Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2015.10.13 0 0 49373

Kaptam egy sor fényképet az Üllői út/Nagykörút kereszteződéséről. A fotók 1960 és 71 közt készültek, és látszik rajtuk a térség átalakulása, legfőképp a mai is használt aluljáró építése, de számos más érdekesség is, például egy villamoskarambol, faros busz a 12-esen az épülő Lottóház előterében, Gagarinra várakozó tömeg... Ha valakit esetleg nem érdekelnek a hídszerűségeken munkagödrök fölött egyensúlyozó tuják, a ruhák, autók, ostorlámpák, és hasonló részletek miatt szerintem akkor is érdekes végignézni :)

 

Az Üllői út és a Nagykörút kereszteződésének átalakulása

A Ferenc körút/József körút és az Üllői út kereszteződése évtizedek óta inkább átjáróház, mint városi tér, annak ellenére, hogy a kiszélesedő részét egy ideje Angyal István parknak hívják - és hogy bizonyos irányokban már a felszínen is át lehet kelni, nem kell[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

napocza Creative Commons License 2015.10.12 0 0 49372
Előzmény: napocza (47102)
Szomaházy Creative Commons License 2015.10.08 0 0 49371

Találtam még néhány, 1919-ben a Milleneumi Emlékműről eltávolított szobrot.

 

 

Az Ezredéves emlékmű így nézett ki 1919 május elsején,

Pogány Móric és Falus Elek tervei alapján:

 

 

Előzmény: Goldman Emma (49369)
Szomaházy Creative Commons License 2015.10.07 0 0 49370

Szép álmokat!

19-ben lakoltatták ki a többi Habsburg uralkodóval együtt.

 

Előzmény: Goldman Emma (49369)
Goldman Emma Creative Commons License 2015.10.07 0 0 49369

Mária Terézia felállítás előtt? Hányas? 19-ben talán még nem volt ott, bár... Utána kéne nézni, de álmos vagyok. :)

Előzmény: Szomaházy (49367)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 49368

Már azt hittem, hogy feltették Fedák Sárit. Ha vissza lehetne fordítani az időt, ezek az emberek menekülnének a kamera elől.

Előzmény: Szomaházy (49367)
Szomaházy Creative Commons License 2015.10.05 0 0 49367

Először is köszönet, hogy megtörted itt a 7 napos csendet/pangást,

másodszor, megosztanám Veletek ezt az érdekes Budapest anno képet:

 

 

Előzmény: Goldman Emma (49366)
Goldman Emma Creative Commons License 2015.10.03 0 0 49366

Ugyancsak ingyér' kínálja egy topiktársunk a következő könyveket:

 

Tanulmányok Budapest múltjából XII. – XV.

A középkori Buda királyi várpalotája és gótikus szobrai
Budapesti Történeti Múzeum

Tanulmányok Budapest múltjából XVI.
Képzőművészeti Alap Kiadóvállalata, 1964

Budapest Lexikon
Akadémiai KIadó, 1973

 

Aki lecsapna valamelyikre, írjon a gemma@index.hu-ra, majd én továbbítom.

Szomaházy Creative Commons License 2015.09.26 0 0 49365

Ingyér, Budapes anno képek, könyvek is találhatók itt,
persze az  illesmik között kell turkálni:

    KELLENE: fürjtojás tartó
Szükségem lenne fürjtojás-tartókra,
ha vkinek van pár doboz Bp-en, kérem szóljon!
    Köszönöm: Zsuzsi

https://groups.yahoo.com/neo/groups/budapest-mindeningyen/info

hudozsnyik Creative Commons License 2015.09.22 0 0 49364

Most látom, hogy szinte ugyanazt a linket idéztem, mint Mr. Lipton, bocsánat...

hudozsnyik Creative Commons License 2015.09.22 0 0 49363

Ez lesz az, köszönöm mindenkinek.

És megvan az 1977-es kiállítás is:

http://artportal.hu/lexikon/iranyzatok/papp-csoport

Előzmény: edesviz (49362)
edesviz Creative Commons License 2015.09.22 0 0 49362

Idézet szerint is meg emlékeim szerint is:

 

1954-ben a Fényes Adolf Termet és 1957-ben a Kulturális Kapcsolatok Intézetének kiállítótermét (ma: Dorottya u. Galéria).

 

Dorottya utcában volt az valamikor Hyatt utáni házban. Tehát a Széchenyi tértől a Vörösmarty tér felé, jobb kézre.

Előzmény: hudozsnyik (49358)
Csokis Creative Commons License 2015.09.22 0 0 49361

Abban volt egy plusz K, a Központi.

Előzmény: tehtube (49359)
Mr. Lipton Creative Commons License 2015.09.22 0 0 49360

1977 • Kalligráfia és tipográfia, Kulturális Kapcsolatok Intézete, Budapest

 

Innen:

 

http://artportal.hu/lexikon/muveszek/heinzelmann-emma-613

Előzmény: hudozsnyik (49358)
tehtube Creative Commons License 2015.09.22 0 0 49359

Kémiai Kutató Intézet? Pusztaszeri út?

Előzmény: hudozsnyik (49358)
hudozsnyik Creative Commons License 2015.09.22 0 0 49358

Sziasztok, meg tudná valaki mondani, hogy mi az a KKI és hol volt a bemutatóterme?

Köszönném...

 

reks Creative Commons License 2015.09.21 0 0 49357

Sziasztok!

Elnézést a zavarásért, egy kicsit más témával rukkolnék elő.

Segítséget szeretnék kérni a szakdolgozatomhoz Tőletek a kérdőívem kitöltésével. A kérdőív egy hazai szuvenír vállalat termékeiről és a hazai szuvenír vásárlásról szól. A termékek design figurák, amelyek jelenleg két kollekció létezik, egy magyar tradicionális foglalkozásokat megjelenítő, illetve egy modernebb, Budapest nevezetességeit megformáló összeállítás.

 

Kérlek osszátok meg véleményeiteket a kitöltéssel, sokat jelentene!

És remélem, hogy valamennyire érdekességgel rukkoltam elő számotokra. :)

A kérdőív: https://kju.typeform.com/to/VImu2E

(A kitöltés anonim, és kb. 5-10 percet venni igénybe.)

Köszönöm előre is!

Divrotcé Creative Commons License 2015.09.20 0 0 49356
Előzmény: Szomaházy (49355)
Szomaházy Creative Commons License 2015.09.19 0 0 49355

Ha már a bárcáknál tartunk... :)

 

 

Előzmény: 2ly (49353)
manhattani Creative Commons License 2015.09.19 0 0 49354

Buda(e)örsi vámvonal? :-)

Épp ma utaztam busszal a régi balatoni úton, az emelkedő hajtű után azt mondja a géphölgy: Következő megálló: Régi vám. Még a Szoborpark előtt.

Előzmény: 2ly (49353)
2ly Creative Commons License 2015.09.19 0 0 49353

forrás: axio-art

Előzmény: Palotabarát (49351)
Palotabarát Creative Commons License 2015.09.19 0 0 49352

Ha érdekel valakit, ez az: Fabó Beáta : A budapesti vámvonalrendszer változása a XIX-XX. században

 

Előzmény: Palotabarát (49351)
Palotabarát Creative Commons License 2015.09.19 0 0 49351

Akkoriban még nem volt így egybeépülve a város és az elővárosok, számontarthatók voltak az összekötő utak. Ahogy írták is a többiek: a vámépületnél kellett fizetni, és valóban átnézték a villamosokat. De pl. arra is figyeltek, hogy azoknak a villamosoknak az utasait (zömében persze kofákat), amik több települést érintve értek be Budapestre, ne vámolják meg többször.

 

De voltak keményebb fellépések is, pl. járőröztek a körvasúti töltésen, mert ott sok "csempész" járt be Pestre vámolatlan árukkal, hiszen vám nélkül olcsóbban tudta eladni. Volt is, akit elkaptak, megbírságolták, vagy elkobozták az áruját.

 

Elsősorban az élelmiszert és az italokat (szeszes italt) vámolták, tehát nem mindent.

 

Elég jelentős bevételt jelentett a városnak a vám, részben ezért is húzódott-halasztódott Nagy-Budapest létrehozása, mert pl. a vámbevételek csökkentek volna.

 

Találtam erről egy jó cikket, majd előkeresem és belinkelem.

Előzmény: GOLAZ111 (49344)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 49350

Igen az Üllői úton és a körvasút mellett is van ilyen.

A Bécsi úton és Csepel felé épült vámházak egészen újak. Megépítésük után megszűnt a kövezetvám is. Az off fehérvári vámház pedig a vám megszűnése után készült el.

Előzmény: manhattani (49348)
Boszorka Creative Commons License 2015.09.18 0 0 49349

Szegeden haboru elött hidvamot kellett fizetni ha valaki autoval ment at rajta. Gondolom kocsival is. De mintha Pesten is lett volna regen ilyesmi de emlekem nincs rola.

Előzmény: tehtube (49346)
manhattani Creative Commons License 2015.09.18 0 0 49348

Budapest egykori határán több jellegzetes épület is van, amik valahogy most vasúti hidak mellé kerültek, ezért azt gondoltam, hogy a híd építésénél volt szerepük, de mondták, hogy azok a vám épületei.

 

Ilyen például az Üllői úton, közel a Ceglédi úthoz, a vasúti felüljáró alatt, aztán Kőbánya-felső vasútállomásnál, a pálya sörgyárral ellentétes oldalán, ott is épp a vasúti felüljáró mellett.

manhattani Creative Commons License 2015.09.18 0 0 49347

A Déli rendelkezője mesélte: korábban, amikor a kofák vonattal hozták az árut a budapesti piacra, megkérték a forgalmistát, hogy ne húzassa ki azonnal a szerelvényt a tárolóra, hadd pakoljanak ki. Miután ez így történt, felvittek a rendelkezőnek egy jó nagy zacskó szelídgesztenyét ajándékba.

Mondjuk ez nem a klasszikus vámolás :-)

tehtube Creative Commons License 2015.09.18 0 0 49346

Nagypapám mesélte hogy Kispestről jövet a Határ útnál megállt a villamos, végigment rajta a vámos.

Akinél volt egy csirke, fizetett vagy 20 fillért és hasonlók. 

Aztán végzett és ment a villamos tovább, be az Üllői úton.

Van egy 1935-ös Shell autóatlaszom. Abban meglepően sok, főleg dunántúli városban van feltüntetve hogy kövezetvám. Az is valami hasonló lehet.

Előzmény: GOLAZ111 (49344)
rezgaras Creative Commons License 2015.09.18 0 0 49345

Érdekes kérdés. Gondolom a pályaudvaron ott álltak a vámosok és figyelték az érkezőket.

 

(A HÉV-ek megálltak a határnál, felszálltak a vámosok és beszedték a vámot. Apám mesélte, nagyapám vámtiszt volt a Fehérvári úton.)

Előzmény: GOLAZ111 (49344)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 49344

Van egy kérdésem. Egy másik topikról. Hogyan vámoltak Budapesten, illetve Pesten és Budán? Ugye közúton egyértelmű, hajónál is majdnem, de vasúton érkező árúk vámolása hogyan történt? Mondjuk aki Törökbálintról bevitt 50 liter tejet a Nagycsarnokba az hogyan fizette ki a vámot?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!