Abszolut igazad van, de a muszerem kicsit messzebb van, mint ami kenyelmes es gondoltam, hogy elobb leellenorzom a nyilvanvalo dolgokat, amiket muszer nelkul is meg tudom nezni.
Mivel ma itt Szent Vasarnapot tartanak, most elmegyek templomba, aztan holnap meglatjuk :)
Nem akar rá egy fillért sem költeni, csak akkor a már méregetéssel 100%-osan tudja, hogy mi az az egy és csakis rossz alkatrész amit cserélnie kellene. Tanácsra nem hallgat, megy a saját feje után, de nem érti mikor mi történik.
A Focusokon is ilyen van, otthon annyiert van fontban, mint itt ezer forintban :) Egesz jo a valtas! £45 - 45.000 Ft
Olyan leszek, mint Popeye mire hazaerek szervo nelkul...
Meg megprobalom kiolvastatni valakivel a tarolot, hatha tenyleg a vezerles.
Azt mertem a vezetekeken, amit kell. Maximum az furcsa egy kicsit, hogy tok hirtelen halt meg, ez inkabb elektronikai problemara jellemzo, mint hardveresre
2007-es 2.0 D Volvo C30 / Ford Focus - D4204T motor - 160k km
Tegnapelott este leallitottam, majd tegnap reggeli inditaskor nem volt kormany szervo es a muszerfalon a Power steering service required uzenet volt olvashato.
Ma reggel a kovetkezoket ellenoriztem:
- olajszint a szervonal (OK)
- csatlakozok aramellatasa (mindegyik OK)
- akkumulator (12,5 V)
- generator (13,9 V - 14,1 V alapjaraton, tompitott bekapcsolva)
- mindket biztositektabla (mivel a csatlakozokon volt fesz, igy ezt csak onszorgalombol)
Van valakinek meg otlete, hogy mit nezzek meg? Tudom valahogy tesztelni a pumpat anelkul, hogy lekotnem az olajcsoveket?
Ilyen fojtószelepház hibánál ( motor, potik, kontakt hibák) egyből vészüzembe áll, ezért nem forog 3000 fölé, és nincs teljesítmény.
Mikor kitörlöd, normálisan működik, mert épp nem jelentkezik a hiba, de ahogy a megkettőzött biztonságú rendszerből az egyik kiesik, újra vészüzembe meg.
Talán mostanra ment végleg tönkre benne valami, ahogy Cam is mondta, viszonylag könnyű kimérni, főleg, ha feladta a harcot, de elsősorban kontakhibára gyanakodnék, ha mechanikusan rendben van.
2008 de mindegy,az elmélet a lényeg.Pici pontszerű poti kopásra tippelek.Nagyon drága egy fojtószelep,biztosra kéne mennem.Kár,hogy szegecselve van ,már szét szedtem volna.Bár,lehet így is szétszedem,ha nem találok kölcsönalkatrészt.
Érdekes,hogy a lambda szonda néha nem dolgozik,olyankor beáll konstans 1v-ra.
Clio 1,2 D4F motor.Gondol egyet,üresen nem megy 3000 ford.fölé,terhelésen alig vánszorog.
DF079 fojtószelep hiba és DF046 szabálytalan akufesz.hiba.
Törlés után megjavul,egy idő után újra kezdi.Többszöri törlés után most már nem hogy nem megy 3000 fölé,hanem ott is marad a fordulat.Élőadatban látszik hogy működtetem a gázpedált,de a fojtószelep értékei nem változnak,nem is mozog.
Ha rossz a fojtószelep,hibatörlésre miért javul meg?
Kicsit kinyitja vészüzemre a rossz fojtószelepet az ecu?
110e km alatt tönkremegy?
Akkor is vissza áll alapjáratra,ha befogom a szívótorkot egy pillanatra,de gázadásra újra fordulaton marad.
Ha széthúzom a lambda csatlakozót és elméletivel megy az ecu, akkor kicsit dús a keverék de legtöbbször belemegy a jó ideális tartományba. Túldúsításra nem reagál így se. << mennyi a feszko ???
Megcsináltam úgy is hogy ki testeltetve a jeltest a szondának fűtés és a jel maradt bekötve mértem rajta és ugyan ez elmegy szegénybe,meg mínusz értékbe<<< 0,8V fölé nem megy a szonda /most akkor minusz vagy 0.8V ?? / befújva motorindítót a gázhoz hozzá se nyúlok a kocsi ilyenkor alapjáraton van! A motorfordulat leesik a szondajel meg marad 0,8V
a pirosal kiemeltet pontositsd. mert ez igy ellentmondasos.
Mindegy arra jutottam kicserélem nem tudok jobbat és amiért a legjobban e mellet döntök az talán az hogy van 105.000km-er a kocsiban 96-os évjárat nem első tulaj vagyunk,kitudja mennyi korom van már rárakódva vagy ilyesmi,gondolom ha berakódik a mérése is "fals" lesz és eléggé nagy hőnek kitett alkatrész gyertya se piskóta ez meg pláne nem...futásteljesítményileg/kitett viszonyoknak
Úgy értettem ha megzavarjuk a szondát pl rádúsítással vagy vagy ha az ember falsot csinálna, Ha rádúsítottam alapjáraton hidegindítóval mégse ment ki 0,9V-1V-ra inkább stagnált 0,8-on
Ha meg ecu szabályozza a keverék összetételt csak a többi szonda jelét nézve elméleti Y:1- értékel akkor a szondán mérve jó a keverék összetétel,enyhén dús illetve lambda 1
Ha a szonda dolgozik akkor meg mindig elmegy szegénybe a keverék.
Ha ezek alapján hibás a szonda akkor nagyon megkérnélek titeket magyarázzátok el ilyenkor mi romlik el benne hogy nem tud 0-1V között kiadni feszültséget mi az ami tönkre megy vagy "haldoklik" a lambdában?
Szondát hogy kell kivenni valóban hidegen meg hirtelen megindítással? Mire kell figyeljek ne szakadjon már bele ez a .... :)
Dúsításra a lambda nem megy ki 0,9-1V-ra az autó meg már ledadog az indítóspray-től Megépítettem a lambda tesztert és kalibrálva is lett a műszer jó! Ha széthúzom a lambda csatlakozót és elméletivel megy az ecu viszont mérek a lambdán teszterrel akkor kicsit dús a keverék de legtöbbször belemegy a jó ideális tartományba. Túldúsításra nem reagál így se.
Ha bevan kötve a lambda szonda és a jelén nézem a teszterrel akkor elmegy szegény tartományba az egész Ami furcsa nekem: Ha multiméterrel mértem sokszor volt nemhogy 0,1V-0V -ot mértem hanem mínuszba ment át a multiméterem. Ugyan ez van a teszternél is elmegy a ledes tartomány 0,1V-0V hanem elalszik a 0V-hoz tartozó led is. Most az normális hogy átbillen mínuszba?Nem értem ez a vacak nem egy oxigénre reagáló "áram generátor szerűség"
>>>Megcsináltam úgy is hogy ki testeltetve a jeltest a szondának fűtés és a jel maradt bekötve mértem rajta és ugyan ez elmegy szegénybe,meg mínusz értékbe<<< 0,8V fölé nem megy a szonda befújva motorindítót a gázhoz hozzá se nyúlok a kocsi ilyenkor alapjáraton van! A motorfordulat leesik a szondajel meg marad 0,8V