Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Pl. menet közben szolgálatképtelenné válik a jármű. De ha nincs semmi ilyen hivatalos kimutatás, akkor szvsz felesleges azt taglalni, hogy mi számít meghibásodásnak.
Hova lett a nagy német alaposság? Japánban évről-évre, vonal és eredet (műszaki, emberi, természeti katasztrófa stb.) szerint nyilvánosan elérhető az összesítés, hogy hány alkalommal feküdt meg jármű, s hogy járművenként x futott kilométerre hány ilyen esemény jut.
>a DB vajon vezet valami nyilvános statisztikát arról, hogy milyen gyakran hibásodnak meg a járművek
Mit tekintünk meghibásodásnak? A szerelvények több, mint fele tartósan rendelkezik valamilyen hibával, és az átlagosan egy adott napon forgalomban lévő szerelvények több, mint hetven százalékán van valami hiba.
Arról cikkeztek hogy a forgalomban közlekedő ICE-k fele valamilyen hibával van forgalomban...szóval nagyon gyakran hibásodnak meg...vagyis inkább nagyon ritkán javítják ki, ha valami hiba van :-)
Hölgyek, Urak a DB vajon vezet valami nyilvános statisztikát arról, hogy milyen gyakran hibásodnak meg a járművek (mondjuk meghibásodás per millió kilométerben vagy valami ilyesmi)? Főleg az ICE-kre vonatkozó rész érdekelne.
Igen, most megnéztem, hogy 23 és 6 óra között van éjszakai tarifa, ami legfeljebb az utolsó/első megállás időpontjáig tolható ki, ha ezen időszak alatt nem is állsz meg. De lehet ezzel sokféleképpen trükközni...
Jogos. közben bevillant, miért emlékeztem erre, mert a Metropol anno DB területen már a kávé-croissant időfekvésben közlekedett, talán EC-s menetvonal díjazással, ami elvitte mínuszba?
Ezt nem értem. Pont ellenkező a terv mint a DB-nél. Minden fronton a teljes megújulás, modernizáció. A Schlieren ingák helyett Cityjet, az EC-k helyett Railjet, a régi háló és fekvőhelyes kocsik helyett Nightjet.
Akkor meg ugyanabba a cipőbe kerülnek, mint a DB: a marginális távolsági vonalakon vagy csökkentik a vonatok számát - esetleg minőségét - vagy a többi vasút szerelvényeire szorítkoznak. Az érintett osztrák tartományok viszont nagyobb szóval bírnak ilyen kérdésekben, mint a keletnémetek...
Viszont az éjszakai vonatokra létezik kedvezmény pályavasúti oldalról... de mint mondtam, van ott más is, amit nem adnak ingyen.
Amúgy meg: ha a hamburgi meg düsseldorfi nightjet-ek 800 km-es német szakasszal és 12 kocsival jól működnek, akkor talán egy 5 (vagy pesti résszel együtt 8) kocsis berlini is megélhet 270 km-en...
Túl sok helyre pedig nem tudják tenni a felszabaduló járműveket: vagy a Graz környéki vonatokba rakják be a Schlierenek helyett, vagy a DB-nek köszönik meg, hogy eddig bejárt hozzájuk hagyományos szerelvényekkel. Az eladás reális opció, de azzal valószínűleg megint csak a csehek járnak majd jól.
Nem lesznek felszabaduló RJ-ek, mindnek megvan a helye, ha hirtelen 10-20 -al több lenne, annak is meglenne a helye. Nem a régiek helyett vesznek újat, hanem kiegészítik a létszámot, de még nem a szükséges mennyiségre.
-Azért kell új, és kellene még sokkal több is, mert a meglevők annyira tele vannak, hogy a lépcsőn is utaznak rajtuk, gyakran már nem szállhat fel az akink nincs helyjegye, meg mert még mindig vannak régi kocsikból kiállított EC-k, amiket szintén szeretnének RJ-re cserélni. Hogy a Westbahn is ritkábban fog járni, csak fokozza a helyzetet, arról nem is beszélve, hogy attól függetlenül is egyre több az utas.
- A 200 bőven elég. Mivel ES-t már nem gyártanak, gondolom Vectron vonófejeket kapnak majd, az meg annyit tud.
Igen, modellezéshez lenne szükségem. Nagyon nem óhajtok elrugaszkodni a valóságtól, ezért kérek viszonylat-/vonatszámokat, hogy (korabeli) videók, fényképek - vizuális dokumentációk, lévén írottakra minimális az esélyem - után tudjak tervezni, szervezni.
Például egyéb okokból csonkolt Metropolt meg tudom menteni a Chopinnal... Talán még a Wiener Walzert is.... Daciára keresztet vethetek....
Ezek mellé keresek még nemzetközi vonatokat Ausztriába, amely elég színesek voltak a 2000-es évek közepén is.
Kedvenc villanyosom a Krokodil. Sajnos a leginkább a svájci. Sokat gondolkodtam, hogyan tudnék "becsempészni" egyet a sógorékhoz. Azonban, ha volt a Taurusoknak parádé, akkor nekik miért ne lehetne egy fiktív összejövetel? Ezért kerestem echte SBB-s gépet, amely kiléphet az Alpok országából. Ugye, a korábbi bejegyzésekből kiderült: vagy Siemens, vagy Bombardier. Bár, az utóbbit inkább egy teher elé kötném....
Német mozdonyokról is van ismeretem, például a DB 110-esről, mint átutazó, vagy a DB 145/146(?) prezentációs gép... csak így emlékezetből...
Szóval, visszatérve az eredeti gondolatmenetre. Tudtok-e ajánlani nemzetközi vonatok számait (esetleg neveket!), amelyek Ausztriában megfordultak.... mitt'omén, 2002 és 2010 között...
Segítségeket előre is köszönöm. További szép estét, reggelt, napot! Üdv:
Nem és nem. A menetrend egyértelműen megmondja hogy a 476 végállomása nem Berlin hanem Břeclav. Onnan a Chopin megy tovább, majd egy Nightjet. A MÁV már semmilyen szolgáltatást nem biztosít, esetleg a MÁV-Start és a MÁV Nosztalgia. Plusz a kocsit a WSBA adja. De ezek egyébként 2-3 perc kiguglizható tények.
Miért? A Berlinben menő részt nem Metropolnak hívják?
Ha meg a PHD nem fő tétel, akkor a MÁV miért vágta vissza a régi vonatot? Na meg milyen idegen kocsi? Berlinben nem a MÁV biztosította a szolgáltatást?