Abban tudnátok segiteni, hogy a kesztyűtartó ajtaját és a jobb oldali ajtó felőli boritást hogy lehet leszedni sérülésmentesen? Sajnos el van törve ( nem az ajtó ) a rögzités jobb oldalon lent és valahogy meg kellene javitanom mielőtt a rázkódástól eltörik az egész kesztyűtartó. (Alhambra 2008/BRT)
VW Sharan 2001-be szeretnék tolatóradart építeni. Sajnos nem találtam semmit róla angolul vagy magyarul (javítási, szerelési kéziköny) csak oroszul :-(. Tudnátok segíteni valami magyar vagy angol leírásba a hátsó lökhárító megbontásával kapcsolatosan?
Személyes véleményem , h azért kezdett mélyrepülésbe a tipus ára, mert elég hisztis autó, költeni kell rá, de lassan nagyobb kihívás lesz hozzá értő vagy az autóval lelkiismeretesen foglalkozni óhajtó szerelőt találni, mint a lecsót előteremteni az alkatrészekre.
Tök normális szerelő srác, 5 éve szerel nekem, mindig volt ADAC tagságom, soha nem kellett, kopp-kopp-kopp ,kicseréli a kézifékköteleket, kipucolja a féknyergeket , megjáratja, elkér X tízezret.
Aztán kb 4 nap múlva fog a jobb hátsó... persze hogy se kitakarítva se megjáratva se semmi nem volt, csak a bal oldalon, persze 834KM volt a zsír új Zimmermann tárcsákban meg a betétben, de jó hogy fog a fék Maglódtól Demjénig....
Pár hónapja járt Laciéknál egy szürke , automata F Galaxy MK2. Előtte egy jó hírű budai Toyota szervízben, horror áron. Aztán továbbra is ömlött az olaj a blokk hátulján. Én játszottam a balek vevőt, a totoyós munkafelvevő srác 18 percen keresztül magyarázta , h le kell venni a hengerfejet , gépmunka stb, ők már rosszban vannak az arcszőrzet metál céggel, nem oda hordják, kb 400-500e HUF os tétel lesz a javítás.
Kimentünk, alig bírtam ki röhögés nélkül a kocsi hátuljáig, hívtam Laciékat kértem a tulajnak időpontot.
Laciék levették a szelepdeknit, rendeltek tömítést, és amikor rakták össze , észrevették, hogy ebbe F Henry ék szélesebb tömítést raktak gyárilag, rendeltek hozzávalót és lőn boldogság. Csekkoljátok le, igaz a sztori.
Na most ha egy átlagos földi halandóval megtörténik pár ilyen sztori, az sírva menekülni fog az autótól!!!!! Akár bukóval, akár áron alul, akár.... A srác hívott utána ,h mivel a váltóban solenoid szelepet kell cserélni, asszem 3-4 között rántott, adjak neki 300e t és fizessem ki Laciékat és vihetem az autót. Működő analóg klímás , családi gyerekszállító, magyar rendszámmal, 80% téligumikkal, nem egy lepukkant osztrák munkásjárat.
Nekem se azzal van bajom, hogy pénzt kellett fizetnem a klíma csőért, hanem azzal ,h a qva Golf3 osan miért nem tört soha? Ezen meg klímacső nagykereskedést lehetne nyitni, akkora a kereslet. Ha valaki 3x javittat egymás után klímát 3x 40-60e HUf ért, lehet negyedszerre eladja "kéccázza' occcóbban" inkább, csak ne lássa az udvaron.
És még be sem indult a kályha szezon!!! :D :D :P :P
T. 409 Köszönöm a választ. Hát, az előtöltés megnövekedését én onnan vettem, hogy beinduláskor a motort bemelegítettem alapjáraton és amikor felpörgettem úgy harapott, mint ami nagyobb előtöltést kap. Arra gondoltam, hogy olyankor az ékpálya kopása miatt eltolódik a vezérlés is valamennyit az adagolóval együtt. Volt olyan, hogy melegen nem kellett fél fordulat és beröffent.
Majd, máskor nem akart, csak hosszas tekerésre. Hidegen mindig tekertetni kellett. Mondjuk a megállapítás nem szignifikáns, mert nem olyan sokszor indítottam az autót.
Értettem, hogy azt írod, h sokan elkótyavetyélik a bódéjukat, én meg azt reagáltam, h kiderül MAJD, hogy hat ez a saját eladásomra. Az is lehet, h igazad lesz, s nem viszik el 7 számjegyű összegért, akkor megmarad. Úgyhogy majd ezt jövőre megbeszéljük, HA már megtörtént.
Azért nem veszel Fiesta Sport Van-t, mert 1. nincs eladó, tehát nem tudsz 2. nincs céged, amire elszámolnád, meg neked nincs is rá szükséged. Nekem viszont van, jelen helyzetben tökéletes jármű a céljaimra. AZt viszont nem értem, hogy ez miért zavar téged, vagy miért hozod fel állandóan.. Neked nem tecc, oszt kész. Én pl ilyen SUV-ot nem vennék soha, s pl az X6-os az maga az oximoron nekem (semmire sem jó autó, kispöcsűeknek).
Fiestán nincs horog, csak a Sharannal vontatok. Tegnap is faszán el tudtam vele vinni az összes hulladékot egy jó nagy, rácsos utifutival.
Városban jobb az automata, de konkrétan a Sharan a nagy tömeg, meg a hidraulikus automata vesztesége miatt el kezd jóval többet enni, simán 9-10-et. Míg a Fiesta a legnagyobb dugóban is 4.5-4.6-nál marad.
Azt meg mondtam már, h nem húzzák rá jobban a Fiestára a kocsijukat, mint másra. Amúgy volt már olyan kocsim, 18 éve, amire senki nem húzta rá.. :-)
És kicserélték a PD elem vezetéket vagy nem? Kb 32 perces művelet, akár egy jó állapotú bontottra, és ha ez a hiba beszerezni újat. Ha leírod merre vagy, biztos segít valaki VCDS el kiolvasni.
Én nem azt írtam ,h a tiédet is csak ennyiért fogják elvinni, hanem azt, h az FB n folyamatosan hirdetnek fillérekért MK2 ket, én sem adnám oda az enyémet 1M alatt, de ismerve a vásárlói szokásokat, előbb vesznek 600 ért.
Nem azért nem veszek Fiesta sportvan t, mert ciki, hanem mert semmit nem veszek amiben kilátszik a lemez az utastérben. /Starlet, Doblo, pár Caddy, Combo stb /
Idén 1 megyei matrica + 3x havi matrica volt az igényem, a Fiestádra kellene az éves, mert úgy van kitalálva ,h azt vegyél D2 re.
Plussz tuti elfelejtenék matricát venni az utánfutkosókra és jönne a bünti. Milyen dolog már, ha ezzel húzod nem kell matrica, ha azzal húzod kell!!!
A matrica árkülönbözetből elmegyek kb 2800Km et a 2 literes többletfogyasztással.
Az üzemanyag ÁFA tartalma dologba ne menjünk bele, itthon mindenre van megoldás.
Még mindig azt gondolom ,az automata váltó pont nagyvárosi araszoláskor könnyíti meg az életem, vidéken ,nagy távolságok megtételekor nincs érdemi komfort különbözet. Kevesebbet váltottam Poprád ig, mint Bpesten csúcsidőben 40km a városban.
Plusz személy szerint agyfaszom van attól, hogy az emberek ráhúzzák a kormányt a másikra, /mert az OMV kúton kerüli ki a sort a Gyáli út M5 felé, és be akar vágni eléd jobbról, nem Q7 X5 stb ről beszélek, akár egy vagonerpozitívval is, vagy a Rudas mögött , ahol megszűnik a belső sáv, mert buszsáv lesz stb stb/, mi lenne ha egy Seicento ban ülsz???!!!
Akkor valami ON is:
Pár napja kókler módon beleflexeltem a légtömegmérő ötszög csavarjaiba és kivettem, kifújtam féktisztítóval , többször is, tudom ,h lemartam a porcelán réteget, és légtömeg spray t kellett volna használnom, de pont be volt zárva minden, viszont cserébe érezhetően sokkal jobb lett az autó, és a fizika törvényeit meghazudtolva kisebb értékeket ír az MFA a fogyasztásomról. A szívócső szenzort is kivettem megtakarítani ,az sima csavarhúzó. Mondjuk arról fogalmam sincs ,h nyomásmérő vagy hőmérséklet érzékelő / motor váltó felőli oldalán /. Kisebb gázpedál állásnál gyorsul ugyan úgy, és alacsonyabb fordulatról könnyebben elgyorsul.
Azt hiszem érdemes másnak is megcsinálni volt rajtuk trutyi rendesen.
Igen ez nekem is gyanus volt,de mivel ő a "szakember"ezert gondoltam erthet hozza...tevedtem...de ha ilyet mond akkor mit keres a szakmaban??
Fura ez nekem igy az autoszereloket illetoen itt a kornyekemen legalabb is mar nem az elso h igy jarok...
En uszomedence epitessel foglalkozok,gepeszet ill vezerles kiepitessel,ha en igy csinalnam,nem lenne munkam...megjegyzem nem 4-5000 rezsioraberben raadasul!!!joval alatta..
Tessék Balázs... én már elkönyveltem, h marad, én sem adnám oda ennyiért, de ha heti 3-4 ilyen megy fel az FB csoportban az nem felfelé mozgatja az árakat.
Bpesten legalább nem 1123m a bölcsi meg a bolt, be is tud majd melegedni, amúgy az automata pont araszolásra való szerintem. Falun kuplungolsz 20x max naponta, ez kb Lurdy - Shell kút csúcsidőben :D
Pl a haverom olyat adott el 600 ért, amit én is megvettem volna, mennek lefele az árak keményen, gondolom anno a migráncs fuvarozás verte fel ezeknek az árát, most meg mindenki szedi az optimista tablettát és hozza el hitelre a 0km es autókat. Pont mint 2007 ben...
Volt regebbe alapjarati problemam hideg motornal.Akkor a pd kabel kotegre tippeltel h ott van gond.Elvittem szakihoz megnezetni,azt mondta az onindito a gond mivel gyengelkedett lassan tekert,vagy csak kattant es masodjara inditott,ami igaz is volt,es emiatt bezavarta az elektronikat.
Csere utan jo volt kb 1 honapig.Aztan jott megint az egyenetlen jaras,de kb 1500 fordulaton tartva kisimult 20-30masodperc mulva aztan jart ahogy kell.
Ez az ido egyre nott,mostmar ott tartok h uzemi hofokra melegedve simul ki.
Ami erdekes meg,h nem feltetlen inditas utan kezdi a mokat,van mikor indul rendesen,es melegites kozben kb 1 perc,hallom mar a hangjan h kezdi elveszteni a fonalat es ekkor fog hozza egyenetlenul jarni.
A legrosszabb eset 2 napja volt mikor meg nem volt uzemmeleg megalltam,ekkor is rosszuljart alapjaraton,kb 10 perc mulva mentem volna tovabb,de nem indult csak tekert,4. inditasra indult be,olyan volt mint mikor nem kap uzemanyagot.
Most nem hasznalom,masikkal jarok,de jo lenne kideriteni mi okozhatja.
nekem a hátsó hőgombánál volt kontakthiba és amíg a hiba fennállt,az óra 75 max 80fokot mutatott.probléma el lett hárítva és a mutató újra 90-nél feszített.
Az az 1Z motor híresen nagy erőtartalékokkal volt szerelve. Alapjában gyengére volt állítva, mint a harmat (90LE talán, de pontosan nem emlékszem), nem tekerte le magáról se a váltót, se a féltengelyeket. Az előző Sharanomban is kvázi ez volt, legalább is hasonló (AHU). Nem igen emlékszem, hogy nagyon költeni kellett rá, cserébe lehetett morzsolgatni az olvasófüzért előzésnél. Pályázni is inkább csak sík terepen lehetett bosszúság nélkül...
Néha azért nem árt ránézni géppel a kért - kapott turbónyomásra, egy ~10eHUF os nyomásvezérlőtől sokszor előkerülnek a lovak.
Akkor mi a túróért nem megy feljebb a víz? Nem a mérő rossz, diaggal megnéztem. A hűtőbe menő cső hideg, tehát termosztát jó. Nyáron se megy fel 90 fokig, akármilyen meleg van.
Olvastam valahol, hogy ledugózták a hátramenő vízet és utána neki jó lett. Ezért gondoltam.
Most cseréltem termosztátot, nem az a baj. Nem megy 60 fok fölé. Viszont nem lehet, hogy a nem működő kályha felé is kering a víz és ezért nem tud felmelegedni?
Üdv.! Olvastam itt, a szakmában praktizáló embertől, hogy az AFN motor főtengely vezérmű szíjkerék ékpálya képes kikopni és lötyögni. Ez többnél előfordult már? Okozhat az elmozdulás indítási problémát is? Mert amikor beindul van olyan érzésem, mintha az előtöltés megnőtt volna.
Rá tudtam végre nézni a Sharanra, s a rohadt biztosíték volt kimenve! Megszopatott, mert végignéztem anno a kezelési könyvben a piktogrammokat, de nincs köztük az a féket szimbolizáló, ami itt jelölve van a biztosítéktábla ajtaján. Úgyhogy aszittem nix biztosítékolva..
A féklámpa kapcsolót viszont sztem nem viszem vissza az autósboltba. Itt ugye ha beszarik, akkor nem tudnám kivenni P-ből az aut. váltót, úgyhogy marad tarcsiba a kesztyűtartóban.
Ööö nyugodtan megveheted az automatát, nekünk is az van, s megy, mint a gyorsvonat. Ott a hiba a matekban, h nem veszed figyelembe a nyomatékot, ami a nagynymású dieselben (PD) kb másfélszer annyi (200 pár vs 310 Nm).
Pár évvel korábban már talán kérdezte valaki, de nem jött rá válasz:
Ford Galaxy 2002-es 1.9 TDI, AUY kódú.
Hidegen, alapjáraton és forgatva nem észlelek különösebb hibát. Gorsulása van, ahogy 300e km után még lehet, forog a motor, ha nyomom neki. Igaz, 3000 f/p fölé nem merem kergetni.
Amikor bemelegszik, az alapjárat dadogós lesz, mintha kihagyna néha egy henger. A gyorsítás nehézkes, mintha nem kapna üzemanyagot. Ha magasabb a fordulat, akkor mintha magához térne, de nem merek rá megesküdni, erősen szubjektív.
A motortérben nincs látható folyás. Egy hosszabb autópálya menet után (120 körül vagy 20 percig) letérve a mellékutakra kezdte el ezt a műsort.
Visszahűlve megint nem észlelhető probléma.
Hibakódot nem néztem, mert nincs mivel. Brüsszelben vagyok, de így nem merek útnak indulni.
Tisztelettel fogadom a hozzászólásokat, pl. környékembeli szakember elérhhetősége, trélerezés árai Budapestig, stb.
Pedig az AHU-n ott figyelt egy turbó is (nem változó geo-val ugyan), de így, azzal együtt volt 90LE, ekkora kasztnihoz, gondolhatod... Az itt tapasztaltak miatt nem mertem automata váltósat venni utána a 2008-asból, mert az nem volt 140 lovasban és paráztam hogy a 110LE pont csak annyival több, hogy 1 hét hozzászokás után ismét a régiben érzem magam. Így utólag már megértem, miért jöttek ki a 2010 utániakból 170LE környéki opciók. Ehhez annyi pont kell, hogy ne érezze az ember a hiányt, amikor szükség lenne rá.
Az az 1Z motor híresen nagy erőtartalékokkal volt szerelve. Alapjában gyengére volt állítva, mint a harmat (90LE talán, de pontosan nem emlékszem), nem tekerte le magáról se a váltót, se a féltengelyeket. Az előző Sharanomban is kvázi ez volt, legalább is hasonló (AHU). Nem igen emlékszem, hogy nagyon költeni kellett rá, cserébe lehetett morzsolgatni az olvasófüzért előzésnél. Pályázni is inkább csak sík terepen lehetett bosszúság nélkül...
B4 passat-omra 6évig de lehet volt az 8 is,nem költöttem egy forintot sem,csak a gázolajat meg néha egy kis szélvédő mosót .de hát az egy b4 passat volt 1z-s motorral.beleraktam úgy 140 ezret hogy egyszer nem lett hozzá nyúlva.12 évig volt nálam és soha sehol nem hagyott ott. az első pár évben gondos tulaj voltam,aztán elmaradt és mégsem reklamált.ejj,most ahogy ezt leírom vissza is sírom azt az autót.
A C4 elméletileg egy kategóriával lejjebb versenyez, de persze 15 év alatt a kocsik is nőttek.. én azért tartanék a csigás műszaki megoldásoktól, főleg elektronika terén. :-)
Nekem is az elején ment rá 3 kiló, de mondjuk én minden apróságot rendbe hozattam, nekem is 2+ éve van meg. Jövőre cseréljük le, akkor fog kiderülni az annyi..
hát én tökön szúrnám magam ha évente 500ezret rá kéne költenem.te meg még elégedett is vagy ezzel a számmal?nekem két éve van meg,2002-es most van benne 280,hirtelen számolva kb.250ezer ment rá.nekem még ez sem tetszik,de azt hiszem el kell fogadnom hogy ennél kevesebb nem lesz.évi 125 biztos össze fog jönni ebből abból.
Én nem tapasztaltam ilyet a Sharannal, sztem van elég road presence-je ahhoz, h ne vegyék semmibe. A kiskocsi esetén mondjuk tartottam ettől, de nincs ezzel sem gond, lehet h a fekete szín, meg a sportos megjelenés javít az ázsióján. :-)
Van reléje, gyártási időtől függően a 4-es, vagy a 7-es reléhelyen. Biztosíték a 15-ös. Az ajtóköteg vezetékszakadása csak a 3. lámpára lenne hatással.
4 éve vettem az Alhambrát, 1M-ért, mentem vele 120 ezret, ezalatt 2M-t költöttem rá, mondhatni szeretem ha mindene rendben van, ezért is lett ennyi, sőt, az utolsó 2000 km-en volt most fél milla csak, és persze még nincs készen, de igyekeztem. :D Most fogok oda lejutni, hogy kitakarítom, és felteszem a hahura.
Már július óta van egy 2014-es citroen C4 grand picasso, pöppet más kategória mint az Alhambra, egyrészt kényelem, menetbiztonság, extrák, ergonómia, nyilván eltelt 15 év a két autó tervezése között. Ha csak ugyanennyit kell majd rá költeni, hát istenem, még talán elégedett is leszek.
Jah, amit kaptam az Febi. De rádugva a csatira kipróbáltam, s azzal sem ment a féklámpa. Úgyhogy akkor más hiba lesz. Vonatkozó biztosítékot nem találtam, égők jók, ezek után a kábel is eltörhetett az ajtóban. Relézve gondolom nincs..
Oké, ha erre van igényed, akkor meg tejeljél. Van egy haverom, a belvárosban van ingatlankezelő cégének irodája, s ott is rohangál egész nap, intézve a dolgokat. Egy A6 V6 TDI-vel.. Mikor mondtam neki, h erre a dologra egy kisautó lenne a legalkalmasabb, meg hogy ha elszáll a CR pumpa, akkor az 1M lesz, az volt a válasz, h ezzel mind tisztában van, de ő egy nagy, s kényelmes kocsival akar járni, s kész. Hát akkor hajrá!
A Sportvannal pedig nagyon elégedett vagyok, tök jól megy, jól felszerelt, jó vezetni. S még über gazdaságos is.
Az ilyen olcsó kapcsolók nem állnak be automatikusan, ezt neked kell beállítani a beszerelés előtt. A hosszú szárat nyers erőszakkal be kell tolni a régivel megegyező hosszúságúra.
Ilyen való bele:
Ez a beszereléskor beáll a megfelelő hosszúságra, elfordításkor reteszelődik és aktiválódnak a kapcsolói. (kiszerelve nem is működik!!)
Ezek kétáramkörös kapcsolók, megeshet, hogy az egyik kör döglött, a másikról még működik aminek kell.
De egyszerűbb lenne kiolvastatni a hibatárolót, mint találgatni.
Nálam azért visszás a számolás, mert van az A verzió, egy koszos Bpesti albérlet horrár áron, vagy a B, a nyugis vidéki kisvárosban a saját házam és a ingázás. Vagyis a havi 20-28e szervízköltség nem tétel a fizetésemhez képest.
Egyszerűen csak idegesít, h mindig locsolni kell rá, amikor ki kellett ugranom München mellé helyettesíteni 4 alkalommal, abból a fizuból szinte megvan az autó vételára, azaz egy szavam sem lehetne, mert kivitt - visszahozott 7-10 napra való motyóval, meg a bolhapiacos hülyeségekkel...
Én jutottam el agyalig arra a szintre, h nem tudom mit akarok, pl soha nem járnék Fiestával, mint Balázs, pedig 2x99km naponta, pont nem érdekel az a 1,5 liter, vagyis sokkal többet elköltök a fogyasztás külömbözetre, rádásul a Golf5 is csak kb 8e km t ment 14 hónap alatt, csak áll a garázsban.
De az hogy a klíma cső törés 35e+16e volt, attól kiborulok, pl nem is értem Henrik hogy képes milliókat rálocsolni, láttam a listáját, nem a levegőben beszél..
A másik ami dühítő, amikor még kint dolgoztam, egy Golf3 kombi 1,9TDI, ami egy mezőgazdasági vontató, alias traktor a 2003 as Sharan hoz képest ,120e HUF ból közlekedett 2 éven keresztül több mint 100.000 km t, és ebben benne volt a 8db gumi, meg a klíma hűtő is. DE NEM ROMLOTT EL SZINTE SOHA!!!! :(
Megpróbáltam kicserélni, de nem maradt a helyén a cseredarab.. vmiért sokkal hosszabb az újnak a szára, az nem baj?
Érdekes, azt érzékeli, hogy benyomtam a pedált, mert különben nem lehetne kivenni a váltót P állásból, a műszerfalon is mutatja. Ezt mindkét kapcsolóval kipróbáltam.. ha nem ez a kapcsoló a gond, akkor van még egyszerűen felderíthető ok, vagy keressek villanyászt?
Ezek a 2010 utániak kicsit jobban átgondolt modellek, talán kevesebb a baj is velük. Legalább is ezt mondják. Köv. autóm nekem is Touran lesz (2016-) vagy egy Honda CR-V ezekre a xar utakra, fene se tudja, 2-3 év múlva eldöntöm. Ennek mindenesetre még le kell dolgoznia legutóbbi, szétdurrant BRT költségeit. :-/
nagyon szeretik ezeket az autókat a tulajok, mert nagyon szeretik locsolni rájuk a pénzt....
Az a baj , ha ráköltesz 2M et, akkor is 2003 as marad, mármint az enyém, alias egy 15 éves, lehet rá locsolni, csak kérdés mi éri meg. Jön a szentségtörés, de lehet éves szinten már kijön 5-6 hónap S-Cross törlesztő részlet belőle! :D :P
Ehhh, majdnem jól számoltad. :-P
5 év alatt nálam kezd kisimulni évi 300-400 ezer Ft/ év környékén a szervizköltsége a Sharannak... és amikor azt hiszed már minden ki van cserélve, akkor is szétdurran valami, ami qva drága. Ilyen ez. :-) Nem mondanám, hogy jól összerakott autók, de mit vesz az ember helyette ebben a kategóriába, akár használtan, jó állapotban 6M alatt...
Thx, holnap veszem át a kapcsolót, akkor majd nem babrálom előtte.. Viszont itthon megnéztem a helyét, s nem láttam külön kis fedelet, amit lecsavarva hozzáférek a kapcsolóhoz. Lehet, h az egész alsó burkolatot, ami egyben van, le kell vhogy venni??
Szervusz Laci! Ma megijesztett a bódé, kiírta a "Motorstörug werkstatt" üzenetet menet közben, villogó izzításjelzővel, de fórumon rákeresve kiderült, h a féklámpa kapcsoló szívat. Gábort felhívtam, azt mondta, h szte simán ki tudom cserélni, nem bonyi, de ha van vmi trükk, amire érdemes odafigyelnem, akkor lécci oszd meg velem (most ugye a zasszony jár a kocsival itt vidéken, macera lenne felvinnem hozzátok). :-)
Sziasztok. Kicsi segitsegre Lenne szuksegem. Hogyan tudom a szerviz intervallumot nullazni. Par napja Minden inditasnal "sofort service" uzenet van. 2002-es Galaxy. A hasznalati szerint, a napi szamlalo gombjat benyomva, a digit ora gombjat jobbra kell forditani.☺ Nekem nincs benne digitora. Koszi, elore is!
Engem nem kell meggyőzni hogy miért van rá szükség,mert tudom hogy jó ha világít!arról kell meggyőzni hogy miért jó hogy hátul nincs!mert azzal nem lehet hogy az okosok az asztalnál kitalálták hogy felesleges.én a nappalifényt jelenlegi formájában csak lakott területen engedélyezném,a gyalogosok biztonsága érdekében,elöbb észrevennék az autót.lakott területen kivül meg világítson az a rohadt lámpa hátul is,mert abbl még nem volt baleset hogy világított a lámpa,viszont abböl már igen hogy nem világított!
Sajnos így van,igen.és ezáltal a jelenlegi formájában szerintem nem jó.pont azért amit le is írtál.tudom hogy a kresz ezt így lehetővé teszi(sajnos).érdekes hogy ködlampánál pont fordítva gondolkoztak,és sokkal nagyobb hangsúlyt kapott a hátsó,majd eltelt 30év és kitalálták hogy nem is szükséges hogy lássanak hátulról.na de mindegy,így van így használják és kész.
Az alján középen van egy fémbasz ami beakad. Azt kell kiakasztani, de marhára nem egyszerű. Ehhez mögé kell nyúlni, ahhoz meg előbb ki kell venni a rádiót. Aztán nyers erőszak. :// Sebkötöző legyen kéznél.
Nem értettelek félre, mindössze a kérdésedre válaszoltam. Az előírás meg az, hogy a hátsó lámpák nem világíthatnak a DRL használatakor. Abban igazad van, hogy elfelejtik este/rossz látási viszonyok esetén átkapcsolni normál világításra és így már gázos lehet időben észrevenni az előtted haladót. De ez már nem az előírás hibája.
Mész egy úton 100-zal. A szembejövő is 100-zal jön, tehát tulajdonképp 200 km/h sebességgel közeledtek, vgyis másodpercenként 57 méterrel vagytok egymáshoz közelebb. Ekkora tempónál 4-5 másodperc alatt sokminden történhet, ezért az észlelhetőséget kell kell elősegíteni a menetfénnyel. Ha mész 100-zal, és valaki előtted 70-nel, akkor a 30km/h óra sebesség miatt van elég időd észlelni, és a sebességét felmérni. Hátra felesleges a nappali menetfény. A skandinávoknál ez már nagyon régen működik, hidd el, ha bármi értelme lett volna, akkor lenne hátul is fény.
szerintem te is félreértettél.én nem azt vitatom hogy miért kell a világítás,sőt én maximálisan amellett vagyok hogy igenis kell előre és hátra is.és pont ez a bajom a nappalifénnyel,pontosabban azzal hogy csak elől van!mi a tökömért kell spórolni azon a nyamvadt hátsólámpán?ha világít abból baj nem lehet,viszont ha nem világít abból sokkal inkább.
Tudom senkit nem érdekel, Poprád felé 7,8 írt, haza felé 6,2 t pedig volt dugó rendesen Dolny Kubin - Zólyomig, ennyit jelent merre megy az ember.
Szemből világítson, mert igen is könnyebb észrevenni , aki szembe jön, na meg xarabb aki lámpa nélkül, nappali menetfény meg azért hülyeség, mert rendszeresen látok marhákat sötétben meg erős szürkületben hátsó világítás nélkül.
Találkozott már valaki olyannal, hogy tankolásnál a pisztoly rögtön "felkattan" és kvázi nem lehet tankolni?
A szellőztetőt a szerelő megnézte, az elvileg rendben van. Eddig kb 4 különböző MOL kúton és egy MobilPetrolon próbáltam, de mindenhol ugyanaz volt a jelenség. Igy nagyjából nem tudok tankolni, mert kb 5l betöltése 10 perc szenvedés...
Másik kérdésem, hogy a digit klima vezérlője minden gyújtásráadásnál magától bekapcsol (mindig alapfokozatban). Ez valami hiba vagy mindenkinél igy müködik? (Alhambra 2008 / BRT)
Az akkunak indítania kell, az összes többit a generátornak kell ellátnia. Üzem közben az akku csak puffer szerepet tölt be. (amíg jó a generátor) Valójában akár 30Ah-ás akku is elég lenne, ha az képes lenne hosszútávon leadni az indítóhoz szükséges áramot. (nem képes)
"..ha nappal nincs szükség a hátsóra akkor az elsőre miért van szükség?"
Erre a válasz roppant hétköznapi. Mert az az előírás. Mielőtt az jönne, hogy miért ez az előírás (tudom, szerinted komplett hülyeség az előírás, de ez más kérdés és lényegtelen is) A szabályt mintegy 20év adataiból, statisztikáiból alkották, mert ezekből az jött le, hogy az első lámpák használatával bizonyíthatóan csökkent a balesetek száma.
Nagyjából ugyanez a polémia futott anno a 3.féklámpa kitalálásakor is, pedig az hátrafelé világít.... :P :)
Információt és segítséget szeretnék kérni, 98 Seat Alhambra fűtés vezérlésérő működésével kapcsolatban.
Nagyon kíváncsi volnák rá hogy vajon a climatronik vezélése miatt vagy hiba miatt viselkedik nekem így az autóm.
A jelenség a következő, a hátsó fűtést ventillátora csak késve indul el ( kb. 5 perc menet után)
Az első lábtérnél pedih hiába van 22 fokra álítva a hőmérséklet autómata módban is fúj be néha jéghideg levegőt, ezt csak akkor nem teszi ha kiakasztom a felső hőmérsékletre.
Kérdésem ironikus volt!nincs baj a nappali fénnyel,csak annyi hogy pont annyira fontos lenne ha hátul is lenne.részemröl baromság és veszélyes hogy emberek vígan közlekednek ezzel hátul meg semmi világítás.látni és látszani!!!
Szerinted ha nappal nincs szükség a hátsóra akkor az elsőre miért van szükség?
Legtöbb esetben nappal nincs szükség a hátsóra, de így október végén már délután 5 óra felé biztos, hogy olyanok a fényviszonyok amikor a hátsót is ki kell világítani!
Azt meg remélem nem kérdezted komolyan, hogy az elsőre miért lehet szükség? Hátulról ugye 10 - 50 km-es tempóval közeledsz valaki felé, míg szemből 100-200 km/h a sebesség. ... Nyilván egy ráfutásos baleset sem szerencsés csakhát sokkal több időd van észlelni hátulról egy járművet, mint előről.
Jellemzően lakott területen kívüli használatra lett kitalálva. Nappali fényviszonyok mellett nem is kell hátsó világítás szerintem.
Csak egy kis köd vagy szürkület és máris nagyon jó lenne ha lenne hátul fény: én nagyon szidom a sok okost aki elől a legvadabb led fénysorral közlekedik, de hátulról semmit nem látni belőle. Sajnos legtöbbször eszükbe sem jut milyen veszélyhelyzetet teremtenek.
Igaz ami igaz,a mostani lámpák nem összehasonlíthatóak egy 15-20 éves technológiával! Egyenlőre foncsorcsere volt /nálam legalábbis/,aztán majd ha megint kezdek homályosabban látni kiokoskodjuk a megoldástmegoldást ; optikus,foncsorozás,projektor csere,autócsere, ...
Nyár elején volt foncsorcsere. A régi sem volt túl rossz állapotban ,mint utólag kiderült / a műhelyben mutattak pár hulladékot / ,de érzékelhető a különbség! Csak sötétben,vagy ködös időben használom,egyébként kb. 3 éve ezt https://lumenet.hu/osram-drl301-clamp15-nappali-menetfeny
Milyen gyorsan kell(ene) a xenon fényszóróknak a magasságot beállítania? Elméletileg mindkét lámpám magasságállítása jó (nincs hibakód a rendszerben) de a korai sötétedés miatt most jobban látom, hogy időnként a lámpafénye elég magasra billen.
Köszönöm,majd megnézem.Vennem kell,és nem akarok nem belevalót!Amúgy ha tényleg 70Ah-sal szerelték,az jó kicsi!😀Izzítás,Inditózás,rádió,kiegészítőfűtés,utastér fűtés elöl hátul+szélvédőfűtés elöl hátul,világítás!A70Ah-s behorpad ennyi fogyasztótól!😀😀Mostmár kíváncsi vagyok!😀A neten 90,95,meg 100Ah-s akksikat dob fel ha kerestem.Mégegyszer köszi!
Az enyémet (2004-es 96kW-os Sharan csak kiegészítő fűtéssel) 70Ah-sal szerelték. A szervizfüzetben és a csomagtartó jobb hátsó rekesze alatt található felszereltségi kódos matricán (ilyesmit keress) nekem ott szerepel a J0L bejegyzés, aminek a jelentése Battery 340 A (70 Ah)
Mivel nem vagyok hajlandó kicsi nagy bármilyen tgk val járni, az átírás vez szij, rendbetétel megint elvinné a fogyasztás különbözetet, amugy te is tudod , ha 100km/h -körül nyugizol, közelít vagy be is figyel 6 alá. Na most szerintem a sharan pont nem falubike, azaz pont erre való.
On: Bgyarmat - Poprad a hátsó sorban olyan -14 pont a havarék szerint, pedig 2db ot tettem csak be 3 helyett, mezei 2004 Honda Accord van nekik, Losoncnál már jajveszékelés volt erősen...
Leírtam, a foncsorozás félmegoldás, a projektor lencse cserélje viszont teljesen jó. Nem csak hogy jobban, de másképp is világít. Nyilván nekem az új autó volt a megoldás, egy kanyarkövető bixenon teljesen más kategória, mint ezek, viszont meglepő, de az Alhambrám lámpái 2 év után is egész jól világítanak még egy ilyenhez képest is.
Ha meg úgy nézzük az S-cross-t kihozod a szalonból aztán már ellocsoltál 1millát,aztán még mielött lejárna a törlesztő,szépen lassan arra is elkezded merni a pénzt.mire megveszed mire kifizeted mire oda jutsz hogy le kéne a cserélni ott fogsz tartani hogy kapsz érte két millát miközben már ráment 7milla.a legnagyobb bukó az új autó.de ez az én véleményem.
nagyon szeretik ezeket az autókat a tulajok, mert nagyon szeretik locsolni rájuk a pénzt....
Az a baj , ha ráköltesz 2M et, akkor is 2003 as marad, mármint az enyém, alias egy 15 éves, lehet rá locsolni, csak kérdés mi éri meg. Jön a szentségtörés, de lehet éves szinten már kijön 5-6 hónap S-Cross törlesztő részlet belőle! :D :P
Idén nem kellett csak:
új klíma cső+tölögetés 35e
Pár db összekötő talpas axiál csukló 25e+18e md
féktárcsa+betét hátra kézifékkötél, 25+20e md
belső csukló, ezt én törtem el , nem kell kapartatni 20m t 18e+8e md
Laci bekötötte a kapcsolót, kályhát diagolt, kitakarította a kályha szivattyút 20e
PD tömítéskészlet csere + beállítás 40e
Váltó hátsó bak, asszem 7e
olaj, szűrők, gumik nincsenek benne , az kell mindenre, na ebből simán kijön 5x40e törlesztő :D :D
de ha a másik oldalát nézem, mivel 90% ban ezzel járok dolgozni, havi 20-22e , azaz bőven belefér, na ilyenkor legyen okos az ember!!!!
Csináltam én is már egy garnitúra felújítását , de még az MK1 en. Kellett 1-2 hét , mire beálltak a tömítések és beton kemény lett a pedál. Ha szétszedted az orsó menet tengelyt, akkor láttad mennyi fekete "szmötyi" van benne...
Legyen bent a kesztyűtartóban pár darab ugyanolyan kötöző, bármikor le kell szedni, csak elcsíped, nyúlkálsz mögötte, majd azzal a mozdulattal már vissza is tudod rakni.
Ott csak az a baj, hogy ugyanazt a foncsort teszi bele, ami már gyárilag sem volt 100%-os, és a tervezés óta eltelt tizenpár év, rengeteg fejlesztés van az újabb foncsorokban- lencsékben, ami miatt egy másik projektor egész másképp képes világítani, és persze tartósan is tudja, hiszen az az újrafoncsorozás talán néhány évre oldja meg a problémát.
Köszönöm a választ,akkor lehet,h egy izzócsere nem is orvosolja a hibát? Nemrég vettük a kocsit,a xenon egy jó pont volt mellette, "ezzel legalább majd látunk este"
Hello.2004-es Alhambra xenon lámpái nagyon gyengén világítanak.Milyen márkát érdemes venni bele,ami kompatibilis,és jól láhatok vele éjszaka.Motorkód: AUY. Köszönöm
Köszönöm, de már túl vagyok rajta. 1800Ft volt a felújító készlet és kb ráment 3 órám. A munkahenger végében, ahol a kézifék tengelye megy be, ott eresztett. Ha már szét volt szedve, minden tömítést kicseréltem.
Tegnap megtörtént a termosztát csere. (BEHR) Még a gyári volt benne. 2005
Ma reggel az óra szerint 90 celsius:)
Az OBD szerint 89 celsius volt a 40 km-es út felénél :)
A kieg fűtés csere ill javítás tolódik.
Egy érdekes jelenségre lettem még figyelmes. Ha lejtőn orral felfelé állok meg, akkor egy nap állás után nagyon nehezen indul el. Sokat hajt az önindító. Mintha visszafolyna az üzemanyag. Tapasztalt valaki hasonlót? Mi lehet az oka? Javítható?
A mai szervíz ügyek végén megcsináltuk a kesztyűtartót...volt azért nézegetés... mert a hátfal, ahol a klíma bejövő levegőjét lehet nyitni/zárni..nos ez is elengedte közben...vissza kellett bűvölni... kicsit rá kell segíteni a csukásnál a fedélre, de azt már előtte is kellett.
Üdv.! 1999 Alhambra afn. Indítási problémám lett. Az autó nagyon nehezen indul. Az adagolóba menő szívóág átlátszó műanyag. levegőt ott nem szív. Beindítva már szépen jár. Majd leállítva
amíg fel nem melegszik ez végig fennáll. Melegen aztán pöccre indul. Az izzítórészt rendbe raktam,
bár ilyenkor nem izzít 18-20 fokban. Beinduláskor akkora füst van, hogy rettenetes. indításkor úgy viselkedik, mint légtelenítéskor. Kapkod és dadog. Utána, ha beindul szépen megy. Az adagoló
meghajtó tengely szimeringet mondják, hogy ott szívhat levegőt, de akkor melegen miért nem jelentkezik nála?
- sokan igy tesznek, de ha a szerelonek nincs tipusismerete, akkor rossz kerül bele es te azt fogod tapasztalni, mintha rossz lenne a termosztatod, holott pl. csak mar a hofoka..
persze hogy hülyeségnek tartják a hűtő takarást.mert nem gondolkoznak. ha letakarod a hűtőt.mit csinálsz?felfogod a menetszelet aminek igen nagy szerepe van a hűtésben.ha a menetszél felfogással nem érnél el némi melegedést akkor nyáron miért is van hogy pl.városi araszolgatásnál bekapcsol a ventilátor.persze nem ugyanaz a téli és a nyári hőmérséklettartomány.de bolond aki azt mondja hogy nincs jelentősége annak hogy kapja a -10fokos menetszelet vagy nem.
idén nem nagyon kellett költenem a bódéra.volt egy kósza gondolatom hogy egye fene csináljuk meg a kályhát.aztán a következő gondolatom már az volt hogy a tökömet,inkább költöm sörre azt a pénzt.
tavaly is a tél nagy része olyan hőmérsékletet produkált hogy ha lett volna kályhám sem indult volna be,abban a pár napban mikor ment volna ha jó,sem hiányzott.
16e től + 2-3e szállítási díj 1e HUF ért indok nélkül visszaviszi saját költségén az originál csomagolást, a régit le kell adnod. Posta hozza ki címre.
De akinek Laci vagy bárki bekötötte a kapcsolót, az beindítja az autót, és az első leállás után jóesetben ki is kapcsolja a kályhát, hogy a falu-város-shoppingolás üzemmód ne baxxa szét, ne kormolja tele, ne.... stb.
Aki tovább fejlesztette a kapcsolót, az tudja járatni a kályhát motor leáálítás után is.
Hidd el, 54x lemértem kb, ha elhagyod a lakott területet, kb 7-8 km később lesz ugyan olyan helyzetben a vízhőfok mutató kályha nélkül, akik kiiktatták a hátsó kört, azoknak még előbb. A 2 első ülés között a padlón megy rendesen a meleg a 2. sorba, próbáld ki!
-30 fok körül szokott visszahülni a víz, ha nem tudsz gyorsabban menni 50 Km/h nál több km en keresztül.
Illetve volt már felhördülés ,h egyesek takargatják a hűtőt, miközben van olyan agyonburkolt motorterű szgk, ami automatikusan zárja - nyitja a beömlőnyílásokat a hűtő előtt.
Ez tény,viszont ha neked 400-500-600ezernél elkopik a motorod a büdös életbe se fogod azt mondani hogy a kályha miatt van,a motorkopás több tényezős!ezt valahogy csak úgy lehete megnézni(és még az sem 100%)ha vennél két 0km-es bódét az egyiknél kiiktatnád a kályhát,mindketőt te használnád ua.az olaj azonos km-nél cserélve stb,aztán akkor talán születne egy olyan eredmény hogy mondjuk a kályhás 500ezer a másik 470ezer km.-t megy el.és ezesetben teljesen mindegy hogy 500 vagy csak 470,és még az 500 ezer alatt a kályhára rá is költötted a fél motorgenerál árát!na mindegy,nem szeretnék vitát indítani.
Milyen bizonyítékot akarsz arra, h ha hideg a motor, akkor sokkal jobban kopik?
Amúgy függ a dolog az üzemi körülményektől is. Ha vki főleg pályázik, akkor annyira nem égető a kályha. Nálunk viszont gyerekszállító lett a gép a faluban, s a pár kilméteres távon szuper dolog, h ugyanúgy bemelegszik a kocsi akkor is, ha kis terhelésen megy.
Köszi a választ! Engem igazából az érdekelne, hogy melyik lehet gazdaságosabb. Mert egy új cseréje 100.000+ költséget jelente. A régi esetleg gyakoribb és a javítása is költséghatékonyabb.
Mai mérés szerint 40 km alatt nem melegedett 67 celsius fölé a víz. Igaz ezt elérte a 15. km környékén.
~2004-ben volt a váltás. Átalakítható a régebbire is, de kell hozzá a saját konzolja, kipufogója, szívócsöve.
Nem a javítása egyszerűbb, hanem kisebb valószínűséggel hal meg a régebbi vezérlője. Valójában a régi vezérlője is el szokott romlani, és abban az izzítógyertya is kényes pont.
az enyémbe nem működik a kályha a kollégáméba igen.azt ugye tudjuk hogy a hőfokmérőóra nagyjából csak dísznek van.csak a kíváncsiság kedvéért megnézem majd őket hőkamerával,több ponton rámérve indítás után 5percel és különböző távolságok után is.hát kíváncsi leszek milyen adatok jönnek majd.nekem mondjuk egyszer sem hiányzott a kályha.tudom tudom,most mondják majd hogy de a motornak nem tesz jót!lehet.viszont erre még senki nem tudott érdemi bizonyítékot felmutatni.mert nem is lehet.a laboratóriumi vizsgálatokat hagyjuk!
nekem is a bal hátsó volt cserés.szerintem nem érdemes felújító készlettel sza.akodni.kell venni egy felújítottat és kész.nem nagy tétel és szerintem amennyit egy szerelő elszórakozik a felújító készlettel(már ha egyáltalán elvállalja) pont annyiba fog kerülni az is.
Ma délelőtt futóművesnél volt a bódé (Sharan 2003 1.9TDI 130Le). Ott vették észere, hogy a bal hátsó fékhenger ereszti az olajat. Érdemes lehet felújító készletben gondolkoznom? Megnéztem és több gyártótól is lehet kapni készletet elfogadható áron.
Kiegészítő fűtés szakiktól szeretném megkérdezni, hogy 2006-os sharanra tehető-e régebbi kályha? Állítólag 2001 környékén volt típusváltás és a vezérlés más. A régebbiek viszont egyszerűbben javíthatóak, karbantarthatóak. Mennyi lehet igaz ebből?
Nem tudom mire gondolsz a termosztát- kályha sztorival, de nyilván van összefüggés. Arról már nem is beszélve, hogy ha van az embernek egy jó keringető szivattyúja, az még hátra is keringeti a vizet, de pont előző télen teszteltem, nyilván nem fog gyorsan bemelegedni, mert nagy a tér, de kályha nélkül is rendesen be tud fűteni. Igaz, a hátra menő csöveim le vannak szigetelve.
Nem átkötni kell, hanem lekötni, ha meg akarod szüntetni a hátsó fűtést. A motor mögött vannak a leágazásik, ott kell 2db T idomot egyenes csőre cserélni, vagy lezárni a leágazásokat. Ha csak átkötöd, akkor megszűnik a hátsó fűtőtest ellenállása és kevesebbet fog keringetni az első fűtőtest felé.
sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy 99-es sharanom van szeretném kicserélni a gyári radiot de nem találom a hangszorokbak a vezetekeit ami lent van az ajtókban az nincs a magnó mögött állítólag van benne valami CD tar vezérlő elektronika és oda futnak a vezetékek ez hol található tudja valaki?! Előre is köszi a választ!
Szeretnék érdeklődni, hogy a 2005 1.9 AUY mutoros sharanban a hűtővíz hőmérséklete meg sem közelíti a 90 celsius fokot. Általában olyan 70-75 fokot mutat a mutató maximum. Nyáron vontatáskor hegymenetben felment 110 celsius környékére egyszer. De jellemzően bőven 90 fok alatt marad.
Találkoztatok már hasonlóval? mi okozhatja? A kiegészítő fűtésem jellegzetes hangját még nem hallottam, de nem volt még 8 fok alatt a kinti hőmérséklet. Elképzelhető, hogy e nélkül nem menne feljebb? Furcsállanám.
Ha alakinek van tapasztalata e hibával, kérem ossza meg! Köszi
Ha kimegyek a városból, kb 8km el előbb lesz forró a víz, mint kályha nélkül, OK -30 fokban néha visszahült ha lakottterületre értem, tavaly óta kapcsolóval megy , amit Laci kötött be. Ha városban használom az autót, egyszer indítom be a kályhát, természetesen az induláskor, és az első megállás után lekapcsol, nehogy a sok ki be kapcsolás odabaxxon neki, a hátsó fűtés kb arra jó, hogy ha veszek szaloncukrot az AUCHAN ban, az megolvadjon mire haza érek. A 3. sorban még soha nem ült senki, szerintem nálam nem is fog. Szóval szvsz nálam repülni fog a kályha , csövestül, mindenestül és lesz egy eladó jó állapotú kályhám. :D :D
Na majd most Henrik megint írja a termosztát kályha vízhőfok szentháromságot, én meg megint írom, ha ugyan ez a motor felmelegszik a Golf5 ömben is, akkor ebben is fel fog. :D
Most is azt gondolom, ha ebben az autóban nem ülnek soha a 3. sorban, egy évebn 10x ülnek a 2. sorban, akkor teljesen felesleges ez a túlkomplikált rendszer. A hátső fűtés meg arra jó, hogy minden tűzforro legyen a csomagtartóban!
nem szeretnék beleokoskodni.nem tőlem kérdezted.de én ezt úgy oldottam meg hogy lehúztam a gumicsövet a luknál levágtam a fémcsövet(99% hogy a fémcső a lukas) és visszahúztam rá a gumicsövet.ahogy nézem neked is van ott annyi helyed. ja és lecseréltem azt a bilincset.
Újabb fincsiség. Az autóvillanyos szerint a komfortmodul eszi az áramot az aksiról álló helyzetben. pontosabben hol eszi, hol eszi hol nem. Néha van áramfolyás, néha nincs.
A gyári rádió 5W-ot evett, ott volt vmi gebasz, az már megoldódott, mostmár sokkal kevesebb áram megy az aksiról a komfortmodul miatt, de még szívja.....
Laci! Egy ideje fogyogat a hűtővíz a kiegyenlítő tartályból...mindig lejjebb van kicsit a szintje...most észrevettük, hogy a kiegészítő fűtés egyik csöve ereszt... de mivel nekem nem működik a kiegészítő fűtésem (a Te szakértő diagnózisod alapján a vezérlése), így - ha nem muszáj - lehet, hogy nem is foglalkoznék az eresztő csővel... Lehetséges áthidalni a kiegészítő fűtést és ezzel az eresztő csövet? vagy cserélni kell a csövet, bilincset, stb? Köszönöm!
Sziasztok Szeretnék kérdezni. Ford Galaxy AUY motorkód. Néha csinál olyat, hogy egyszerűen nem akar gyorsulni, és rángat. Leállítom, , és újra índitom hetekig jó. Aztán néha megint előjön ez a gond. Mitől lehet ez ? Köszi a választ
Annyit tesz, amit ír is, hogy az 1-es henger befecskendezőjének időszakosan áramköri hibája van.
A vezérműszíj felőli az 1-es henger.
A hibás alkatrész cseréje természetesen megoldja a problémát, kérdés mi a hibás? ??? Hogy a befecskendező, a kábelkötege, a csatlakozója, vagy az ECU a hibás, innen nem lehet eldönteni, meg kell keresni. Többségében a hengerfejben lévő kábelköteg adja meg magát.
Egy kis segítségre lenne szükségem, lehet, hogy nagy a baj. Tünetek, hidegen szépen jár a motor, ha eléri az üzemi hőfokot a mellékelt ábra alapján leáll az egyes henger. Szétesik a motor járása, és az automata váltó se lesz a helyzet magaslatán. Ha újra visszahűl mintha semmi baja nem lenne. Legalábbis egyszer próbáltam, akkor ez volt. A kiolvasás ezt hozta. Valaki meg tudja nekem mondani ez pontosan mit is takarhat, és melyik az egyes henger, ha szemben állok vele jobb, vagy bal oldal. Egy csere megoldhatja ezt a problémámat. Köszi a a segítségeket...
Üdv mindenkinek vonóhoroggal kapcsolatban lenne kérdésem hátha tud valaki segiteni tanácsot adni van egy 2002-es galaxy szeretnék vonóhorgot felszerelni rá kérdésem van-e gyárilag kábelköteg kiépitve vagy csak a lámpákra tudok csatlakozni köszönöm a válaszokat
Ja-ja: ahogy Mrteo írja. Nekem is, akár egy lámpától eljövet 2500 körül leállt a turbo: vagy 7 évig jártam vele így, mert nekem csak hirtelen nagy gyorsításkor csinálta ... időnként. Viszont nekem nem volt hibaüzi.
Van egy olyan problémám a 2003-as AUY motoros automata váltós Alhambrám nem húz.Tegnap autopályán tapasztaltam,hogy 120 km/h után nagyo lassan gyorsul tovább.Szinte alig tudtam 130 felé menni vele.
Tudom,hogy nincs távgyogyitó diploma egyikötök zsebében sem de a tanácsokat tapasztalatokat szivesen venném.
Korábban is sok hasznos tippet kaptam már itt.
Másik kérdés milyen tipus és hány liter olaj szükséges az automata váltó olaj cseréjhez?
Minden héten ugyanaz a kérdés.... A 9 db szelepet kell cserélni, nem egy bonyolult művelet, ha van egy kis dugókulcs készleted, láttál már motorteret belülről, meg van 3 órád, magad is meg tudod csinálni otthon, elsőre hülyén hangzik, de ez az egyik dolog, amit nem lehet elrontani. Gyári szolenoidpakkom van az itthoni árak kb 70%-áért.
és tökéletes. De nem ezért ajánlom, hanem azért, mert az E39 530 D-mben 365k km-nél jött el a váltóhalál, és tökéletesen csinálták meg, azóta kb 110k km-t futott az autó. Nem olcsók, de nem elvadult, pesti árakon dolgoznak.
Kezd a 2005-ös AUY-os Sharanom automata váltója "nem szépen váltogatni". ... Mondjuk soha nem volt egy Mercedes, de most kezdem unni. Tudtok Pesten olyan váltóst aki érdemben hozzá tud szólni a VW váltóhoz?
Pedig a voyager igazán fapados megoldásokat használ a maga kemény kárpitjaival, és a hátsó laprugóval, de itt sem kell semminek se zörögnie, feltéve, ha a bármilyen okból történő szétszedés után rendesen össze volt rakba.
Nézzétek meg elsőre a generátor szabadonfutóját. Akkor rángatja a feszítőt, amikor az be van állva.
De lehet döglött a feszítő is. Meg kellene fogni a feszítő fülét patentfogóval és alapjáraton kézzel ráfeszíteni szíjra, hogy akkor szűnik-e a kormány rángatása.
Adott egy vw sharan 1.9 pdtdi 85kw (116 le) ami gázadásra lomha ám hirtelen meg indul. (turbo most volt cserélve, tisztitva. Geo nem lehet letapadva) menet közben a turbó nem tilt le az megy csak kicsit lomha lassabban gyorsul. Valakinek hasonló gondja volt már?
Eddig 1db olyannal találkoztam. Az olajnyomás hiányában motorcserés lett. Gyanítom abban is az a megoldás van, de nem szedtük szét annyira, eladták inkább döglött motorral.
Itt a VW alapú bódék a tárgy, abból 2006-ban kiszállt a Ford. Ritka madár az a 2.3-as motor, már az elődjéhez is nehéz volt hozzájutni. Kicsi a valószínűsége, hogy itthon lesz olyan.
2007 es Alhambrában alapjáraton álló helyzetben darabos a szervo. Ha kicsit magasabb a fordulatszám akkor "helyrejön". Mi lehet a gond? Kevés a szervofolyadék?
A gyári adatok szerint három cikkszámú lehetőséget ajánl fel ebből az egyik került bele egyébként semmi más hibája nincs mint a kilóméteróra kb 30-40 nel többet mútat mint a tényleges sebesség. A többi része rendesen működött és a mért adatok is stimmeltek.
A Lacibával beszéltem és az ő ötlete volt, hogy volt egy váltás 2003 környékén, vagyis addig a sebesség mérő a váltótól kapta a jelet azt követően pedig az ABS-től. Amit beleraktram az egy 2004-es órája volt és valószínűleg a bejövő jel más volt vagyis nem jó jelet kapott. Ha a szofter megfelelően kezeli a kapott adatokat (vagyis a váltótól kapott adatokat megfelelően dolgozza fel) akkor rendesen fog működni. Ahhoz van szükség a műszeregységnek arra a fájl-ra ami megmondja neki, hogy a jelet hogyan dolgozza fel.
Ezeket a fájlokat még a márkaszervizben sem tudják letölteni, hanem egy meglévő megfelelő műszeregységről lehet letölteni.
Néhány hónapja került a családba egy 2007-es 1.9 Tiptronic VW Sharan. Megbízható helyről, régi szerelőn keresztül 7 eve ismert előélettel. Nincsenek nagy gondok, ami van, azt orvosolja a szerelő, mondhatom, hogy bevált. Korábban Chrysler Voyagerek voltak a családban. Mindenben modernebb és jobb a Sharan, egy dolgot kivéve. Abban mindig csend volt, a VWben viszont iszonyú zörgés van. Ajtókárpitok, kesztyűtartó nyiszog, a csomagtérajtó úgy zörög, hogy azt hiszem szét fog esni. Próbáltam szivacs darabokkal, papírral kitömni a réseket a kárpitok különböző anyagai között, nem sok sikerrel.
Azt szeretném kérdezni tőletek hogy ez típushiba, van esetleg valami praktika, tanács, vagy ez ilyen?...
Nagyon köszi előre is. A legegyszerűbb az lenne, ha esetleg el tudnál menni abba a szervizbe, ahol berakták a műszeregységet. Persze ha nem laksz túl messze. www.tempomatszereles.hu Megbeszélem velük és kb 5 perc alatt ki lehet menteni a fájl. Ahogy írtam is vállalom az ezzel járó költségedet.
Nagyon szívesen segítenék, ha tudnám, hogyan kell a műszeregységet vezérlő file-t lementeni az autóról. Gondolom Vag Com VCDS kevés lesz hozzá. Nekem egy 2001-es 1,9 PD Sharan (Mk2) van, nagy MFA kijelzővel ESP nélkül, manuális váltóval.
Végre találtam egy megfelelő cikkszámú műszeregységet amivel az a probléma, hogy más jeledóval működött eddig mint ami az enyémben van. Mint Laci mestertől megtudtam 2003 környékén volt váltás addig a váltóról kapta a jelet utána pedig az abs -től. Még egy lehetőség van a javításra, ha találok egy olyan autót ami 2003 előtti és nagy kijelzős MFA műszeregység van benne akkor arról le lehetne tölteni a szoftvert amit az enyémre feltöltve meg lehetne javítani.
Ha abban tudnátok segíteni akinek ilyen van, hogy letölthessen az autóról azt a bizonyos fájlt ami a műszeregységet vezérli. Természetesen a költségét vállalom és semmi kockázata nincs.
Adatok amit keresek: 2003 elötti 6 sebességes manuális váltóval, a váltó kódja: FPE és nincs benne ESP és van benne nagy kijelzős fedélzeti computer.
Ha valakinek van ilyen nagyon megköszönném ha tudna segíteni.
Ha úgy lesz, akkor veszek term, s a kocsi továbbra is hibátlan marad. De ez az évi pár utifutizás (eddig a bő 2 év alatt 3-szor volt ilyen) nem hiszem, h annyit befolyásolna..
Tegnap reggel 7 fok volt, megnéztem ezt a hidegindítást a Fordon. De gondolom pont a hideg miatt, máshogy indult. Megemelte a fordulatszámot, s kis gázfröccsel röffent be, s utána stabilan járt. Ma reggel meg a 0 fokban ugyanúgy. Sztem a hideg miatt csinál vmit, amit a melegben nem, s ezért indul szebben.. úgyhogy akkor gondolom az izzító gyertyák jók.
Ma meg nagy tömegű (2.1t) anyagot szállítottam 4m-es, dupla kerekű utánfutón. Bírta a gép.. hazafelé meg az üres futóval, az engedélyezett 80 km/h-s sebességgel 5.4 volt a fogyi.. :-)
Nincs olyan, hogy "1-es" szelep. 9 szelep van benne, ezekből egyszerre több kombinációjával váltja az egyes fokozatokat. Kicsi rá az esély, hogy pont az legyen kicserélve amelyik a hibát okozza. Nem is érdemes egyenként cserélni ezeket, rövidesen meghal a következő is sorban.
Lassan ki kell cserélnem, asszem, valamelyik első kerékcsapágyat...van tapasztalat vagy mondás típusra (2006, BRT), hogy milyet igen, milyet ne vegyen az ember? Köszi!!!
Sziasztok segítséget szeretnék kérni. Van egy Ford Galaxy 2004es. Ez lenne a probléma nem jár a motor és ezt csinálja nem működik a központizár. A manuális klima gombsor nem működik.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinak van tapasztalata Ford Galaxy 1.9 TDI (2003-as) embléma cserében.
Most vettem rá méret pontos 3D műgyantás emblémát (matricát). A régi kopottra nem akarom rá ragasztani mert nem simulna rá, pont az eredeti helyére passzol csak nem tudom, hogy ragasztó vagy 2 csavar fogja-e az eredeti emblémát.
Érdekesen fogyaszt a gép amúgy, legutóbb közvetlenül Bp előtt tankoltam, aztán átverekedtem magam a dugón, s a full araszolásban sem ment fel 4 liter fölé. AZ 1-es úton meg beáltt 3.5-re (3 decit csal, tehát ez esetben 3.8 a valós). Persze a sztrádán felmászik a rövid váltó miatt, de akkor is furcsa, h az araszolgatástól semmit nem romlik.
Ennél sokkal kevesebből is meg lehet úszni, ugyanis nem kell a klímahűtőt leszedni ahhoz, hogy cserélni tudd a vízhűtőt. Amúgy meg a motorháztető felnyitásától számolva kb 1 óra az egész.
Van a tetőklímás, meg az első klímás. Ha neked a tetőkárpitban nincs légfújó rács, akkor a sima klímásba töltöttétek a dupla klímásba kellő mennyiséget.
Lehet gyertya is, meg kell nézni. Gyertyahibánál, amikor egyenetlenül jár, szürkés füstöt pöfékel. ha nincs füst, akkor inkább nem kap üzemanyagot az a henger.
Laci! Most, h hidegebbek a reggelek, a Fiesta hidegindítás után egy kicsit egyenetlenül jár. Pár másodperc gázadás stabilizálja a dolgot, de azért zavar.. Mondtad, h van utóizzítás is ennéla motornál, lehet, h vmely izzítógyertya nincs a helyzet magaslatán? Ill. még az EGR-re gondoltam, de az volt cserélve..
röpke kérdés a VÍZHŰTŐ ( és nem a ventilátor ) leghatékonyabb gyors cseréjéhez mi a legjobb szétszedési útvonal.
Hogy ne menjen rá dupla annyi a kevés szabadidőből....és ha valaki cserélt mostanság ( nem csak hallott róla hogy kell ))))) ) mennyi szét össze időben hogy pld rám ne sötétedjen a hétvégén....
Az eddig nagyon jol müködö AUY 1.9 Pdtdi Alhambrám du meglepett.Inítaskor felpörög kb 2000 ig utána minden rendben nála.Leállitotam majd ujra inditaskor már nem csinalta.Kis idő mulva ujra probáltam akkor megint csinalta.Mi lehet a gondja?
Waze meg lett! Kidurtam az egész hátulját, és a kárpitok alatt meg lett a vezeték! Vettem egy érzékelőt és végre ne irja ki a hibát a mocsadék. Valszeg előző tulaj ne tudta mi az aztán eldugta. :)
Még nem fúj teljes jegeset, van valami más gond is, de legalább ez kipipálva! :)
röpke kérdés a hűtő ventilátor leghatékonyabb gyors cseréjéhez mi a legjobb szétszedési útvonal.
Hogy ne menjen rá dupla annyi a kevés szabadidőből....és ha valaki cserélt mostanság ( nem csak hallott róla hogy kell ))))) ) mennyi szét össze időben hogy pld rám ne sötétedjen a hétvégén....
Köszönet széles utat.....mint motorosoknál szoktuk mondani
Székesfehérvár mellett van egy srác, aki nagyon korrekt áron ad dolgokat, rosszat sose ad oda, postáz, 1000% megbízható. Ha nem akarsz mellényúlni valami átverős pacákkal, megadom szívesen az elérhetőségét.
2011-es start-stop rendszerű 7n Sharanban szeretnék akksit cserélni. Megoldható otthon, vagy szervizbe kell vinni? Fel kell tanítani az új akksit? Akkor is ha ugyanolyat (gyárit) veszek?
Pár napja kissé nehezebben indul az autó, gondolom a hidegebb reggelek megviselik, és télen már biztosan nem indulna az autó.
1.) Ablakmosó fúvóka csatlakozóját húzd szét, az autó felé eső részt szigeteld le és barátkozz meg a gondolattal, hogy nélkülöznöd kell ezt az igen hasznos fícsört :-)
2.) A hektikusan záródó ajtónál lévő kábelköteget nézném meg.
Nem, egy sima obi- tesco. -praktiker színvonalú cuccot, amiből 50 db 100ft. Abban persze nem vagyok biztos, hogy ha az autó tetejére akarsz felmászni, és a lenyitott kesztyűtartó ajtóra akarsz állni, azt kibírja, de kb a gyári pántok erősségét produkálja, ha valakinek ingere van, egymás mellé 3mm távval fúrhat 2 lyukat, és akkor oldalanként 2-2 pántot is berakhat, de gyakorlatilag felesleges. Ha nem vált volna be, valami fémből pótoltam volna, de azóta annyira stabil, és egyszerűen cserélhető, hogy nem volt értelme bántani.
Nem most csináltam meg, kb egy éve, és nincs előttem, hogy volt, de percek alatt kész lett, talán annyi volt, hogy a kötegelőt hátulról fűztem be, és ott is húztam meg, tehát elölről semmi se látszik, kinyitva is keresni kell azt az 5-6mm hosszú, 2mm széles fekete csíkot. Komolyan, jobb, mint az eredeti.
Pont nincs itthon a kocsi, tehát fotót nem tudok mutatni, de a levett fedelet kézzel annyira visszateszed, hogy megnézd, a két kis tengely alul hova esik, amint megvan, a fedelet leteszed, a pontos hely alá- fölé szorosan fúrsz egy egy 2-es lyukat a műszerfalba, egy kábelkötegelőt még berakás előtt meghajtogatsz ívesre, hogy az egyik lyukba dugva a másikon kibújjon, összefűzöd, félig meghúzod, megcsinálod ugyanezt a másik oldalon, majd mikor a helyére tetted a fedelet, és a kis tengelyek belebújtak a kábelkötegelőbe, mindkét kábelkötegelőt meghúzod erősen, a felesleget levágod.
Kár ennél többet költeni rá, a meglévő csonk, meg az eredeti vájat pozícionálja a fedelet, a kötegelő jobban szorítja mint az eredeti megoldás. Ha szerelni kell a kesztyűtartó mögött, csak tapétavágóval benyúlsz, elvágod, a kesztyűtartó fedél már kint is van.
409 kollégához tudtok valami elérhetőséget vagy honnan lehet kideriteni? :)
Másik kérdésem, hogy az Alhambra és a Sharan (2008 évjárat) gumiszőnyeg között van különbség vagy teljesen egyforma a két bódé és akár a Sharan szőnyeg is passzol az Alhambrába?
Ezek abból jók, hogy meleg motorral indul és szinte azonnal van fűtés. De szerintem, (tapasztalat) 2kW-os fűtőbetét alatt nem érdemes belekezdeni. Ekkora betét, gravitációs működés esetén, 20-25perc alatt képes 45-50°C-ra melegíteni a motort, 0- -5°C környéki hőmérséklet esetén. Ennél tovább ez sem melegít, mert a motor leadja azt a környezetnek. Manapság a vízcsövek bekötési módja miatt ritka az olyan autó amibe ne kellene keringetőpumpa is.
Az túlzás, hogy semmit, de a kályhát távolról sem tudná helyettesíteni és kitudja mi lenne az áramellátással, mennyire bírná a generátor. (van ilyen pl. a Golfokban. Ott 3db fűtőgyertya van, de a motorvezérlő a generátor terhelésének függvényében enged 1-2, vagy 3 betétet bekapcsolni. Ennek 600-700W a felvett teljesítménye)
Ha az 1200W-ost vesszük, (ami felvett teljesítmény, szemben a kályha leadott teljesítményével) akkor az névlegesen 100A áramot igényel. Mennyit tud a generátorod??? Bódéban max 120A-os generátor van, minden másra marad 20A, ami bakfitty. A másik gond az lesz, hogy keringető pumpa nélkül nem fog működni, bármennyire is azt írja a forgalmazója. A harmadik meg, hogy kicsi lesz a fűtőteljesítmény* ahhoz a légtérhez, ami igen gyengén is hőszigetelt. (felvett 1200W / kályha leadott 5000W)
* A felvett 1200W, jó esetben 800-900W leadottat jelent.
Bármelyik 12 V-os rendszerű autóba beszerelhető. Sokan szakaszosan, kis sebességgel tudnak csak közlekedni, ezért a motor nagyon lassan tudja az üzemi hőmérsékletet elérni. (90 C fok ) .Ebből adódik, hogy a fűtőradiátorba áramló folyadék hőmérséklete nem elegendő, ahhoz hogy forró levegőt nyomjon a ledermedt utastérbe.A készülék arra alkalmas, hogy a kis vízkör hőmérsékletének értékét hamarabb emelje az üzemi szintre.
A készüléket a fűtőradiátorba menő vízcsőbe kell építeni úgy, hogy az izzító gyertyák lefelé álljanak. Figyelem a be és kimenő cső 17 mm átmérőjű .Az elektromos bekötését villamossági szerelő végezze. (Ügyelni kell a vezeték megfelelő keresztmetszetére.)Fontos, hogy az üzemi hőmérséklet elérésekor kikapcsoljon. A készüléket a motor indításakor, egy időben szabad indítani. Ez azért fontos, mert ellenkező esetben az akkumulátort rövid időn belül képes lemeríteni! Tehát csak már üzemelő elindult járműben működjön , a generátorról üzemeljen az előmelegítés ! Figyelem ! A szakszerű beszerelést szakember végezze . A készülékekhez bekötési rajzot is adunk , de szakember építse be .Nyomatékosan felhívjuk a "beszerelő" figyelmét, az adott gépjármű vízterének aprólékos tanulmányozására és annak a fontosságára. Mivel készülékeinkben nincs keringető szivattyú, ezért a folyadék körfogását a hőmérséklet különbség biztosítja. Szakszerű beépítés esetén -20 C-on is garantáltan előfűti a fűtőradiátort .
Az összes készüléket / db 2,500 Ft utánvéttel szállítjuk !
Kérem a csövek külső átmérőjét mérje meg és vonja le a gumicső falvastagságát , a hűtő alsó vastag csöve , és a fűtőradiátorhoz mebnő gumicsövet , akkor ki tudja választani melyik T idom jó önnek , azt a megjegyzésben irja le és azonnal postázzuk a készüléket a csatlakozókkal, igény esetén gumicsövet bilincset is küldünk .
Mivel nem jó a kieg.fütésem a bódéba ,és nem szeretnék több tízezer forintot költeni rá,(de viszont fázni sem :) ) ezért kutakodtam a neten és rá találtam egy fűtésgyorsító alkatrészre.
Mi a véleményed,véleményetek róla?
A bódéval legtöbbet dolgozni járók rövid távon(12 km) ennyi km alatt nem melegszik fel a víz,és hideg van benne.
A kieg.fütésel nem szeretnék foglalkozni ,nem tudom mi a baja,én már így vettem az autót,hogy rossz volt,olvasgatva a sok hsz-t költséges lenne felújítani vagy újat venni.
A turbó tengelye két oldalon van tömítve, hogy ne engedje be a motorolajat ---> 1. a szívócsőbe, (kompresszor oldal) 2. a kipufogóba. (turbina oldal) Az utóbbira gondoltam a kipu oldali tömítetlenség alatt.
Vásároltam egy 2014-es 140 LE diesel VW Sharant, gépkönyvre vagy kezelési utasításra lenne szükségem elektronikus formában. Ha van ilyen valakinek vagy tudja hol kell letölteni (link?) kérem segítsen.
Nos, a helyzet az, hogy alapból rajtad kívül senki sem tudja, hogy milyen autód van! ?? Ok, annyi már kiderült, hogy VR6, de abból is van több lehetőség. Nem értem, miért gondolják az emberek, hogy mindenkinek kötelessége tudni, hogy másoknak milyen autója van. ://
A másik fele meg az, hogy amit keresel, olyan nincs. Sem bódéban, sem semmilyen autóban.
Most, miután már kiderült, hogy benzines autód van, valószínűleg a üzatank benzingőz leválasztóját keresed, de ezek után ki tudja.
Tudom, hogy nem vagy orákulum, ezért köszi a választ :)
A "kipuoldali tömítetlensége" alatt mit értesz? A turbo/kipufogó csatlakozásra vagy a kipufogó rendszerre valahol? Azért kérdem, mert a színek behatározása elég szubjektív. Az tuti, hogy nem vízgőz.
A kékes-szürke az többnyire elégetlen motorolaj (jellegzetes a szaga is) Ezen a vákuumcsövek nem segítenek. Meg kellene nézni, hogy mennyire szórja bele a turbó a szívócsőbe az olajat. Ettől még lehet kipuoldali tömítetlensége is, de inkább fehéret füstöl. Az alacsony turbónyomás az fekete füstöt szokott eredményezni.
Persze ezek elméletek, a gyakorlat meg időnként nem ismeri az elméleteket.
Laci és mica-r , elsősorban titeket kérdeznélek egy erősen elvi kérdésről.
AFN motoros bódém elég csúnyán, kékes/szürke füstöt nyom erősebb gázadásra egy ideje.
Mivel erőtlenebbnek is érzem mint korábban, turbó probléma a gyanúm ( az olaj is fogyogat).
A kérdésem annyi lenne a turbó megbontása előtt, hogy okozhat-e vákumcső, vagy más cső hiba ilyen füstölést, vagy nem is érdemes ezzel foglalkozni és inkább a turbo vagy motor irányában induljak el.
Gépre a hétvégén dugjuk, de ha jól sejtem, turbó hibát az nem fog írni, ha nem vált vészüzembe.
Nem tetőklímás! Sima mint a régebbi tipusok. Első körös és hátsó körös vezérlés. A vezérlő jobb oldala a hátsó baloldala az első! Hátulra megérkezik a fűtéscső alulról. A hátsó fűtőboxba csak a ventillátor az ajtónyitó motor és a motor vezérlő piros kis kocka van. Más nincs. ár arra gondolok nem-e a piros motorvezérlőben van elrejtve.
Ha csak a műszefralról tört le, azt be tudod helyettesíteni egy vezetékkötegelővel. Én azt tettem a letört zsanér helyére, jó pár nyitáson túl van, még műxik.
Hopp, bocs igazad van, elírtam. A szívócsőnyomás érzékelője a MAP szenzor, de eddig is erre gondoltam, lévén az van az ECU-ban. Azért volt tele olajjal, mert lyukas volt a cső. Erre általában belső memória errort szokott beírni. Az olaj többnyire nem árt a szenzornak, viszont a nagy nyomással belefújkálás annál jobban.
Talán jobb lenne előbb megállapítani, hogy valójában mi a hiba.
Mit cseréltetek, és mit fújtatok ki?? Mi a valós hibakód, mert az, hogy MAF-ra panaszkodik, bármit jelenthet. Ki lehet cserélni a szenzort, ha van másik. Van??
Sziasztok. Ez az erővesztés nálam is fennáll. Kiolvasva, szivonyomáscső érzékelő hibát ír, ami a motorvezérlőben van. Tele volt olajjal a cső. Kicseréltük. Motorvezérlőben kifuvattuk. Nem lett jobb. Vajon érzékelő csere segítene, vagy komplett motorvezérlőtt kell cserélni?
Ujra előjött az erővesztés.Ahogy irtad a turbot megnézettem,valoban meg volt szorulva 1 helyen a szerelő állitása szerint,utána kb egy hónapig nem volt gond vele.Előtte is volt h 2-3 hétig sem jött elő.Most viszont feltünt valami,lehet az elözőekben is jelen volt csak nem vettem észre.Még pedig az,hogy a bal első ajtóban lévő kis visszajelző piros lámpa,ami ugye az autó lezárása után villog,aztán ha kizár és elindulok vele nem világit.Az történik,mikor elmegy az erö,leállitom,ujra inditás után ez a lámpa azonnal elkezd villogni de nagyon gyorsan kb 2 percig,aztán belassul,aztán szünetel 4-5 mp,ez ismétlödik kb 4 percig utána kialszik,az autó megy rendesen.Vajon ez mit jelenthet?
Az érdekesség hogy szétszedtem és nincs az érzékelőnek nyoma sem. Sőt még ki sincs oda vezetékelve. Úgyhogy tovább keresgetem a hiba okát. Már arra gondolok hogy ne a megfelelő klimavezérlő egység van benn. Magát sz egységet is lepróbáltam egy másik sharanban és az jó. Szal keresgetek tovább hol lehet.
Köszi...igen...nem sok... tisztítás után készült a kép....ezért ilyen. Egyébként elég sok szivárog ennél a dugónál...körben csupa olaj volt. Nézünk majd dugót. Köszi!
A legutóbbi olajcserénél néztük, hogy olajos a váltó alja...és mintha e körül a kupak (?) körül terjedne...a kupak eresztené. Van tippetek, hogy mi ez?
Ja és még egy kérdés. Ha újra lemerül az aksi 2010es alhambrát szabad bikázni vagy betolni? Mit tudok csinálni ha valahol otthagy és nincs aksitöltési lehetőség?
Még egy kérdés: ha vettünk egy új aksit az alhambrához és otthon beszereljük simán indulni fog vagy lehet hogy nem ismeri fel az imobilisert és nem enged? Valamit újra kell tanítani a kulcsnak?
Adott egy Ford Galaxy 1.9 TDi (Lóerő:110 Motorkód: AVG) amihez Komplett kapcsolási rajzot keresek.
Szeretném átépíteni a műszerfalat MFA-s műszerfallá, de sehol nem találok hozzá rajzot amit elkezdhetnék tanulmányozni. Szereztem ehhez a fajta autóhoz Haynes könyvet de abban is csak részlegesen van benne az MFA kapcsolása.
Ha valaki tud rajzot küldeni vagy programot mondani amiben megtalálom, az sokat segítene.
Email címem: tuccer@gmail.com
Továbbá érdeklődnék hogy valaki épített e már be utólag multikormány kapcsolót? Ha igen akkor a felfogatásnak a helye esetleg benne van a kormányoszlopban, mert még nem volt alkalmam a kormányburkolatot
Még egy kérdésem lenne az alhambrához. Bele van szerelve egy gps lopásgátló jeladó, le is állítja a kocsit ha lopják. Ez egy aksigyilkos? Mármint 1-2 évente új aksi? Illetve a régi tulaj szerint ha nem megyek az autóval 1 hét alatt lemerül emiatt. Ez okés?
A feleségem tényleg mondta, hogy a kulcs szétesett amikor nyitotta, de összerakta. A távirányító és a központi zár nem működik ezért mindig kulccsal nyitjuk. Lehet ez okozza a problémát?
Szia! Köszönöm! Egyszer ár lebontottuk, de nem találtunk érzékelőt. Bár akkor csak a ventillátor környékén néztük. Pontosan nem tudnád körülirni mit szedjünk szét?
A kilincseket egyenként nyomd meg befelé....... A csomagtér zárható kulccsal, ha még nem rohadt össze a zárhengere. Persze ez csak akkor, ha a 2010-ig gyártott modellről van szó. Ha az újabb akkor villany kell hozzá.
Segítséget szeretnék kérni 2010 es seat alhambra zárásához. Sajnos tönkre ment az aksi és garanciális bevizsgáláshoz ki lett szerelve de az autó nyitva maradt. A kulcs csak a vezetőoldali ajtót zárja. Központi zár nyilván nem működik áram nélkül de valahogy nem tudom valahogy a többi ajtót is bezárni?
Laci, nem tudod véletlenül, h a Fiesta-nak mi a vezérlés csere intervalluma? Megkaptam ma a korábbi szlákat a szervizeléséről, van egy zsírosabb, 450 ezres is (a turbócserét is tartalmazza), de vezérlés sehol sem szerepel..
Túlvásárlás miatt (eredetileg nem kaptunk az autóhoz kalaptartót Sharan 2003, most viszont már kettő is van), eladó egy 2003-as évjáratú Sharan-hoz passzoló kalaptartó, sötétszürke színben. Budapest XVI. kerületben megnézhető, átvehető. Ára: 12000Ft. Email publikus.
12 éves Ford Galaxy, 10 éve van a tulajdonomban. Pár napja a képen látható módon szétégett a biztosítéktábla.
A táblát újra cseréltem de ugyan azokat a hibajelenségeket muatja mint a szétégés előtt.(töltésvisszajelző fel-fel villanása, ABS visszajelző, légzsák, biztonságiövvisszajelző random fel-fel villanása).
Mit érdemes ezzel kezdeni?(új autóvásárláson kívül)
Sziasztok! Egy kérdésem lenne! Adott egy 96 os 1z motorkódos Sharan, olyan problémával küzdünk, hogy gondol egyet és nem indul el. Mindegy, hogy hideg vagy meleg a motor. Behúzásra rögtön elindul, majd leállítom ismét elindul. Lehetséges, hogy az immo nem ismeri fel a kulcsot, vagy esetleg gyújtás kapcsoló betét?
Igen másik márka is van a kalapban, csak nem akartam offolni. Egyébként a VW-ből még a Touran (7 üléssel) tetszene a kisebb mérete miatt csak nincs egy értelmes benzinese se :( a 2.0 FSI még tetszene is, de annyira fikázzák a Passatosok, hogy inkább nem merem bevállalni... Kár hogy a PD korszakában nem maradt pénz a benzinesek fejlesztésére :(
sziasztok az lenne a kérdésem hogy van egy 2002 1,9tdi ford galaxy autómata váltós és olyan jelenséget produkál a váltó higy egy bizonyos idő után csak 2 sebességet vesz és a harmadikba átkapcsol de csak a motor pörög de nem hajt ha megállom akkor elindul rendesen de csak 2 sebesség van, ha leállítom és hagyom állni kb 1 órát akkor működik rendesen tudna valaki erre valamit mondani vagy egy jó szerelőt ajánlani??
Igen városinak csak benzinest nézek az 1.8T -t. Szerintem az elég erőt képvisel ekkora tömeg nyúzásához. Ahogy utána olvasgattam 10l körül ki lehet jönni vele és elég megbízható is. Mi vidéki kisvárosban lakunk itt a gyári átlagfogyasztást eddig simán tudtam hozni. Három gyerkőccel nagyon leszűkül a kocsiválasztás :( Azt mondják 3 gyerek 3 üléssor :)
Megtaláltam egy TC cikkben, amit mondtál az 1.6 tdci turbóról:
"Az 1,6-os HDi sokkal kellemesebb orgánumú, közkedvelt motor, nem véletlenül szerelik Peugeot-kon kívül Citroënekbe és Fordokba is. Kár, hogy mind a 90, mind a 110 lóerős változatról kiderült, hogy 60 ezer környékén elkezdenek hullani a turbók. A 90 lóerősnél valódi konstrukciós hibáról beszélhetünk: a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy. A csúcstartó 400 métert tudott elmenni egy új turbófeltöltővel olaj nélkül.
...
Visszahívást itt sem indítottak, de a gyári javítási leírás turbómeghibásodás esetén javasolja az olajteknő és a hozzá tartozó alkatrészek cseréjét. 4,5 literesre."
Megkérdeztem az alkatrészes havert, nem hallott mmég ilyen javító szettről, de majd utána néz. Ill. kaptam egy számlát az előző gazdától, az egyik javításról, amin szerepel karter tisztítás is, ill. az alkatrészek közt egy olajcső 20E-ért. Kérdés, h ez milyen cső lehetett, nem e az, ami a turbónál túl kis keresztmetszetű..?
Hi. Ha utasod van, CSAK tetőklímásat nézz, ha a hatékony hűtés is számít hátul. Itt ugye hátul is van egy elpárologtató, külön szabályozható az elsőtől 3 C különbséggel.
A tetőnél csak a hideg levegő jön be, a meleg a kocsi bal oldalán, alul jön (a hátsó utasoknak).
Pár kilométerre nem szívesen fognám be dízellel, a benyások közt a 2.0i meg, ami egyszerűbb konstrukció, az lomha, meg 10 felett eszik.. nekem, ha visszaköltözünk Bp-re, akkor ilyen feladatra biztos h vmi kisebb, benzinse autóm, vagy hibridem lesz. Monnyuk csak 2 kölök van..
Autóvásárlás előtt állok és a 2004 utáni Sharanokat nézegetem, mert többe is van tetőklímás. Emiatt szeretnék kérdezni az ilyen tulajoktól. Hogyan működik ez a tetőklíma, hűt is fűt is? Városi autó lenne pár km-es távokkal 3 kisgyerek szállításával, ezért is kérdezem mennyire hatékony és megbízható ennyi év után is?
A kihasított gumi helyett felugrott egy új, csak közben a cserének használt téli dísztárcsájáról meg leugrott a VW jel:
Valakinek egy törött dísztárcsa elfekvőben, amitől jutányos áron megválna? Lehet ezt a vackot külön is kapni? Nem akarok megint egy újat szép használtat rendelni csak a jel miatt...
Ha ez ilyen egyszerű lenne.:((( Nem csináltam végül semmit, mert egyszer csak újra elkezdett bezáródni a BE ajtó. Nosza bepattintottam a 32-es biztit és lám megint működik minden. Kérdés meddig. Amit viszont észre vettem még, hogy nyitott ajtóknál is zárva volt a tanksapka ajtaja. Amíg a 32-es ki volt olvadva. Lehet, hogy arra kell keresni a ludast?
Abban tudnátok segiteni, hogy az elektromosan behajtható külső tükrös modelleknél hogy illetve mikor csukódik be a tükör? Vagy kellene lennie valami gombnak/kapcsolónak valahol?
Köszönöm! Vissza is olvastam a fórumban, a hozzászólások alapján az olajszivattyút leszámitva nem tünik problémásabbnak mint az egyéb motorváltozatok...
Köszönöm, megtaláltam. Maradt ez a verzió, mert diagom nincs, az idő meg "szorit". Illetve mostmár annyira nem. A műszakira előkészítettem, orvosoltam a kivillant légzsák lámpa miatti pánikot. Óracsoport kiugrott, a légzsák lámpácska meg egy véletlen folytán kialudt. Most legalább lesz annyi időm, hogy valaki csináljon egy rendes diagot, hogy tényleg a vezérlő a rossz, aztán ha valóban az, akkor utána járok, hogy hol és mennyiért vesztegetnek egy ilyet.
Minden esetre ha már ennyire benne voltam a bontásban a vezérlőt is kiszedtem, körbefotóztam. Ha tényleg cserés, a rajta lévő kódok közül melyikre kell figyelni? (Persze a cikkszámán kívül)