Keresés

Részletes keresés

FRANKYE Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351473

Ne haragudj de nem értesz ezekhez a dolgokhoz.

Előzmény: _Berci (351471)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351472

A soha nem látott jólét relatív. Az eszközök és az anyagforgalom birtoklása viszont számszerűsíthető is akár....

Tizenkilenc dollármilliárdos, köztük Soros György, Abigail Disney és más milliárdos családok azt kérik a következő amerikai elnöktől egy nyílt levélben: adóztassák meg a leggazdagabb 1 százalék felső decilisét, méghozzá vagyonarányos adóval. 

A legvagyonosabb amerikaiak közé tartozók azt kérik, a leggazdagabb 1 százalék felső decilisét, vagyis a népesség leggazdagabb 1 ezrelékét sújtsák egy visszafogott mértékű vagyonadóval. Ők ugyanis most annyi vagyonnal rendelkeznek, mint a társadalom alsó 90 százaléka összesen.

https://www.portfolio.hu/vallalatok/adozas/soros-es-milliardos-tarsai-sokkolo-javaslattal-alltak-elo.328881.html

 

Már a milliárdosdok is comchik lennének?

Előzmény: ,m,1710 (351468)
_Berci Creative Commons License 2019.06.29 -4 0 351471

 

... a jól kialakított és vezérelt belsőégésű motor pont azért vált olyan nagyon jól be a hétköznapi használatban - mert egy nagyon széles működési-terhelési tartományban képes kellően jó paramétereket produkálni.

 

A kek tartomany az optimalis. Varosi forgalomban a kek flekk ala messze le van csuszva az atlag.

 

Az abra optimuma (ezen az abran) kb. a ~2500-as fordulaton es 40 KW-os terhelesnel van. Ez kb. a max. teljesitmeny (itt kb. ~100 KW) ~40%-a.

 

A hengerlekapcsolas pedig jo, de az auto ara jellemzöen kb. annyival magasabb, mint az auto elettartama alatt törtenö üzemanyag megtakaritas ... (olyan ~1500-2000 €).

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351466)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351470

Vicc a Nissan e-power hibrid  autója.

 

Az csak városi közlekedésre alkalmas a piaca: Japán, Szingapúr, Hong Kong,  Ázsia nagyvárosai . 

 

Európában elvérezne,  100le körül van a b. motor teljesítménye ami még Priushoz is kevés. Mekkorát léphet emelkedőn autópályán  a több mint 2 tonnás össztömegével amikor a benzinmotor által leadott energiát át kell alakítani villamos árammá majd bevezetni az elektromotorba.

Légellenállásról már nem is beszélek.

 

Más soros hibridek legalább egy adott sebesség felett összekötik a b. motor a kerekekkel. Mintha egy egyetlen fokozatú váltó lenne olyan áttétellel ami kb. ötödik sebességnek felel meg.

 

A Serena még ezt sem tudja de ez fogja megváltoztatni a világot. LOL

 

Bár a Mercedes is hirdette régebben: a világon az egyetlen hibrid autó ahol a motortérben van hibrid akkumulátor. :) 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351466)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.29 0 1 351469

Érzésem szerint a szaudi szegénység az az ottani mércével nézve az, magyar viszonyok közt az a pénzmennyiség a felső középosztályba röpítené a "szegényt". persze arányosítani is lehet, de az még deformáltabb eredményeket hoz. Arrafelé a rendes marhahús (pl. steak) olcsóbb mint nálunk a sertés karaj. Nem akartam farhátat írni, mert akkor komolytalanra veszed a figurát, de pofátlan árak vannak arrafelé, nyilván erősen torzított árképzéssel.

 

A kobalttal és/vagy más efféle anyaggal az a meglátásom, ha nem teljes újrafeldolgozás a cél hanem csak 1 vagy 2 anyag kivonása a hulladékból, akkor az igen gazdaságos lehet, bár ez gyakran egyéb erőforrások pazarlásával jár, például szarnak a környezeti terhelésre, de Indiában vagy Afrika egyes kínai irányítású területein ezt a kis áldozatot szívesen bevállalják, amúgyis arrafelé terem az egyszer használatos vegyipari szakmunkás.:-(

 

A fejleményeket érdeklődve várom, mert én nagyon szívesen vennék a Zasszonynak egy kicsi villanyautót, nem hibridet, tiszta villanyt, 100, max 150 km hatótávval, kis városi fürgét, gyerek-munka-bevásárlás szentháromsági célokra, a töltés meg megoldott, van ipari áram a házban. Nyilván ehhez az kéne, hogy egy ilyen autó egy árban legyen egy hasonló kategóriájú benzinessel, még ha annak a hatótávja jóval nagyobb is. Erre a kategóriára érzésem szerint komoly igény lenne a kertvárosi népek részéről, pont ilyen célokra.

Előzmény: advocatusdiaboli (351467)
,m,1710 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351468

A villág egyikrésze sohanemlátott jo létben él, itt egy kiválasztott kis elit magára vette, hogy ök irányitsák a bolygonk jövöjét a emberiség tovább létezését arrogánsan kilmaváltozással fenyegetnek de fogalmuk nincs, hogy a klima hogyválaszol száz kétszáz év mulva

a másik fele a világnak viszont szintén jolétbe akar élni, de ezt elfelejtik a önkinevezett megmentök

csak egy gondolat

 

advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351467

Macika, ez nem ennyire egyszerű, annyira nem, hogy pl: Szaúd-Arábiával kapcsolatosan megjegyezném, hogy az ország lakosságának kétharmada ma is meglehetősen szegény, hiába nagy elvileg az egy főre eső jövedelem.

 

A visszanyerés pedig egyfelől valóban technológiai kérdés, másfelől viszont anyagi is - nézd meg például az arany újrahasznosítását - az után kapott komolyabb lendületet, hogy az arany ára jelentősen megugrott. A 2000-es évek közepéig jellemző, húsz évig stabilan alacsony árak mellett nem érte meg vele foglalkozni, 400-as árakon legfeljebb az ékszereket olvasztották be újra, 1200-as ár felett meg már feldolgozzák az elektronikai hulladékot (hozzátéve, hogy még így is billeg a határán a megtérülésnek az iparág).

 

Ergo, amikor azt írom, hogy ha a jelenlegi árakon egyszerűen nem éri még meg feldolgozni a használt-tönkrement lítiumos akkukat tömegesen a kobalt-lítium visszanyerése céljából, akkor ez igenis előrevetíti azt, hogy még ha fejlődik is a technológia, akkor sem valószínű, hogy az újrafeldolgozott anyagok olcsóbbak lesznek, mint most - és a tömeges elterjedéshez szerintem már ma is túl drágák.

 

Ebből mindenki levonhatja azt a következtetést, amit csak akar... ;-)))

Előzmény: Pomber Béla (351465)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.29 0 1 351466

Berci, a jól kialakított és vezérelt belsőégésű motor pont azért vált olyan nagyon jól be a hétköznapi használatban - mert egy nagyon széles működési-terhelési tartományban képes kellően jó paramétereket produkálni. Ez az, amire például a turbinák nem képesek (sem a gőz-, sem a gázturbinák), azok maximális hatásfoka és egyéb üzemi paramétereik ugyan nem olyan rosszak, de ezeket csak egy kifejezetten szűk terhelési- és fordulatszám-tartományban tudják produkálni - ezek után be is szorultak azokra a felhasználási körökre, ahol ez biztosítható (pl: repülés, erőművi üzem, stb..).

 

De az, hogy a dugattyús belsőégésű motor az elméleti hatásfok-maximumát egy adott ponton tudja, az ugyan tény, ám eközben, megfelelően szabályozva, korszerűen kialakítva az egyáltalán kihasználható fordulatszám-teljesítmény tartomány felében, akár kétharmadában képes ennek a hatásfok-maximumnak a 80-90-95%-át is produkálni, egy vezérelt szívású, "hengerlekapcsolgatós" motor fél-harmad terhelésnél is csak kis mértékben nagyobb fajlagos fogyasztású, mint az optimumánál.

 

Ezek után lép be a képbe a hibrideknél, hogy a direkt áttételes meghajtás vesztesége minden másnál kisebb (egy jól kialakított-megtervezett, megfelelő kenőanyagban futó fogaskerék-áttétel vesztesége százalékos nagyságrendű, a főtengelyről lejövő teljesítmény szinte teljes egészében a kerekekre kerülhet), míg az általad olyan lelkesen emlegetett Nissan-féle, voltaképpen "benzin-elektromos" közvetett meghajtásnál ennél legalább egy nagyságrenddel nagyobb a rendszer vesztesége - amiből meg nyilván a hatásosabb rekuperációval fognak meg sokat városi üzemben. De szerintem költség-megfontolások állnak a dolog mögött, mert ez így felépítésében egyszerűbb lehet, valamint fel lehet használni szinte változtatás nélkül az elektromos kocsikhoz kifejlesztett hajtásláncokat, miközben a mai állapot mellett egy tömeg-gyártott, optimalizált és egyszerű kis benzines szívómotorra épített motorgenerátor egység jóval olcsóbb (és még könnyebb is adott esetben !!), mint sokkal nagyobb mennyiségű akkut tömni a kocsiba.

Előzmény: _Berci (351448)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.29 0 1 351465

Ha tényleg akkora nyílt színi lítiumbányák vannak, amiket említenek, ez csak ideiglenes állapot, bármelyik szegény, vagy közepesen szegény országnak megéri még rohadt olcsón is adni, ha dől a pénz munka nélkül. Nézd meg a szaudiakat, 70 éve még teveszarral dobálták egymást, ma Mercedes alatt be sem ülnek autóba mert nem csak finnyásak, de telik is rá nekik. A kérdés csak a lítiumbányák területi, politikai eloszlása. Ha van valódi versenyhelyzet, akkor nagyon, de nagyon olcsó lesz a nyersanyag.

 

A visszanyerés tisztán technológiai kérdés, arra nagyon nincs rálátásom még az alapok szintjén sem. Mindenesetre ha a korlátosan rendelkezésre álló összetevőket (pl. kobalt) nem tudják kiiktatni, akkor rekuperáció nélkül nehéz ügy lesz.

Előzmény: advocatusdiaboli (351464)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.29 0 2 351464

Szerintem is megoldható - kérdés, milyen költséggel, milyen további emisszióval, stb...

Eléggé komoly tömegű használt lítiumos akku keletkezik már ma is a világban - sőt... Ennek ellenére nem igazán bevezetett iparág az újrahasznosításuk (és a fejlődő technológiájú akkukban is egyre összetettebb konstrukciókban és vegyületekben van jelen a lítium) - ami azt bizonyítja, hogy még a mostani, nem filléres (tíz év alatt háromszorozódott !!!) árakon sem biztos, hogy megéri visszanyerni - nyilván lesz egy ár (és lesznek fejlesztve technológiák), ahol már megéri.

 

No, de az érem másik oldala, hogy ha a lítium ára még mondjuk a mostani kétszeresére felmegy (ez bizony sanszos...) - akkor a mostaninál csak drágábbak lesznek az akkuk, olcsóbbak akkor sem, ha a tömeggyártásuk okán az összes többi költséget tudjuk számottevően redukálni. Miközben az EV ma is drága, az akkuk ára a legfőbb akadálya az olcsóbbá válásuknak.

 

Ahogy írtam sokszor - nem biztos, hogy ez lesz a jó irány, és járható út. Majd elválik.

Előzmény: Pomber Béla (351459)
,m,1710 Creative Commons License 2019.06.29 0 1 351463

valoszinü fogalma nincs enek a lengyel kislánynak, hogy markszista lettbelölle

a mi zöld vagy veres khomchink szerinit hehe

Előzmény: zöldkomcsi: (351454)
Rangun Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351462

Komáromban,Gödön, stb.

Előzmény: padisah (351458)
józsi24 Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351461

HV-vel is lehet zart ciklust csinalni, es ott meg az aksikkal se kell bajlodni...

Előzmény: szilvatövis (351457)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351460

De az már nagyon drága cobalt lesz. A megújuló, újrahasznosító világ az nem más, hanem nagyon más.

Előzmény: Pomber Béla (351459)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.28 0 1 351459

ugyanakkor a bontás, és az akkumulátorainak az újrafeldolgozása, újrahasznosítása nem megoldott, a zárt ciklus nagyon messze van

 

Meg lesz oldva, akkora a kobalt éhség.

Használt esztergakésekért meg marókért olyan árat fizetnek, hogy kilós áron argentin bélszínt veszel érte...

Előzmény: padisah (351438)
padisah Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351458

ehhez képest még a karbon intenzitása is elég magas, csak azt nem a városokba eregeti... és nem ezen a kontinensen, hanem ahol az akkumulátort gyártják bele

Előzmény: szilvatövis (351457)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351457

Pontosan fogalmaztam.

Jelenleg az EV nem (sem) képez zárt ciklust, de egyedül ez kínálja a zárt ciklust, magyarul egyedül az EV-vel lehetséges (kvázi) zárt ciklust képezni. Sokszor leírtam már, zárt anyagkörforgalom, külső (Nap) energiával üzemeltetve.

Előzmény: padisah (351456)
padisah Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351456

egyedül az elektromobilitás kínál zárt ciklust, kvázi nulla környezeti lábnyommal

 

utolsó mondat innen, és te vagy a szerző

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151754315&t=9105736

Előzmény: szilvatövis (351439)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351455

Riksák vannak Pesten is, a múltkor el is gondolkodtam mekkorát változott a világ szép csendben mert a pesti srác tekerte a rikság két aranyláncokkal pöffeszkedő afrikai fekete meg ült benne. 

Egy ismerős máig zsörtölődik, hogy akkor 30 éve boszniában azt látta, hogy afrikai fekete katonák vigyázzák, hogy a fehérek ne öldössék egymást.

Előzmény: FRANKYE (351451)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351454

igen, ami

kívül zöld az belül  vörös mindég.

Zöldalma? Szőlő? Na van azért kivétel, de nem a politikában. Látom, a magukat zöldeknek vagy liberálisoknak tudó fiatalok tévednek, mert valójában már marxisták.

https://index.hu/mindekozben/poszt/2019/06/25/13_eves_es_minden_penteken_a_lengyel_parlament_elott_tuntet_a_klimakatasztrofa_miatt/?fbclid=IwAR39eWaMltbxsglNNty4fCSC5TDLasgXQB2ASs8iAdwzKalrpKRnoQjzHGI

Platon Creative Commons License 2019.06.28 0 3 351453

Ez nem kirívó eset, általában sajnos csak hiszi hogy érti amiről beszél. 

Előzmény: Taurus Obscurus (351452)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.28 0 2 351452

Bercinek lovese sincs hogy mukodik a Prius.

Előzmény: FRANKYE (351450)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351451

Japán más piac. 

Ott terjedtek el régen a pár száz köbcentis szupermini  autók.  Gyanítom a fenntartási költségek miatt. :) 

 

 

Majd ha Nyugat-Európában a taxisok azt használják akkor térjünk rá vissza. :) 

Előzmény: szilvatövis (351449)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351450

Ki beszél párhuzamos meghajtásról??

 

A Toyota úgy köti össze, hogy NEM motor fordulatszám függő a kocsi sebessége  . Ezért zseniális a megoldás. MINDIG az optimális fordulatszámon tud működni a b. motor. Ez a fordulatszám optimum lehet a fogyasztás de lehet akár  a maximális teljesítmény kivétele. 

 

"Persze volt mar egy rakas probalkozas (pl. CVT -> folyamatos attetel), de valahogyan az se sikeredett optimalisra ..."

 

Ha a Toyota csaknem 12 millio eladott hibridjét ami egyre növekszik és a Ford, Nissan, Chrysler is gyárt ugyanilyen rendszerűt próbálkozásnak nevezzük. :) :) 

 

Többet nem írom le: a Toyota ha akar tud CSAK soros hibrid üzemben müködni. Ez jellemzően akkor van mikor dugóban araszolsz. Lemerül az akksi tölt rajta, b.motor leáll a villanymotor meg viszi nagyon lassú haladáskor. Megint lemerül és  kezdi elölről. 

 

Szintén utoljára: a mechanikai munka (főtengelyről) tárolásának van egy hatásfoka ami kb. 70%. Ha gyorsan töltesz és kisütsz kisebb ha lassabban nagyobb. 

 

Fűteni is kell télen. Akkor a legnagyobb hülyeség nem a motor hulladékhőjét használni hanem az akksiból fűteni. 

 

Szintén írtam már de még egyszer leírom: a Toyota tudja a vegyes üzemmódot is  ez gyorsításkor van.

Előzmény: _Berci (351448)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351449

Mármint népszerűnek mondták amikor utoljára olvastam róla...

Előzmény: FRANKYE (351447)
_Berci Creative Commons License 2019.06.28 -5 0 351448

 

Ha a parhuzamos dizel meghajtasat (ICE-motor) mechanikusan összekötöd a kerekekkel, egy jo nagy sebessegtartomany erösen fordulatszamfüggö lesz, ami azt jelenti, hogy nem az optimalis munkaponton müködik (ezert a fogyasztasa is nö).

 

Persze volt mar egy rakas probalkozas (pl. CVT -> folyamatos attetel), de valahogyan az se sikeredett optimalisra ...

 

Ez monnyuk mar nem olyan kicsi, mert 7 üleses ... ha a következö verzioba meg belebarkacsolnak egy megfelelöbb meretü akkut, akkor meg jobban csökkenthetö a fosszilis üzemanyag felhasznalasa ... söt, gyakorlatilag ki is küszöbölhetö ... az ICE-motor csak "esetleg" segit be ... az üzemidö tetszöleges (es az adott profil eseteben optimalis) reszeben a 10ta EV meghajtas a jellemzö ...

 

Nissan Serena’s e-POWER system named RJC Technology of the Year

 

Because the wheels are driven by an electric motor, the e-POWER system delivers the powerful, smooth acceleration of an all-electric vehicle, with torque delivery from the system surpassing that of a minivan with a 3.5-liter engine. Used solely to charge the battery, the gasoline engine runs at a constant, optimal speed for maximum fuel efficiency, achieving 26.2 km/L (62 mpg US, 3.8 l/100 km), Nº 1 in its class.

 

https://www.greencarcongress.com/2018/11/20181114-nissan.html

 

 

Előzmény: FRANKYE (351443)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351447

Miért jobb mint a Prius?

Sokkal kisebb autó. 

Előzmény: szilvatövis (351444)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351446

Na ez meg érdekes lesz most mert az olaj ár robbanást élelmiszer árrobbanás is fogja követni. )-:

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351445

ezek a adatok a valovilágbol származnak, lehet, hogy a forum ehez kicsi

 

Nyugi már! Ezek az adatok nem fedik a valóságot, ennyi az egész. Vagy valami hiányzik valami kiegészítés.

A te agyad a kicsi. (-:

 


az EV létezik lassan milliok használják, de benzindizelt még milliárd használja úgyhogy még messze van a válozás ha egyálalán lesz eben a formába

 

lesz, lehet de nem így. Tankolhat pl lítium-hidridet, akkor igen drága lesz az autó mert a kénen (amit fejtegettem itt)  kívül kell bele egy hidrogén-levegő tüzelőanyag cella is. Úgy ja, úgy oké, akkor 3 szor akkora távolságot tehet meg mint azonos tömegű gázolajjal dízel motorral. Úgy lehet, írogatom, hogy nincs műszaki gátja ezeknek a dolgoknak, jelenleg megoldható minden van hozzá.

Előzmény: ,m,1710 (351436)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.28 0 0 351444

Akkor mi lehet a titka, hogy még is jobb, mint a Prius?

Előzmény: FRANKYE (351443)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!