Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Hogyanmimódon jön le a csuklóról a féltengely? Nem találom a biztosító gyűrűt. Tudom, hol van, mert van egy szétszerelt. De ezen nem találom, akárhová forgatom :(
Kár, hogy nem tudtunk ott lenni, még lehet hogy én is a GSA-val mentem volna. Az indexrelé hibája miatt még elég kellemetlen vele menni, de még nem jutottam odáig, hogy kicseréljem. A belsőt már majdnem teljesen előkészítettem a cserére, remélem azzal megszűnik a penészszag is.
Most hogy már az enyém is megy, jó lenne egyszer összefutni néhányan valamelyik találkozón.
Alul van egy gallég a munkahengeren, ahhoz képest tolja le a lengőkart Az ütközik fel a híd bilincs részébe. Emiatt nem jön ki felfelé. A munkahengeren lévő csonknak megvan a helye a híd bilincsében, hogy lefelé kijöjjön.
Nekem is letekerte a kis támasztólemezt, mikor megpróbáltam kitekerni. De a franciakulcsos megoldást még lehet, hogy kipróbálom, mielőtt flexelek.
Én nekem úgy rémlik, hogy fölfelé ki kell jönnie. Leveszed a visszafolyó gumiharmónikát és go! Aztán satu meg egy jófajta olajszűrő leszedő. Én jártam úgy cserénél, hogy elfordult mert gyenge a gyári támasztó lemez. Kivettem a fémcsövet felülről és rászorítottam a csonkra egy franciakulcsot (mi mást) :) ami már nem tudott elfordulni és úgy vettem le a gömböt!
A hátsó övek az enyémben is fixek voltak. Egy másikban viszont automata volt és az került bele. Apróság, de a komfort és biztonság érzetet nagyban javítja szerintem.
Persze, az ott már OK, de nem tudom kivenni a munkahengert a helyéről, ha rajta van a gömb. Vagy benéztem valamit?
Lefelé nem jön ki a gömb miatt, felfelé meg nem megy ki a váll miatt.
Azt terveztem, hogy szétflexelem a hídban azt a részt, ami tartja, és szétfeszítem, és felfelé emelem ki.
Még gondolkodtam csőfogón is, hogy azzam megfogom, de azom nincs, és az én gömbleszedőm kétkezes amúgy is, nincs egy harmadik fogni a csőfogót. Úgyhogy azokat úgy egyben veszem majd ki a terv szerint, és kint satuban tekerem szét.
Bontogatom a bontósat, és jó pár fura dologra lettem figyelmes.
Ott, ahol az indexrelé kattog, 3 relé is van. Kizárásos alapon az lesz az, amelyikre 42/84W van írva, de mi lehet a másik kettő? A másodikon: G.CARTIER TEMPORISATEUR 12V-Réf.02 258 Made in France felirat van. A lábai I, +, AF és egy föld. Fekete, a szokásos reléknél kicsit nagyobb kivitelű cucc, a fémszínű hengeres házú indexrelé felett volt a műszerfalban rögzítve.
A harmadik egy egész pici, hengeres alakú cucc, 3 lába van (+,-, L), A felirat SIDEA, LFM 12V-10W és 2L. Ez mondjuk szigszalaggal volt rögzítve, tehát valami utólagos csoda is lehet...
Az 1982-es GSA Specialban hátul automata övek vannak, az 1983-asban fixek. Más volt a kis csonkos első kipufogőcső is (mondjuk ez kipufogógáz.visszavezetéses model, lehet hogy annak van köze hozzá, akár még a relékhez is?).
Leszedtem az első-felső lengőkarokat is (sokra nem megyek velük már sajnos, fáradtak), de a gömböket nem lazítottam meg a gólyalábakon, most meg nem is lehet már, úgyhogy azokat majd csak flexszel fogom tudni kivágni.
Az alsó lengőkart is valószínűleg úgy fogom levenni, ha nem enged könnyen, 20eFt-os szilentre vigyázni kell (még ha nem is vadi új...).
A belsejét is rendesen bontom, a műszerfal nem volt szép, és sajnos el is volt öregedve, így néhány részletben jött ki. :-|
A kábelköteget is meg akarom menteni, jó lesz tartaléknak, de egyelőre nem sikerül még kifűznöm rendesen.
De kivettem a biztonsági öv csatlakozót is, mert az a barnában szétesett 8a vezetőoldali), nem lehet beledugni a csatot. :-)
Igazán csak késő este ugrotunk át egy rövid csevegésre. Utána mentünk is vissza MIndszentre, ahol most rendeztük - mármint a Csongrád megyei Természetbarát Szövetség) a 42. Országos és Nemzetközi Túrakerékpáros Találkozót. Mivel jómagam voltam a a főrendezőnek kikiáltott "balek" ezért jobbára ott kellett lennem. Szombatra ráadásul még egy túravezetés is jutott ... Jó a rosszban, hogy azon legalább több kalandtúrással is találkozhattam, a hasonló útvonalvezetés miatt. ;)
A jugó talira visszatérve: Ha a BX szülinapi összeröffenésre gondolsz, akkor pár hete (vagy picit régebben) varrtam be róla egy linket a BX fórumba itt a Zindexen és a BX honlapon is. Ha amúgy regelsz a CFS honlapon és küldesz egy akármilyen postot a beiratkozási ttopicba, akkor onnan kezdve már látsz mindent a fórumban. A "Susreti" menüpont rejti a találkozókat. Aztán guglibá' meg fordít. A szerb-angol/német célravezetőbb mint a magarra ferdítés. Végső esetben keress rá fórumtagok közt a "jani" nicknevű júzerre, és írj neki egy personal message-et. Biztos segít fordítani.