Nem tud mezei hajtásra átváltani a Prius. MINDIG van némi soros hibrid üzemmódja.
Az Mg1-nek ellent kell tartani a B. motornak és akkor van kihajtás. 1/3 nyomaték megy Mg1 re 2/3 nyomaték megy a kerekekhez a b. motortól. Mg1 nélkül a b. motor egy mm-t sem tudja hajtani a kocsit.
100-140 Km/h sebességnél csak 5-10%-át alakítja át árammá majd ismét mozgási energiává a rendszer.
Gondolod, hogy azért nem forgalmazzák Európában, mert a német autópályák sebességkorlátozás nélüli szakaszain nem tud 200 km/h-s sebességgel száguldozni?
Igen, a szén-dioxid koncentráció exponenciálisan növekedő, de a hatása logaritmikus ezért lineáris kb a hőmérséklet emelkedése. Kérdés meddig áll ez így fenn?
Nem, nem volt még példa erre, ilyen gyors halmazállapot váltása a szénnek ez földtörténeti újdonság.
Aki ezt stabil állapotnak nevezi az vagy hülye, vagy direkt csinálja. Legjobb amire számíthatsz, hogy annyira azért nem gyors és nem éled meg a katasztrofális hatásait. Ilyesmiket már érzel mint pl ez, hogy megbuknak a demokráciák, a klíma változás hatása az is. Az igazi katasztrofák egyébként statisztikusak, nincs semmi, csak 5-6-7 rossz évet nem szakít meg jó év, akkor a végére olyan helyzet áll elő mint ha lett volna egy nagy árvíz vagy egy aszály. De nem azt érzed, nem a meleget, hanem, hogy nincs pénzed, vagy kirabolnak vagy ki tudja mi történik.
Nem mondtad el miért növekszik (helyesebben miért nem csökken) a villamos hajtásrendszer hatásfoka, ha növeled a kivett teljesítményt. Semmit nem mondtál csak azt "nem igaz"
Ennél bővebben kellene megindokolni.
Továbbra is azt állítom: nem megy neked a villamosságtan. :)
Közelítsd meg inkább a realitások oldaláról a dolgot: ha szerinted ez minden szempontból mindenhova olyan jó és tökéletes - akkor ugyan mi a fene az oka annak, hogy egy zárt japán/ázsiai belpiacon kívül gyakorlatilag nem is forgalmazzák még ezeket?
Szerinted??
Szerintem meg ott keresendő a bibi, hogy ha te ezzel a kis csodamasinával kiszabadulsz egy német autópályára, akkor abból az 58kW-ból kb: 40 fog tudni a kerekekre jutni, és az sem valami optimális munkapontban, és a vége az lesz, hogy a kis csodahibrid küszködve tartja azt az autópálya tempót, amit a gagyi-gyengébb Panda meg kínlódás nélkül, és még felül is fogja a Pandát fogyasztani vagy 2 literrel...
Nem leszek meglepve egyébként, hogy ha a végül EU/USA piacon bevezetett kivitelben szép csöndben lesz még egy direkt áttétel a motor és elektromos hajtáslánc között, ami "Grand Turismo" üzemmódban, autópályán áthidalja az egészet, és átvált mezei hajtásra - ahogy például a Priusban kezdetektől van. Ez azokon az ázsiai belpiacokon, ahol tényleg szigorúan városi üzemben használják csak ezeket, nem volt szempont, szerintem a japán-szingapúri-taiwani e-Note-k fele-kétharmada 80-90-nél SOHA NEM IS MENT MÉG TÖBBET, és nem is fog.
Azért lényeges a vasveszteség... és az összes motorparaméter, mert azok együttesenhatározzák meg a motor hatékonyságát a különböző munkapontokban.
Nem elég tehát az Ohm-törvény ismerete annak megértéséhez, hogyan viselkedik egy villanymotor például a gázadásra adott sebességen.... általában nem úgy, ahogy írtad.
a tenger ami kétharmada a földünknek áramlik ideoda 3800m átlag mélyen
a atmoszféránk, a nap ami a életbe tartja a egészet, az emberélet meg alig száz év, és csak tiz tizenötezer éve él itt a mai kifelylett formájába mig tönkrenem teszi sajátmagát, már probálkozott vele
oké, átgondolva. na, úgy lehet, ha nem feltöltött nátrium-kén akkumulátorra cserélnek lemerültet a járműben hanem nátrium-szulfidot nátriumra és kénre, úgy 3 szor annyi a tömegegységre tárolt energia.
Kissé drágán, de ha az alkáli még hidrogént is tárol, az még zsugorít is rajta 30% ot, úgy igen, úgy megtehet a kamion 3000 km-t is egy 300 literes tankolással.
ez egyelőre ennyi. majd írom ha van valami lépés is benne.
Ha egy általános jplétröl beszélűnk a fele világon, akkor egykét Milliárdost hoznak fel
a klimaváltozés hisztériát ma nemszabad megkérdöjelezni
Klíma változás természetesen van, csak a hülye vonja kétségbe. de másról szó egyébként, ez úgy támadás a kapitalizmus ellen mint Rouseau vissza a természethez a feudális rend ellen. Nem arról beszél de valójában az van a hátterében.
A nuki óriási mennyiségű nyílt ciklust igényel az építéstől az üzemanyagellátáson keresztül a hulladékkezelésig. Még gondolatban sem valósítható meg semmiféle körfolyamat, ellentétben a megújuló->elektromossság->anyagkörforgás tetszőleges mértékben megközelíthető.
Azért érzek némi ellentmondást, hogy egy 58 kW-os benzines hajtotta 80 kW-os villanymotor kevés Európában egy kisautóba, miközben ugyanitt egy 52 kW-os Fiat Panda, ami valójában nem is annyira kisautó 5.2-5.5 litert fogyaszt, ami hőértékben sem éri el az 58 kW-ot.