Keresés

Részletes keresés

csiszist80 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 63334

Veterán alkatrészekben, és eredményekben gazdag sikeres uj évet mindenkinek!

favorit81 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 63333

Ha már a vándorköszörűst említed, nálunk még a 80-as években is működött ez a szaki, igaz, akkor már egy talicskaszerű, szintén mobil köszörűvel űzte az ipart. Van egy bicskám, amit gyerekkoromban a képen látható ajtó mögött patkolt meg az öreg. Sajna már meghalt, és az örökösöket nem sikerült felkutatnom, későn eszméltem.

 

 

Egyúttal ezzel a képpel kívánok mindenkinek jó "köszörülést" a régi vasakon, vasakkal az újévben is!

Előzmény: triplaharom (63319)
pazolta Creative Commons License 2014.12.31 0 0 63332

Kedves Papalori!

 

Köszönöm a katalógust - igazán nagy élmény volt végignézni!!

 

Ebből is kiderül, hogy nincs semmi új a nap alatt...

 

100 éve már mindent kitaláltak ami a kerékpárhoz kell:))

 

Viszont egy picit ki kell egészíteni amit írtál korábban a cégről.

 

A kerékpárjait nem az általa forgalmazott termékekből szerelte össze, hanem

az általa gyártottakból..

 

Sőt azon kevés gyár közé tartozott amelyek még a kiegészítőket is maguk csinálták!!

 

Pl. nézd meg a "Teutónia" gumi köpeny képét rajta van a Stukenbrok felirat is a "teuton" szoborral - amely a kerékpár táblájában is van:

 

.

Előzmény: Papalori (63331)
Papalori Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63331
pazolta Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63330

Lemaradt a szerb prospektusom is - bocsi..

 

 

Igaz ez 1937-ben készült...

Előzmény: pazolta (63329)
pazolta Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63329

Szia Pista!

 

Ilyened volt?

 

.

 

 

Igaz azóta már lekerült a Torpedómról, de a karácsonyi "képeslap"-omon is rajta volt csak nem ez volt a lényeg:))

Előzmény: bxpaki (63324)
Papalori Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63328

Szia

A Te kerékpárod egy Sigurd.

Az enyém egy Stukenbrok Kassel.Hamis Sigurdnak is hívják mivel 1954-től egy S betü figyel a sárvédőn.(Sigurd zsidó származású volt ezért elvették a gyárat tőle)1954 előtt egy kettős Hermes pajzs volt rajta.Stukenbrok volt az első csomagküldő cég Németországban.Fegyverek,varrógépek kerékpár alkatrészek és kiegészítők voltak a prospektusában.Az általa forgalmazott alkatrészekből rakta össze a saját kerékpárját ami forgalmazott.

Csatoltam a linket érdemes elolvasni.

http://regiowiki.hna.de/Sigurd_Fahrrad_und_Nähmaschinenfabrik

A kerékpáromról vagyis a Stukiról csak a Flickr-en találtam képeket.Igaz nem a Deutschland Sport de fent van a No1 és a No4

 

is és egy málhás kerékpár.A Sport kivitelről csak prospektus képek vannak.

 

 

 

Előzmény: Hajdu Zsigmond (63311)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63327

Üdv!

 

Ez a szép NIK várja a réz tábláját 58mm szegecstávval. Örülnék,ha valaki tudna segíteni. Bőven meghálálnám. 

 

Üdv,

Atti

 

 

Hajdu Zsigmond Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63326

Üdv: Ugyan ez, nagyon szuper csak az enyémet mér át kenték valami vörös festékékkel de megprobálom le maratni róla nitro higitóval biztosan le jön úgye milyen érdekes a váz szöge és milyen hosszú kerékpár. üdv

Előzmény: ocsipok80 (63322)
triplaharom Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63325

Sajnálom, mert most jól +nézhettük volna.

Előzmény: bxpaki (63324)
bxpaki Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63324

Én a 80-as években vettem Szabadkán egy kormányra szerelhető hasonló csomagtartót. A különbség, hogy két darab széthajtható karja volt, de valamivel rövidebb. Én szerettem használni. Kis esernyő, kesztyű, bevásárló szatyor, pénztárca könnyen, gyorsan elhelyezhető volt. Sajnos fotóm nincs mert múltkor biciklistől új "gazdát" talált. Kerestem szerb oldalakon de még hasonlót sem találtam.

Előzmény: triplaharom (63323)
triplaharom Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63323

Igaz, én a 30-40-s évekre gondoltam (hogy divatja volt ennek a tartozéknak).

Annak idején, Atyám a szomszéd faluból járt be biciklivel Makóra (13 Km volt 1ik útja), de ha semmi mást nem hozott a zöld vászon esőkabát akkor is ott volt a csomagtartóra kötve. Zsebben pedig mindig volt valami gyümölcs (nekünk gyerekeknek). Köszönöm az információkat és kívánok minden ideolvasónak sok

boldogságot, jó egészséget a következő esztendőre!

Előzmény: madzagos (63320)
ocsipok80 Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63322

Üdv Zsigmond!

 

Milyen SIGURD biciklid? nekem is van egy 37-es és felújításra vár!

 

 

viszonylag kevés infó van róla

http://www.sigurd-fahrrad-und-moped-sammlung-kassel.de/40555/40622.html

 

tudsz küldeni képet?

 

szecatt kukac gémél ....

Előzmény: Hajdu Zsigmond (63311)
gepesz Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63321

Kuldheted. Holnaputan este indulok.

Előzmény: madzagos (63320)
madzagos Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63320

60-as évek? Az már egy modern világ... és, hogy miért tűnt el?

Mert semmire se jó...

A hatvanas években funkcionalitását vesztett volt az az eszköz, amire nem fért rá két kantakas, egy zsák kukorica, gázpalack, a tsz-ből mentett kanna gázolaj,  a hajógyárból kihozott zártszelvény, a húsüzemből "szerzett " pacal ... vagy hát ki hol dolgozott...

 

Ezzel szemben az átkos 10-es években azoknak volt kerékpárja, akinek elég volt egy pokróccal elindulni... (sose lehet tudni) ;-)  

 

Így lett a cs. és kir. úri passzióból, szocialista igavonó...

Előzmény: triplaharom (63319)
triplaharom Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63319

Azért ez mégiscsak valami "úri huncutság" lehetett, mert én már a 60-as évek biciklijén sem láttam ilyeneket. Pedig mifelénk akkor még járta az utcákat a vándorköszörűs + a drótostót is.

Előzmény: madzagos (63318)
madzagos Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63318

Most mondhatnám, hogy kincstári, katonai, sőt háborús cucc, de nem menőzök... csak egy vacak, sima mezei, polgári pokróctartó... teljesen civil... meglepő módon nem csak a fess honvédeknek volt pokróca. :-)

Előzmény: triplaharom (63317)
triplaharom Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63317

Az alsó képen látható "pokróctartó csappantyú" az valami extra volt annak idején,

vagy csak a kincstári bicajokon volt ilyen?

Az őszi Szegedi börzén láttam ilyet élőben ami még soha nem volt felszerelve, csak addigra már elkelt (jópénzért).

Előzmény: madzagos (63313)
Papalori Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63316

Van róla fotód?

Előzmény: Hajdu Zsigmond (63311)
Gotha'72 Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63315

Hello Péter . vettél tőlem egy jópár ujságot még októberben és a mai napig nem utaltál. A leveleimre sem válaszolsz. Szeretném ha mihamarabb rendeznénk ezt a dolgot. köszi  Attila

Előzmény: kühne0707 (63152)
madzagos Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63314

Azt gondoltam, hogy a két likkal rendelkező rendszám motoré lehetett, de most egy idős bácsitól azt az infót kaptam, hogy a homlokcső mögött, a felső vázcsövön volt. Pont úgy ahogyan írtad.... Illetve a Bcs. rendszámot le is veszem a névtábla helyéről... :-)

 

Előzmény: madzagos (63313)
madzagos Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63313

Köszönöm szépen!!!!!!

Pont az elhelyezés, miatt támadtak kétségeim, de így már tiszta a kép! És van Békés járási rendszámom!!!!! :-)

Előzmény: pazolta (63312)
pazolta Creative Commons License 2014.12.30 0 0 63312

 

Szia Lacika!

 

 Például itt:

 (HVM= Heves vármegye)

 

1927 december 20-án HVM törvényhatósági bizottsága szabályrendeletet hozott a kerékpárok kötelező bejelentéséről, rendszámozásáról és nyilvántartásáról.

 1 par. szerint. HVM területén valamennyi kerékpárt első ízben  jelen szabályrendelet életbelépésétől számított 8. napon belül az illetékes községi előljáróságnál, azután pedig a kerékpár vételét , ill. eladását a vétel ill. az eladás napjától számított 8. napon belül az I. fokú közigazgatási hatóságnál , járási főszolgabírónál be kell jelenteni.

 

2. par bejelentett kerékpárokról az I. fokú közigazgatási hatóság (járási főszolgabíró ) nyilvántartást vezet, feljegyzi: a bejegyzés folyószámát, kerékpár tulajdonosának nevét és lakhelyét,  a kerékpár gyártmányát, esetleg gyártási számát, a kiadott rendszámtábla számát és betűjelét, esetleges megjegyzéseket.

 

3 par. A rendszámtáblák megfelelnek a gépjárművek rendszámozására használt jelzőtábláknak, avval a különbséggel, hogy mindkét oldalon számozva vannak, és betűjelként a törvényhatóság által az illető járásra vonatkozó megállapított betűjel tüntetendő fel; az egri járásban „E” a gyöngyösi járásban „Gy” a hatvani járásban „H”a hevesi járásban „He” a pétervásárai járásban „P” és a tiszafüredi járásban „T”

 

5. par  a rendszámtáblát a kerékpárváz vízszintes felső részén , közvetlenül a kormány foglaltnál úgy kell rögzíteni, hogy az - az úttest mindkét oldaláról látható legyen.

 

7. par. A szabályrendelet Eger és Gyöngyös rendezett tanácsú városok kivételével Heves vármegye egész területére érvényes, intézkedési a kerékpárkölcsönző vállalatokra is kiterjed, nem vonatkoznak azonban a kerékpár kereskedők eladási készleteire.

 

8. par Aki ezen szabályrendeletben foglalt rendelkezéseket megszegi, kihágást követ el és 40 pengőig terjedő pénzbüntetéssel, behajthatatlanság esetén megfelelő önköltséges elzárással büntetendő. 

 

 

1928 január 25-én a m. kir. áll. Rendőrség hatvani kirendeltsége levelet írt HVM törvényhatósági bizottságának. Ebben felhívja a törvényhatóság figyelmét, hogy (a 39820/921 BM rendelet 37 par. 3. bek. alapján ) hogy az utca, ill. a forgalom rendjére vonatkozó felügyelet és ellenőrzés az államrendőrség hatáskörébe van utalva ; a kerékpárok bejelentése, rendszámozása és nyilvántartása , a felügyelet és az ellenőrzés szempontjából is a  működési területén az államrendőrséget illeti meg. Ezért a szabályrendeleten módosításokat javasol;

 

1 par. Heves vármegye……stb. illetve az eladás napjától számított 8 napon belül a I. fokú közigazgatósági hatóságnál/ járási főszolgabíróságnál az államrendőrség működési területén , az államrendőrségnél be kell jelenteni.

Stb.

A 39820/921rendelet 38 par alapján a rendszámtáblák elhelyezése a kerékpár váza vízszintes felső részén a kormányfoglalatnál elrendelt rögzítése a célnak nem felel meg, mert a kerékpározó a rendszámot térdével eltakarja, másrészt a kerékpározó testi épségére veszélyes, mert abba ruházatuk könnyen beakad.

Ennek elkerülésére a rendeletet módosítják, „ rendőrhatóság által kiadott kerékpár számot köteles a kerékpár tulajdonos  15 x 10 cm –es fehér alapszínűkét mezőnyre osztott táblán a nagyobb mezőben legalább 6 cm-es nagyságú számokkal , a kisebb mezőben pedig „Hatvan „ felírással feltüntetni és a kerékpár hátsó részén az ülés alatt felerősíteni.

 

 

 

 

 

1928 március 2-án a belügyminiszter levelet írt HVM alispánjának, ebben írja, hogy a kerékpározásról alkotott vármegyei szabályrendeletet visszaküldi, tárgyalás nélkül, mert a kérdést a közeljövőben országosan kívánja szabályozni.

Előzmény: madzagos (63310)
Hajdu Zsigmond Creative Commons License 2014.12.29 0 0 63311

Üdv:Nekem is van egy sigurdom tudsz róla valami infot honnan származik mikori gyár lehet az enyém egy kicsikét furcsa brutál hosszú a kerékpár harangos hajtomüje van zsirzo szemes agyak . Most akarom én is felujitani . üdv:

Előzmény: Papalori (63286)
madzagos Creative Commons License 2014.12.29 0 0 63310

Szia Zoli!

 

Tudhatunk valamit a kerékpárrendszám használatát előíró alispáni rendeletről? Hol tudom megtalálni?

Köszi!

madzagos

Előzmény: pazolta (63281)
ocsipok80 Creative Commons License 2014.12.29 0 0 63309

Pár dologtól meg kell válnom a családi béke fontosabb :-D

 

Camping 73-ból, gyárias

 

 

ocsipok80 Creative Commons License 2014.12.29 0 0 63308

Styria Dob ELADÓ!

ocsipok80 Creative Commons License 2014.12.29 0 0 63307

Csepel Toldi nyereg félkész FOR SALE

szecatt kukac gémél .....

 

ocsipok80 Creative Commons License 2014.12.29 0 0 63306

Az RM matricából értékesítek is vagy csere, de ez csak a "piros" -hoz való, de tudok "kék" re is csinálni, ott zöld a háttér.

 

Nagyon jó volt az alap, de azért meg kellett rajzolni :-DD

 

Zsocab Creative Commons License 2014.12.29 0 0 63305

Szia Szaki!

 

Nyugi meg vagyunk még. Köszönöm a megőrzést, valamikor tavasszal mennénk érte. Használd nyugodtan addig  ;-)

Előzmény: csep-el (63302)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!