Keresés

Részletes keresés

Grimbi Creative Commons License 2005.05.04 0 0 156
Frissült a www.kulonjarat.hu Kunság Volános albuma.
BGab Creative Commons License 2005.05.01 0 0 155
Tudom, hogy volt, de az akkori megszűntetés vonalrövidítésekkel párosult, ami jelentős km-megtakarítást jelentett. A lentebb általam leírt megoldás viszont alapvetően nem járna km-növekedéssel. Ezzel együtt én sem hiszem, hogy ott decentrum lesz még, pláne hogy az nemrégiben elkészített javaslatok között ez fel sem merül, ez részemről egy kis elmélkedés volt, hogy esetleg hogyan lehetne változtatni a Széchenyi téri helyzeten.
Előzmény: C. Vieri (154)
C. Vieri Creative Commons License 2005.04.28 0 0 154
Nem hiszem, hogy a Széchenyiben csinálnak egy "decentrumot". Volt már ott korábban egy (a Nyíri úton, az Akadémia és a Március 15. között), és azt kb 7-8 éve zárták be. Nem ma történt, de nem nagyon hiszem, hogy újraindítják. :((
BGab Creative Commons License 2005.04.28 0 0 153

Ez a járategyesítéses dolog nekem tetszik. El tudnám képzelni pl., hogy a 14-es járat megszűnne és helyette két, már most is létező járat meghosszabbított útvonalon a Széchenyivárosba járna a 14-es vonalon, mindezt úgy kombinálva, hogy mindhárom addigi járat követési ideje megmaradjon, de egyik járat se használná a Széchenyi teret esetleg csak átmenő forgalomban, vagy úgy, hogy a jelenlegi forgalmi renden változtatva valahogy létrehoznának egy külső kocsiállást, biztosítva egy központi átszállóhely meglétét. Így rögtön 3 járat kerülne ki a belvárosi pályaudvarról. Ugyanezt el lehetne játszani pl. a 20-assal is egy kis átalakítással. Mindezt úgy megvalósítani, hogy egy közös széchenyivárosi decentrumot létrehozni, részben kiváltava a Széchenyi teret, mivel én nem tartanám ésszerűnek, hogy az említett vonalaknak különböző végállomásai lennének, hiszen sok kis decentrum fenntartása nem valószínű, hogy gazdaságos megoldás lenne.

De ezek csak így felmerültek bennem, nyílván lehet ezt másként is csinálni, de a belvárosi pályaudvarral tény, hogy kezdeni kell valamit, a jelenlegi helyzet nem megfelelő.

Előzmény: Evicke (152)
Evicke Creative Commons License 2005.04.24 0 0 152
Ezt a pihentetést részben úgy lehetne orvosolni, hogy a járatok szétszabdalásával ellentétes lépéseket tennének, azaz megint egységesítenék a járatokat.
Ennek kényelmi okai is lennének (na meg a KV-nak jegybevétel-csökkenése :-), hiszem a Széchenyivárost és a 22-es vonalát leszámítva délelőtt és du. is elég ritkásan (mert a 21/2 nagyon vacakul jár) az egész városból csak a Széchenyi téren keresztül lehet eljutni pl. a Nyíri úti kórházhoz. Pl. a 2-esnek és 6-osnak sem kellene feltétlenül bemennie a kiskörúton a Széchenyi térre, hanem pl. a Dobó körúton csinálhatnának megállót és menne szépen tovább a másik végállomása felé. A többi, most a Sz. téren álldogáló busszal is meg lehetne csinálni, hogy csak áthaladnának ott és körjáratként működnének. Ehhez persze a végállomáson kellene kialakítani pihenőket a sofőröknek és nagyobb helyet az éppen nem közlekedő buszoknak. Egyelőre ilyesmi tudtommal csak a Noszlopyn megoldott.
Miskolcon pl szintén így van, a zsúfolt belvárosban nem pihennek a buszok, ill. csak néhánynak van ott, a Búza téri buszpályaudvaron a végállomása, de azoknak helyük is van. Azonkívül közvetlenül mellette van a Borsod Volán helyközi buszpályaudvara is és a város nagy zöldséges piaca is. És mégis. És mégse kell annyit gyalogolni egyik
villamostól, és egyik busztól sem, mint itt a piacig.
Ami itt van a Sz. téren, az maga a káosz és borzasztóan balesetveszélyes. Már csak ezért is jó lenne nagymértékben lecsökkenteni ott a buszközlekedést.

Amit a támogatással kapcsolatban írtál, azzal teljesen egyetértek. Engem a legkevésbé sem érdekel, hogy veszteséges-e a tömegközlekedés. A városüzemeltetés kötelessége lenne, hogy ahogy az áram-, víz- csatorna- stb. szolgáltatáshoz hasonlóan normális feltételeket teremtsen a tömegközlekedésre is. Többek között ugyanis ettől élhető az élet egy nagyvárosban, ami mellesleg megyeszékhely is. Egyszerűen nonszensz, hogy munkanapon munkaidő végeztével ÓRÁNKÉNT jár a busz pl. a Sz. tér felől a Muszáj felé!
Előzmény: BGab (151)
BGab Creative Commons License 2005.04.23 0 0 151

Az általad idézettekben nincsenek részletek, valószínűleg ennek tudható be, hogy néhány dolgot nem értek. Például itt van ez a mondat:

"a járatból kiálló buszok városközpontban történő pihentetésének lehetőségét kizárja"

Érdekelne pl., hogy mi számít pihentetésnek, azaz mi ennek a kritériuma, avagy mérőszáma. Gondolom időben van meghatározva. Kíváncsi lennék, hogy ez mennyi. Mert sokszor van olyan, hogy kiáll fél-háromnegyed órára egy busz. Ez már vajon pihentetésnek számít? Mert ha igen, akkor ennyi idő alatt hova tud kiállni máshova a busz? A telepre? Mire kiér, meg vissza, az rengeteg idő és üres kilóméter, ami meg ugye rengeteg pénz, tovább rontva ezzel az amúgy is veszteséges működés eredményét. Meg ha jól tudom, vannak előírt, kötelezően pihenővel töltendő idők. Ha ez idő alatt is ki kellene állni a telepre, akkor az oda és visszaúttal megnőne a kiállási idő és a fordákat át kellene szervezni (szerintem). Órákig tartó kiállások esetén meg egyébként se nagyon szoktak a Széchenyi téren maradni a buszok szerintem. De lehet, hogy valamit én látok rosszul.

 

"a Kiskörutat indokolatlanul igénybevevő helyi, helyközi és távolsági járatok"

Itt két részre bontanám a dolgot:

1. Vajon melyek azok a helyi járatok, amik indokolatlanul veszik igénybe a Kiskörutat. Az szerintem nem a helyi járat hibája, hogy pl. a Petőfi S. utcán vagy a Batthyány utcán beérkező járatnak a teljes körúton végig kell mennie. Szerintem változtatni kell a forgalmi renden, hogy ez elkerülhető lehessen. Nem hinném, hogy a Kunság Volán tiltakozna az ellen, ha nem kellene ennyi pluszkilómétert mennie kvázi feleslegesen. Vajon melyik helyi járatokat akarják kiterelni a Kiskörútról? A helyi tömegközlekedés lényege éppen ez, hogy az utasokat elszállítsa oda, ahova el szeretnének jutni. Márpedig szerintem a lakosság nagyrészének uticélja Kecskemét esetében általában a belváros (ha jól emlékszem a koncepció keretében történt utasszámlálás is ezt támasztja alá, remélem jól emlékszem).

2. A helyközi és távolsági járatok kiterelésével részben én is egyetértek. Kecskemétről kifelé irányuló forgalom esetén azok a helyközi járatok veszik igénybe a Kiskörutat, amelyeknek megállója van a Rávágy téren. Ha ezt a megállót áthelyeznék a mostani megállótól néhány méterre a Nagykörútra, akkor ez a probléma megoldódnak, nem hiszem, hogy ez a Kunság Volánon múlna. (A ballószögi és helvéciai járatok esetében szerintem más a helyzet, azokat szerintem nem szabadna kiterelni a városközpontból, hiszen jelentős a központban felszállók száma.) A városba irányuló forgalom esetén a kiterelés szerintem már nagyobb gondot jelent, hiszen a helyközi járatoknak megállója van a volt Árpád sörözőnél, a Batthyány utcán és a Rákóczi úton. Az első két megállót még talán át lehetne helyezni úgy, hogy a buszoknak ne kelljen bemenni a városközpontba, de a harmadikat már nem. Nem beszélve arról, hogy a belváros elkerülésével rengeteg utas kényszerülne az eddigihez képest sokkal hosszabb gyaloglásra, ami nem hinném, hogy túl nagy sikert aratna az utazóközönség körében.

 

Egyébként én is azt mondom, hogy a belváros forgalmát csökkenteni kell, de én nem feltétlen a buszok mindenáron való kiterelésével akarnám ezt megoldani. Furcsa dolog, hogy míg nyugaton az autókat terelik ki a belvárosból és kizárólag tömegközlekedési eszköz mehet be, addig nálunk épp az ellenkezőjét próbálják elérni (legalábbis ezekből én ezt a következtetést szűrtem le, lehet, hogy tévesen). Persze az autóforgalom korlátozásának is megvannak az előfeltételei, ami Kecskemét esetében még nincsenek meg, de én biztos, hogy abba az irányba indulnék el.

 

Azt sem értem, hogy mi az, hogy felkéri "a tartósan veszteséges üzemvitel felszámolására"? Nem hiszem, hogy a Kunság Volán hobbiból tartja fent a veszteséges helyi üzletágat. Tudtommal a helyi közlekedés sehol a világon nem nyereséges, csak tőlünk nyugatabbra jelentős támogatást kap a tevékenység. Ha ezt a "felszámolás"-t megtenné, alig maradna helyi tömegközlekedés Kecskeméten. Félreértés ne essék, én nem azt mondom, hogy nem lehetne racionalizálni a működést és azt sem, hogy lehetne, mivel nem látok bele a volán működésébe, de a fenti mondattal én nem nagyon tudok mit kezdeni.

Egyébként tudtommal már hazánkban is az a gyakrolat - uniós előírásnak megfelelően -, hogy egy cég nem kötelezhető veszteséges közszolgáltatás végzésére, hacsak a megrendelő meg nem téríti ezt a veszteséget. Remélem nem keverem össze, de ez a helyi közlekedés esetében nálunk a normatív támogatással van megoldva. De az idéntől úgy működik a dolog, hogy a kormány annyi támogatást ad, amennyit a helyi önkormányzat is nyújt, azaz minden 1 Ft önkormányzati támogatás további 1 Ft központi kormányzati támogatást jelent. Na most azt azért nem kell magyarázni, hogy az önkormányzatoknak mennyi pénzük van minderre. És ilyen körülmények között "az igényekhez igazodó korszerű járműtípusok alkalmazására" felszólítani a volánt nem tudom, hogy "illő"-e. (Még a némi kis nyereséget termelő helyközi üzletágban sem tudják megfelelő ütemben megoldani a járműrekonstrukciót. Persze itt is lehetne racionalizálni, ami pedig többnyire azt jelentené, hogy a nem megfelelően kihasznált járatokat megszüntetnék. Biztos, hogy ez jobb lenne?)

Előzmény: icelos (150)
icelos Creative Commons License 2005.04.23 0 0 150
 

            A tömegközlekedés fejlesztéséről, a koncepcióról:

 

A Közgyűlés a közlekedési koncepció Közlekedéstudományi Intézet Kht. Transorg Közlekedésszervezés Fejlesztési és Logisztikai Tagozata által kidolgozott tömegközlekedési munkarészében B és D változatként megjelölt hálózatfejlesztési javaslatot elutasítja, tekintettel arra, hogy e két változat ellentétes a városfejlesztési célkitűzésekkel, valamint irreális /gyalogos forgalom nyomvonalán vezetett „kultúrált buszforgalom”/ forgalmi rend bevezetését indítványozza

 

  A Közgyűlés a Széchenyi tér központi buszpályaudvarként történő igénybevételét központi buszmegálló csoportra korlátozza. Ezzel egyben a járatból kiálló buszok városközpontban történő pihentetésének lehetőségét kizárja.

Felkéri Kunság Volán Rt.-t a Kiskörutat indokolatlanul igénybevevő helyi, helyközi és távolsági járatok – városi közúthálózat fejlesztésével összehangolt - kiterelésében történő együttműködésre.

Felkéri Kunság Volán Rt.-t a helyi tömegközlekedési viszonylatok páros évenként /kétévenként/ történő felülvizsgálatára és az utazási céligények feltárásával alátámasztott módosítási, fejlesztési javaslatok előterjesztésére, különös tekintettel az ésszerű vonalvezetésre, a tartósan veszteséges üzemvitel felszámolására és az igényekhez igazodó korszerű járműtípusok alkalmazására

 

 

 

 

Úgy látszik valami megmozdult Kecskeméten. Lehet, hogy a helyi városatyák életükben először buszra szálltak a hírös városban.?

 

BGab Creative Commons License 2005.04.16 0 0 149

Ha a Kunságosokban is olyan motor van, mint a Tisza Volános példányban, akkor tényleg 6 literes motor van benne (6,37 l), 279 LE. Ez meglepő számomra, azt hittem, hogy hengerűrtartalomra nagyobb van benne...

 

A hűtővízzel kapcsolatban: múltkorában Intouroval utaztam, csak elöl jutott hely és ráláttam a műszerfalra. A víz hőfoka stabilan 80 fok alatt volt végig, pedig se klíma, se fűtés nem ment. Nem tudom, ez mennyire természetes állapot, számomra furcsa volt.

Előzmény: NémaBob (139)
icelos Creative Commons License 2005.04.14 0 0 148

Kár, hogy nem láthatom. Pécsen leszek.

Azért köszi...

Kmet Creative Commons License 2005.04.14 0 0 147
A Kecskeméti Televízió következő  Fórum című műsora,(2005.04. 18.-án hétfőn 19:25 kor) a közlekedési koncepcióról szól.
Előzmény: icelos (146)
icelos Creative Commons License 2005.04.12 0 0 146

Köszi, érdekes anyag.  Kíváncsi vagyok ebből mi valósulhat meg, a város és a KV meg tud-e egyezni ill. jó lenne tudni az érintettek reakcióját, véleményét erről a koncepcióról. Bevallom őszintén én szimpatizálok a Széchenyi tér autós meki melletti kihelyezésével. De ezt majd eldöntik az okosok...

Előzmény: BGab (145)
BGab Creative Commons License 2005.04.09 0 0 145
"mi változik a Széchenyi téren ha megnyit a malom?"

Azt nem tudom, hogy a bevásárlóközpont megnyitása kapcsán változik-e valami, de a Széchenyi tér átszervezése ettől függetlenül már felmerült:

Kecskemét Megyei Jogú Város közlekedési, tömegközlekedési koncepciója
Előzmény: icelos (141)
Grimbi Creative Commons License 2005.04.03 0 0 144
Frissült a www.kulonjarat.hu Kunság Volános albuma.
NémaBob Creative Commons License 2005.04.01 0 0 143
Én nem tudom, hogy Baján mi a helyzet, de Bács Volános csulkósokról volt szó.
Egyébként műszaki téren én is laikus vagyok, csak azt mondom, amit hallottam. Az igazságtartalmát meg nem vizsgálom.
Előzmény: BGab (142)
BGab Creative Commons License 2005.03.31 0 0 142

Az E94F műszaki részéről - bár véleményem van - inkább nem nyilatkoznék, lévén, hogy laikus vagyok, sofőrökkel meg nem beszéltem. Egyébként nem tudom, mekkora motor van benne, de így első hallásra a 6500 ccm kevésnek tűnik.

Baján egyébként tudtommal nincs kézi váltós 280-as. Van két helyi csuklós, de azok normál helyi kialakításúak és Baja már Bács Volán.

Én nem hallottam erről a csuklós dologról, de szerintem inkább a halasi csuklósokról lehet szó, bár lehet, hogy tévedek.

Előzmény: NémaBob (140)
icelos Creative Commons License 2005.03.31 0 0 141

Az E94-es sztoriban lehet valami. Néhány napja az egyiknek (sajna nem láttam a rendszámát) félelmetes hangja volt, állítom hangosabb volt mint a "régi csotrogányok".

Más: nem tudja valaki, mi változik a Széchenyi téren ha megnyit a malom? Gondolom lesznek ott átalakítások, forgalmirendváltozás, stb, ami az állomást érintheti.

Előzmény: NémaBob (140)
NémaBob Creative Commons License 2005.03.31 0 0 140
Az meg külön topicot érdemelne, hogy a Kunság Volán miért gyűjti össze a környező hulladékbuszokat...
Ezt is ő (a sofőr) mondta, hogy lehet hogy elveszik a hetényiektől az E94-eseket, és a központban fognak járni, mi meg kapunk bajáról valami szar kézi váltós ezeréves csuklósokat.
Más volán fejleszt, ezek meg visszafejlődnek.
A valóságtartalmát enek sem tudom, de ha igaz, akkor a KV elmehet a picsába.
NémaBob Creative Commons License 2005.03.31 0 0 139
Nem sok jót hallottam róluk...
Egy sofőt ismerős mondta (nem nekem),hogy a fékbetétek már ronggyá vannak kopva, kicsi a motor a terheléshez (6500 ccm asszem), ha megy a klíma a hűtővíz lemegy 70 fokra, az meg nem jó ugye.
Aki mondta a dakar matricás buszt vezeti, a bajuszos sofőr.
Nemtudom ebből mi igaz, de miért állítana valótlant...
Előzmény: BGab (137)
icelos Creative Commons License 2005.03.31 0 0 138
Igen, valóban nagyobb lett. Pedig tényleg nem régi a kép.
Nem jutottam mostanság E94-re, csak reménykedem, hogy jobb a helyzet.
Ezt a kevés jót meg kellene becsülni...
Előzmény: BGab (137)
BGab Creative Commons License 2005.03.29 0 0 137

Azóta már kicsit nagyobb lett a malom center. Úgy nő, mint eső után a gomba.

 

A hetényi E94F-ek hogy bírják a strapát? A helyköziek belső tere már kezd lepusztulni sajnos. :-(

Előzmény: icelos (135)
Grimbi Creative Commons License 2005.03.29 0 0 136
Széchenyi tér az a hely, ahová ha megyek 1000%, hogy nem találom meg elsőre. Kecsóról még annyit, hogy nagyon hülyén vannak az utak kitáblázva (melyik út merre van)
Előzmény: icelos (135)
icelos Creative Commons License 2005.03.29 0 0 135

Kicsit kihaltunk...

Széchenyi tér 1-2 hete.

BGab Creative Commons License 2005.02.18 0 0 134
Én ezt értem, de mindezzel együtt sem tartom elfogadható dolognak. Persze az is igaz, hogy míg az ember nem saját bőrén tapasztalja, addig talán máshogy beszél. Viszont elég sok volános sofőr van ebben az országban és közülük csak néhány ilyen (legalábbis remélem).
Előzmény: Grimbi (133)
Grimbi Creative Commons License 2005.02.17 0 0 133
Ezt csak addig tartod felháborítónak, amíg nem ültél a másik oldalon. Én kipróbáltam, de mivel én tisztességesen szeretnék megélni, gyorsan ott is hagytam, mert abból nem lehet, ha a fejem tetejére állok se, csak eladósodni. Máshol több a fizetés, majdnem feleannyi munkaidőre.
Előzmény: BGab (130)
Grimbi Creative Commons License 2005.02.17 0 0 132
A kérdés pedig az, hogy a jegy kinyomtatásra került-e vagy sem. Mert olyat gyakran láttam, hogy nem veszik el a jegyet, de utólag kinyomtatja akkor is ha hátrament. Sokat utaztam távolságiba, soha nem tapasztaltam!!!
Előzmény: icelos (129)
icelos Creative Commons License 2005.02.17 0 0 131

Én is meglepődtem, mert én is sokat utazok de csak helyin tapasztaltam ilyet, igaz, ott több esetben is.

Sajnos nem volt szerencséje: a teljes viteldíjat fizetnie kellett.

BGab Creative Commons License 2005.02.17 0 0 130

És kevesebbet fizetett a jegyért, mint kellett volna? Mert ha csinálják, akkor általában így szokták.

Egyébként én ezt a dolgot igen felháborítónak tartom és nagyon remélem, hogy ez csak egy egyedi eset volt (bár lehet, hogy naív vagyok).

Távolsági járatok esetében egyébiránt én ilyet még nem tapasztaltam, nemkevés távolsági utazásaim során szorgosan adják a sofőrök a jegyet. Helyköziben már láttam ilyen gyakorlatot Kunságéknál, de szerencsére nem rendszeres az eset.

Előzmény: icelos (129)
icelos Creative Commons License 2005.02.16 0 0 129

Egyetértek veled Pécsett is "szegedi méltányosság" van, igaz ha jól tudom itt csak 200 Ft a büntetés ilyen esetben.

Én is nehezen képzelem el a napi 10 órát, bár újabban ritkán vagyok otthon és nem használom a helyi közlekedést, de régebben sokat utaztam és ezt nem tapasztaltam. Nem hiszem hogy változott.

A helyközin nem tudom hogy működik, de az egyik rokonom most utazott Kmétről Pécsre (a kunságos 6:40-sel), és nem kapott jegyet! Ez közel 2500Ft-ot jelentett a sofőrnek...  Lehet hogy kevés az a napi 10 óra?

BGab Creative Commons License 2005.02.16 0 0 128

"Ellenőreink napi 10 órát töltenek a buszokon."

 

Tényleg ennyire megy az ellenőrzés? Bár én viszonylag ritkán utazok helyi busszal, akkor is inkább hétvégén, de már nagyon régen találkoztam ellenőrrel. Helyközivel viszont renderesen, de azon is rég volt már ellenőr, mikor utaztam. Nem mintha annyira hiányoznának, de azért meglepett, hogy ennyit dolgoznak. Bár lehet, hogy kevesen vannak és ezért nem akadok velük össze?

 

 

"Az együttműködésre hajlandóságot mutató bliccelővel szemben egyszer gyakorolhatunk méltányosságot. Ha például valóban otthon felejtette a bérletét, és azt minél előbb bemutatja, lehetőség van a pótdíj felének elengedésére."

 

Hát, ez is több, mint a semmi, de felmerül bennem a kérdés, hogy ez az egyszeri méltányosság milyen időtartamra szól. Tegyük fel, hogy ma otthonfelejtem a bérletemet, jön az ellenőr, és a fenti dolog lezajlik. Ezek után már örök életre kifújt ez a méltányossági dolog velem szemben?

 

Egyébként Szegeden a következő gyakorlat működik:

 

"Amennyiben az utas érvényes bérlettel rendelkezik, de ezt a jegyellenőrzésnél felmutatni nem tudja, vagy kitöltetlen, illetve ceruzával kitöltött bérlettel utazik, úgy az ellenőrzést követő naptól számított 72 órán ill. három munkanapon belül a Társaságok által kijelölt helyen történő bemutatás esetén mentesül a pótdíj fizetése alól és 500,-Ft bérletbemutatási díjat köteles fizetni."

 

/Forrás: SZKT/

 

Na ez tényleg méltányos, szerintem.

Előzmény: icelos (127)
icelos Creative Commons License 2005.02.16 0 0 127

Tavaly a helyi buszokon 867 alkalommal intézkedtek az ellenőrök. A kifogások tárháza igen gazdag: az otthon hagyott bérlettől a hibás lyukasztón át a sofőrig, aki nem adott jegyet, minden felmerülhet.

Friedrich József a jegyellenőrzéseket végző Kunság Volán Kontroll Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: – Ellenőreink napi 10 órát töltenek a buszokon. Alapvető feladatuk az érvénytelen, vagy jogosulatlanul használt jegyek, bérletek kiszűrése, és a buszsofőrök ellenőrzése. Nem vagyunk olyan szőrösszívűek, mint azt a legtöbben gondolják – mondja Friedrich József. Az együttműködésre hajlandóságot mutató bliccelővel szemben egyszer gyakorolhatunk méltányosságot. Ha például valóban otthon felejtette a bérletét, és azt minél előbb bemutatja, lehetőség van a pótdíj felének elengedésére. A nevét természetesen rögzítjük a számítógépen, és másodszor már nem leszünk ilyen kegyesek.

Az utóbbi időben már csak érettségizett kollégákat alkalmaz a cég. Az alapszabályok mellett kötelező számukra az udvarias viselkedés és a szakmához elengedhetetlen képesség: stabilan állni és írni a mozgó járművön.

Kézenfekvő a kérdés: miért van szükség ellenőrökre a buszokon, ha a bliccelés szinte eleve kizárt a kötelező első ajtón felszállás miatt? – Az állampolgárok fegyelmezettsége még nem tart azon a szinten, hogy önként bérletet váltsanak, sőt, még a jogosultságukat bizonyító igazolványt is magukkal vigyék - mondja az igazgató.

 

forrás:PN

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!