Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Széchenyi tér az a hely, ahová ha megyek 1000%, hogy nem találom meg elsőre. Kecsóról még annyit, hogy nagyon hülyén vannak az utak kitáblázva (melyik út merre van)
Én ezt értem, de mindezzel együtt sem tartom elfogadható dolognak. Persze az is igaz, hogy míg az ember nem saját bőrén tapasztalja, addig talán máshogy beszél. Viszont elég sok volános sofőr van ebben az országban és közülük csak néhány ilyen (legalábbis remélem).
Ezt csak addig tartod felháborítónak, amíg nem ültél a másik oldalon. Én kipróbáltam, de mivel én tisztességesen szeretnék megélni, gyorsan ott is hagytam, mert abból nem lehet, ha a fejem tetejére állok se, csak eladósodni. Máshol több a fizetés, majdnem feleannyi munkaidőre.
A kérdés pedig az, hogy a jegy kinyomtatásra került-e vagy sem. Mert olyat gyakran láttam, hogy nem veszik el a jegyet, de utólag kinyomtatja akkor is ha hátrament. Sokat utaztam távolságiba, soha nem tapasztaltam!!!
És kevesebbet fizetett a jegyért, mint kellett volna? Mert ha csinálják, akkor általában így szokták.
Egyébként én ezt a dolgot igen felháborítónak tartom és nagyon remélem, hogy ez csak egy egyedi eset volt (bár lehet, hogy naív vagyok).
Távolsági járatok esetében egyébiránt én ilyet még nem tapasztaltam, nemkevés távolsági utazásaim során szorgosan adják a sofőrök a jegyet. Helyköziben már láttam ilyen gyakorlatot Kunságéknál, de szerencsére nem rendszeres az eset.
Egyetértek veled Pécsett is "szegedi méltányosság" van, igaz ha jól tudom itt csak 200 Ft a büntetés ilyen esetben.
Én is nehezen képzelem el a napi 10 órát, bár újabban ritkán vagyok otthon és nem használom a helyi közlekedést, de régebben sokat utaztam és ezt nem tapasztaltam. Nem hiszem hogy változott.
A helyközin nem tudom hogy működik, de az egyik rokonom most utazott Kmétről Pécsre (a kunságos 6:40-sel), és nem kapott jegyet! Ez közel 2500Ft-ot jelentett a sofőrnek... Lehet hogy kevés az a napi 10 óra?
Tényleg ennyire megy az ellenőrzés? Bár én viszonylag ritkán utazok helyi busszal, akkor is inkább hétvégén, de már nagyon régen találkoztam ellenőrrel. Helyközivel viszont renderesen, de azon is rég volt már ellenőr, mikor utaztam. Nem mintha annyira hiányoznának, de azért meglepett, hogy ennyit dolgoznak. Bár lehet, hogy kevesen vannak és ezért nem akadok velük össze?
"Az együttműködésre hajlandóságot mutató bliccelővel szemben egyszer gyakorolhatunk méltányosságot. Ha például valóban otthon felejtette a bérletét, és azt minél előbb bemutatja, lehetőség van a pótdíj felének elengedésére."
Hát, ez is több, mint a semmi, de felmerül bennem a kérdés, hogy ez az egyszeri méltányosság milyen időtartamra szól. Tegyük fel, hogy ma otthonfelejtem a bérletemet, jön az ellenőr, és a fenti dolog lezajlik. Ezek után már örök életre kifújt ez a méltányossági dolog velem szemben?
Egyébként Szegeden a következő gyakorlat működik:
"Amennyiben az utas érvényes bérlettel rendelkezik, de ezt a jegyellenőrzésnél felmutatni nem tudja, vagy kitöltetlen, illetve ceruzával kitöltött bérlettel utazik, úgy az ellenőrzést követő naptól számított 72 órán ill. három munkanapon belül a Társaságok által kijelölt helyen történő bemutatás esetén mentesül a pótdíj fizetése alól és 500,-Ft bérletbemutatási díjat köteles fizetni."
Tavaly a helyi buszokon 867 alkalommal intézkedtek az ellenőrök. A kifogások tárháza igen gazdag: az otthon hagyott bérlettől a hibás lyukasztón át a sofőrig, aki nem adott jegyet, minden felmerülhet.
Friedrich József a jegyellenőrzéseket végző Kunság Volán Kontroll Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: – Ellenőreink napi 10 órát töltenek a buszokon. Alapvető feladatuk az érvénytelen, vagy jogosulatlanul használt jegyek, bérletek kiszűrése, és a buszsofőrök ellenőrzése. Nem vagyunk olyan szőrösszívűek, mint azt a legtöbben gondolják – mondja Friedrich József. Az együttműködésre hajlandóságot mutató bliccelővel szemben egyszer gyakorolhatunk méltányosságot. Ha például valóban otthon felejtette a bérletét, és azt minél előbb bemutatja, lehetőség van a pótdíj felének elengedésére. A nevét természetesen rögzítjük a számítógépen, és másodszor már nem leszünk ilyen kegyesek.
Az utóbbi időben már csak érettségizett kollégákat alkalmaz a cég. Az alapszabályok mellett kötelező számukra az udvarias viselkedés és a szakmához elengedhetetlen képesség: stabilan állni és írni a mozgó járművön.
Kézenfekvő a kérdés: miért van szükség ellenőrökre a buszokon, ha a bliccelés szinte eleve kizárt a kötelező első ajtón felszállás miatt? – Az állampolgárok fegyelmezettsége még nem tart azon a szinten, hogy önként bérletet váltsanak, sőt, még a jogosultságukat bizonyító igazolványt is magukkal vigyék - mondja az igazgató.
"A változás okairól Somodi Béla, a Kunság Volán Rt. termelési igazgatója tájékoztatta lapunkat. Elmondta, hogy az új szabályozás szerint azokra a menetrend szerinti járatokra, amelyek Kecskemét közigazgatási területén belül szállítják az utasokat, minden esetben az önkormányzattal kell szerződést kötni. Ezek ugyanis helyi járatok."
És egy másik idézet egy közgyűlési jegyzőkönyvből:
"A Közgyűlés úgy dönt, hogy a Ménteleken és Kadafalván keresztül haladó helyközi járatoknak a helyi tömegközlekedésben történő bevonása érdekében megállapodást köt a Magyar Köztársaság Gazdasági és Közlekedési Miniszterével a 2005. január 1. és 2012. december 31-e közötti időszakra."
És mi a helyzet a Kecskemét-Méntelek és a Kecskemét-Kadafalva járatokkal? Ezeket miért nem helyzeték át helyibe? Vagy ezeket a járatokat egy kalap alá vették az említett településeken áthaladó helyközi járatokkal, mondván, hogy ezek az 5240 Kecskemét-Méntelek-Ladánybene illetve 5224 Kecskemét-Ballószög mezőben szerepelnek?
December végén már biztosan ki volt téve a Noszlopyban az indulási tábla és a menetrend az oszlopra, de arra már nem emlékszem, hogy buszt is láttam-e rajta közlekedni. Valószínűleg neked lesz igazad és év eleje óta közlekednek.
A helyközi járatok tudtommal megszűntek, s egyéb, eddig Matkópusztán megálló járatok (pl:Kmét-Pécs) nem érintik az itteni megállókat, ez egészen biztos.
Ha jól tudom január elsejétől járnak, decemberben még egész biztos nem üzemelt helyi viszonylatban.
A kecskeméti új helyijáratokkal kapcsolatban tud valaki valamit? Ezek teljesen új járatok vagy eddig is voltak, csak helyköziből lettek áthelyezve? Mikortól járnak ezek pontosan? Én december végén láttam először, de feltételezem, hogy a helyközi menetrend váltáshoz kapcsolódóan történt a változás (2004. dec. 15.).
A 32, 34, 54-es járatok iskolabuszok, de az 52-es matkói busznak viszonylag sok indulási ideje van. Azonban a korábbi helyközi Kecskemét-Matkó járattól eltérő indulási időkkel rendelkezik. A helyközi járat megaradt, avagy ez van helyette?
Először csak elölről láttam a matricát, akkor nem ugrott be, hogy mit is szimbolizál a jel, mert ott a szimbólum alatt Kecskemét felirat díszeleg. Nekem egyébként az elöl elhelyezett matrica nem nagyon tetszik, mindenesetre örvendetes, hogy áldoz a sofőr a busz díszítésére.