Sziasztok ! Információt, segítséget szeretnék kérni. Egy gyönyörű '72-es W116 280 SE- t sikerült vásárolnom, már vagy 10 éve garázsban áll (a csíkos üléshuzatot gyorsan letéptem róla). Komoly, megbízható és típusismerő-szerető szerelőre lenne szükségem, aki egy teljes szervizt, állapotfelmérést csinálna. Köszönöm
A 200-as lomhaságáról csak annyit, hogy amikor azzal jártam, valami boldog kamikáze hangulat szállt meg. Ugyanis amikor máskor fékeztem volna, a 200-al nem fékeztem senki kedvéért, én ugyan lendületet nem veszítek semmi miatt!! Ha egyszer is fékezek, az életben nem gyorsulok fel mégegyszer. :D
De a végsebessége nekem csak 115 (max 120) volt, igaz hegynek fel-hegynek le, nem számított. Azt hittem a végsebességet a szériaszámhoz igazítják! :-))
Nem akarok hazudni, de az első kép nagyon ismerős. Már legalább egy éve láttam a használtautó-n , akkor valami " nyugdíjas orvos autója felújítás után" feliratra emlékszem.
És az ára 750.00 volt ez szinte ezer százalék. Úgyhogy régóta eladó, és sztem "alkudható" autó.
Nagyon köszönöm az infókat, de amiket írtál a lehetséges difikről az nem teljesen tiszta.Lefordítom a kérdésemet magyarra.Lehető leghosszabb diffit szeretném alárakni,hogy a legnagyobb legyen a végsebesség.Ha már ilkyen lexikon vagy ,mond meg,hogy ötsebességes váltóval és milyen diffivel tudom ezt elérni? Pl ami benne van az 4,4 : 1 -es milyen kell bele. Az írásod szerint ez a leghosszabb áttétel ,de Én láttam ilyen buszokat 140 -el is menni. Azokba mi volt szerinted. A Sprinter diffit csak azért kérdeztem, mert azok hasonló motorral és súllyal 170 -180 -at is utaznak.Nekem az kéne .hogy 140 -150 et tudjon utazóba és ne forogja szét magát. A motor elég erős és alig van benne kilóméter tehát elvileg meg tudná hajtani. Apropó a lexikon mit ír a fogyasztásról illetve mik a Te tapasztalataid, ha vannak? Várom válaszod.Köszönöm: SENSEJ
2,55 vagy 2,8 tonna azaz a típusjelzésben a 210-ből a első számjegy
115-ös benzinmotor (ha stimmel akkor motorszám folytatása 955 vagy 972 de inkább az utóbbi) 85, utóbbi 90 LE Solex 40 PDSI karbival
Kastenwagen (dobozos)
tengelytáv 3050 mm
balkormányos
P a gyártási hely, vagy Düsseldorf vagy Brémen
711.200-as váltó tip.: G1/17-4/4,628
ez magyarul négysebességes az áttételek 1:4,628, 2:2,46 3:1,47 4:1 R:4,34 max bemenő forg.nyomaték 17 kpm (ha kell van fogaskerékpár fogszám is)
(opcióban lehet ZF váltós, akkor 711.400-as azaz S4-18/3 de nem valószínü)
magyarul szinkron négysebességes 18 kpm bemenő max. nyomaték
ha ez van benne és érdekel meg tudom adni az áttételeket, de akár a fogszámokat is
kuplungtárcsa átmérője: 228 mm vastagsága terheletlenül 10,3 mm
730.403-as első híd azaz VL0/1C-1,3 (az 1,3 a terhelhetőség tonnában)
741.406-os hátsó híd azaz HL0/1-1,7 (4,4:1) fogszám 44/10 1,7 tonna terh.
volt még 44/9 (4,9) 49/10 (4,9) 48/9 (5,3)
185R14C 8PR a gyári gumiméret, nyomás e/h 3,25/4,5
116 km/h végsebesség
meghúzási nyomatékok, kopáshatárok, tűrések minden adatom van akár az első rugó cikkszáma is
(ha gyorsítani akarod van két eladó zsír új Michelin 205R14C gumim 40-ért, átmérő miatt máris jobb lesz)
OFF mi az a Sprinter? Valami modern betegség? Nem tudok róla semmit, ráadásul nem is érdekel) ON A Sprinteres dolgokat magadnak kell kinyomozni, egyébként nem tartom kizártnak, hogy össze lehet hozni. De az már nem fog 1,5 millió km-t elmenni, csak 5-600 ezret...
Lehet átutalni a bankszámlaszámomra 5 ezer forintot, ennyiért a MB Hung ezen adatok töredékét adja... :-)))
Gaspi jössz este? Én csak beszaladok.Odaadom az elakadásjelzőkapcsolót ami Paliba lesz aztán lépek haza.Holnap lehet hogy elmegyek Mercedes Hanomagot nézni!
Sztem sok forintot nem ér a vas! Fotón se az igazi, de közelről se! A belső itt ezen a fórumon inkább nem minősíteném... Ha odáig fajulnék, h ilyen állólámpást veszek, vinnék magammal 1 vezetőülést, s otthagynám az eladónak a "csodálatos belsőt"!
A segítségedet szeretném kérni. Ha megadom egy 210 es Merci busz alavázszéámát, tudnál segíteni,hogy milyen váltóval illetve differenciálművel szerelték? Valamint érdekelne , hogy melyik volt a leghosszabb differenciál áttétel ezekhez a merci kisbuszokhoz? Valamint,hogy a sprinte diifijét alá lehet e tenni és abban melyik volt a leghosszabb. Ugyanez érdekes lenne ötsebességes váltóra is. Várom válaszod.az alvázszám WDB 601066 1P 345 375 . Előre is köszönöm: SENSEJ
Nehez ezt igy tavolrol....Ha nem jelentkezik senki aki itt ert hozza a forumon es kozel lakik akkor szerelot kell szerezni, ha tavaly meg ment akkor iden is fog...
dizelnek kell az indulashoz
1 jo akksi, onindito (kabelek, kimerni )
2 jo izzitogyertya (ki kell merni )
3 jo kompresszio (allasban nem veszik el csak ugy )
4 jo uzemanyag, ami folyik is , szoval nem tomitette el a rendszert valahol
5 jo adagolobeallitas, (nem szokott csak ugy elmaszni 2 honap alatt)
Ha mar osszel menet kozben leallt akkor inkabb arra gondolok hogy az uzemanyagellato rendszerben van a bibi, kosz, eltomodott, rozsda, stb
Ha nem ertesz kicsit sem a fentiek ellenorzesehez akkor hivj egy szakit,
aki nem csak a laptopot akarja rakotni majd a fedelzeti kompjuterre, es lekerdezni a chip-memoriat.
Nem lesz ordongos szerintem, hisz nemreg jol ment, nem ?
ha tel elott meg megtette. esetleg bikazassal kene picit probalkozni, hogy az aksigyengeseg az ki legyen kuszobolve. aztan nem pedalbol, hanem kezi vezerlessel motorterbol engedni bo uzemanyagot neki...szuronel minden rendben?
1es vagy 2es? ugyertem az adagolo olajszintje, egyaltalan, lehet hogy az adagoloval van a gond?
hat ezeket kell elso korben megnezni szerintem, bar en azert a ~szakembertol~ tavol vagyok, mint Mako Jeruzsalemtol.
A tehenmintas ulesek miatt vedd meg...Nagyon ritka gyari extra, anno kizarolag bajor szoftporno-sztaroknak volt rendelheto....:-)
Na de felre a trefat...szerintem nem is ul az annyira, az a hatso...csak optikai csalodas lehet...Meg kell nezni, jo is lehet a gep! A szonyegeket elol hatul hajtsd fel, rogton kiderul minden. Es menjel vele, mielott vegzetes lepesre szanod el magad.
Mondjuk ennyi penzert azert csodakra se kell beallitani magunkat.
Sziasztok, állólámpások!
Pár hónapja én is boldog tulajdonosa vagyok egy állólámpás Mercinek (W115, 200D).
Csak melóhelyen van lehetőségem netezni, és itt az elmúlt jó fél évben le volt tiltva a fórum, csak az elmúlt napokban tudtam végigolvasni az eddigi hozzászólásokat. Siettem is az olvasással, nehogy megint tiltólistára kerüljön a fórum.
Előre kell szólnom, nem vagyok műszaki ember, ezért ha műszaki dolgokról mindenkinek egyértelmű dolgokat kérdezek, előre is bocs.
A kocsit szeptember végén vettem, mentem vele pár 100 km-t, aztán november közepe táján beraktam a garázsba, jelenleg is ott áll. Semmit nem cseréltem rajta, az előző tulaj szerető gazdinak tűnt, állítólag nemrég cserélt olajat meg szűrőket, ezért nem is tartottam rögtön fontosnak ezek cseréjét, tavaszra hagytam ezeket a dolgokat. És a műszakija is friss volt a vételkor.
A télen az enyhébb napokon megpróbáltam beindítani, de nem sikerült, ezért nem is erőltettem. Közben töltöttem néha az akksiját, mert az indítózástól gyengének tűnt, most is az, talán kéne bele egy új. A múlt hétvégén viszont már plusz fokok voltak, így hát újra nekiveselkedtem, de most sem sikerült beindítani.
Miért nem indul, szerintetek mi lehet a gond? Egyszer leállt ősszel is menet közben, de hosszas indítózás után újra elindult, akkor valami dugulásra gyanakodtam.
Szerelő még nem látta, ezért szükségem lenne egy hozzáértő szerelő elérhetőségére, aki ki is jönne megnézni (Tárnok, Pest megye), mert egyelőre mozgásképtelen a kicsike.
Kösz, és mindenkinek jó napot!
NAGYON nézd meg. Az eladó egy rutinos dörzsölt autókereskedő. Oszd el kettővel amit mond és a maradékot még1x, akkor közel jársz az igazsághoz! A Pug centrálban van valszeg itt a Lurdyval átellenben. (Már voltam ott autót nézni, mi több vásároltam is tőle.)
Ugy latom neked a gazdasagos 10-es csomag lampaburat erdemes megvenned..:-)
Csengess meg, SMS-ben atkuldom a mogyorodi haver szamat...egyebkent meg latogasd meg H. SZ. -t a Pannon szekhaz mellett Budaorson, es meglasd lesz ott diszlec meg bura is,meg minden ami eszedbe jut, csak gyozzel fizetni erte.