A topik SV-vel és környékével foglalkozik :-)
A környékébe bele tartoznak az 5-ös, 6-os, 20-as, 29-es, 30a, 30-as, 44-es, 45-ös vonalak, valamint a környező iparvágányok stb...(Igaz van amelyiknek már van topikja!)
Pár helyszínre nem megyek ki ha tudom, hogy milyen:
- M7 töltése lentről a vadvédelmi kerítés miatt megközelíthetetlen. Így csak az AS melletti töltésről csináltunk pár képet. Az autópályán nem akartam megállni.
- Seregélyesnél a földúti sorompónál nem volt az a tisztás a dombon, amit a Google föld alapján vártam, így csak a sorompóból nyomtunk egy képet, amit el is b@sztam.
- A seregélyesi útátjárónál kicsit sok a felsővezetékoszlop.
- A Balatoni úti felüljárónál a 30-as mellett nagyon sok bokor van. Kár érte, mert délután sok jó képet lehetne csinálni.
Délután (15-17 óra felé) nincs egy normális hely, ahol fotózni lehetne a napállás miatt.
- Battyánban kidölhetne az a nagy nyárfa, az árnyéka kettévágta az állomást. Muszály voltam a raktár vonalából fotózni, pedig szebb lett volna a vonat, ha a mozdony már fordul a kanyarban.
Íme a végeredmény. Az idő nem volt tökéletes a felhők sok bosszúságot okoztak.
És ami számomra nagyon furcsa volt:
A seregélyesi átjáróban kukorica nő. :) (A korábbi képeken látszik, hogy a H-betüs tábla is kint van még, lassan azt is le lehetne venni, de gondolom csak a "táblaoszloppal" együtt szűnik meg.
Csináltam pár referenciafotót az anno 15 éve képeimhez, ezek később jönnek.
Kidöntések mindig is lesznek, ha az utas mozgás megkívánja, ezt lehet tapasztalni majd Velencefürdőn a felüljáró helyén, mint éppen Gárdonyban is.
Érd felső páratlan oldalán a balvágány felöl a drótkerítés szépen le van taposva, aki a jobb felöl jön majd elmegy az aluljáróig és azon átmegy a bal vágányra?
Korábban már én is említést tettem itt a topikban a kerítések kidöntéséről. Utoljára 8 db-ot számoltunk, azóta volt csere, de ismételten kezdik bontani. Továbbá lett szólva illetékeseknek a "Vágányokon átjárni tilos és életveszélyes!" táblák elhelyezéséről az A és B peron elzárt területeire, mert mindenki arra sétál függetlenül attól, hogy apró táblára az van írva, hogy munkaterület.. Azóta is semmi.. Civil, ha ebben tudnál lépni, megköszönném..
Ha már Gárdony. Annyi esze lehetett volna a NIF-nek, hogy a kezdőponti oldalon lévő szintbeli gyalogos átjáróhoz rak egy szembenéző fénysorompót, olyat, ami minden normális helyen van (lásd érdliget mh., ahol több a fénysorompó, mint az utas). Minden mv. tudja, hogy az az átjáró életveszélyes, a birkák babakocsival(!) a vonat elé lépnek. Voltak már rendőrök is kint, de egy fénysorompó alkalmazásával tudnának igazán közbelépni. És mivel a tervek szerint az aluljáró átadása után is megmarad az az átjáró, igazán lenne erre igény.
---
hangos tehervonatok: hagyjuk már, el ne hidd... Amúgy is, a szokásos: a vasút előbb volt ott, mint Ők, mikor odaköltöztek, tisztában voltak azzal, hogy egy vasútállomás a szomszédjuk. Erről ennyit.
Gárdonyban is megnyitottak más két "marhacsapást". Ezek pedig szaporodni fognak, az elmúlt évek ezt igazolták. A a végponti oldalról kevesen fognak visszagyalogolni, ha úticéljuk Agárd irányában van. A peronokat a felüljárón sajnos nem lehet elhagyni.
Kérdés, hogy ezt eddig miért nem hallották? Vajon mit szólnának ahhoz, ha a megnövekedett tehervonat forgalom miatt tiltakozna Százhalombatta, Ercsi, Iváncsa, Pusztaszabolcs, Zichyújfalu, Seregélyes lakossága? Miért nem volt számukra elfogadható a magas zajvédőfal, amelyet talán nem bontanának olyan gyorsan ki? Ja, hogy akkor nem lehetne úgy keresztül-kasul mászkálni a vágányokon, mint most. Nekik jobb lenne ha egyátalán nem menne vonat!
Ugyanott ahol KÖFI Végrehajtási Utasításból, amiből mozdonyvezetőt csak az illetékes forgalmi vizsgabiztos vizsgáztathatna, vagyis sehol. De mivela vonalismereti cetlin ez nincs nyilvántartva ezért basznak rá.
A gaz kiirtására, a bódé kitakarítására nem futotta (normális, emberhez méltó építmény emeléséről meg ugyan minek is álmodoznánk); az új tábla az viszont megvan... :-P
Ez az új szabvány. Kék alapon fehér betűkkel. Mindenhol most ezt részesítik előnyben. Az, hogy miért van ekkora lyuk a táblán? Mert ez az új divat. Amúgy tényleg egy rossz minőségről beszélünk, martonban a hosszú állomásnévhez széles tábla tartozik, amely a szélben elképesztően hajlik, mozog..
Miért kék alapon fehér és miértnem "hagyományos" sárga betűk vannak?
Miért van akkora hely az új táblán a Gárdony felirat után? Mi kerül még oda? Tisztában van azzal a kivitelező, hogy ez mozog és szabadkézzel ki lehet dönteni?
Ui: Velencefürdőn tessék ránézetni valakivel az ajtóra, mert b@szik rendesen becsukódni. Festésből lesz valami? :)
Akkor nem menne ki az MMV-s tehervonat 40-50-el Székesfehérvárról Veszprém felé, mint ahogy tette azt tavaly amikor még 20-as volt az állomás és 10-esek a kitérők a páratlan oldalon.
a hatóságok pont annyit ellenőrzik a magánvasutakat mint a MÁV-ot.
Illetve kicsit többet.
Százalékosan többet mint a MÁV-ot.
Hát ha ez így lenne...............................................................................................................................................
Marton és Tárnok közt a jobb vágány Marton felé kb. félútig miért van nem frissnek látszó zúzottkővel (homokkal esetleg vegyítve) majdnem a sínkoronáig feltöltve?
Zárjuk le ezt a témát mert elbeszélünk egymás mellett,itt nem az állomási tolatószolgálatról,hanem iparvágány kiszolgálásról van szó. Maradjunk annyiban,hogy ez az ÁVU-ban van leszabályozva Sv-n meg Nagyigmándon,Hároson,de sztem mindenhol.
"Pedig még ráadásul Te is a budapesti társulathoz tartozol és mégsincs egységes álláspont?
A pont szerint meg a tolveznek ott kéne ülni mellettem a gépen!"
Igen és ez általában tolt menet(Az említett eset is) ráadásul átjárok fedezése,berendezés kezelés stb.