Az a gyanúm, hogy az alappal is lehet baj, talán nem is javul a hatásfok a víztől. Feltűnő, hogy a gyárak nem alkalmazzák a víz adagolást. Annyi bonyolult vacakot beszereltek a motorokba egész kis javítások érdekében (befecskendezés, kopogásgátló, processzoros gyújtás), ezt is megoldottálk volna ha látják értelmét.
Vizet legegyszerúbben etilalkohollal együtt lehetne bevinni a benzinbe. Viszont annyi káros hatása van, hogy még az egyébként hozzá keverni kívánt (bioüzemanyag...) alkoholt előbb átalakítják valami mássá.
a gázolaj összetétele hasonló a benzinéhez ebből a szempontból (a kompressziótűrése más egészen más), egy tonna emulgeátor kell bele, hogy ideig-óráig egyben maradjon a vízzel.
Igazából semmi sem leküzdhetetlen akadály, ha az ember nagyon akarja, pl. én tudok csak vízzel működő autót építeni: nem kell bele más, csak nátrium, ami bontja a vizet, a keletkező hidrogént elégetni... hja, a nátriumot meg pótolni kell. :)
Kevés vizet egyébként megéri a benzinbe tenni (nem csak a kutasoknak :), de a stabil emulzióképzés itt is bejátszik, ezért egyszerűen nem éri meg: egy köbméter (1000L) benzinbe tehetsz mondjuk 5 liter vizet, ezzel megspórolsz 5 liter benzint, de ahoz, hogy stabil emulzió legyen, kell bele 50g (1000 forint értékű) koronaéter, hogy egybenmaradjon..
" Azért eléggé kézzelfogható dolog ha egy tartályba vizet és benzint öntessz össze és tudsz vele hajtani egy belső égésű motort. "
Hát persze, hogy kézzel fogható dolog, ha Te megcsinálod.
Leírni mindent lehet.
Összekevered a benzint a vízzel, beöntöd a tankba, ott rögtön szétvállik, és ha a tartály úgy van kialakítva, hogy a benzint a tartály felső harmadából szívja, akkor a fűnyíró vígan üzemel - a benzinnel..
...hm... A barom megfogalmazások és az ehhez kapcsolódó szerintem nem műszaki fordítás ellenére azt próbálnám megérteni, hogy mégis mitől tud menni a vizes naftával a fűnyíró. Azért eléggé kézzelfogható dolog ha egy tartályba vizet és benzint öntessz össze és tudsz vele hajtani egy belső égésű motort.
" Az endotermikus plazmareaktor alapelve és leírása: Egy öngerjesztõ plazma generátor, vagy plazma reaktor endotermikus reakcióval képezi a Multi Fuel Processor szívét. "
Aki tudja, hogy mi az a plazma, és hogy endoterm, az látja, hogy ez mekkora faszság..
" a második sikeres teszt 50%-os víz és 50%-os bezin keverékkel lett végrehajtva."
A bezin és a víz nem elegyedik egymással.
Egy szót sem ír róla, hogy hogyan elegyíteni, csak kijelenti, hogy "keverék".
" saját miniatûr multi-fuel olajfinomítója " van..
Így keveri ezzel a kis bádog vegyszeres kannával meg némi barkács áruházban vásárolt vizvezeték szerelvény segítségével. Bár nem egészen értem, hogy mit is csinál ez a vacak a vízzel és a szénhidrogénnel de ez inkább az én tudatlanságomból adódhat.
...a Tuvok oldalán megjelent egy szabadalom amit a Naudin kipróbált és 75% víz / 25% szénhidrogén aránnyal tudott üzemeltetni egy fűnyírót. Mi lennem ha összállnánk néhányan és pl. megpróbálnánk megismételni a kísérletet?
Kinek egy karburátoros fűnyírója? :-) Ha kell akkor én veszek egy ócsóbb áramfjlesztőt a célra....
Na ez az, Stirling motor.
Amit írt, annak a modern, elterjedt formájában nagynyomású gőzt hoznak létre (mint egy hő-, vagy atomerőműben), és azzal hajtanak meg gőzturbinákat, az termeli az áramot.
Olvasgasd a napenergia.lap.hu -t. Amit írsz az gyakorlatilag naperőmű a tükrös, termikus fajtából (vagy valahogy így hívják), több helzen működik ilyen, naptoronyként is szoktak rá hivatkozni (mert egytornyon van a fókuszált terület, ahova sok a felszinen elhelyezett tükör veri vissza a nap fényét, hőjét.
Az alternatív energia topikban is volt erről már szó többször is, ha érdekel olvass bele.
sziasztok! Én valami olyasmi rendszeren gondolkodom, hogy pár m2 felületű parabolatükör (aluminiumból???) egy nyomásálló tartályt melegít, amin egy erős szelep van, ami bizonyos nyomásnál egy gőzgépbe engedi a gőzt, az áramot fejleszt, ami beszalad a hálózatba, nyilván több tükröt is rá lehet kötni egy gőzgépre..
Hello!
A szélerőműről bővebbet a winfo.hu lapon találtok. Amit tegnap említettem, a rexresearch.com weboldalon lehet mazsolázni néhány érdekes újdonságból.
Üdv: Bh.
Tök jó, mert mindkét napon dolgozom ezerrel. Végülis még talán a kedd este jó lenne, meló után lecsörtetnék, úgyis Bp-n leszek. Mind1, majd kitaláljuk még. :)
Beszállnék én is, ha lehet. :) Feltéve ha ráérek. Az utazás nekem nem gond. Csak kérlek, írjátok meg, hogy hol és mikor... talán végre IRL találkozhatok JFErivel is. :))