Nem akarok egy ilyen helyzetben felesleges vitát, de azért nem állom meg, hogy leírjam:
VGyuri eredeti hozzászólásában szó sem volt ultimátumról, követelésről. Igaz kérésről sem, de én egyből azt feltételeztem :) Szóval az benne a jó ötlet, hogy ha kérünk valamit, az legyen ez. Ha el szeretnénk érni valamit, akkor első lépésben legyen ez. Ennyi.
:( Külföldön bezzeg mindenki simogatná, a csodájára járnának. Néha már azt gondolom, meg sem érdemeljük ezeket a kincseket... Bízom MOGéza hosszú életében!
Ez így már jobban hangzik. A magam részéről szegregálódnék a Blikktől, szvsz. a "mélyrepülésnek" is vannak határai és innentől nem fogalmazok meg erről további véleményt. :))
Formaiság, de jogos, át kell fogalmazni javaslattá. Akkor ez egy korrekt kérés lenne.
1. Azzal a kéréssel fordulunk a BA Rt-hez, hogy egy meghatározott ideig - javaslatunk szerint x ideig - legyen szíves eltekinteni a HA-MOG parkolási díjának kivetésétől, ezzel hozzájárulva a méltó megoldás kereséséhez.
2. A Malév Rt.-t megkérnénk arra, hogy ez idő alatt próbálja meg felvenni a kapcsolatot azokkal a jelentkezőkkel akik javaslatot nyújtanak be a HA-MOG hasznosítására.
Ezzel a két vállalat hozzá tudna járulni ahhoz a nemes célhoz, hogy a magyar repülés hőskorszakának egyik utolsó képviselőjét megőrizhessük az utókornak.
Amúgy szerintem a Blikk vevő lenne erre a témára. Tudom, hogy bulvár, de nagyon sok emberhez eljutna az ügy.
Ebben igazad van, én nem is komplett levelet irtam, csak javasoltam, hogy mi legyen benne. Természetesen az egészet lehetne "kérjük, hogy"-al vagy "javasoljuk, hogy"-al kezdeni.
Ez bizony NEM teljesen jó ötlet. Nem szabad szem elől tévesztenünk azt, hogy mi maximum kérhetünk és tiltakozhatunk, de semmiképpen nem adhatunk semmiféle ultimátumot, nem támaszthatunk követelést. A terület a BA kezelésében, a gép a Malév tulajdonában van, de facto, azt tesznek vele amit akarnak. Ha van egy százéves tokaji aszúd, azt, ha úri kedved úgy tertja, nyugodtan a földhöz vághatod, jogod van hozzá. Én csak megkérhetlek, hogy ne tedd.
Ez a levél, vagy inkább felhívás már megfogalmazódott, és már el is kezdődött az aláírásgyűjtés a reptéren. Azt, hogy milyen eredménnyel, majd meglátjuk. Azonban a külsősök számára ez nem megoldás, még úgy sem, hogy ha olyan szoli van bent, van gyűjtőív a hall-okban az info pultban. Mert a többség ezért nem jön ki a reptérre.
De ha van valakinek áthidaló javaslata, azt várjuk!
Ja, és szerintem nem célravezető "bombázni" a Malévet meg a BA-t, mert egy idő után berakják a spamfilterbe. Több értelme lenne valahogy összeállni, és együtt, egy levelet írni.
Ez a tiltakozás már nem elég, az első válaszok alapján konkretizálni kellene.
1. A BA egy meghatározott ideig, mondjuk fél évig tekintsen el a HA-MOG parkolási díjának kivetésétől, ezzel hozzájárulva a méltó megoldás kereséséhez.
2. A MALEV ezt a félévet használja fel arra, hogy felveszi a kapcsolatot azokkal a jelentkezőkkel, akik javaslatot nyújtanak be a HA-MOG méltóbb hasznosítására.
Ugyanis úgy néz ki, hogy a BA forgatja a szemét, nem akarja ő szétvágatni a gépet, majd szétvágatja a MALÉV, ha fizetni kell neki a parkolásért.
(Mint a klasszikus viccben a kovboj, akinek a farkát befogták a satuba és rágyújtották a fészert :-)
96-ban még tanítottam a MOK-ban.... Szerintem ismerjük egymást... Mondjuk én műszerészeket oktattam, akik nem csapoltak kerót :))) Meg a stúdiót nyomtam.
Ha ti is úgy gondoljátok, hogy ezt jó lenne elkerülni, akkor olvassátok el az alábbi tiltakozást és azt, egy saját levélbe átmásolva és a nevetekkel aláírva küldjétek a BA Zrt-nek a "velemeny@bud.hu" címre, valamint a MALÉV honlapján az alábbi lapra értelemszerűen helyezzétek el. "http://www.malev.hu/BP/HUN/I%5FCUSTOMER/"
Ez a tiltakozás többek egyetértésével született. Csatlakozzatok hozzá és MENTSÜK MEG AZ IL-18-ast.
" Tiltakozom az ellen, hogy barbár, az egész repülős társadalomhoz méltatlan módon, a legendás IL-18-as típus egyik utolsó hazai példányát, a HA-MOG -ot pusztulásra itéljék és arra kérjük a témában döntési jogkörrel rendelkezőket, hogy keressenek más megoldást a repülőgép további hasznosítására."
Itt is meg kellene ismételni a tiltakozást, hogy ne merüljön el, de azt hiszem hogy nekem nem fogja engedni ugyanezt a szöveget. Ha valaki megtenné és közben kijavítaná a BA email címét - kerdezek@bud.hu -ra.
Én arról nem hallottam, hogy szét akarnák vágni a gépet, de érdemes lenne figyelembe venni azt is, hogy a korábbi tartózkodási helye mellett kábé fél méterre fog elhaladni a reptér most épülő biztonsági kerítése.
A magam részéről ezt tartom a legvalószínűbb elvontatási oknak, de lehet, hogy tévedek... Ugyanezért cibálták máshová a Jak-40-est is.
Nagyon elszomorító ez a hír, valamit mindenképp tenni kellene. Én is benne lennék mindenféle mentőakcióban. Egyelőre feltettem egy hirtelen összeütött bannert a Flightlevel-re, ami ide mutat, de ha konkretizálódik, hogy kihez és mivel lehetene fordulni, akkor lehet, hogy érdemes lenne egy komplett oldalt csinálni a cél érdekében, ahogy a NOHAB-GM alpítvány tette.
Kb 10 eve MOK tanulokent gyakran bejartam ebbe a gepbe. Az utaster mar akkor is ilyen volt es igen, olyan budos volt benne, hogy ra lehetett konyokolni. Volt benne kero is mert azt rendeszeresen kellett csapolnunk a tanaroknak. Megdobbenve lattam a kepet a kabinrol. '96-ban meg teljesen egyben volt, sot az egesz gepet aram ala lehetett helyezni. Mukodtek a fekszarnyak meg ki tudja meg mi. Asszem hideginditast is lehetett rajta csinalni.