Alkatrész árakkal kapcsolatban hívd fel valamelyik márkaszervízt, sőt tanácsot is kérhetsz valamelyik szerelőtől hogy mire kell ügyelni használt moci vásárlása esetén.
Mellesleg Japánok és Németek által gyártott technikát autó/motor/szórakoztató elektronika stb. nem igen szokták elbaszni, csak a végfelhasználó.
A moci elsőre jól néz ki, látni kellene a részleteket amit a képről nem tudsz eldönteni. Én személy szerint ha már eldőlt vagy csúszott nem venném meg, de most nézzük hogy nincs sok pénzed.
- A festés sztem nem gyári, 10 éves mocinál nem hátrány.
- Úgy tűnik nem hiányzik semmi róla kép alapján kerék , kormány :))) meg van.
- 28.000.- km az baromira kevés, de lehet reális, évente 2.800.- km, ha hétvégi motoros az ember, lebontva 6 hónapra, havi 4 hétvége 116 km átlagban.
- Az is lehet kintől hozzott példány, ez sem baj.
Azt nem tudom a láncot , lkereket mikor illik cserélni gs-nél.
A használt mocik ,autók ára egy idő után stagnál, nem igen megy le / a kereskedők magasan tartják/ a piaci tapasztalat szerint, az más mit mennyiért vesznek majd meg a vásárlók/lehet eladni. Ezért döglik be a jármű piac egy idő után.
Csak azt nem értem, mi kerül egy szelephézag állításban 35000 Ft-ba. Vagy ez a márkaszervíz? Mert ezt akár itthon is meg lehet csinálni szerintem.
De akkor, ha jól értem, egy 300000 körüli motorral már meg lehet szívni, annak ellenére, hogy csak 40-50000 KM van benne. Persze ugye arra sincs garancia, hogy a 700000-esel nem szívom meg, de akkor valószínűleg egy jó motorom lesz.
Az anyagfáradás alatt arra gondoltok, hogy letörnek meg megrozsdásodnak itt-ott alkatrészek, vagy szerkezetileg elfárad a motor? Mert ez utóbbi elég gáz...
Ha valaki sok időn keresztül megőriz egy motort szép, karcmentes állapotban, az valószínűleg csak úgy kivitelezhető, hogy vigyáz is rá minden tekintetben...
Ha ismerném a gép előéletét, minden további nélkül... Egy 3-4 éves is lehet 3 kézen átment leharcolt példány, illetve 15 éves motor is lehet kifogástalan egy normális gazdától...
OFF
Jó példa erre a Pannóniám, amit 5 éve vettem a második tulajdonostól, aki a motort egy éves korában vette 600 km-rel, majd használta 27 éven át. A motorban eddig csak olajat cseréltem, vettem rá 2 külső-belső gumit, és ennyi. Most télen akarok rajta lánckerekeket és láncot cserélni, ill. megnézni a gyújtását, és esetleg megszakítót cserélni, szóval egy kicsit törődni vele. Addig is csak megy és megy, mindig indul... Utoljára tegnap mentem vele, valószínűleg az idén utoljára...
Idősebb gépet az anyagfáradás miatt nem vennék. Igaz a gs-ek alkatrész ellátással nincs gond, de lehet annyit rákölt egy blokk felújítására az ember amennyi az ár különbözet, ha nem több.
Tudjuk milyen olcsók a szervízek, szelephézag stb. 35 ezer alapból ha nem ismerős végzi.
Kollégám vett 1000 cm3 92-94 évjáratú vasat. Élből fékcső csere, nagyszervíz, ezek után kilépett elé egy srác, jobb oldali kormányon lévő kezelő cuccokat kellett cserélni, utánna újra bukta, a blokk nem indult, kuplung kosár csere, mivel eltőrt csak használt jöhetett szóba az is 24 ezer volt bontottan alig lehet kapni látszott rajta hogy repedések alakultak már ki, merd bele tenni a blokkba, ezen kívül még egy csomó dolgot kicseréltek benne, csapágyak, dugó , gyűrű stb. minden egy vagyon volt.
A gépet vette 500 ezerért anno , most vajon mennyiért adható el???
Ha ez a gép 350 ezer, megvennéd??? Kellene egyáltalán???
A mocik többségét 30-40ezer km után adják el. Nem épp a km miatt csak, új dizánj, stb. Ha olvasol új moci teszteket, ott írják 20, 30 vagy x ezer km után mi tapasztalható a blokkon belül, mit kellene cserélni 50 ezer km után. Tartós teszteket érdemes figyelni.
Szerintetek a 300000-400000 Ft árkategóriából meg szabad venni a 40000 Km-t futott tizenéves példányokat? Vagy inkább megéri 600000-700000 körül keresni egy fiatalabb, keveset futottat? A külcsíny nem számít, csak az, hogy szerkezetileg okés legyen még jó pár évig.
sziasztok, szeretném elpasszolni akár gs 500-ra is installálható mra füstös plexit, konzollal meg csavarokkal, ezek fekete színűek, különben a szélvédő 3/4-es, pontosan a pilóta sisakja fölé tolja a menetszelet alapbeállítás esetén, kb. 20 fokozatban állítható, másrészt akad még ixs sportbag nyeregtáska, fekete színű, szép formájú az összes tartozékával... több infó mail-ben, akit érdekel, üdv
Kösz a felajánlást a kulcsal kapcsolatban de szerintem elég messze lekunk egymástól.Már ha Pesten laksz:-)
Az én irányító számom:8400
A doboztartóval kapcsolatos tapasztalatidat megoszthatnád velünk biztos sokan kiváncsiak rá.Azt én is hallottam hogy nehéz és a csavarok hajlamosak fellazulni rajta.
Nemrég kérdeztem, hogy létezik-e szélfogó a lábszár és térd elé télire. A minap láttam egy GS-t és volt rajta egy műanyag szélfogó. Közelről láttam, de sajnos menet közben, így nem tudtam megkérdezni hol vette/csinálta, de elég igényesnek tűnt. Tehát "elvileg" van ilyesmi.
Lehet hogy elfáradt de mivel csak 14 ezer km van benne nem tartom valószínűnek.Ha szerzetem egy kulcsot megpróbálok állítani rajta kiváncsi vagyok használ-e.
Ja doboztartót láttam a Vaterán 13 ezerért bár nem gyári egy srác gyártja.Nekem tetszik és elég költséghatékony:-)
A hátsó nekem a gyári értéken van (asszem a 4-es az)néha felüt.(90 kg vagyok)Sajna az állítókulcsot nem kaptam meg hozzá:-(
Az első villával nem tervezek komolyabb fejlesztést esetleg a villaolajat cserélem keményebbre.Inkább lecserélem a gumikat-még a gyári van fent- esetleg egy doboztartóra is beruházok.
ŐŐŐ, kicsit pontosítanék. Olyan szakit keresek, akihez odavihetem a motort amikor megveszem vagy amikor van valami baja és becsületesen rendbe fogja nekem tenni a hibával/feladattal ARÁNYOS áron és utána nem 2 hétig kell még visszahordani anyázások közepette.
Hol van olyan motoros szaki, aki értelmesen meg tudja szerelni a GS500-ast? Elsősorban Dél-Buda, Budaörs érdekel, de egy jó emberért akár többet is elutaznék majd...
Csinálok komplett dokumentációt, ha majd működik! Addig nem szeretnék senkit erdőbe vinni. Már csak kb. négyet kell aludni :-) (de csak ha ebéd után nem alszunk!)
Nagyon beindult ez a topik amióta utoljára erre jártam:-)
Egyébként nekem is Gs-em van már augusztus óta.Kb 1,5 évig vaciláltam mielött megvettem.Rengeted típust megnéztem többet ki is próbáltam de végül is a GS győzött.Volt már több motorom is meg robogóm is elötte(ETZ125,ETZ250,Keeway 125 robogó Malaguti F12)
Úgy voltam vele,hogy egy olyan gépet akartam ami több évre szól,gazdaságosan fenntartható,nagyobb túrákra is használható,és a hétköznapi ingázásba is be tudom fogni.Ja és 4 évesen 12 ezer km-rel megkaptam 750-ért(ez az ár volt a lélektani határ)
Az elmúlt 3 hónap és 2 ezer km alatt ezek az állítások nagyrészt igaznak bizonyultak.
Edes draga felebaratom. Aruld el legy szives nekem, mivel sikerult ily' heves reakciokat kivaltanom beloled? De komolyan...
Arra probaltam ravilagitani hozzaszolasomban, hogy: 1. Kortet probalsz az almaval hasonlitani. Nyilvan mindketto hasonlo, de megis mas. 2. Egy konkret tipust probalsz osszehasonlitani egy tipuskorrel. A konkret tipusnak a koltsegeit becsulni tudod a szervizciklusok as az alkatreszek jelenlegi ara alapjan. A tipuskornek sem a karbantartasi periodusat nem ismered, sem a pontos jelenkori alkatreszarait. Itt mar igencsak nagyvonalu becselest tudsz adni. 3. Mindket oldali becslesnel sok tenyezot nem vagy nem jol vettel figyelembe. Az, hogy pl. a gumik elettartamat a duplajara irod, csak itt tevedsz mar tobb, mint 100eftot. 4. Mint irtam nem vetted figyelembe az ertekvesztest sem. Egy robesz altalaban olcsobb, igy kisebb az idoaranyos ertekvesztese is. A futasrol nincs erteleme beszelni, mert eddig egyetlen robogorol hallottam, ami 150ekm-t futott. 5. A motoroknal jol hangzik a 150ekm futas. Par motortipust leszamitva (tobbnyire nagy turamotorok) ennek nem sok ertelme van.
Osszefoglalva egy ilyen becsles jo jatek, erdemes vele eljatszani, de messzemeno kovetkezteteseket nem szabad belole levonni. A lelked megnyugtatja, es be tudod magadnak bizonyitani, hogy jol dontottel. :-) Eros tulzassal egy hasonlo osszehasonlitasbol (bringa vs. urrepulo) akar a bringat akar az urrepulogepet ki tudnam hozni gyoztesnek. :-)
Én 5 fokban határoztam meg az alsó határt, mert az alatt már erős a talajmenti fagy veszélye (a kocsim 3 foknál kezd el riasztgatni, egy kis ráhagyás nem árt, elvégre 2 kerék van). Ma még 7 fok volt reggel. Én is oda-vissza járásra használom. Valószínűleg hamarosan elteszem a motort. De nem téliesítek semmit, hátha előjön még pár nap, amikor lesznek 5-10 fokok.
Azért egy robogós hátsókerék cseréhez is le kell műteni a kipufogót.
Szerintem mindkettőtöknek igaza van. Tény, hogy konkrét számokat konkrét események nélkül nem lehet megfelelően összehasonlítani viszont hasznos lehet egy ilyen összehasonlítás előrelátás végett, hogy tudd a várható költségeket. Természetesen lehet, hogy pont kifogod azt a robogót, ami 50ezret elmegy 1 hengerrel és azt a GS-t ami zabálja a láncokat valamiért, de ebből nem érdemes kiindulni ha előre számolsz. Amire ilyenkor támaszkodni tudsz, az a nagy átlag. Így a számítás is átlagos lesz. Utólag viszont lehet pontos jó számítást végezni.