Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Szeretném felkérni az általam semennyire sem tisztelt dkv vezetőit, hogy egy ünnepi rendezvényen a saját kicsi kacsójukkal kaparják már le az összes járművükről a "Pontos közlekedés" szlogent! Azért a 36E "gyorsjárat" mai 17 perces késése általam nem sorolható bele a pontos közlekedés kategóriájába, sőt! A járművezető nem tehetett róla, sajnos magassági kormányt nem szereltek még ezekbe a buszokba, de nem is ő ígérte meg ezt az utazóközönségnek! Meg persze nem is a dkv vezérének kell magyarázkodnia, esetleg igazoló jelentéseket írkálnia a munkahelyén/iskolában a késések miatt... Ha már nem tudják tartani a pontos közlekedést, akkor ne is kérkedjenek hazugságokkal...
3.) Tényleg kevesebb az autó. Tegnap délután fél négykor néztem a Széchenyi utcát. Nem egyszer volt olyan, hogy tök üres volt mindkét sáv a Kossuth utca felé a zöld visszaszámláló meg 15 másodpercnél tartott. Biztos hogy kell oda az a másik sáv abba az irányba??
1. A héten Nyíregyházán vagyok reggeltől estig, számíthatok valami beszámolóra a tegnapi rendezvényről? Sajnálom hogy nem lehettem ott, dehát az élet kőkemény :)
2. Vajon van bármi köze annak, hogy a CSM buszt most hozták ide, amikor az elektromos kisbusz is fellelhető az utakon? Sok városban megfordult már, ezt a buszt már 2008-ban is szerelték.
A Plasma gyártása viszont leállt. Nem lehet, hogy az ITK hajtásláncát CSM buszokba szeretnék szerelni a továbbiakban?
3. Érdemes megnézni. Kicsit ellentmond annak, hogy az autósok miatt kihasználatlan a DKV. Mostmár a biciklisekre van kenve minden, persze a DKV teljesen ártatlan.
A Hajdú Volán már géppel állítja ki a helyközi bérleteket. De egyébként a személyes adatok, amelyek rajta vannak a neved, valamint az igazolásod száma. igazolás = "Igazolás diákok kedvezményes utazásának viszonylatatiról" c. nyomtatvány, amelyet az első bérletváltáskor készítenek a diákigazolványod alapján, ezen még annak a száma is rajta van, valamint az az utazási viszonylat, ahol jogosult vagy kedvezményes bérlet váltására.
Ha te mondod. Meg a Debreceni Plázai megálló is hivalatosan már Kálvin tér de a villamös meg a régit mondja. Am én meg 2 megalloatnevezest javasolnék.
1. Vendég utca helyett lehetne Csap utca
2. Páfrány utca helyett Sikló utca vagy Fóliás utca (indok: mert a Páfrány utca az már barackos és és a Páfrány útcai megálló közt van
Debrecen-Nagyekereki. Nem tudom milyen távolságot járt be. Sárándig vagy azon túlra is.
Újfalú-Keresztes. Volt a piros Man is ellenvonatott csinálta.
Az új kedvencem. Imádom. Jó volt utazni vele Keresztes-Újfalú közt. Alacsony szélvédő. Belülről nézve is csodás. Újfaútól meg egy új busszal jöttünk rendszámra nem emlékszek csak halványan (LPX-255)? Fehér busz furcsa kerek jele van az elején Szegedről jött meg sem állt Debrecenig.
De az Egyetem sugárúton is van Honvéd utca nevű megállóhely. A villamosnál meg szinte mindegy, hogy Eötvös vagy Honvéd utca a megálló neve, mind a kettő a megálló "tövében" van.
Én a Dózsa György utcában gondolkodtam sokáig, de ha egyszer ott építkezés lesz, jobb, ha áttesszük a Böszörményire. Úgy rövidebb is lenne a menetidő, és ténylegesen lenne átszállás a 33-as csoportra.
Én a 10-es, és 32-es vonalát vezetném arra. Valamelyest rövidebb lenne az útvonal, és a menetidő is. Igaz nem érinti a segner teret, és a Buszállomást, de a Piac utca lezárása előtt se érintette, és nem volt gond.
A 10-es iatt az Augusztások karóba húznának a buszállomás miatt. :) Az tény,m hogy régebben ezek nem jártak a buszállomás körnéykén, de akkor volt egy kiszámítható 28-as, amely érintette mind a Segnert, mind a buszállomást.
A 32-est van értelme a tehermentesítőn közlekedtetni ha nem érintio sem a buszállomást, sem a Segnert? Szerintem nincs, így inkább szüntessük meg és legyen helyette VP2. A 31-es dettó. Előbb-utóbb úgyis be fog ez következni, akkor meg szerintem ne bohóckodjunk a tehermentesítőn.
A 10-es esete is dettó. Elég sokan szoktak felszállni a Segneren és buszállomáson. Ne felejtsük a 10-es az érinti a Tevát, a Klinikákat, az Augusztát és az egyetemet. Igen sokan járnak azzal dolgozni, lehet nem lenne tanácsos piszkálni. Még fontosabb, hogy arra menjen, mint a 32-es.
A 45-ös szintén mehetne arra, az István uton lakóknak közelebb lenne a Belváros északi része, a buszállomást meg a 41-esssel meglehet közeliteni.
A 41-es nem igazán alternatívája a 45-ösnek az István sűrűbben lakott részein.
Én a 22/22y és a 24/24y járatokat vinném az új kiskörúton. A Kassai út felé ha megy, akkor a segner tér - Nyugati utca - Széchenyi utca - Antall József utca - Hatvan utca útvonalon közlekedne. Így a buszállomásról is új helyekre lehetne eljutni átszállásmentesen.
Ha kicserélik a menetrendeket a várős legtöbb vonalán, akkor a megállóhelyeket is átnevezhetnék:
Hangyás utca --> Tücsök utca Hangyás utca nincs is a városban.
Kolónia utca --> Pedagógiai Szakszolgálat
Zsuzsi kisvasút --> Kolónia utca A Zsuzsi vonat állomásának áthelyezése miatt
Haláp, csárda --> Hármashegy, bejárati út
Haláp, útőrház --> 48-as út
Nagycsere, iskola --> Panoráma út
Nagycsere, fatelep --> Fatelep
Nagycsere, orvosi rendelő --> Nagycsere
Honvéd utca (villamos megálló) --> Eötvös utca Ne legyen a két megállónak ugyan az a neve, ha nincsenek egymás közelében.
Szent Anna utca (villamos megálló) --> Piac utca Ne legyen két megállónak is ugyanaz a neve, ha nincsenek egymás közelében.
ma megint mentem a 12-essel az Augusztáig és az Egyetem téren a piros-fehér terelőkön kívül semmilyen kihelyezett táblát nem láttam, ami eligazítaná az autósokat, szóval továbbra is kissé zűrösnek tűnik az a csomópont
Akkor semmi sem változott :(
Engem is megzavar kiss, pedig elég rutinos vagyok. Hárman álltak kint, hogy irányítsák a forgalmat, de sokan elhibázták. Elő kéne keresni a sárga festéket, és legalább egy kis aszfaltot tenni a zúzott kő helyére.
Bízzunk benne, hogy minél előbb végeznek vele, akár még idén is, mondjuk délelőtt dolgoztak ott
8 hónapot ígértek, ami debreceni nyelvre lefordítva inkább másfél év. A Borzán Gáspár utcán elkezdték már az építkezést?
Ami meg a kiskörúti buszozást illeti, a 23-as útvonalterve nem rossz, amit marky-511 topiktárs írt le, vmint én személy szerint azt az ötletet is támogatni tudom, hogy a 19-es oda-vissza a Széchenyi utcán menjen és hogy a 23-as meg oda-vissza a Miklós utcán meg a Szoboszlói úton közlekedjen.
Egyelőre az imént javasolt útvonalat preferálnám, ha valamikor elindul a villamosközlekedés, lehet a Szoboszlói útról is beszélni. Ott viszont sok kérdés merül fel, pl. hogy kell-e az amúgy sem gyakran közlekedő 19-est ritkítani, hogy ne menjen 10 percenként busz a Szoboszlóin.
A megépített buszsávokat és buszmegállókat viszont használni kellene, mert így elég hülyén fog kinézni, ha mondjuk egy pár évig még használaton kívül lesznek, miközben milyen szépen meg lettek építve.
Nem olyan régen volt egy cikk a HAON-on, hogy az Antall József utcát hamarosan bevonják a parkoló-övezetbe, 430 forint/óra díjazással. Előbb-utóbb a buszsávnak is ez lesz a sorsa. Busz nem nagyon fog ott közlekedni; ha 1-2 viszonylat mégis, annak felesleges buszsáv, a másik két sávon sincs akkora forgalom, hogy külön sávot indokoljon a buszoknak. Ja, és egy megálló nagyon kéne a Bajcsy-Zsilinszky utcához.
Meg kíváncsi lennék arra is, hogy az új Hal Köz megállópár is mikor fog üzembe kerülni.
Arra én is, ahhoz viszont sáveltolás kell, hogy két sáv mehessen a Régi Posta Étterem felé. Ergo a mélygarázsnál lévő lámpákat is be kell majd kapcsolni, mert a jelenlegi lehajtósávnál fog egyenesen haladni a forgalom.
Bocsássatok meg, hogy nem feltétlenül a most zajló témába illik a hozzászólásom eleje, csak ma megint mentem a 12-essel az Augusztáig és az Egyetem téren a piros-fehér terelőkön kívül semmilyen kihelyezett táblát nem láttam, ami eligazítaná az autósokat, szóval továbbra is kissé zűrösnek tűnik az a csomópont. Bízzunk benne, hogy minél előbb végeznek vele, akár még idén is, mondjuk délelőtt dolgoztak ott. Ami meg a kiskörúti buszozást illeti, a 23-as útvonalterve nem rossz, amit marky-511 topiktárs írt le, vmint én személy szerint azt az ötletet is támogatni tudom, hogy a 19-es oda-vissza a Széchenyi utcán menjen és hogy a 23-as meg oda-vissza a Miklós utcán meg a Szoboszlói úton közlekedjen. Bár sztem csak 6-7 év múlva, amikor kész lesz az egész nyugati kiskörút, majd akkor lesz értelme oda több járatot bevezetni, amíg csak a jelenlegi szakasz van meg, addig sztem bőven elég egy buszjáratot arrafelé terelni, mert hát az autó- és gyalogosforgalom sem valami nagy a tanévkezdés ellenére sem. A megépített buszsávokat és buszmegállókat viszont használni kellene, mert így elég hülyén fog kinézni, ha mondjuk egy pár évig még használaton kívül lesznek, miközben milyen szépen meg lettek építve. :) Meg kíváncsi lennék arra is, hogy az új Hal Köz megállópár is mikor fog üzembe kerülni.
A lényeget kihagytam a 23-assal kapcsolatban: lehetőség van a Segner téren a vonali vezetőváltásra, a buszra 5 perccel később a Hatvan utca megállóhelyen vissza lehet szállni. Ennyi idő elég a higiéniai szükségletek kielégítésére. Amennyiben mégsem, egy kört az indítőhelységben lehet maradni. Nincs levonulás, meg egyéb baromságok.
A 23Y-nek a jelen formájában nem látom értelmét. Tovább vinném legalább a Kondorosi Csárdáig.
Én a 10-es, és 32-es vonalát vezetném arra. Valamelyest rövidebb lenne az útvonal, és a menetidő is.
A 10-es jelenleg (!) a 26-ost is pótolja, így nagy hiba lenne kihagyni a Segner teret. Ugyanerre egyébként én is gondoltam, a rövidebb útvonallal kiszámíthatóbbá lehetne tenni a követést az ITS felől, mert a jelenlegi valami borzalmas.
A 32-es nem rossz ötlet, de nem tudom, megérné-e kihagyni a buszállomást és a Segner teret. Amíg ilyen borzalmas a lámpák összehangolása, időt se nagyon lehet spórolni.
Apropó, a Hatvan utca Nyugati és Tisza István utca közötti szakaszán jó lenne egyértelműen felfesteni az útburkolati jeleket, mert a jelenlegi életveszélyes. Ezzel együtt a Hatvan utca megálló utáni forgalom elől elzárt területet is fel lehetne számolni, teljesen felesleges.
ZotyaJ
Mit szólnátok ha 15/15Y járna arra érintve a Szent Anna utcát is?
Ezzel csak annyi bajom lenne, hogy a jelenleginél hosszabb lenne a táv, és az utazási idő is. Ráadásul a Kistemplom előtt a 31-es és a 32-es is megáll, a Doberdó felől pont elég az a kettő is, plusz a 10-es család. A 32-es viszont mehetne ezen az útvonalon, és közlekedhetne a Szent Anna utca után a Homokkerti felüljáró felé. A 44-est ki lehetne váltani vele.
Valamelyest továbbfejlesztettem a 23-as útvonalát, de egyelőre csak ideiglenesen érdemes megvalósítani, amíg a teljes körút meg nem épül.
A viszonylat útvonala egyrészt kihasználtabb lenne a jelenleginél, és lenne egy új funkciója is, összekötést biztosít a 33-as vonalcsoporthoz.
Jelenleg az a gond, hogy amióta nem közlekedik a NYIP-ig a 23-as, a 20-as pedig megszűnt, és a 33-as más menetrenddel közlekedik, nincs átszállási lehetőség. Ezért a hétköznapi követés jóval sűrűb lenne, hogy oda-vissza irányban a legtöbb 33-as elérhető legyen.
A hétvégi, óránként követésnél megpróbáltam átlagban kiszámítani a menetidőt, hogy 10 percnél ne kelljen többet várni az átszállásra. Ez nem mindig sikerült, így azon valószínűleg változtatni kell. De ragaszkodtam a kiszámítható követéshez, ne induljon minden órában máskor, mert azzal csak az utasokat riasztjuk el.
Én a 10-es, és 32-es vonalát vezetném arra. Valamelyest rövidebb lenne az útvonal, és a menetidő is. Igaz nem érinti a segner teret, és a Buszállomást, de a Piac utca lezárása előtt se érintette, és nem volt gond.
A 45-ös szintén mehetne arra, az István uton lakóknak közelebb lenne a Belváros északi része, a buszállomást meg a 41-esssel meglehet közeliteni.
Én már javasoltam a 23-ast, de persze nem feltétlen ezzel az útvonallal.
Közlekedhet a Szoboszlói úton is, és akkor a 40 perces kavalkéd helyett félóránként jönne felváltva 19-es és 23-as.
Arra is gondoltam, hogy a Tisza István utcáról balra, a Széchenyi utcára kanyarodna a 23-as, majd a Kistemplom - Miklós utca - Szoboszlói út útvonalon. Ezesetben a 19-es oda-vissza a Széchenyin közlekedne, a menetidő-korrekcióval együtt a végállomás is változhatna.
A 23-as járhatna a Sámsoni útig, a 19-es a Júlia-telepig.