Keresés

Részletes keresés

FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351548

Nem tud mezei hajtásra átváltani a Prius. MINDIG van némi soros hibrid üzemmódja.

Az Mg1-nek ellent kell tartani a B. motornak és akkor van kihajtás. 1/3 nyomaték megy Mg1 re 2/3 nyomaték megy a kerekekhez a b. motortól. Mg1 nélkül a b. motor egy mm-t sem tudja hajtani a kocsit.

 

100-140 Km/h   sebességnél csak 5-10%-át alakítja át árammá majd ismét mozgási energiává a rendszer.   

Előzmény: advocatusdiaboli (351538)
_Berci Creative Commons License 2019.06.30 -3 0 351547
Előzmény: ,m,1710 (351525)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351546

Na látod ez is kötekedés.

Előzmény: FRANKYE (351543)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351545

Gondolod, hogy azért nem forgalmazzák Európában, mert a német autópályák sebességkorlátozás nélüli szakaszain nem tud 200 km/h-s sebességgel száguldozni?

Előzmény: advocatusdiaboli (351538)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351544

Szeretnék egy tankot! (-: Tök zsír lenne, vagy nem? Ahogy a 60 tonnás fémtömeg, gumi talpain, brutális erejével csendben fürgén izeg mozog forgolódik? Hátborzongató lenne, vagy nem? )-:

így ja, így tényleg meg lehet csinálni. Tán még repülni is? Kár, hogy azok a pécsiek szimpla tolvajok. )-:

Előzmény: zöldkomcsi: (351524)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351543

A Nissan reklám fogyasztásnak van relevanciája amiről semmit nem tudunk. LOL

 

 

Tényleg nem az eszedért szeretnek. :) 

Előzmény: szilvatövis (351540)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351542

Igen, a szén-dioxid koncentráció exponenciálisan növekedő, de a hatása logaritmikus ezért lineáris kb a hőmérséklet emelkedése. Kérdés meddig áll ez így fenn?

Nem, nem volt még példa erre, ilyen gyors halmazállapot váltása a szénnek ez földtörténeti újdonság.

Aki ezt stabil állapotnak nevezi az vagy hülye, vagy direkt csinálja. Legjobb amire számíthatsz, hogy annyira azért nem gyors és nem éled meg a katasztrofális hatásait. Ilyesmiket már érzel mint pl ez, hogy megbuknak a demokráciák, a klíma változás hatása az is. Az igazi katasztrofák egyébként statisztikusak, nincs semmi, csak 5-6-7 rossz évet nem szakít meg jó év, akkor a végére olyan helyzet áll elő mint ha lett volna egy nagy árvíz vagy egy aszály. De nem azt érzed, nem a meleget, hanem, hogy nincs pénzed, vagy kirabolnak vagy ki tudja mi történik.

Előzmény: ,m,1710 (351525)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351541

Nem mondtad el miért növekszik (helyesebben miért nem csökken) a villamos hajtásrendszer hatásfoka, ha növeled a kivett teljesítményt. Semmit nem mondtál csak azt "nem igaz"  

Ennél bővebben kellene megindokolni.

 

Továbbra is azt állítom: nem megy neked a villamosságtan. :) 

Előzmény: szilvatövis (351539)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351540

Na látod. Ezért neincs relevanciája egyiknek sem az átlagos utcai használat témakörében, fölösleges kidfogyasztási versenyekkel példázódni.

Előzmény: FRANKYE (351537)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351539

Ezt mondtad:

Ha a benzinmotornál egy fix sebességfokozatban nyomod a gázt javul a hatásfok villanymotornál meg csökken.

Jeleztem, hogy a villanymotorra nem igaz, elmondtam azt is miért.

 

Ez a kötekedés:

Tehát azoknak akik nem figyeltek általános iskola 8 osztályában...

Előzmény: FRANKYE (351534)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351538

Persze, hogy érzed...

Közelítsd meg inkább a realitások oldaláról a dolgot: ha szerinted ez minden szempontból mindenhova olyan jó és tökéletes - akkor ugyan mi a fene az oka annak, hogy egy zárt japán/ázsiai belpiacon kívül gyakorlatilag nem is forgalmazzák még ezeket?

 

Szerinted??

 

Szerintem meg ott keresendő a bibi, hogy ha te ezzel a kis csodamasinával kiszabadulsz egy német autópályára, akkor abból az 58kW-ból kb: 40 fog tudni a kerekekre jutni, és az sem valami optimális munkapontban, és a vége az lesz, hogy a kis csodahibrid küszködve tartja azt az autópálya tempót, amit a gagyi-gyengébb Panda meg kínlódás nélkül, és még felül is fogja a Pandát fogyasztani vagy 2 literrel...

 

Nem leszek meglepve egyébként, hogy ha a végül EU/USA piacon bevezetett kivitelben szép csöndben lesz még egy direkt áttétel a motor és elektromos hajtáslánc között, ami "Grand Turismo" üzemmódban, autópályán áthidalja az egészet, és átvált mezei hajtásra - ahogy például a Priusban kezdetektől van. Ez azokon az ázsiai belpiacokon, ahol tényleg szigorúan városi üzemben használják csak ezeket, nem volt szempont, szerintem a japán-szingapúri-taiwani e-Note-k fele-kétharmada 80-90-nél SOHA NEM IS MENT MÉG TÖBBET, és nem is fog.

Előzmény: szilvatövis (351520)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351537

De a 3.5 litert az én feltételeim szerint teljesítettem. A te feltételed szerint szerintem a 2 liter is menne egy Priusnak.

 

Logikai bukfencet csináltál: én is tudok fogyasztani keveset a saját feltételeim szerint. 

Azonos feltételeket kell támasztani és úgy összehasonlítani.

Ebben az esetben MINDEGY hogy nézzük a fogyasztást egy benzines Skodához viszonyítva: lehet autópálya is BÁRMILYEN sebességnél el veszted a versenyt.

Most már egy benzines Skoda is jobban fogyaszt mint egy Prius nem csak egy soros hibrid Nissan? :) :) 

Előzmény: szilvatövis (351533)
padisah Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351536

a földkéregben nem nagyon van se szén

víz, hidrogén asszem van, de a szénhidrogénhez a szén is kellene

 

a kéregben a redukciós potenciál alacsonyabb oxidációs számú fémionokhoz kapcsolódik, pl vas II oxid

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (351519)
manta-z Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351535

Ilyen kis fúrókat milyen eszközben tudsz használni?

Előzmény: advocatusdiaboli (351499)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351534

Mit kötekedsz? 

Te plusz veszteséget is bevettél. 

A lényeg NAGYJÁBÓL négyzetesen növekednek a veszteségek a teljesítménnyel. Mondom nagyjából, úgyhogy nyugodj le. 

Sok mindent be lehetne venni a számításba: skin hatás, kapacitások, ellenállásváltozás a hőmérséklet függvényében.

 

 

Előzmény: szilvatövis (351532)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351533

Nem azt mondtam, hogy a Te feltételeid szerint, hanem, hogy az én feltételeim szerint. :-)

 

Előzmény: FRANKYE (351531)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351532

Azért lényeges a vasveszteség... és az összes motorparaméter, mert azok együttesen határozzák meg a motor hatékonyságát a különböző munkapontokban.

Nem elég tehát az Ohm-törvény ismerete annak megértéséhez, hogyan viselkedik egy villanymotor például a gázadásra adott sebességen.... általában nem úgy, ahogy írtad.

Előzmény: FRANKYE (351529)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351531

Ha te négy literrel elmész ezen a távon a Skodával ilyen feltételek mellett akkor az egyik kocsimat neked adom. Ha nem akkor te adod a tied. 

 

Deal? :) 

Előzmény: szilvatövis (351528)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351530

Délelőtt 10-kor.....

Előzmény: FRANKYE (351529)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351529

Próbálj szombat reggel Csepelről Vörösvárra elmenni. Aztán írd meg az eredményt. Annyit számít mint egy reklám Nissan fogyasztás. 

 

A vasveszteségről: miért lényeges? Az is nagyobb nagyobb feszültség és frekvencia esetén.

 

Nagyobb sebesség > nagyobb frekvencia a motoroknak.

Előzmény: szilvatövis (351528)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351528

E fölött átsiklottál:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151765005&t=9105736

 

(Fogyasztási verseny nem játszik, én is tudok 4 l/100km alatt menni a benzines Octaviával.)

Előzmény: FRANKYE (351527)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351527

Ezen mit kell nézni? Egy icuri-picuri autó a Priushoz képest.

 

Tavalyi fogyasztási versenyen (Csepel- Vörösvár szombaton) én 3.5 l/100km-t csináltam P3-al

Az idén 2.8 liter volt P4 néggyel (nem az enyém). 

És ezek egy "picit" nagyobb autók mint a Note.

Előzmény: szilvatövis (351494)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 351526

"A Prius ezt az alkalmazkodast hogyan oldja meg?"

 

Te nem vagy komplett komolyan mondom. 1000x le lett írva a Prius működése (tudja az egyszerű soros hibrid üzemmódot is) 

Igen hazudnak,  a Nissan hazudik. 

Előzmény: _Berci (351511)
,m,1710 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351525

klimaválozás van mindeg is volt, de mos stabil

a földünk belseje rotyog ott hatszáz km mélységbe

a tenger ami kétharmada a földünknek áramlik ideoda 3800m átlag mélyen

a atmoszféránk, a nap ami a életbe tartja a egészet, az emberélet meg alig száz év, és csak tiz tizenötezer éve él itt a mai kifelylett formájába mig tönkrenem teszi sajátmagát, már probálkozott vele

a hangya meg millioévek ota van itt.

Előzmény: zöldkomcsi: (351523)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351524

oké, átgondolva. na, úgy lehet, ha nem feltöltött nátrium-kén akkumulátorra cserélnek lemerültet a járműben hanem nátrium-szulfidot nátriumra és kénre, úgy 3 szor annyi a tömegegységre tárolt energia.

Kissé drágán, de ha az alkáli még hidrogént is tárol, az még zsugorít is rajta 30% ot, úgy igen, úgy megtehet a kamion 3000 km-t is egy 300 literes tankolással.

ez egyelőre ennyi. majd írom ha van valami lépés is benne.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351523

 

Ha egy általános jplétröl beszélűnk a fele világon, akkor egykét Milliárdost hoznak fel

a klimaváltozés hisztériát ma nemszabad megkérdöjelezni

 

Klíma változás természetesen van, csak a hülye vonja kétségbe. de másról szó egyébként, ez úgy támadás a kapitalizmus ellen mint Rouseau vissza a természethez a feudális rend ellen. Nem arról beszél de valójában az van a hátterében.

Előzmény: ,m,1710 (351481)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.29 -1 1 351522

A nuki óriási mennyiségű nyílt ciklust igényel az építéstől az üzemanyagellátáson keresztül a hulladékkezelésig. Még gondolatban sem valósítható meg semmiféle körfolyamat, ellentétben a megújuló->elektromossság->anyagkörforgás tetszőleges mértékben megközelíthető.

Előzmény: padisah (351517)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351521

Ott az oxigénen van a jövedéki adó.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (351519)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351520

Azért érzek némi ellentmondást, hogy egy 58 kW-os benzines hajtotta 80 kW-os villanymotor kevés Európában egy kisautóba, miközben ugyanitt egy 52 kW-os Fiat Panda, ami valójában nem is annyira kisautó 5.2-5.5 litert fogyaszt, ami hőértékben sem éri el az 58 kW-ot.

Persze a mindenrejó autót még nem találták fel.

Előzmény: advocatusdiaboli (351515)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2019.06.29 0 0 351519

Miért kéne hozzá más mint szén és hidrogén?

A külső bolygók teli vannak metánnal.

Előzmény: padisah (351518)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!