Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yourmate Creative Commons License 2015.04.12 0 0 141866

Abszolut igazad van, de a muszerem kicsit messzebb van, mint ami kenyelmes es gondoltam, hogy elobb leellenorzom a nyilvanvalo dolgokat, amiket muszer nelkul is meg tudom nezni.

 

Mivel ma itt Szent Vasarnapot tartanak, most elmegyek templomba, aztan holnap meglatjuk :)

Előzmény: novothauto (141859)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.12 0 0 141865

Nabammeg nem figyeltem, hogy 100-at ugrott közben a lista és az előző lapon vagyok.  Sorry.

Előzmény: Paco155 (141864)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.12 0 0 141864

Nem akar rá egy fillért sem költeni, csak akkor a már méregetéssel 100%-osan tudja, hogy mi az az egy és csakis rossz alkatrész amit cserélnie kellene. Tanácsra nem hallgat, megy a saját feje után, de nem érti mikor mi történik.

Ennyi.

Előzmény: Törölt nick (141763)
vezeték Creative Commons License 2015.04.12 0 0 141863

Én is szkópra  raktam volna ha  lenne.Szegecselve volt,szinte nyom nélkül szét és össze lehetett rakni.

Nincs mese,be kell egyet szerezni,és reménykedni hogy nem ecu hiba.

Előzmény: cam aro (141860)
cam aro Creative Commons License 2015.04.12 0 0 141862

hááát.. ha az A2-A3-on azt merted amit a linkelt utmutato mutat.. 

...akkor dobd ki a picsbe azt a service manualt. :) 

 

pumpaba epitett a kontroll modul. 

aramot kapja direktben,. a can-on kapott utasitasok szerint aktivalja a pumpat.

 

hibakod tenyleg nem artana.. amellett - szerintem - ilyen hibaval ne indulj utnak.

az hogy nincs szervo. egy dolog.

az hogy belgaknal elfossa magat valami elektronika... az meg egy sulyosabb eset.  

 

choice is yours mate! :)

Előzmény: yourmate (141861)
yourmate Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141861

A Focusokon is ilyen van, otthon annyiert van fontban, mint itt ezer forintban :)
Egesz jo a valtas! £45 - 45.000 Ft

Olyan leszek, mint Popeye mire hazaerek szervo nelkul... 

 

Meg megprobalom kiolvastatni valakivel a tarolot, hatha tenyleg a vezerles.

Azt mertem a vezetekeken, amit kell. Maximum az furcsa egy kicsit, hogy tok hirtelen halt meg, ez inkabb elektronikai problemara jellemzo, mint hardveresre

 

 

Előzmény: cam aro (141856)
cam aro Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141860

Nincs benne poti"" 

 

mert nalam az osszes gyorsdarabolo flex.

ha bosch. ha makita. ha barmi.

poti. > pozicio ado szenzor.  

elv mindegy. :)

--------

nincs otlet. 

en szkopra raktam volna a hat drotot bontas elott. 

szkop nelkul.. ez nehezebb. igy nem is tudom.  

Előzmény: vezeték (141857)
novothauto Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141859

"muszerfalon a Power steering service required uzenet volt olvashato."

 

Ha már van hibaüzenet, akkor generálódott hibakód is.

Adja magát a kérdés, hogy mi lehet a konkrét hibakód?

 

Ergo kezdeni kéne egy olvasással.

 

 

Előzmény: yourmate (141852)
vezeték Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141858

A képek :

 

vezeték Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141857

Vezetékeket megterheltem,jók.

Ecu kivezetések átforrasztva.

Fojtószelepet szétszedtem,mechanikailag rendben.

Nincs benne poti.Szerintem 2db hall van benne.A prselyben lévő mágnesek erre utalnak.

 

 

Előzmény: cam aro (141847)
cam aro Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141856

ez a pumpa valami opel vivmanynak tunik igy googli szerint. 

nos, az opelekben mikor lehal a pumpa... ott nem marad zold az olaj.

volvoval nincs experience. 

 

gen.fesz jonak tunik,.. kerdes hogy jonak is latja-e a management.

tehat aramot jo hogy mersz, de a pumpara meno jelszalakat /szerintem can bus /  is megkellene nezni.

ha kivezerli, akkor pumpa halott. ha kivezerles nincs.. akkor lehet vakarozni.  

 

 

sk. 

Előzmény: yourmate (141853)
yourmate Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141855

Ahogy irtam, azt sajna mar megneztem, delej van :(

Mennyibe faj egy hasznalt itt?

Előzmény: Kisa (141854)
Kisa Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141854

Valószinű megállt a pumpa motorja, nézd meg hogy a rá menő két vastagabb vezetéken (+/-) megvan-e a 12V, miközben jár a motor.

Esetleg kocogtasd meg, hátha magához tér még egy időre.

Legtöbbször felújíttatjuk.

Előzmény: yourmate (141853)
yourmate Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141853

Az olaj nem buborekos es vilagos zold - teljesen tisztanak tunik...

Előzmény: yourmate (141852)
yourmate Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141852

Sziasztok!

 

2007-es 2.0 D Volvo C30 / Ford Focus - D4204T motor - 160k km

 

Tegnapelott este leallitottam, majd tegnap reggeli inditaskor nem volt kormany szervo es a muszerfalon a Power steering service required uzenet volt olvashato.

 

Ma reggel a kovetkezoket ellenoriztem:

- olajszint a szervonal (OK)

- csatlakozok aramellatasa (mindegyik OK)

- akkumulator (12,5 V)

- generator (13,9 V - 14,1 V alapjaraton, tompitott bekapcsolva)

- mindket biztositektabla (mivel a csatlakozokon volt fesz, igy ezt csak onszorgalombol)

 

Van valakinek meg otlete, hogy mit nezzek meg?
Tudom valahogy tesztelni a pumpat anelkul, hogy lekotnem az olajcsoveket?

 

Koszonom

skorpio3 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141851

Szia!

 

Létezik náluk... a cikkszám... sajnos nincs egyébként.

 

Azért köszi! Jó hétvégét!

Előzmény: fourwheels (141848)
Kisa Creative Commons License 2015.04.11 0 0 141850

Ilyen fojtószelepház hibánál ( motor, potik, kontakt hibák) egyből vészüzembe áll, ezért nem forog 3000 fölé, és nincs teljesítmény.

Mikor kitörlöd, normálisan működik, mert épp nem jelentkezik a hiba, de ahogy a megkettőzött biztonságú rendszerből az egyik kiesik, újra vészüzembe meg.

Talán mostanra ment végleg tönkre benne valami, ahogy Cam is mondta, viszonylag könnyű kimérni, főleg, ha feladta a harcot, de elsősorban kontakhibára gyanakodnék, ha mechanikusan rendben van.

Előzmény: vezeték (141845)
vezeték Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141849

2008 de mindegy,az elmélet a lényeg.Pici pontszerű poti kopásra tippelek.Nagyon drága egy fojtószelep,biztosra kéne mennem.Kár,hogy szegecselve van ,már szét szedtem volna.Bár,lehet így is szétszedem,ha nem találok kölcsönalkatrészt.

 

Érdekes,hogy a lambda szonda néha nem dolgozik,olyankor beáll konstans 1v-ra.

Ez a másik hibától függetlenül jelentkezik.

Előzmény: cam aro (141847)
fourwheels Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141848

Bárdinál rendelhető FSK7128K cikkszámon!

 

Előzmény: skorpio3 (141836)
cam aro Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141847

varjal. 

 

evjaratot nem irtal. 

linkelt kep  <2001.  

Előzmény: cam aro (141846)
cam aro Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141846

Ha rossz a fojtószelep,hibatörlésre miért javul meg?   mert  -tobb- pillanatnyi hiba miatt veszuzembe rakja. 

Kicsit kinyitja vészüzemre a rossz fojtószelepet  az ecu?   vagy akad. 

110e km alatt tönkremegy?... megy a csiga hazafele.. :D 

 

 

megkell merni mit akar az ecu, es mi tortenik. 

ket kozos test. 

ket kozos tap. 

ket kulon poti. 

es a motor. 

 

ide lehet irni, mit es minek  ?

 

 

 

Előzmény: vezeték (141845)
vezeték Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141845

Clio 1,2 D4F motor.Gondol egyet,üresen nem megy 3000 ford.fölé,terhelésen alig vánszorog.

DF079 fojtószelep hiba és DF046 szabálytalan akufesz.hiba.

Törlés után megjavul,egy idő után újra kezdi.Többszöri törlés után  most már nem hogy nem megy 3000 fölé,hanem ott is marad a fordulat.Élőadatban látszik hogy működtetem a gázpedált,de a fojtószelep értékei nem változnak,nem is mozog.

Ha rossz a fojtószelep,hibatörlésre miért javul meg?

Kicsit kinyitja vészüzemre a rossz fojtószelepet  az ecu?

110e km alatt tönkremegy?

Akkor is vissza áll alapjáratra,ha befogom a szívótorkot egy pillanatra,de gázadásra újra fordulaton marad.

cam aro Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141844


Ha széthúzom a lambda csatlakozót és elméletivel megy az ecu, akkor kicsit dús a keverék de legtöbbször belemegy a jó ideális tartományba.
Túldúsításra nem reagál így se.   << mennyi a feszko ??? 

Megcsináltam úgy is hogy ki testeltetve a jeltest a szondának fűtés és a jel maradt bekötve mértem rajta és ugyan ez elmegy szegénybe,meg mínusz értékbe<<<
0,8V fölé nem megy a szonda  /most akkor minusz vagy 0.8V ?? / befújva motorindítót a gázhoz hozzá se nyúlok a kocsi ilyenkor alapjáraton van!
A motorfordulat leesik a szondajel meg marad 0,8V

 

 

 

a pirosal kiemeltet pontositsd. mert ez igy ellentmondasos. 

Előzmény: zsolt4593 (141843)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141843

Mindegy arra jutottam kicserélem nem tudok jobbat és amiért a legjobban e mellet döntök az talán az hogy van 105.000km-er a kocsiban 96-os évjárat nem első tulaj vagyunk,kitudja mennyi korom van már rárakódva vagy ilyesmi,gondolom ha berakódik a mérése is "fals" lesz és eléggé nagy hőnek kitett alkatrész gyertya se piskóta ez meg pláne nem...futásteljesítményileg/kitett viszonyoknak

Előzmény: cam aro (141841)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141842

Úgy értettem ha megzavarjuk a szondát pl rádúsítással vagy vagy ha az ember falsot csinálna,
Ha rádúsítottam alapjáraton hidegindítóval mégse ment ki 0,9V-1V-ra inkább stagnált 0,8-on

Ha meg ecu szabályozza a keverék összetételt csak a többi szonda jelét nézve elméleti Y:1- értékel
akkor a szondán mérve jó a keverék összetétel,enyhén dús illetve lambda 1

Ha a szonda dolgozik akkor meg mindig elmegy szegénybe a keverék.

Előzmény: cam aro (141841)
cam aro Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141841

nem tud 0-1V között kiadni feszültséget"" 

nem kell neki uzem kozben. 

 

 

 

http://www.picoauto.com/waveform/Sensors/LambdaSensor/wave123.html

Előzmény: zsolt4593 (141840)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141840

Ha ezek alapján hibás a szonda akkor nagyon megkérnélek titeket magyarázzátok el ilyenkor mi romlik el benne hogy nem tud 0-1V között kiadni feszültséget mi az ami tönkre megy vagy "haldoklik" a lambdában?

Szondát hogy kell kivenni valóban hidegen meg hirtelen megindítással?
Mire kell figyeljek ne szakadjon már bele ez a .... :)

zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141839

Dúsításra a lambda nem megy ki 0,9-1V-ra az autó meg már ledadog az indítóspray-től
Megépítettem a lambda tesztert és kalibrálva is lett a műszer jó!
Ha széthúzom a lambda csatlakozót és elméletivel megy az ecu viszont mérek a lambdán teszterrel akkor kicsit dús a keverék de legtöbbször belemegy a jó ideális tartományba.
Túldúsításra nem reagál így se.

Ha bevan kötve a lambda szonda és a jelén nézem a teszterrel akkor elmegy szegény tartományba az egész
Ami furcsa nekem:
Ha multiméterrel mértem sokszor volt nemhogy 0,1V-0V -ot mértem hanem mínuszba ment át a multiméterem.
Ugyan ez van a teszternél is elmegy a ledes tartomány 0,1V-0V hanem elalszik a 0V-hoz tartozó led is.
Most az normális hogy átbillen mínuszba?Nem értem ez a vacak nem egy oxigénre reagáló "áram generátor szerűség"

>>>Megcsináltam úgy is hogy ki testeltetve a jeltest a szondának fűtés és a jel maradt bekötve mértem rajta és ugyan ez elmegy szegénybe,meg mínusz értékbe<<<
0,8V fölé nem megy a szonda befújva motorindítót a gázhoz hozzá se nyúlok a kocsi ilyenkor alapjáraton van!
A motorfordulat leesik a szondajel meg marad 0,8V

cam aro Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141838
Előzmény: skorpio3 (141836)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141837
Előzmény: novothauto (141832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!