Szentkirály KF-850 Extra gépre milyen kapakés illik? Egy csavarral van rögzítve a kés a tengelyre ennél a gépnél. Egy RK-02-ről vettem le formára hasonló külső kapasort (csak balos kések), de az valamivel rövidebb, illetve nagyobb a tengelynél kivágott körcikk része és a rögzítő csavar átmérője is nagyobb, mint ami eredetileg a KF-Exrán volt. Az interneten nem találtam kifejezetten erre a típusra való verziót! Aki tud a gépre illő kést kérem jelezze.
Ezt a katalógust találtam még, de kifejezetten erre a típusra nem láttam benne kést:
Három hajtóművem van. Egyikben sincs lemez rugótányér, csak a harmadik képen látható vállas rugótányér. Ugyanilyen gyalázatos nyers felülettel. Lényeg, hogy a felső csapágy zárt legyen a felső oldalon. Az alul nyitott csapágy kenését a hajtóműházban lévő olajpára (olajköd) fogja biztosítani.
Először a felső csigatengelyt raknám össze. Itt a lényeg, hogy hosszirányú kottyanása ne legyen. Ha van, hézagoló alátéttel kell bejátszani úgy, hogy ne szoruljon. Kézzel könnyen forgatható legyen.
Utána a bronzkerekes tengelyt, mindkét oldalon levett csapágyfedéllel lehet vissza rakni.
Nyugalom és türelem van bőven, majd ősszel lesz használva addig elkészül a motor is. Szeretném megköszönni tanácsodat és a sorrendet úgy ahogy írtad betartom. De a hiányzó lemez rugótányért még be kell szereznem(ez jön a csapágyra jobban mondva a zégergyürüre és a rugó másik felére a magasitott rugotányer meg a többi. Jól értelmezem?
Köszönöm a tanácsokat de van benne egy amit nem értek. A függőleges tengelyen a felső csapágy 6005Z mind a két felén zárt ahogy a képen látszik. miért kell kiszedni egyik felén a zárt részt (védőborolatot)? Alulról nem tud kenést kapni a burkolat miatt? A viszintes tengelyen nyitott csapágyak vannak és egyáltalán nem kotyognak, úgyhogy maradnak a helyükön.
Nem is annyira a hajtóműért vagyok mérges, egy teljes takarítás és felújítás sosem árt, hogy egy ideig ne keljen bütykölni, összeségében az alkatrész 1600ft + az olajba került. A motorért dühöngök mivel átvételkor elfogadtam az úriember szavát hogy keveset használt motor csak két évet állt és ki kell takarítani. De nem igy van. Kivülről szép vagyok de bejülről rothadt. De ez a téma a motorokhoz tartozik, lehet ott leirom ha gondolod mivel szét kell szedjem teljesen.
2. Valóban 2 rugóméret létezik. Az én rugóm is ferde. Attól függetlenül szépen felnyomja a kuplungot a helyére. A hosszabb rugóra akkor van szükség, ha terhelés alatt megcsúszik (nyikorog) a kuplung.
3. Hagyni kell a rajzot a fenébe! Az összeszerelési sorrend adja magát. A középső kép alsó sora balról:
- Kuplung kar
- Kuplung villa. Együtt össze rakva csavarbiztosítással.
- Kis zéger. Ez kerül a tengely végére majd, ha fent lesz a kuplung alsó.
- Rugó tányér. A csapágyra kell tenni összerakáskor.
- Rugó
- Kuplung alsó. A kis zéger fogja majd biztosítani.
4. Nincs tűréshatás. Volt, hogy összeraktunk, élesre kopott bronzkeret ( a tulaj kérésére). Komoly vállas bemaródással. Ilyenkor meg lehet fordítani a bronz kereket.
5. Igen, el lehet távolítani. Van még bőven húsa a fogaknak.
A hajtóműbe C 80 - 90 tip. hajtómű olaj jó.
Nyugalom! Nincs semmi vész. Reméljük szépen fog futni.
Cseréld ki a csapágyakat újra,porvédő szimeringet is!
Elvileg az alsó meghajtó tengelynek nincs jobb vagy bal része,szerintem fordítva is be teheted.
A függőleges csiga tengelyen lévő csapágyak porvédőjét csak egyik oldalt vedd ki!Vízszintes tengelynél a külső porvédőt hagyd a csapágyon.Belülről az olaj kenni.Hajtómű olajat önts bele a beöntő nyílásig!Legyen a hajtómű függőleges amikor beöntöd az olajat.
Mikor össze rakod szárazon,kézzel forgasd meg hogy nem-e szorul!Felül tekerve,mert alul nem tudom kézzel mozgatni.Talán tudtam segíteni.
Még lenne egy kérdésem. Honnan tudom felismerni hogy a csigakerekem indián vagy osztott tipusú, mivel fogszáma, átmérője és tengelyvastagság mindkettőnél ugyanaz, de nem mindegy milyen csigatengelyhez párosul. Az én csigatengelyem indián tipusú paraméterei szerint. Probáltam azonosítani(párositani) az agrooroszi weblapján található képek meg adatok szerint, de a csigakereknél megakadtam. Lehetséges, hogy a fogak dőlésszöge meg mélysége külömbözik a két csigakerék között?
A csigakereket berakhatom megforditva is? (vagyis szemből nézve elfordítom 180 fokkal) mivel észrevétem szerint a fogak mind a két oldala kopott a feltett képek szerint, tudomásom szerint a KF 04-nek nincs hátramenete.
3) a gépkönyvi rajzból kettő van a gépkönyvben és nem tudom melyik után igazodjak. Amelyik neked van az egyik rajz sima kf04 a másik a midi, a rugótányér szükséges különben a rugó "darál" (nem forog együtt a tengejel akadálytalanul) ,bordák közötti holtjáték nem gond
Nemrég vásároltam egy KF 04 régi típusú kapagépet a jófogásról Tecumseh Spectra 50 motorral. A mese hosszú de a lényeg az, hogy sohasem bízzál meg gazdag emberben, mert sokkal pénzéhesebb mint a szegény ember. Én bedőltem a keveset hasznát árunak. A kérésem az lenne, hogy felteszek egy pár képet a szétszedett hajtóműről és a kedves tapasztalt hozzáértőktől kérek szakvéleményt a következőkről:
1) a kiemelővilla és a villakarnál a gépkönyvi rajz szerint két rugó van. Nálam egy sincs. A 145-ős számú található vaszkoshop.hu webáruházban de a 119-es számú csak MTD-re. Kötelező berakni őket?
2) a kuplung rugó nálam csak 38mm hosszú és ferde a többi méret egyezik, míg az eredeti 48mm hosszú. Kell cserélni?
3) a gépkönyvi rajzból kettő van a gépkönyvben és nem tudom melyik után igazodjak. Nálam hiányzik a rugótányér és ezért a rugó a 148-as számú csapágyon fekszik. Kérnék tőletek ezen rész összeszerelési sorrendjét ha lehetséges és a hiányzó alkatrész megnevezését
4) a 147-es számú alsó tengelykapcsoló bordás része és a 8-as számú csigatengely bordás része között elég nagy a holtjáték kb. 0,3-0,5mm. Mennyi lenne a tűréshatár és beleférek-e.
5) a csigakerék fogak szélein látszik elkenődött anyag vagyis sorja. Nem tudom ha látszik a képeken. Ezeket csiszoljam le szerelés előtt és mennyi lenne a fog vastagsága? Benne vagyok a tűrésben?
Szétszedés elött egy másik motorral próbáltam ki, mivel a Spectrahoz még nem jöttek meg a kért alkatrészek, és olyan hangja volt a kapagépháznak mintha kukoricát darálnék. Ezért döntöttem a teljes szétbontásról és igy akadtam rá a két rossz csapágyra. Remélem hogy a csúnya hang el fog tűnni összeszerelés után.
Szívesen elfogadok bármilyen tippet és szerelési tanácsot.
Milyen olaj ajánlott a hajtóműbe?
Tisztelettel
Jelenleg nem tudok képet feltenni, eltünt a kép feltöltése ablakocska. Várom a moderátor válaszát
Igen a régi kf04 vasöntvényre hasonlít,látszik a kiemelő villa helye s a bilincses felfogatás miatti biztosító csap helye is,majd ma megmérem a kf motortartó közdarab bilincs felőli végét(pluszban van).
Üdv! Próbáld meg csak azt a kart az ujjaddal megnyomni amit teljes gázadásnál a mechanika mozgat,hogy a szivató ráforduljon. Alapjárati gáz állásnál is elfog indulni.