Keresés

Részletes keresés

Evicke Creative Commons License 2005.10.23 0 0 167
Köszi az infót, figyelek, megyek menetrendet vásárolni és röhögök (vagy sírok?) majd a fejleményeken. Bár az a legvalószínűbb, hogy többnyire továbbra is halkan káromkodok a buszmegállóban...
Előzmény: BGab (165)
NémaBob Creative Commons License 2005.10.23 0 0 166
Jól eltolták az egészet szerintem. A reggeli 29-es ami hetényből indul 7:30 kor, "hátrébbcsúszott" 7:45-re, hogy aki azzal járt dolgozni mostmár tuti elkéssen. Csak hallomásból tudom, hogy mennyien szobroztak a megállóban első nap...

A többi járatnál nemtudom mi a helyzet de ez a mostani menetrend(29) úgy átlett variálva...
Szerintem logikátlan.
BGab Creative Commons License 2005.10.22 0 0 165
Igen, úgy változtatták meg a menetrendet, hogy a busz ne a belvárosban, hanem a külső végállomáson várakozzon. A belvárosi indulások ha jól tudom nem változtak, csak a külső végállomásról való indulási időpontok.
Volt erről egy összefoglaló tájékoztató a volán honlapján, de úgy látom, hogy már levették és a helyi menetrendnél már az új időpontok szerepelnek.
Az érintett járatok: 4, 10, 11, 13, 14, 17, 29.
Első nekifutásra a 3-ast is átrvariálták, a Méheslaposi iskola volt a végállomás, de a bevezetés utáni első munkanapon akkora volt a felháborodás, hogy inkább visszacsinálták az egészet. Állítólag hamarosan megoldják, hogy oda-vissza irányban ugyanazon az útvonalon járjon a busz és akkor vezetik be azon a vonalon a változtatásokat. (Erről volt cikk a Petőfi Népében: itt.) Mondjuk a menetidő változása miatt vannak fenntartásaim azzal kapcsolatban, hogy hogyan fog működni az új változat, de majd meglátuk, a gyakorlatban mi lesz.
Előzmény: Evicke (164)
Evicke Creative Commons License 2005.10.21 0 0 164
Pontosan hogyan oldották meg? Várnak a végállomásokon? A körjáratoknál
is? :-) Változott a menetrend is? Mer akkor veszek már egyet megint, 2003 óta ugyanaz van, új meg nem kellett. Igaz, hogy mostanában ha ráér a zemberem, mindig kocsival vitetem magam, az olcsóbbb...
Hogyne, más vonalakon is ugyanez a helyzet, sőt, a 13-ason du. 4 körül is... No comment. Csóró dolgozó errefelé már haza se mehet. Hát mit képzel, ott a kocsi, amortizálja azt, ne a buszt. Úgysincs még elég kocsi városban. Délben meg? Üljél otthon, oszt meg ne próbálj bemenni busszal a városba! Nyugdíjas, diák reggel jár piacra, iskolába, napközben niiiincs szaladgálás!

Különben meg valszleg az utasszámláláskor már régóta nincs kit számolni pl. de., délben, hiszen rág átszokott a nép a kocsira vagy biciklire. Nem is csoda.
Előzmény: Mmaca (163)
Mmaca Creative Commons License 2005.10.21 0 0 163

Hát megoldották a Sz. tér tehermentesítését (úgy hiszik), de hogy kinek jó? Az utasoknak nem, a buszsofőröknek sem. Ott állnak a végállomásokon, és egy-másfél órát várnak arra, hogy visszainduljanak. "Pihennek" a sofőrök buszban, az utasok meg várnak a nyáron ismételten megemelt jeggyel, bérlettel, hogy egy-két óra elteltével csak lesz egy járat ami a város felé is megy. A 4-es vonalán délelőtt, délben ez a helyzet. De ahogy tudom másutt sem sokkal más.

Aki ezt kigondolta és megszavazta az sem nem, tömegközlekedik, sem nem volt még sofőr, egyszerű dolgozót csak hírből ismer, és a hozzáértésével is lehet valami gond.

Tartunk Európa felé...

M.

BGab Creative Commons License 2005.08.03 0 0 162
Készítettem egy retusált képet egy Kecskemét helyi Ikarus 415-ösről a 90-es évek elején alkalmazott festéssel:

EWS-885-retus











(A kép nagy méretben megtekinthető itt.)
Nem tudom, kinek mi a véleménye, de szerintem egész jól áll(na) ez a színösszeállítás a busznak.
Niederflur Creative Commons License 2005.06.18 0 0 161

Jó Estét!

 

     Így elsőre talán én is kíváncsi vagyok a 2-es vonal leírására.Egyébként Noszlopy leírása kísértetiesen hasonlít néhány buszsofőrre...

     Akit érdekelne, nem tudom fenn van -e már a neten a júliusi helyi díjszabás:

Menetjegyek elővételben: 143 Ft

                 Bevásárlójegy: 108 Ft

Buszon vásárolva 195 Ft

Ez gondolom sejteti az áremelés mértékét...

 

A Széchenyi térről 3 féle terv készült:

1. Marad minden a régiben

 

2. Kiköltözik a Meki mellé

 

3. Részben kiváltják

 

Az 1. terv magában foglalja, hogy a pihenő buszok a meki parkolóját használnák

napközben.

 

A 2.-ikat elvetették mert a helyszín a "semmi" közepén lenne.De figyelemre méltó, hogy ajáratokat összekötve csak érintőleges forgalma lett volna a kiskörútnak.

 

A 3. -ik változat látszik a legelfogathatóbbnak. Ez azt jelenti, hogy a kiskörúton lehetővé teszik a szembe irányú autóbusz forgalmat 2,6,11,28,stb számára, és a járatok egy részét átvenné a Noszlopy.

 

Szerintem inkább ki kellene bővíteni a Széchenyi teret, hely az lenne rá, a kiskörút felé a park helyén még egy járdaszigetet kiépíteni és az Aranyhomok mögött alakítani ki parkolót a buszoknak.

De ez pénzbe kerül, és a Kecskeméti önkormányzat igencsak félvárról veszi a tömegközlekedést min alternatívát a város közlekedési gondjaira. És itt jegyeznék meg valamit ami miatt 2006-ban az én szavazatomra nem számíthat ez a városvezetés:

vérzik a szívem amiért a Kápolna utca felújításakor az volt a fontosabb, hogy hány parkolót alkítanak ki, és nem az, hogy némi sárga festékkel biciglisávot fessenek...

A város által megszavazott támogatás pedig nevetségesen alacsony 25 millió +az állami kiegészítés, ez a pénz 1db új buszra elég, miközbena járműpark 2/3-át a kétszázasok adják.

Köszönöm a türelmet.

Evicke Creative Commons License 2005.06.11 0 0 160
Jaj, miattam a világért se fogd vissza magad! Ez csak az én véleményem, attól a többieknek még tetszhet.
És végülis arra még nekem is jó, hogy jobban megismerjem a várost, ui. én csak pár éve lakom itt. Legfeljebb majd röhögök, amikor elképzelem, ahogy "oson" a busz, vagy amikor a szagokról értekezik (vajon a 2-esen trágyaszag van a sok kertes háznál tartott állat miatt?).
Mindig röhögök az ilyen újságírókon, akik azt hiszik, az ilyen cikkekkel valami nagyívűen stílusosat és elgondolkodtatót alkottak. :-)
Előzmény: icelos (159)
icelos Creative Commons License 2005.06.11 0 0 159

Akkor nem folytatom!  :)

Pedig már utaztak a 2-es járattal is.

Előzmény: Evicke (158)
Evicke Creative Commons License 2005.06.10 0 0 158
Jaj, de idétlen ez a cikk! Mire jó ez? Öregek képesek elutazgatni 5 forintért fél napot és hogy jó az illat a fiataloktól...? 11 lámpás kereszteződés? Tényleg?
Áááááááá de gáz!
:-)))
icelos Creative Commons License 2005.06.10 0 0 157
Átszállunk a városon – 1. rész Az 1-es járat 2005-05-06 11:25:34 Lapunk új sorozatot indít, melynek célja: körbeutazni a várost – történetesen a helyi buszjáratok segítségével. Első alkalommal – egy keddi napon – a 12 óra 40-kor induló 1-es járatra ültünk fel.

"Termete kicsiny, sovány, nincs öt lábnyi, ábrázatja hosszúkás, barna, orra nagy, hajlott, mint sasorrnak neveznek, ajka keskeny, szemei feketék, haja setét gesztenyeszínű, szeme forgása és tekintete alattomos, hangja beszédében éles, bajusza kevés, szakálla ritka, barna. Beszél magyarul, németül rosszul, deákul középszerűen."
Noszlopy Gáspárt, a magyar szabadságharcost jellemezték így, amikor a cáriak körözték. 1853-ban végezték ki a hazafit. Innen lehetne ismerős a távolsági (és részben) helyi buszvégállomás, valamint a szomszédban lévő park (?) névadója. Lehetne…
A sofőr nem nézi meg a bérletemet (ez nem egyedi eset), az viszont már igen, hogy 5 (!) perc kell ahhoz, hogy eljussunk a KTE-pályánál lévő útkereszteződéshez. Ez a közbeiktatott megállónak, és a sok jegyvásárlónak köszönhető. A telizöldes útkereszteződésig két alkohollal teli, padon fekvő hajléktalan is szembetűnik a tiszta (!) ablakból. A Rákóczi utcán végleg bizonyossá válik, hogy egy pesti a hasát fogná, ha az 1-esre szállna. Sűrűn, rövid távolságokban következnek a megállók (a Technika Házáig az indulást is beleszámítva négy alkalommal kellett az első ajtót kinyitnia a pilótának). Amúgy 13 megállót iktattak be a 7,1 kilométeres szakaszba.
Kecskeméten minden busznak más az illata (egyes járatoknak inkább szaga van), az 1-es általában üde és friss levegővel teli, ez feltehetően a kertvárosi résznek és a fiataloknak köszönhető (tele vannak fújva dezodorral). Csúcs- és iskolaidőben persze nem a jó illatokra figyelnek az utasok, akkor inkább egy halkonzerv belsejére hasonlítható az atmoszféra (ahogy egyik volt tanárom mondaná: nagy a légköbméter!). Ilyenkor egymás elmenői is szóba kerülnek, utunk alkalmával azonban nem mez a lelkiállapot volt a jellemző.
Aki az 1-esen végigszáguld (az Izsáki úttól már lehet taposni a gázpedált) akaratlanul is nosztalgiázhat: az egykor Ifjúsági parkként működő kiindulópont, a Városi Mozi és az egykori Pálma Cukrászda mellett, vagy a Malom Center árnyékában elsuhanva, nem beszélve az új „Meki” környezetéről. Az egykori szovjet laktanyák között oson az 1-es, egészen az új „Ézi”-től a végállomásig.
Törzsutasnak számítanak a Kecskeméti Főiskola tanulói, elvégre útba esik a GAMF (felszálláskor a Kertészeti is közel van), a Homokbányánál található kollégium pedig eleve predesztinálja a feleket az „együttlétre”. Az útvonal egyébként két egészségügyi intézményt (régi SZTK, Izsáki úti kórház), négy általános, négy középiskolát, két kisebb panziót és jó néhány frekventált helyet érint közvetve vagy közvetlenül. Kifelé: könyvtár, uszoda, sportcsarnok, visszafelé: Alföld, színház, főtér. Visszafelé már a madaras bevásárlóközpont szatyrai is feltűntek – főleg az idősebb korosztály – az utasok kezeiben, jó páran képesek az egész várost átutazni azért, hogy 5 forintért olcsóbban vegyék meg napi tejet meg kenyeret. Hasznos járat, hiszen a csatlakozások miatt is érdemes igénybe venni (15-ös, 2-es, 6-os, 18-as). Kompenzál is az 1-es, elvégre, ha valaki lekési a 17-est, még felpattanhat erre a vonalra, hogy odaérjen a multimoziba, igaz, kukoricát már nem biztos, hogy tud venni.
21 perc alatt (ez jobb, mint a menetrendben jelzett 23-25 perc) értünk a kissé nyomasztó végállomáshoz, ahol romokban heverő laktanyák képe fogadott bennünket (mi lehet itt éjszaka?!). Kissé már komikus az Őrzött terület-felirat a sárga blokkokon, az IP grafiti-monogram viszont már természetesnek mondható – itt is. A végállomás környékén akár horrorfilmet is lehetne forgatni.
Útközben egy idős hölgy elfelejtette megnyomni a jelzőgombot (ez újabban szokás), aztán reklamált, hogy nem nyílt az ajtó. Végül kinyitotta a száját húzó (vagy talán mosolygó), egyébiránt a helyi rádiót hallgató sofőr. A nénikkel és bácsikkal kapcsolatban már csak egy örök igazságot szögezhetünk le: mindig a legnagyobb kanyarokban állnak fel az ülésről, hogy annak rendje és módja szerint elveszítsék egyensúlyukat. Mögöttünk arról beszélgetett két hölgy, hogy a Petőfiben a gazdag népek laknak, úri negyed felé suhan tehát a járgány. A némiképp általánosító megjegyzésben azért van valami: a Hullámot elhagyva ugyanis valóban egy új környezetbe érkezik az utas: a virágos, rendezett, fiatalos és otthonos hangulat azonban csak az Autóscsárdáig tart, a balra kanyarodás után a már említett szovjet utánérzés uralkodik.
Végi ülni tudtunk, ez azt jelenti, hogy nem kellett átadni a helyet az idősebbeknek, és kedvünk is volt helyet foglalni: nem volt zsíros, vagy késsel felszakított a régi barnabőrös ülés (bárcsak az új buszokon is ezeket a kényelmes székeket erőltetnék a fapados szürkeségek helyett!).
Már 4 óra 35-kor fel lehet szállni az 1-esre (már az esti buli után), legkésőbb pedig 22.30-kor, és az a járat még vissza is indul a kolesztól (még be lehet menni bulizni a városba).
És, hogy mire lehet még számítani útközben? Olykor túlságosan is vagány főiskolás srácokra, 11 lámpás kereszteződésre, csak csuklós járatra, gyerekmentes időben pedig kellemes utazásra – keresztül a városon.

King Magazin
Grimbi Creative Commons License 2005.05.04 0 0 156
Frissült a www.kulonjarat.hu Kunság Volános albuma.
BGab Creative Commons License 2005.05.01 0 0 155
Tudom, hogy volt, de az akkori megszűntetés vonalrövidítésekkel párosult, ami jelentős km-megtakarítást jelentett. A lentebb általam leírt megoldás viszont alapvetően nem járna km-növekedéssel. Ezzel együtt én sem hiszem, hogy ott decentrum lesz még, pláne hogy az nemrégiben elkészített javaslatok között ez fel sem merül, ez részemről egy kis elmélkedés volt, hogy esetleg hogyan lehetne változtatni a Széchenyi téri helyzeten.
Előzmény: C. Vieri (154)
C. Vieri Creative Commons License 2005.04.28 0 0 154
Nem hiszem, hogy a Széchenyiben csinálnak egy "decentrumot". Volt már ott korábban egy (a Nyíri úton, az Akadémia és a Március 15. között), és azt kb 7-8 éve zárták be. Nem ma történt, de nem nagyon hiszem, hogy újraindítják. :((
BGab Creative Commons License 2005.04.28 0 0 153

Ez a járategyesítéses dolog nekem tetszik. El tudnám képzelni pl., hogy a 14-es járat megszűnne és helyette két, már most is létező járat meghosszabbított útvonalon a Széchenyivárosba járna a 14-es vonalon, mindezt úgy kombinálva, hogy mindhárom addigi járat követési ideje megmaradjon, de egyik járat se használná a Széchenyi teret esetleg csak átmenő forgalomban, vagy úgy, hogy a jelenlegi forgalmi renden változtatva valahogy létrehoznának egy külső kocsiállást, biztosítva egy központi átszállóhely meglétét. Így rögtön 3 járat kerülne ki a belvárosi pályaudvarról. Ugyanezt el lehetne játszani pl. a 20-assal is egy kis átalakítással. Mindezt úgy megvalósítani, hogy egy közös széchenyivárosi decentrumot létrehozni, részben kiváltava a Széchenyi teret, mivel én nem tartanám ésszerűnek, hogy az említett vonalaknak különböző végállomásai lennének, hiszen sok kis decentrum fenntartása nem valószínű, hogy gazdaságos megoldás lenne.

De ezek csak így felmerültek bennem, nyílván lehet ezt másként is csinálni, de a belvárosi pályaudvarral tény, hogy kezdeni kell valamit, a jelenlegi helyzet nem megfelelő.

Előzmény: Evicke (152)
Evicke Creative Commons License 2005.04.24 0 0 152
Ezt a pihentetést részben úgy lehetne orvosolni, hogy a járatok szétszabdalásával ellentétes lépéseket tennének, azaz megint egységesítenék a járatokat.
Ennek kényelmi okai is lennének (na meg a KV-nak jegybevétel-csökkenése :-), hiszem a Széchenyivárost és a 22-es vonalát leszámítva délelőtt és du. is elég ritkásan (mert a 21/2 nagyon vacakul jár) az egész városból csak a Széchenyi téren keresztül lehet eljutni pl. a Nyíri úti kórházhoz. Pl. a 2-esnek és 6-osnak sem kellene feltétlenül bemennie a kiskörúton a Széchenyi térre, hanem pl. a Dobó körúton csinálhatnának megállót és menne szépen tovább a másik végállomása felé. A többi, most a Sz. téren álldogáló busszal is meg lehetne csinálni, hogy csak áthaladnának ott és körjáratként működnének. Ehhez persze a végállomáson kellene kialakítani pihenőket a sofőröknek és nagyobb helyet az éppen nem közlekedő buszoknak. Egyelőre ilyesmi tudtommal csak a Noszlopyn megoldott.
Miskolcon pl szintén így van, a zsúfolt belvárosban nem pihennek a buszok, ill. csak néhánynak van ott, a Búza téri buszpályaudvaron a végállomása, de azoknak helyük is van. Azonkívül közvetlenül mellette van a Borsod Volán helyközi buszpályaudvara is és a város nagy zöldséges piaca is. És mégis. És mégse kell annyit gyalogolni egyik
villamostól, és egyik busztól sem, mint itt a piacig.
Ami itt van a Sz. téren, az maga a káosz és borzasztóan balesetveszélyes. Már csak ezért is jó lenne nagymértékben lecsökkenteni ott a buszközlekedést.

Amit a támogatással kapcsolatban írtál, azzal teljesen egyetértek. Engem a legkevésbé sem érdekel, hogy veszteséges-e a tömegközlekedés. A városüzemeltetés kötelessége lenne, hogy ahogy az áram-, víz- csatorna- stb. szolgáltatáshoz hasonlóan normális feltételeket teremtsen a tömegközlekedésre is. Többek között ugyanis ettől élhető az élet egy nagyvárosban, ami mellesleg megyeszékhely is. Egyszerűen nonszensz, hogy munkanapon munkaidő végeztével ÓRÁNKÉNT jár a busz pl. a Sz. tér felől a Muszáj felé!
Előzmény: BGab (151)
BGab Creative Commons License 2005.04.23 0 0 151

Az általad idézettekben nincsenek részletek, valószínűleg ennek tudható be, hogy néhány dolgot nem értek. Például itt van ez a mondat:

"a járatból kiálló buszok városközpontban történő pihentetésének lehetőségét kizárja"

Érdekelne pl., hogy mi számít pihentetésnek, azaz mi ennek a kritériuma, avagy mérőszáma. Gondolom időben van meghatározva. Kíváncsi lennék, hogy ez mennyi. Mert sokszor van olyan, hogy kiáll fél-háromnegyed órára egy busz. Ez már vajon pihentetésnek számít? Mert ha igen, akkor ennyi idő alatt hova tud kiállni máshova a busz? A telepre? Mire kiér, meg vissza, az rengeteg idő és üres kilóméter, ami meg ugye rengeteg pénz, tovább rontva ezzel az amúgy is veszteséges működés eredményét. Meg ha jól tudom, vannak előírt, kötelezően pihenővel töltendő idők. Ha ez idő alatt is ki kellene állni a telepre, akkor az oda és visszaúttal megnőne a kiállási idő és a fordákat át kellene szervezni (szerintem). Órákig tartó kiállások esetén meg egyébként se nagyon szoktak a Széchenyi téren maradni a buszok szerintem. De lehet, hogy valamit én látok rosszul.

 

"a Kiskörutat indokolatlanul igénybevevő helyi, helyközi és távolsági járatok"

Itt két részre bontanám a dolgot:

1. Vajon melyek azok a helyi járatok, amik indokolatlanul veszik igénybe a Kiskörutat. Az szerintem nem a helyi járat hibája, hogy pl. a Petőfi S. utcán vagy a Batthyány utcán beérkező járatnak a teljes körúton végig kell mennie. Szerintem változtatni kell a forgalmi renden, hogy ez elkerülhető lehessen. Nem hinném, hogy a Kunság Volán tiltakozna az ellen, ha nem kellene ennyi pluszkilómétert mennie kvázi feleslegesen. Vajon melyik helyi járatokat akarják kiterelni a Kiskörútról? A helyi tömegközlekedés lényege éppen ez, hogy az utasokat elszállítsa oda, ahova el szeretnének jutni. Márpedig szerintem a lakosság nagyrészének uticélja Kecskemét esetében általában a belváros (ha jól emlékszem a koncepció keretében történt utasszámlálás is ezt támasztja alá, remélem jól emlékszem).

2. A helyközi és távolsági járatok kiterelésével részben én is egyetértek. Kecskemétről kifelé irányuló forgalom esetén azok a helyközi járatok veszik igénybe a Kiskörutat, amelyeknek megállója van a Rávágy téren. Ha ezt a megállót áthelyeznék a mostani megállótól néhány méterre a Nagykörútra, akkor ez a probléma megoldódnak, nem hiszem, hogy ez a Kunság Volánon múlna. (A ballószögi és helvéciai járatok esetében szerintem más a helyzet, azokat szerintem nem szabadna kiterelni a városközpontból, hiszen jelentős a központban felszállók száma.) A városba irányuló forgalom esetén a kiterelés szerintem már nagyobb gondot jelent, hiszen a helyközi járatoknak megállója van a volt Árpád sörözőnél, a Batthyány utcán és a Rákóczi úton. Az első két megállót még talán át lehetne helyezni úgy, hogy a buszoknak ne kelljen bemenni a városközpontba, de a harmadikat már nem. Nem beszélve arról, hogy a belváros elkerülésével rengeteg utas kényszerülne az eddigihez képest sokkal hosszabb gyaloglásra, ami nem hinném, hogy túl nagy sikert aratna az utazóközönség körében.

 

Egyébként én is azt mondom, hogy a belváros forgalmát csökkenteni kell, de én nem feltétlen a buszok mindenáron való kiterelésével akarnám ezt megoldani. Furcsa dolog, hogy míg nyugaton az autókat terelik ki a belvárosból és kizárólag tömegközlekedési eszköz mehet be, addig nálunk épp az ellenkezőjét próbálják elérni (legalábbis ezekből én ezt a következtetést szűrtem le, lehet, hogy tévesen). Persze az autóforgalom korlátozásának is megvannak az előfeltételei, ami Kecskemét esetében még nincsenek meg, de én biztos, hogy abba az irányba indulnék el.

 

Azt sem értem, hogy mi az, hogy felkéri "a tartósan veszteséges üzemvitel felszámolására"? Nem hiszem, hogy a Kunság Volán hobbiból tartja fent a veszteséges helyi üzletágat. Tudtommal a helyi közlekedés sehol a világon nem nyereséges, csak tőlünk nyugatabbra jelentős támogatást kap a tevékenység. Ha ezt a "felszámolás"-t megtenné, alig maradna helyi tömegközlekedés Kecskeméten. Félreértés ne essék, én nem azt mondom, hogy nem lehetne racionalizálni a működést és azt sem, hogy lehetne, mivel nem látok bele a volán működésébe, de a fenti mondattal én nem nagyon tudok mit kezdeni.

Egyébként tudtommal már hazánkban is az a gyakrolat - uniós előírásnak megfelelően -, hogy egy cég nem kötelezhető veszteséges közszolgáltatás végzésére, hacsak a megrendelő meg nem téríti ezt a veszteséget. Remélem nem keverem össze, de ez a helyi közlekedés esetében nálunk a normatív támogatással van megoldva. De az idéntől úgy működik a dolog, hogy a kormány annyi támogatást ad, amennyit a helyi önkormányzat is nyújt, azaz minden 1 Ft önkormányzati támogatás további 1 Ft központi kormányzati támogatást jelent. Na most azt azért nem kell magyarázni, hogy az önkormányzatoknak mennyi pénzük van minderre. És ilyen körülmények között "az igényekhez igazodó korszerű járműtípusok alkalmazására" felszólítani a volánt nem tudom, hogy "illő"-e. (Még a némi kis nyereséget termelő helyközi üzletágban sem tudják megfelelő ütemben megoldani a járműrekonstrukciót. Persze itt is lehetne racionalizálni, ami pedig többnyire azt jelentené, hogy a nem megfelelően kihasznált járatokat megszüntetnék. Biztos, hogy ez jobb lenne?)

Előzmény: icelos (150)
icelos Creative Commons License 2005.04.23 0 0 150
 

            A tömegközlekedés fejlesztéséről, a koncepcióról:

 

A Közgyűlés a közlekedési koncepció Közlekedéstudományi Intézet Kht. Transorg Közlekedésszervezés Fejlesztési és Logisztikai Tagozata által kidolgozott tömegközlekedési munkarészében B és D változatként megjelölt hálózatfejlesztési javaslatot elutasítja, tekintettel arra, hogy e két változat ellentétes a városfejlesztési célkitűzésekkel, valamint irreális /gyalogos forgalom nyomvonalán vezetett „kultúrált buszforgalom”/ forgalmi rend bevezetését indítványozza

 

  A Közgyűlés a Széchenyi tér központi buszpályaudvarként történő igénybevételét központi buszmegálló csoportra korlátozza. Ezzel egyben a járatból kiálló buszok városközpontban történő pihentetésének lehetőségét kizárja.

Felkéri Kunság Volán Rt.-t a Kiskörutat indokolatlanul igénybevevő helyi, helyközi és távolsági járatok – városi közúthálózat fejlesztésével összehangolt - kiterelésében történő együttműködésre.

Felkéri Kunság Volán Rt.-t a helyi tömegközlekedési viszonylatok páros évenként /kétévenként/ történő felülvizsgálatára és az utazási céligények feltárásával alátámasztott módosítási, fejlesztési javaslatok előterjesztésére, különös tekintettel az ésszerű vonalvezetésre, a tartósan veszteséges üzemvitel felszámolására és az igényekhez igazodó korszerű járműtípusok alkalmazására

 

 

 

 

Úgy látszik valami megmozdult Kecskeméten. Lehet, hogy a helyi városatyák életükben először buszra szálltak a hírös városban.?

 

BGab Creative Commons License 2005.04.16 0 0 149

Ha a Kunságosokban is olyan motor van, mint a Tisza Volános példányban, akkor tényleg 6 literes motor van benne (6,37 l), 279 LE. Ez meglepő számomra, azt hittem, hogy hengerűrtartalomra nagyobb van benne...

 

A hűtővízzel kapcsolatban: múltkorában Intouroval utaztam, csak elöl jutott hely és ráláttam a műszerfalra. A víz hőfoka stabilan 80 fok alatt volt végig, pedig se klíma, se fűtés nem ment. Nem tudom, ez mennyire természetes állapot, számomra furcsa volt.

Előzmény: NémaBob (139)
icelos Creative Commons License 2005.04.14 0 0 148

Kár, hogy nem láthatom. Pécsen leszek.

Azért köszi...

Kmet Creative Commons License 2005.04.14 0 0 147
A Kecskeméti Televízió következő  Fórum című műsora,(2005.04. 18.-án hétfőn 19:25 kor) a közlekedési koncepcióról szól.
Előzmény: icelos (146)
icelos Creative Commons License 2005.04.12 0 0 146

Köszi, érdekes anyag.  Kíváncsi vagyok ebből mi valósulhat meg, a város és a KV meg tud-e egyezni ill. jó lenne tudni az érintettek reakcióját, véleményét erről a koncepcióról. Bevallom őszintén én szimpatizálok a Széchenyi tér autós meki melletti kihelyezésével. De ezt majd eldöntik az okosok...

Előzmény: BGab (145)
BGab Creative Commons License 2005.04.09 0 0 145
"mi változik a Széchenyi téren ha megnyit a malom?"

Azt nem tudom, hogy a bevásárlóközpont megnyitása kapcsán változik-e valami, de a Széchenyi tér átszervezése ettől függetlenül már felmerült:

Kecskemét Megyei Jogú Város közlekedési, tömegközlekedési koncepciója
Előzmény: icelos (141)
Grimbi Creative Commons License 2005.04.03 0 0 144
Frissült a www.kulonjarat.hu Kunság Volános albuma.
NémaBob Creative Commons License 2005.04.01 0 0 143
Én nem tudom, hogy Baján mi a helyzet, de Bács Volános csulkósokról volt szó.
Egyébként műszaki téren én is laikus vagyok, csak azt mondom, amit hallottam. Az igazságtartalmát meg nem vizsgálom.
Előzmény: BGab (142)
BGab Creative Commons License 2005.03.31 0 0 142

Az E94F műszaki részéről - bár véleményem van - inkább nem nyilatkoznék, lévén, hogy laikus vagyok, sofőrökkel meg nem beszéltem. Egyébként nem tudom, mekkora motor van benne, de így első hallásra a 6500 ccm kevésnek tűnik.

Baján egyébként tudtommal nincs kézi váltós 280-as. Van két helyi csuklós, de azok normál helyi kialakításúak és Baja már Bács Volán.

Én nem hallottam erről a csuklós dologról, de szerintem inkább a halasi csuklósokról lehet szó, bár lehet, hogy tévedek.

Előzmény: NémaBob (140)
icelos Creative Commons License 2005.03.31 0 0 141

Az E94-es sztoriban lehet valami. Néhány napja az egyiknek (sajna nem láttam a rendszámát) félelmetes hangja volt, állítom hangosabb volt mint a "régi csotrogányok".

Más: nem tudja valaki, mi változik a Széchenyi téren ha megnyit a malom? Gondolom lesznek ott átalakítások, forgalmirendváltozás, stb, ami az állomást érintheti.

Előzmény: NémaBob (140)
NémaBob Creative Commons License 2005.03.31 0 0 140
Az meg külön topicot érdemelne, hogy a Kunság Volán miért gyűjti össze a környező hulladékbuszokat...
Ezt is ő (a sofőr) mondta, hogy lehet hogy elveszik a hetényiektől az E94-eseket, és a központban fognak járni, mi meg kapunk bajáról valami szar kézi váltós ezeréves csuklósokat.
Más volán fejleszt, ezek meg visszafejlődnek.
A valóságtartalmát enek sem tudom, de ha igaz, akkor a KV elmehet a picsába.
NémaBob Creative Commons License 2005.03.31 0 0 139
Nem sok jót hallottam róluk...
Egy sofőt ismerős mondta (nem nekem),hogy a fékbetétek már ronggyá vannak kopva, kicsi a motor a terheléshez (6500 ccm asszem), ha megy a klíma a hűtővíz lemegy 70 fokra, az meg nem jó ugye.
Aki mondta a dakar matricás buszt vezeti, a bajuszos sofőr.
Nemtudom ebből mi igaz, de miért állítana valótlant...
Előzmény: BGab (137)
icelos Creative Commons License 2005.03.31 0 0 138
Igen, valóban nagyobb lett. Pedig tényleg nem régi a kép.
Nem jutottam mostanság E94-re, csak reménykedem, hogy jobb a helyzet.
Ezt a kevés jót meg kellene becsülni...
Előzmény: BGab (137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!