Az ilyen ellentmondásos emberek gyakran kapnak mínuszt. Én is szoktam, de mostanában nem olvastam a topicot. Tisztán segítő szándékkal, hogy értsd, miért írom, hogy ellentmondásos:
"közben tettem egy félreérthetetlen célzást a sofőr édesanyjának a foglalkozására"
vs
"legalább a biciklisek közt még maradt némi kultúra"
És? Ez nem oldja meg a problémát. Drágát vettem? Igen, mert elhittem, hogy ennyiért talán nem ócskavasat kapok, hanem használható biciklit. Ehhez képest most van egy háromszázezres ócskavasam, amit remélem, valaki megpróbál ellopni a folyosóról, hogy legalább a párom siránkozását ne hallgassam, ha én vágom ki a lomtalanításkor... nekem ezt nincs pofám eladni használtként. XL-es váz, alsó hangon 90 kilós vagy nehezebb felhasználót jelentene, az olvasottak alapján, alatta ugyanúgy törnének a küllők...
A legnagyobb hiba az volt, hogy elhittem, van még tisztességes, hozzáértő kereskedő.
Holott már milliószor bebizonyosodott, hogy ezeknél csak addig tart a látszat (tisztelet a kivételnek és kerékpáros kereskedőben még nem találtam ilyet), amíg vásárolni akarsz. Ha fizettél, magasról, nagy ívben leszarnak a reklamációddal együtt, ott vernek át, ahol tudnak.
Az előző montimról elkezdett lepattogni a festék, mindenféle külső behatás nélkül. Forgalmazó reakciója: szedjem szét, vigyem be csak a vázat, majd ellenőrzik, hogy igazam van-e... egy féléves bicikli volt akkor...
Egyéb ok miatt beugrottam vele egy független boltba. Az istenverte "szakértő" úr ott azzal kezdte, hogy kopottak a lánckerekek. Egy másfél hetes biciklin... na oda azóta se tettem be a lábam.
Az azt megelőzőt jó húsz-huszonöt éve vettem, száz km utáni szerviznél közölte a boltos, hogy megnyúlt a lánc és a cseréért kifizettetett még 5000Ft-ot. A telo olyan volt, mintha merev villa lenne. Berakattam egy Manitou Blacket majdnem annyiért, mint amibe a bringa került. Az első körben kiderült, hogy nem működik a csillapítás. "Ja, hiányzott belőle egy tömítő gyűrű". És sorolhatnám... Csakhát eltelik pár év két vásárlás közt, mindig elfelejtem, hogy itthon korrekt kereskedő ritka mint a fehér holló...
De ez a mostani vásárlás és a szerviz "szakértelme" végérvényesen kiverte a biztosítékot.
Szereléshez se tudásom, se helyem, de még állványom sincs, anélkül meg esélytelen.
Szerintem 2 hibát is elkövettél. Az anyagi helyzetedhez képest túl drága bringát vettél és az országúti lett. 100 kg felett magyarországra nyüzüge országúti, hát rizikó. 70-80 kilós emberek hajtják ezeket, de 100 kiló felett, hát ezekkel a remek billiárd asztal utakkal, nem tudom. Ha ragaszkodsz ehhez a bringához, akkor a kerékfűzés lehet a menekülő út. Ha spórolni akarsz és van műszaki érzéked, akkor magadnak kellene átfűzni a megfelelő küllővel, hosszal a centírozást pedig szervízre bízod. Itt küllőket egy jó minőségű és megfelelő küllőkulcsot kell vásárolni, de a hátsó keréknél a kazettát is le kell bontani róla.
Hülyeség ezeket a "+,-"-okat nézni. Szinte mindig akkor eszmélek rá, hogy vannak, mikor valaki elkezd keseregni, hogy lepontozták. Simán kidobhatná az Index.
Jutnak eszembe még dolgok, bár ez lehet, hogy csak a fantáziám szülötte, mert valódi országúti gépem sose volt.
Például a gumik (külsők) strapabírása. A gyári Kendra állítólag néhány száz km-nél többet nem bír, amit már látni vélek rajta, a mintázat egy része nyomtalanul felszívódot. A másik a fékpofák állapota. Mintha a felére kopott volna mindegyik. Persze ez lehet érzéki csalódás is.
Na mindegy, egyelőre csak dühöngök rajta, mert fogynom kéne és a bringázással mindig sikerült. Most is két hét alatt lement négy kiló körül.
Na ennek nekifutok újra, mert én a hibáról szóló részt sem láttam.
Persze magyar viszonyok közt semmi ilyesmit nem várok.
Volt pár szavatossági (gari időn túli) ügyintézésem, lesújtó tapasztalatokkal. Hihetetlen, mennyire nem számít az ügyfél kis hazánkban, ha már elköltötte a pénzét.
Részemről most az a szar ügy, hogy "nyugdíjba vonultam" pár éve, a tartalékaimból élek, ebből vettem el ezt a számomra óriási összeget, nem tehetem meg, hogy kidobom és veszek valami mást helyette, de még a kerekek átfűzése sem fér bele. :(
Bíztam az eladókban, potyára, mint mindig. Sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim, különösen a szervizeket illetően.
Úgy egyébként tudja valaki, hogy ki ez a félhülye mínuszolgatós trollja a fórumnak? :)
Azt látom, hogy aktívan lesi a kerékpáros topic-okat, de a jelek szerint egyáltalán nem szól hozzá vagy gyáva beismerni, hogy ő csinálja. Ez utóbbit kétlem, az itt megszólalókból nem nézem ki, hogy ennyire színvonal alattiak lennének.
Itt kérdeztem meg pár hete, talán hónapja, meg hat-nyolc, megbízhatónak hitt üzletben.
Sajnos a konkrét típusnak már nem néztem utána, hanem beleugrottam a dologba, mondván, lesz-ami-lesz.
Ennek alapján amit írtál és linkeltél, kukába ment többszázezer forintom úgy, hogy már nem maradt pénzem átfűzetni a kerekeket. Ez van. Köszi. A kedves k2 meg...
A múltkor nem akartam itt részletezni többek közt azt sem, hogy hol, milyen bringát vettem, mert hátha csak véletlenül fogtam ki a múltkoriban rossz szerelőt.
Volt ezelőtt egy össztelós, tárcsafékes montim. Levegős lett a fék, elvittem hozzájuk légteleníteni.
Visszakaptam úgy, hogy továbbra is levegős volt.
Újra légtelenítették, így használtam vagy két hónapot. Utána több mint egy évet állt, majd amikor felültem rá újra, azzal kezdte, hogy pár száz méter után blokkolt a hátsó fék és többé nem is engedte ki...
Most többször is említettem az eladónak az aggályaimat, de szerinte ezzel semmi gond nem lesz.
Múlt héten hétfőn bementem hozzájuk, hogy amikor a jobb pedált kicsit megnyomom, és a lánc hátul a négy legkisebb kerék valamelyikén van, akkor hozzáér az első váltóhoz és zörög.
"Megjavították". Két nappal később, egy emelkedőn vettem észre, hogy most ugyanaz a zörgés van, ha elöl kistányér, hátul a négy nagy fogaskerék valamelyike van használatban, annyi eltéréssel, hogy most nem is kell a pedált taposni, üresben is zörög.
Eltelt egy hét, vittem volna a 300-as szervizre, erre miközben tolom, törik a küllő...
Elsimerésem.
Amikor meg érdeklődni próbáltam e-mailben, hogy amit kaptam pótbelsőt, azon miért áll a "max 5 bar" felirat, használhatom-e az egyébként 7-8barra fújt gumik helyett, egy hang válasz nem jött. Végül kiderült, hogy az az 5 bar a perem nélküli felnikre vonatkozik, de ezt a boltban senki sem tudta megmondani, a Schwalbe hazai forgalmazóját kellett megkérdeznem.
Szóval teli a búrám velük, most úgy felment a vérnyomásom, hogy vélhetőleg a szerviz helyett a fogy.védelmet keresem meg. :(((
Rossz helyen érdeklődhettél. Én már sokszor elismételtem itt a topikban (visszakereshető), hogy ilyen testsúllyal tökmindegy, mit mond a bicikli eladója és gyártója, az első utad egy szervízbe kell, hogy vezessen, és át kell fűzetni a kerekeket DT Swiss rozsdamentes küllőkkel. Mindegy, hogy viszonylag drága és nehéz, semmi más nem lesz elég erős.
Valamint a neten se kereshettél sokat, én most kapásból találtam 2 fórumot, ahol említik, hogy ennek a Scottnak típushibája a gyenge kerék és normál súlyú júzerek alatt is törnek a küllőik.
Vannak még vicces emberek, azért ezt elmesélem... Egy, ha jól emlékszem, MMJ-0xx rendszámú Renault-ra emlékeztető tárgy állt ma déltájban a 2-es út Dunakeszin átmenő kerékpárútján, nem messze egy megállni tilos táblától. Kicsit életveszélyes volt ugyan, de kikerültem, közben tettem egy félreérthetetlen célzást a sofőr édesanyjának a foglalkozására. Úgy 50m-rel odébb hallom, hogy padlógázzal jön utánam, majd elkezd ordibálni, hogy jövök én ahhoz, hogy anyázok itt és különben is rögtön felborít az autójával.
Ilyenkor sajnálom, hogy nem hordok magammal kamerát, mert ezt a majmot igencsak szívesen feljelentettem volna, ha lenne valami bizonyítékom az esetről. :(
Viszont örülök, hogy legalább a biciklisek közt még maradt némi kultúra is. Tolom a bringát valahol Göd környékén, a gát tetején, elhajt mellettem két biciklis, az egyik srác (a másik lány volt :) ) megkérdezte, hogy segíthet-e valamiben. (nem mondhattam neki, hogy adjon másik derekat a fájósom helyett :)) )
Ezúton is kösz neki, hogy visszaadta a hitemet, hogy vannak még emberek is az utakon.
Két hete vettem egy Scott Speedster 20-as bringát.
Vásárlás előtt sokfelé érdeklődtem, hogy mi a helyzet a 100 kiló fölötti súlyommal, budapesti utakkal, elbírja e kettőt együtt egy mai országúti. Mindenhol azt mondták, hogy természetesen, ez nem okozhat gondot.
A héten vittem volna a szervizkönyvben előrírt 100-300km közti ellenőrzésre. Volt pár kisebb nyolcas már a felniben így két hét alatt, de nem tűnt vészesnek. Ma elmentem Vácra, majd haza. Már toltam a biciklit, a házunktól pár lépésnyire, mikor egy olyan csattanás(?) hallattszott hátulról, mint amikor eltörik egy küllő és a hátsó kereket blokkolta a fék.
Néztem, küllőkön semmi látványos eltérés, mi a franc lehet?
Na mindegy, hazavonszoltam, újra átnéztem, megnyomkodtam óvatosan a küllőket, az egyik kiesett a helyéről...
Csodás. O.K., garanciális probléma (talán), de ezek után hogy merjek mégegyszer ráülni? Mi a biztosíték, hogy legközelebb nem valahol 50km-re a lakástól, a puszta közepén törik el a következő???
És persze ilyenkor már hol reklamáljak, hogy de én megmondtam, hogy budapesti utak és nem vagyok egy könnyű darab??? Kidobtam 300 (ha mindent beleszámolok, amit most a bicikli miatt költöttem, akkor 400) ezer forintot és most gyakorlatilag mehet a kukába. Hurrá... :(
Megfáradt a km-órám, így csak a mobil mérte a zsebemben, de így sem mentem annyira gyorsan a lefeléken. Igaz, én Dömörkapu felé megyek le az erdei úton, mert megérdemlem :-)
Én is éreztem a kajaszagot szombaton :-) Elkelne ott egy parkolóra nyíló büfé jó kávéval és két falat finomsággal. Mire leértem a Papp-rétről, már csak az első kávézót vártam, nagyon rég volt ilyen. Három hete nem jártam meg ezt a hegyi utat, és eléggé hergya voltam. Vagy csak meleg volt. Vagy szél. Vagy front.
Ez a 'csak tolva' meg a kerékpárút vége már lekerült (szerencsére). Nyitottak egy bicikliutat a járda mellett, sok volt a gyalogos, kerülni kellett. Sajnos a kerékpárút a végén bemegy a gyalog- és kerékpárútba, tehát nem tökéletes megolds, de jobb, mint volt (persze láttam azóta a kerékpárúton ácsorgó és trécselő gyalogosokat, csoda lenne, ha nem)