyon jó.Ha jól tudom a Motorlandos motorboltban lehet venni annyiért Castrolt is, nem R2-est, de hasonló szintüt, azthiszem valami német piacra gyártott TTS utódot,a TTS pedig legendásan jó volt, de van aki a Motorexre esküszik,az 2800 Ft, de nem tudom előhigított-e, hogy jó legyen a különolajzásba is.
Váltó: Szerintem a léptetővillával vagy a kukactengellyel(kapcsolódob) lehet a gond ha nem veszi be, mert ha a kapcsolóköröm a kopott akkor inkább gázra dobja ki.Láttam már kopott kukactengelyt, meg olyan léptetővillát is aminek a kapcsolóvillája és a stiftje is kopott volt.
Nekünk a Frecska János (20/429 2256) pillanatok alatt felhegesztette a léptetővillákat és a kapcsolókörmöket valami spéci technológiával, utána szikraforgácsolták ha jól tudom.A lényeg az, hogy tutti lett, pedig féltem a felhegesztéstől.Ez egy YZ125 volt, ott meg rendesen igénybe van véve a váltó.Talán még a kukactengely végénél lévő kis reteszelő szerkezettel lehet valami gáz.
-Dabre- Creative Commons License 2003.01.14 0 0 11
Tom85

Kössz a kapcsolási rajzot. Majd megnézem mire tudom használni.

-Dabre- Creative Commons License 2003.01.14 0 0 10
Az én gépem egy 1984-es évjáratú, fekete- piros, hasonlóan szép állapotú mint az a 50-es (talán még szebb is :-))).
De gondolkodok, hogy kéne egy 125-ös.
Gratulálok a sárgához! Szép járgány! Lassan lesznek képek az enyémről is, majd fölrakom.

Tom85, és mindenki:
Elmesélem, hogy min ment keresztül a motorom mielőtt hozzájutottam a gépemhez.
Unokatesóm nagy haverja (mindketten nagy Mz TS125 tuningmesterek! :-)) valahogy hozzájutott ehhez a motorhoz. Akkor még ki is nézett valahogy. Aztán minden addigi tudományát belefektetve elkezdte "tuningolni". Hangtompító dob végét levágta, kibelezte, aztán még ütött egy két lyukat bele, mindezt gondolom azon az elven, hogy minnél hangosabb annál erősebb. A különolajzást azt nem használta, mert azt mondta, hogy nem bízik benne. Inkább keverékkel járt. És most jön az, amit még a legnagyobbak se mernek megcsinálni, és amin majdnem elsírtam magam, amikor széthúztam a blokkot. A főtengelyen lévő két sonkát összefogó csapszeget (amire csatlakozik a hajtókar) 2 oldalról meghegesztette, mert szétesett.(Ehhez külön gratuláltam neki).
Optikai tuningként az oldal és fejidomot lecsiszolta kb. 40-es papirral, aztán lefujta kályhaezüstel. Az első sárvédőre és a blokkra csiszolás nélkül lett ráfujva a kályhaezüst. És az összes alkatrészre úgy, hogy le se lettek szedve!!! Szép látvány volt!
Aztán a főtengely persze elszált, én meg kapva az alkalmon megkérdeztem mennyit kér a "tuningolt" verdáér :-). Kis gondolkodás után odaadta 10 ezer forintér + 2 db Pannónia kerékér.

A felújítást nyár végén kezdtem. Teljesen szétszedtem, vázat lefestettem eredeti (piros) szinére. Az olda és fej idomokkal nagyon sokat szoptam! Vagy 20x át kellett gittelni, aztán csiszoni, hogy egyenletes legyen, mert a kipufogó oldali idom közepéből hiányzott egy darab. Ezt sikerült lefesteni (fekete). Közbe csináltam a blokkot is ekkor tudtam meg, hogy miért is állt be a motor. szereztem egy hiányos blokkot, amibe jó volt a főtengely (legalább is azt hittem). Lefestettem a blokkot is eredeti (fekete) színére, összeraktam, aztán ment a polcra, mert a vázat össze kellett építeni. Fölraktam rá mident, (ja közbe még az első telót is szétszedtem, és új szimeringet, meg olajat raktam bele. Abba is volt minden, csak olaj nem.) beraktam a blokkot, átforgattam kézzel, és kiderült, hogy ferde a főtengely. A sonkák el voltak csúszva. Akkor a blokk megint szét, főtengely ment a főtengelyeshez. Ja elfelejtettem, hogy vittem furatni is. utána jött 3 hét szünet, mert kiműtötték a vakbelem. Karácsonyra apámtól megkaptam a hibátlan főtengelyt, beraktuk (persze új csapágyak, szimeringek). Ja új hangtompítót is csináltam. Egy Gokart-os könyvből kinéztem a hangtompító vázlatát, megcsináltam.
Röviden ennyi. Most kb 60 km van a gépbe és eddig mindenki gratulált, hogy milyen szépen meg lett csinálva.
Most jönnek majd az extrák: Kmóra spirál, ford.szám mérő spirál, kézvédő, sisak is kéne...
Röviden ennyi. A főtengelyt is lefényképezem, és rakom föl.

(Ui: Bocs, ha kimaradtak betük.)

üdv.: Dabre

Tom85 Creative Commons License 2003.01.14 0 0 9
Hello!

Kapcsolási rajz az azt hiszem van DT80hoz, ha ez is jó akkor:

http://www.dt80lc2.de/werkstatt/schaltplan.htm

Te északra laksz, Dabre nyugatra, én Bp, van egy Gödöllő környéki haverom tehát keletre is vannak emberek :) Vagyis kénytelenek leszünk Bp-n találkozni :)))

Bandi2! Milyen a DT 125? Hogy megy? Mennyiért "osszák" a két tárcsafékes, rendszámos, szép példányokat szerinted? Gondolkodom rajta hogy majd nyáron lecserélem a 80 asomat ha lesz valami jó lehetőség. Láttam a havas képet a másik topikban. Igazán élvezetes hóban motorozni, képet majd én is beszúrok.
Olaj: csakis szintetikus, mindenki azt ajánlja ilyen gépekbe.

szasztok!

Előzmény: bandi2 (8)
bandi2 Creative Commons License 2003.01.13 0 0 8
sziasztok!

orommel latom, hogy beindult a topic! :)

-Dabre-: egyenlore meg nincs kapcsolasi rajz, bar nem is nagyon keresgeltem meg, ha lesz kuldok neked is

szerencsere nekem nincs problemam az 5-6. sebesseggel, korabb volt egy dt50-esem is, de azzal se volt valto problema, siman vette mindent es nem is dobalta ki oket

az olaj temaval kapcsoltban szerintem igazabol mindegy milyen markaju olajat [castrol, q8, mol...] tesz bele az ember, a lenyeg az, hogy nem valami 'sima 2t' olaj legyen, hanem szintetikus

talalkozora en is szivesen elmennek, en is 40 km-re lakom bp-tol de eszakra! :)

felrakok egy kepet a korabbi dt-rol, ez 50-es es, nagyon szep allapotu, 1985-os volt:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

ez pedig a mostani dt-m, kicsit vad sarga szinu [de 125-os!] es egy-ket dolgot meg kivul meg kell csinalni rajta:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

udv
Andras

Tom85 Creative Commons License 2003.01.13 0 0 7
Hali!
-Dabre- ! Örülök hogy viszonylag közel laksz. Az én gépem 94-es évjáratú, hozzáértő szerint spanyol változat. A Castrol olaj jó választás. Nekem a szerelőm a Q8-at is ajánlotta (~2700 pénz, míg a Castrol 2 ropival drágább), állítólag ő is ezt teszik a gépébe. 10 fogorvosból 9 ezt használja... :)
De azért majd kipróbálom ha elfogy a Castrol.
A Te géped milyen korú? Mennyi idővel a felújítás előtt vetted?
Előzmény: -Dabre- (6)
-Dabre- Creative Commons License 2003.01.12 0 0 6
Tom85

Én is pest környéki vagyok, 40 km nyugatra pesttől. Simán benne vagyok egy taliba, amint jó idő lesz.

-Dabre- Creative Commons License 2003.01.12 0 0 5
Tulajdonképpen nekem olyan, hogy 5. és 6. között van egy üres! És nekem is olyan, hogy ha határozottabban rakom be, akkor álltalában bennmarad.
Azt nem tudom mennyit megy, mert még csak kb. 60 km van benne generál óta. (fúrás, új főtengely, új dugó, gyűrű) Eddig még alig pörgettem. Nekem MOL-nak a legjobb 2 ütemű olaja van benne, de azt mondták, hogy cseréljem le Castrolra, mer különben hamar lerakódik az olajkoksz a rendszerben, meg sokkal jobb kenést biztosít. Úgyhogy asszem mihamarabb veszek, a MOL-t meg eladom unokatesómnak, a Simsonba.

Tom85
A te motorod milyen idős?

MJL

Nem is baj, ha úgy csinálod.

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.11 0 0 4
Nekem nem DT80.asom van, de egyszer kipróbáltam haveromét. Csak indulásnál és visszaváltásnál kuplungoltam, úgy nem volt semmi baj ;-))
Tom85 Creative Commons License 2003.01.11 0 0 3
Sziasztok!

Nekem is DT 80 típusú mocim van. Átesett már motorgenerálon, kapott "új" (bontóból hozatott) kuplungkosarat , minden folyadékot újra cseréltettem megvétel után, még az olajat is kiöntöttem a francba és Castrolt tettem a helyére.

És tudod mi a vicc az egészben? Az hogy nekem is csinálja a 6-os kidobását. Nekem pontosan az a gond, hogy 5-6 között akad egy ponton, ha továbbnyomom akkor rendesen beveszi, ha nem akkor 2 lehetőség van:
1, létrejön egy üres, leesik a fordszám, 2-3 ezer környékén összekapcsol és akkor benn van 6 ban
2, beveszi de ha meghúzatom kidobja
Hát nem tom ohgy a tiéd mennyiben hasonlít ehhez, de ha tudsz valami gyógymódot, akkor írd meg !
Egyébként még bejáratós a mocim, 700 km van benne kb. a generál óta. Még meg kell rajta csinálnom pár dolgot,(ülés áthúzatás , km óra stb) aztán nagyjából egyben lesz a gép!

A Tietek milyen? Megbízható? Mennyit megy?

Merre laktok? Nyáron v. tavasszal majd kimehetünk zúzni ha ti is Pest környékiek vagytok.

Na helo

Előzmény: -Dabre- (2)
-Dabre- Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2
Ja! 6. sebesség kidobálásán kívül nagyon fasza!
-Dabre- Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1
Szeva bandi!

Nagyon pörög a topic! :-)))
Vagy inkább :-((((
Ha kapsz/találsz küld el légyszi nekem is!
Valamennyire biztos megeggyezik az elektronikájuk!
Az enyém csinál olyan furcsa dolgokat, hogy ha rárakom a világítást, akkor nem kap szikrát, első világítás abszolút 0. Amúgy meg műszakilag nagyon pöpec! Most újítottam föl. Belefektettem 25 ropit. Nagyon megérte!

Üdv: -Dabre-
dt80

bandi2 Creative Commons License 2003.01.07 0 0 0
hello

kicsit felhozom a topicot
szuksegem lenne 1991-es dt125 kapcsolasi rajzra, ha valakinek van otlete honnan lehetne szerezni [esetleg letolteni] akkor irjon!

Andras

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!