Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.20 0 0 55946

Józanul kell mérlegelni, valamit valamiért, megéri-e.

 

Ehhez kellenének a korrekt hatástanulmányok, forgalmi elemzés és költségeket bemutatása (műtárgyaktól a rejtett költségekig: lakott területek zajterhelése, környezetvédelem, stb.) érdemi alternatívák mentén, megindokolva, miért pont azok az alternatívák lettek vizsgálva és miből gondolják azt, hogy nem lehet érdemben jobbat találni stb. Mindezt a köz számára...

 

Konkrétan a Szombathely-Sopron levágás kapcsán alapból is kétségeim vannak, amire még rájönnek a környezetvédelem kapcsán a rejtett költségek is.

 

Olykor tényleg akad döccenő normális és szükséges fejlesztés kapcsán is... De az egész a köznek szóló dokumentáció béka feneke alatti színvonala miatt egyáltalán nem szokott transzparens lenni, tehát érdemben vitázni sem lehet róla sokszor.

Előzmény: Hírfigyelő (55945)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.20 0 0 55945

jav.:

szándékosan hátráltatva ezzel a közúti infrastruktúra normális és szükséges(!!) fejlesztéseit is!

(kihagyott a billentyűzet....)

Előzmény: Hírfigyelő (55944)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.20 -1 0 55944

"amihez pár Natura2000 védett patakvölgyet is keresztezni kellene"

 

Azért egy kisebb forgalmú út építésénél a Natura 2000 érintettség nem esik akkora súllyal latba, mint egy nagy környezeti terhelést okozó nagy forgalmú főútnál vagy gyorsforgalmi útnál.

Sok fejlesztés kerékkötője éppen a Natura 2000 érintettség túlhangsúlyozása. Már-már olyannyira, hogy az ember azt gondolná, hogy e mögött is a liberális-zöld környezetvédők akadékoskodásai állnak a háttérben, szándékosan hátráltatva ezzel a közti infrastruktúra normális és szükséges(!!) fejlesztéseit is!

Előzmény: ÁsítóSárkány (55940)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.20 0 0 55943

Nem teszek úgy, de a főutak nagyon rossz baleseti statisztikáinak az egyik fő oka,, hogy az alternatív úthálózat helyenként hiányos és gyengén fejlett, és emiatt az a forgalom is a főútra zúdul rá, amely másfelé is tudna menni, ha a többi utat is jobban karbantartanák. Ez persze területileg nagyon változó, de országosan nézve bizony eléggé sok a foghíj.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55940)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.20 -1 0 55942
trizs77 Creative Commons License 2022.07.20 -1 0 55941

Sopron-Szombathely egy másik kávéház.

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (55940)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.20 0 1 55940

Azért ne tegyünk úgy, mintha nem lennének ott a 86-so és 87-es utak!

 

Szombathely-Sopron persze kicsit más, mert ott a 84-esig szép nagyot kell kerülni. Kérdés, mekkora forgalom kényszerül kerülni akár arra, akár Ausztria felé... jó eséllyel a forgalom zöme Csorna-Győr irányába megy mindkét helyről...
Szóval erős kétségeim vannak, hogy lenne-e olyan megtérülési mutató, hogy most lenne érdemes foglalkozni egy átkötéssel most Csepreg mellett (amihez pár Natura2000 védett patakvölgyet is keresztezni kellene).

 

Előzmény: Hírfigyelő (55936)
rm40 Creative Commons License 2022.07.20 0 1 55939
dimelo Creative Commons License 2022.07.20 0 1 55938

"összeadás- kivonás hiányokat mutat..."

 

Foglalkoztatott engem is ez a kérdés, de a mellékelt táblázatokból így látszik. (Nincs részletes utalás az adatforrásra)

 

Az tehát elfogadandó, hogy ezt nyújtották be, és ennek alapján 90 000 db-bal több gépjármű közlekedik a térségben versenynapokon.

Ebből 64 000  Budapest - Miskolc - Kassa felől jön.

 

Vajon mennyi versenynappal számoltak?

Minél több nappal, annál magasabbnak kellene lenni az átlagforgalomnak is. (A "vele-átlagos" definíció értelmezésre vár.)

 

Anomáliák:

a Hajdúnánásra vezető úton (71) átlagosan 1861, ám versenynapokon csupán  802 gépjármű közlekedik...

A vele-átlagos táblázatban az M3 autópályán (115. mérőhely) 6120 db kamion közlekedik.

a vele- max táblázatban csak 1603 db kamion.

 

A kiugró kamionhiány minden autópálya mérőhelynél tapasztalható.

Arra semmilyen utalás nincs, hogy hova "terelhetnék" a kamionokat...

 

Vágyvezérelt elvárásnak tűnik,

de így jár az, aki kíváncsi...

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55925)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.20 0 0 55937

És, ezen határmenti összekötő út északi folytatása adja a Szombathely -- Sopron közötti összeköttetést is!

Előzmény: Hírfigyelő (55936)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.20 0 0 55936

"Hála Istennek az EU-nak és Schengennek egyre lényegtelenebbek a határok."

 

Vagyis, sajnos csak "Hála Istennek az EU-nak és Schengennek egyre lényegtelenebbek voltak a határok."!!! :-O

Elfelejted, hogy a schengeni határok átjárhatósága a migránsválság fokozódása miatti fokozott határellenőrzések miatt már a múlté, és nemcsak a Szerbia felőli beszökést igyekeznek gátolni, hanem az Ausztria-Németország felé irányuló továbbszökést is! Ezért aki az osztrák területen lévő úton akarna ezentúl Pornóapátiból Szentpéterfára menni, az ezentúl majd kétszeri ellenőrzésen esik majd át, a ki.- és a visszalépéskor is! :-O!   -- Most hozzák létre éppen az erre szolgáló új határvadász-századokat, akik ezentúl bárkit, bárhol, bárhányszor igazoltathatnak a határövezetekben!!! Így pedig a Pornóapáti -- Szentpéterfa közötti ausztriai rövidítő teljesen értelmét veszíti, mert időben sokkal hosszabb lesz, mintha a Horvátlövő -- Nagykölked útvonalon próbálkozhatnál (ha megépülne... ), melyről (Nagykölked felől!) már most is tovább lehet menni Szentpáterfára!

 

 

"A két falu túl kicsi ahhoz, hogy a kettőjük közötti forgalom miatt - magyar területen - új összekötő út épüljön."

 

A másik, hogy az Alpokalja üdülőövezetének a végigjárásához van ott egy olyan határmenti út is, amelyből a teljes végigjárhatóságához Kőszeg és Körmend között már csak a Horvátlövő -- Nagykölked szakasz hiányzik, viszont ennek a hiánya miatt nem kerülhető meg teljesen Szombathely nyugat felől is, és ebből az útból nyílik két határátlépő hely is, a Bozsok -- Rohonc (Rechnitz) közötti is, és a Bucsu -- Csajta (Schachendorf) közötti határátlépő is.

 

Szóval,... nemcsak a "két kicsi falu" sorsa számít itt már, hanem egy rendesen végigjárható határmenti (Kőszeg -- Körmend közötti) összekötő út utolsó 12 km-es régóta hiányzó darabjának a megépítése is!

 

 

Előzmény: trizs77 (55934)
rm40 Creative Commons License 2022.07.19 0 2 55935

A magyar útépítésügyhöz ennek semmi köze. A vasfüggöny leereszkedése után a politika a határsávban minden fejlesztést visszafogott, a határ közelében pedig új (ráadásul két kistelepülsét összekötő) közforgalmi út gondolata is veszélyes lett volna.

A rendszerváltás után jóval fontosabb dolgokra sem volt pénz, Schengen óta pedig a kérdés egyenesen okafogyott(nak kellene lennie). Más kérdés, hogy a burgenlandiak visszasírják a korábbi időket, amikor ők voltak Ausztria szegény, támogatott régiója, ezért még ma is ott tartanak be a régi közlekedési kapcsolatok újraszervesülésének, ahol tudnak, a környezetvédelemre és forgalmi ártalmakra hivatkozással.

Előzmény: Hírfigyelő (55933)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55934

Sok ilyen helyszín van.

Sajnos.

 

Itt azt mondtuk a párommal, hogy a határt rajzoló francia térképész tisztnek pont ott volt az ujja, a társa meg körberajzolta az ujját azért ilyen a határ............................:-)))

 

Persze nem igaz, de elmosolyogtunk rajta.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ahogy népszerű legenda a CÁR UJJA is .

Ez egy vasúti kerülő a Szentpétervár Moszkva vasútvonalon.

A legenda szerint a tervezők vonalzóval húzták meg a két város közötti vasútvonal útvonalát de a felséges cár ujja épp ott volt ezért egy fektetett U betű formával kikerülték a Cár ujját.

 

A meséből egy szó se igaz, de ha 10 magyart megkérdezel, 8 esküszik rá, hogy ez így történt.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Visszatérve Pornóapáti-Szentpéterfa ügyre.

Hála Istennek az EU-nak és Schengennek egyre lényegtelenebbek a határok.

A két falu között - osztrák területen át - legrövidebb az út, és rossz kitáblázás ide vagy oda, azon is jár aki átmegy egyik faluból a másikba.

Majd egyszer a mostani súlykorlátozás (3,5t) is megoldódik.

A két falu túl kicsi ahhoz, hogy a kettőjük közötti forgalom miatt - magyar területen - új összekötő út épüljön.

Előzmény: Hírfigyelő (55933)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.19 -1 1 55933

Ez egyszerre a trianoni döntés és a magyar útépítésügy szégyene, hogy ha már a határ kettévágott egy két határmenti falut összekötő mellékutat, akkor az útépítők nem pótolták ezt egy másik összekötő úttal a magyar oldalon. Mindössze 12 km megépítése kellett volna hozzá, mégpedig Horvátlövő -- Nagykölked nyomvonallal.

Így: >>

 

 

Ez megoldaná -- minimális kerülővel -- a Pornóapáti -- Szentpéterfa összeköttetést hazai oldalon, és nem kellene pusztán csak emiatt a határátkelés-ellenőrzési információkról érdeklődni az arra vetődőknek. Nem?! ;-)

Előzmény: trizs77 (55918)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55932

Annak idején mikor szabin voltam és kirándultunk a Zemplénben, Sátoraljaújhelyre úgy mentem, hogy Pácinnál átmentem Szlovákiába, majd Sátoraljaújhelynél vissza, ott a Tesco felől. Úgyis a Zempléni kalandpark volt a cél, így egyrészt nem kellett a városon átmenni, másrészt meg összehasonlítatlanul jobb volt az út, mintha végig határon belül maradtam volna. :)

RadiX Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55931

Azért az itteni egy erősen speciális helyzet, hiszen a Pinka folyását követő úton kétszer is át kell lépni Ausztriába és kétszer vissza, a Trianon utána határváltozásoknak köszönhetően. De nyilván a helyiek tudják, merre érdemes menni, aki megnézi a térképet előre, az szintén, csak a táblák alapján tájékozódókat érheti meglepetés.

Előzmény: trizs77 (55929)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55930

Ha már kiírják, írják ki kétszer

  • egyszer mellétéve a korlátozást (súly, ha van magasság, tengelyterhelés stb. akkor az összesből a legszigorúbbat) -- és jelezve, hogy Ausztrián keresztül (a legtöbbeket Schengenen belül nem érinti, de lehetnek, akiknek a papírjai oda nem jók; vagy amikor valamiért ideiglenes határellenőrzés van, akkor is érdekes lehet ez az infó)
  • és egy másikat a többieknek ( >3,5t jelzéssel pl.)

Úgy korrekt lenne, és informált döntést lehet hozni.

Előzmény: trizs77 (55929)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.19 -1 0 55929

Olyat is lehet.

De általában az első település és a közeli nagyobb város (mint cél) nevét kiírják.

 

Itt az a speciális helyzet, hogy 31 km vagy 7 km ?

Ezért kell(ene) kiírni Szentpéterfát is.

 

Ha nem, hát nem.

Aki nem elég szemfüles, figyelmes az autózik 31 km-t.

Ideje van, teje van, miért ne szoptasson elv alapján.

 

 

Előzmény: NAR (55928)
NAR Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55928

Az ilyen tábláknál nem az a koncepció, hogy csak az első település nevét írják ki? 4 névnél már kezd átláthatatlan lenni a tábla...

Előzmény: trizs77 (55922)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55927

A súlykorlátozás eleve behatárolja ki mehet arra.

 

Amúgy a érintett falu közepén pont egy kicsi 1 tonnás magyar furgon pakolt ki.

Valamelyik közeli, Vas megyei pékség volt az oldalára festve.

Tehát a kiflit/zsömlét már most is mi szállítjuk nekik.

 

 

Előzmény: MCA-001 (55923)
dimelo Creative Commons License 2022.07.19 0 1 55926

Elnézést, mindenképpen fel szerettem volna tenni a képet, mielőtt valami hibaüzenet meg nem jelenik:(((

azután annyira megörültem, hogy sikerült, hogy elküldtem... kommentár nélkül.

Szóval

Jelmagyarázat:

Az útszakaszokra írt kis számok a 120 db mérőpontot jelölik (egyedi módszer, még ilyennel ne találkoztam)

Időrabló ellenőrzési módszer

Éppen ezért kigyűjtöttem:  A fekete számok jelzik a 2036.évi átlagos forgalmakat,

a piros számok a 2036. évi versenynapok forgalmát.

Ezért a néhány napért építenének +3 csomópontot, de nem tervezik összehozni az M3-M35 csomópontot a 35. úttal,

pedig hely ez van...

Ránézésre ez így 25-30 milliárd, de a 35. úti változat (rövidebb elkerülővel) 18-20 milliárd lehetne.

Ha egyáltalán ...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55925)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55925

OFF

Elnézést a tudatlanságomért, de mit jelentenek ezek a számok? Feltételezem a varjúbetűk forgalmi adatok (bár ebben sem vagyok biztos - összeadás-kivonás hiányokat mutat), ám az apró vonalakra írt számocskák aztán végképp kifogtak rajtam.

Előzmény: dimelo (55924)
dimelo Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55924

De mi kerülne az M9-nél 360 milliárdba?

 

Irritálóan durva, ha igaz,

ehhez képest a 25 milliárdos Budakalász elkerülőt is felfüggesztették.

De vannak újabbak: Szombathely- északi elkerülő (+87. út 2x2 sáv)

Baja - déli elkerülő (mi lesz a mohácsi híddal?)

 

Az M3 MOTO Gp elérésére 1+3 csomópont készül a pusztában (több, mint a BMW gyárhoz Debrecen mellett.)

 

olyan forgalmakra, amelyek egy évben csak néhány napon lehetnek.

Előzmény: radio100jozsi (55913)
MCA-001 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55923

Lehet, hogy az osztrák falvak nem örülnének a közúti korridornak?

Az osztrák oldalon mezei útnak van kitáblázva a szakasz...

Előzmény: trizs77 (55922)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55922

Pornóapáti Fő utcán ez a tábla fogad :

 

Az alsó Beled-Bilden irány alá kell(ene) kiírni, hogy ugyan arra van Szentpéterfa is.

Menj arra, mert akkor csak 7 km a 31 helyett.

 

 

Előzmény: MCA-001 (55919)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55921

Az útjelző tábla ezt miért nem írja ki ?

 

Olyan drága egy útirány jelző tábla matricázása ?

 

Vagy csak trehányság ?

 

 

Előzmény: MCA-001 (55919)
MCA-001 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55920

Az viszont durva amikor a navigáció olyan útra terel ami szinte járhatatlan.

pl. Ádánd és Szabadhídvég közötti úton akkora gödrök vannak, hogy szinte járhatatlan.

Ez 2012-es kép és a minősége azóta nem javult...

 

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55919

A navi már alapból Ausztrián át vezet:)

Előzmény: trizs77 (55918)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55918

Vas megye :

 

Pornóapáti községből Szentpéterfa községbe menni "a" változatban így kell:

 

Ez ugye 31 km és végig Magyarországon vezet.

Ok.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Van "b" változat is.

Ausztrián át.

Így :

 

 

Ez csak 7 km.

 

Pornóapáti községben egyenesen menj tovább délre.

Pár száz méter után átlépsz Ausztriába.

Ott átmégy három egybeépült falun, Felsőbeled-Beled-Alsóbeled és máris visszaértél Magyarországra.

 

30 km helyett csak 7 km.

 

Sajnos Pornóapátiban a faluközpontba az útjelző táblán nincs kint, hogy :

 

Hülyéje ne menj körbe 30 km-t, hanem menj egyenesen 7 km-t és máris Szentpéterfán leszel.

 

 

Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55917

A Petőfin több mint egy éve el van csúszva az idő. Akkor kapcsol át, amikor már vége, vagy már javában mondják a közlekedési információt. Én még akkor jeleztem az MTVA-nak, de szartak rá. Jó, hogy az adófizetők pénzéből van fenntartva. Még csak válaszra sem méltattak.

Előzmény: NAR (55909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!