Idősebb gépet az anyagfáradás miatt nem vennék. Igaz a gs-ek alkatrész ellátással nincs gond, de lehet annyit rákölt egy blokk felújítására az ember amennyi az ár különbözet, ha nem több.
Tudjuk milyen olcsók a szervízek, szelephézag stb. 35 ezer alapból ha nem ismerős végzi.
Kollégám vett 1000 cm3 92-94 évjáratú vasat. Élből fékcső csere, nagyszervíz, ezek után kilépett elé egy srác, jobb oldali kormányon lévő kezelő cuccokat kellett cserélni, utánna újra bukta, a blokk nem indult, kuplung kosár csere, mivel eltőrt csak használt jöhetett szóba az is 24 ezer volt bontottan alig lehet kapni látszott rajta hogy repedések alakultak már ki, merd bele tenni a blokkba, ezen kívül még egy csomó dolgot kicseréltek benne, csapágyak, dugó , gyűrű stb. minden egy vagyon volt.
A gépet vette 500 ezerért anno , most vajon mennyiért adható el???
Ha ez a gép 350 ezer, megvennéd??? Kellene egyáltalán???
A mocik többségét 30-40ezer km után adják el. Nem épp a km miatt csak, új dizánj, stb. Ha olvasol új moci teszteket, ott írják 20, 30 vagy x ezer km után mi tapasztalható a blokkon belül, mit kellene cserélni 50 ezer km után. Tartós teszteket érdemes figyelni.
Szerintetek a 300000-400000 Ft árkategóriából meg szabad venni a 40000 Km-t futott tizenéves példányokat? Vagy inkább megéri 600000-700000 körül keresni egy fiatalabb, keveset futottat? A külcsíny nem számít, csak az, hogy szerkezetileg okés legyen még jó pár évig.
sziasztok, szeretném elpasszolni akár gs 500-ra is installálható mra füstös plexit, konzollal meg csavarokkal, ezek fekete színűek, különben a szélvédő 3/4-es, pontosan a pilóta sisakja fölé tolja a menetszelet alapbeállítás esetén, kb. 20 fokozatban állítható, másrészt akad még ixs sportbag nyeregtáska, fekete színű, szép formájú az összes tartozékával... több infó mail-ben, akit érdekel, üdv
Kösz a felajánlást a kulcsal kapcsolatban de szerintem elég messze lekunk egymástól.Már ha Pesten laksz:-)
Az én irányító számom:8400
A doboztartóval kapcsolatos tapasztalatidat megoszthatnád velünk biztos sokan kiváncsiak rá.Azt én is hallottam hogy nehéz és a csavarok hajlamosak fellazulni rajta.
Nemrég kérdeztem, hogy létezik-e szélfogó a lábszár és térd elé télire. A minap láttam egy GS-t és volt rajta egy műanyag szélfogó. Közelről láttam, de sajnos menet közben, így nem tudtam megkérdezni hol vette/csinálta, de elég igényesnek tűnt. Tehát "elvileg" van ilyesmi.
Lehet hogy elfáradt de mivel csak 14 ezer km van benne nem tartom valószínűnek.Ha szerzetem egy kulcsot megpróbálok állítani rajta kiváncsi vagyok használ-e.
Ja doboztartót láttam a Vaterán 13 ezerért bár nem gyári egy srác gyártja.Nekem tetszik és elég költséghatékony:-)
A hátsó nekem a gyári értéken van (asszem a 4-es az)néha felüt.(90 kg vagyok)Sajna az állítókulcsot nem kaptam meg hozzá:-(
Az első villával nem tervezek komolyabb fejlesztést esetleg a villaolajat cserélem keményebbre.Inkább lecserélem a gumikat-még a gyári van fent- esetleg egy doboztartóra is beruházok.
ŐŐŐ, kicsit pontosítanék. Olyan szakit keresek, akihez odavihetem a motort amikor megveszem vagy amikor van valami baja és becsületesen rendbe fogja nekem tenni a hibával/feladattal ARÁNYOS áron és utána nem 2 hétig kell még visszahordani anyázások közepette.
Hol van olyan motoros szaki, aki értelmesen meg tudja szerelni a GS500-ast? Elsősorban Dél-Buda, Budaörs érdekel, de egy jó emberért akár többet is elutaznék majd...
Csinálok komplett dokumentációt, ha majd működik! Addig nem szeretnék senkit erdőbe vinni. Már csak kb. négyet kell aludni :-) (de csak ha ebéd után nem alszunk!)
Nagyon beindult ez a topik amióta utoljára erre jártam:-)
Egyébként nekem is Gs-em van már augusztus óta.Kb 1,5 évig vaciláltam mielött megvettem.Rengeted típust megnéztem többet ki is próbáltam de végül is a GS győzött.Volt már több motorom is meg robogóm is elötte(ETZ125,ETZ250,Keeway 125 robogó Malaguti F12)
Úgy voltam vele,hogy egy olyan gépet akartam ami több évre szól,gazdaságosan fenntartható,nagyobb túrákra is használható,és a hétköznapi ingázásba is be tudom fogni.Ja és 4 évesen 12 ezer km-rel megkaptam 750-ért(ez az ár volt a lélektani határ)
Az elmúlt 3 hónap és 2 ezer km alatt ezek az állítások nagyrészt igaznak bizonyultak.
Edes draga felebaratom. Aruld el legy szives nekem, mivel sikerult ily' heves reakciokat kivaltanom beloled? De komolyan...
Arra probaltam ravilagitani hozzaszolasomban, hogy: 1. Kortet probalsz az almaval hasonlitani. Nyilvan mindketto hasonlo, de megis mas. 2. Egy konkret tipust probalsz osszehasonlitani egy tipuskorrel. A konkret tipusnak a koltsegeit becsulni tudod a szervizciklusok as az alkatreszek jelenlegi ara alapjan. A tipuskornek sem a karbantartasi periodusat nem ismered, sem a pontos jelenkori alkatreszarait. Itt mar igencsak nagyvonalu becselest tudsz adni. 3. Mindket oldali becslesnel sok tenyezot nem vagy nem jol vettel figyelembe. Az, hogy pl. a gumik elettartamat a duplajara irod, csak itt tevedsz mar tobb, mint 100eftot. 4. Mint irtam nem vetted figyelembe az ertekvesztest sem. Egy robesz altalaban olcsobb, igy kisebb az idoaranyos ertekvesztese is. A futasrol nincs erteleme beszelni, mert eddig egyetlen robogorol hallottam, ami 150ekm-t futott. 5. A motoroknal jol hangzik a 150ekm futas. Par motortipust leszamitva (tobbnyire nagy turamotorok) ennek nem sok ertelme van.
Osszefoglalva egy ilyen becsles jo jatek, erdemes vele eljatszani, de messzemeno kovetkezteteseket nem szabad belole levonni. A lelked megnyugtatja, es be tudod magadnak bizonyitani, hogy jol dontottel. :-) Eros tulzassal egy hasonlo osszehasonlitasbol (bringa vs. urrepulo) akar a bringat akar az urrepulogepet ki tudnam hozni gyoztesnek. :-)
Én 5 fokban határoztam meg az alsó határt, mert az alatt már erős a talajmenti fagy veszélye (a kocsim 3 foknál kezd el riasztgatni, egy kis ráhagyás nem árt, elvégre 2 kerék van). Ma még 7 fok volt reggel. Én is oda-vissza járásra használom. Valószínűleg hamarosan elteszem a motort. De nem téliesítek semmit, hátha előjön még pár nap, amikor lesznek 5-10 fokok.
Azért egy robogós hátsókerék cseréhez is le kell műteni a kipufogót.
Szerintem mindkettőtöknek igaza van. Tény, hogy konkrét számokat konkrét események nélkül nem lehet megfelelően összehasonlítani viszont hasznos lehet egy ilyen összehasonlítás előrelátás végett, hogy tudd a várható költségeket. Természetesen lehet, hogy pont kifogod azt a robogót, ami 50ezret elmegy 1 hengerrel és azt a GS-t ami zabálja a láncokat valamiért, de ebből nem érdemes kiindulni ha előre számolsz. Amire ilyenkor támaszkodni tudsz, az a nagy átlag. Így a számítás is átlagos lesz. Utólag viszont lehet pontos jó számítást végezni.
Elég sokszor látok motorokon ilyen "szövet zsákot", amit a lábad elé tudsz húzni, mint egy nadrág és akkor nem fázik a lábad. Ilyen GS500-ra nincs? Hol lehet ebből univerzálisat szerezni? Vagy ezt nem lehet feltenni GS-re?
A másik még ami nagyon tetszik az a téli kesztyű, amit a markolatra lehet húzni, ilyet is gyakran látni. Ilyet hol tudnék venni?
Szerintem elméleti szintem fontos egy ilyen számítás. Mindent valóban nem tudsz beleszámítani, de irányadónak hasznos és a NAGYSÁGRENDEK valószínűleg látszanak belőle.
Képtelenség mindent valósan beleszámolni, mert akkor például hogy számítod az élményt, mikor a GS-el az autók 95%-nál gyorsabb vagy, robogóval pedig keresztül-kasul mész a Hungária 3 álló sávja között?
Pontos számítást csak konkrét példányokról és utólag tudsz csinálni, de megbecsülni hasznos lehet az elején.
Elmeleti a szamitasod. Soha nem fogsz menni egyik motorral sem 150ekm-t. :-)
Egyiknel sem vetted figyelembe az ertekvesztest. A gumit kb. 15-20ekm utan cserelheted a GS-en, foleg ha utassal hasznalod, es eseteleg gyorsulsz es lassulsz is. A lancspray is eleg nagy tetel, 4-5000km utan vehetsz belole egy flakonnal stb.
A varioszijat sem biztos, hogy megkapod 3000-ert (elofordulhat, de ugye ez is erosen tipusfuggo) stb.
A robi a varosban, ingazni praktikusabb, mert burkolt, automata, van csomagtartoja. Egyiken szijat, a masikon lancot cserelsz, ha hasznalod mindegyik kopik. Csak ugy van ertelme az osszehasonlitasnak, ha ket konkret tipust hasonlitasz ossze.
Mire érdemes inkább figyelni, ha veszek egy GSt? Arra, hogy inkább fiatal legyen vagy inkább kevés km, de idősebb? Nyilván a kettő együtt nem fog teljesülni azon anyagi ráfordítás mellett, amire én gondoltam :)
Ha most megveszed, akkor veszek gyorsan egy GS500-ast. :)
Nekem csak Ax jogsim van, még tavasszal upgrade-elni kell. De elkezdtem körbenézni, mert ha jön valami jó ajánlat, akkor nem akarom kihagyni. Van időm minden téren szépen körbejárni a témát (GS500) így jó esélyel lesz egy jó motorom.
Nem kell kapkodni, nem hajt senki, tudom "monitorozni" a piacot, látom, hogy mi van fent régen, hogy alakulnak az árak, stb. Addig pedig a robogóval továbbra is vidáman előzöm a sorokat :) Illetve valószínűleg már csak pár napig-hétig, mert hideg lesz :(
Szóval ha valakinek nagyon sürgősen eladandó GS500-a van az szóljon :)