Nagyon király! De hová lettek a képeid? Délután még láttam. Nekem a 2. képen látható állapotában tetszik jobban, a 3. kép takarólemeze miért van? Vízzárás vagy fénytani szempontok? Én most ott akadtam el, hogy megnéztem a kijelzőt napsütötte állapotban, és gyakorlatilag semmit nem lehet látni :-(( Pánik. Valami féligáteresztő tükör lenne jó a kijelző elé, a DVD lejátszónk 7 szegmenses LED kijelzője ilyen, és az egész olvasható marad napfényben is.
Amit írsz, az csak a benzinszint ellenőrzése a karburátorban.
Karbiszinkronhoz kell vákuummérő.
Alapjárat állítóval 1750 r/min-re állítod a fordulatszámot.
Az egyik karbira rárakod a mérő egyik sávját és beállítod rajta v.milyen értékre a mutatót, vagy golyót a műszer tipusától függően. Utána ugyan arra a karburátorra ráteszed a műszer másik sávját is és ugyan oda állítod mint az előzőt. Ezekután az egyik sávot az egyik, a másikat a másik karburátorra teszed. Ha szinkronban vannak akkor mind a két részen egyforma értéket látsz, ha eltérés van akkor a karburátor szinkronizáló csavarjával egyformára állítod az értékeket.
Előtte nem árt leellenőrizni, azonos kompresszió van-e a hengerekben, szelephézagok jók?
jaigen, én legutóbb a "black road"-nál láttam (Vörösmarty utca), érdekes a fazon, meg kicsit nagy az árrés, különben is, pan european-t üt, ha egyáltalán azt lehet ütni...
De ezt az egész karbibeállítás mizériát nem valami műszerekkel szokták csinálni? Mert az addig oké, hogy én "kimegyek a rétre" és tekergetem amíg jó nem lesz, de ez GS mégiscsak valami normális gép, biztos van ennek "hivatalos megoldása" is.
Anyagfáradás alatt arra gondoltatok, hogy a motoron belül lehetnek bajok (amit ugye nem látok) vagy hogy lábtartók meg egyéb szerelvények illesztései esetleg "hervadnak", rozsdásodnak. Esetleg arra, hogy a váz kezd öregedni?
Igazából a pénz megvan, csak szeretném a dolgot saját igényeimhez kioptimalizálni. Nem hétvégi motoros vagyok, sokat megyek, a külcsíny nem érdekel egyátalán, de műszakilag legyen jó. Ezt el is várom és meg is teszem, ami kell hozzá.
Magyarul ne legyen feltünő, de elvigyen bárhova. Kérdés, hogy egy 15 éves gépen a festés bemattulásán kívül (ami engem ugye nem érint) mi történik még... És hogy ezt miként lehetne kiszűrni...
Ügyes! Saját kapcsrajz? Én végül "brute force" megoldással 33 diódából, két merőlegesen futó csíkraszteres panelből csináltam meg a dióda-mátrixot, ilyen:
Alkatrész árakkal kapcsolatban hívd fel valamelyik márkaszervízt, sőt tanácsot is kérhetsz valamelyik szerelőtől hogy mire kell ügyelni használt moci vásárlása esetén.
Mellesleg Japánok és Németek által gyártott technikát autó/motor/szórakoztató elektronika stb. nem igen szokták elbaszni, csak a végfelhasználó.
A moci elsőre jól néz ki, látni kellene a részleteket amit a képről nem tudsz eldönteni. Én személy szerint ha már eldőlt vagy csúszott nem venném meg, de most nézzük hogy nincs sok pénzed.
- A festés sztem nem gyári, 10 éves mocinál nem hátrány.
- Úgy tűnik nem hiányzik semmi róla kép alapján kerék , kormány :))) meg van.
- 28.000.- km az baromira kevés, de lehet reális, évente 2.800.- km, ha hétvégi motoros az ember, lebontva 6 hónapra, havi 4 hétvége 116 km átlagban.
- Az is lehet kintől hozzott példány, ez sem baj.
Azt nem tudom a láncot , lkereket mikor illik cserélni gs-nél.
A használt mocik ,autók ára egy idő után stagnál, nem igen megy le / a kereskedők magasan tartják/ a piaci tapasztalat szerint, az más mit mennyiért vesznek majd meg a vásárlók/lehet eladni. Ezért döglik be a jármű piac egy idő után.
Csak azt nem értem, mi kerül egy szelephézag állításban 35000 Ft-ba. Vagy ez a márkaszervíz? Mert ezt akár itthon is meg lehet csinálni szerintem.
De akkor, ha jól értem, egy 300000 körüli motorral már meg lehet szívni, annak ellenére, hogy csak 40-50000 KM van benne. Persze ugye arra sincs garancia, hogy a 700000-esel nem szívom meg, de akkor valószínűleg egy jó motorom lesz.
Az anyagfáradás alatt arra gondoltok, hogy letörnek meg megrozsdásodnak itt-ott alkatrészek, vagy szerkezetileg elfárad a motor? Mert ez utóbbi elég gáz...
Ha valaki sok időn keresztül megőriz egy motort szép, karcmentes állapotban, az valószínűleg csak úgy kivitelezhető, hogy vigyáz is rá minden tekintetben...
Ha ismerném a gép előéletét, minden további nélkül... Egy 3-4 éves is lehet 3 kézen átment leharcolt példány, illetve 15 éves motor is lehet kifogástalan egy normális gazdától...
OFF
Jó példa erre a Pannóniám, amit 5 éve vettem a második tulajdonostól, aki a motort egy éves korában vette 600 km-rel, majd használta 27 éven át. A motorban eddig csak olajat cseréltem, vettem rá 2 külső-belső gumit, és ennyi. Most télen akarok rajta lánckerekeket és láncot cserélni, ill. megnézni a gyújtását, és esetleg megszakítót cserélni, szóval egy kicsit törődni vele. Addig is csak megy és megy, mindig indul... Utoljára tegnap mentem vele, valószínűleg az idén utoljára...