Hallottam már olyat, hogy volt egy hibaüzenet, de teljesen más volt a hiba oka.
Ez előfordulhat ebben az esetben is?
A hibaüzenet diagnosztikai eszköz. Nem mondja meg, melyik alkatrész a hibás, hanem azt mutatja meg, ha valamelyik szenzor(ok) által küldött jel kívül esik az előre meghatározott üzemi tartományon.
A hibakódok értelmezése nem feltétlenül magától értetődő.
Ne keverjük össze a javasasszonyt (fórumbölcsesség), a körzeti orvost (sarki szerelő) és az agysebész professzort (típusra szakosodott, megfelelő műszerekkel, eléméleti- és gyakorlati tudással rendelkező, elkötelezett szerviztechnikus).
azért írtam Stevie-nek, hogy ő biztosan le nem írna ilyesmit, mert nemrég pont erről volt parázs vita, hogy kell-e cserélni a gyertyákat, levegőszűrőket az előírt periódus felénél, vagy nem... csak emlékezz! Ezek után nem hiszem, hogy Stevie képernyőre vetne olyasmit, hogy "de a csúcsminőségű gyertyák akár 90-120 ezer kilométeren keresztül is megbízhatóan működnek."
Először is, ez a szöveg már 9 vagy 10 éves.
Másodszor, ez a szöveg -- mint az aláírásokból kiderül -- egy csomó szakértő bevonásával készült.
Harmadszor, nem árt odafigyelni a nyelvi finomságokra. Az idézett mondatban a "csúcsminőségű" és az "akár" szavakra is felhívnám a tisztelt figyelmed. A csúcsminőség definíciója az előző -- általad nem idézett -- szövegrészben található, és a ritka földfémek felhasználásával hozom összefüggésbe. Akkoriban ezek teljesen egzotikusak voltak, ma már jobban elterjedtek, de az 1.2-es, 1.4-es, 1.6-os szívó motorok ma sem kapnak ilyet a gyárban. És feltehetően a későbbi karbantartás során sem.
tegnap láttam szatmárnémetin egy RS6-os audit,na azon biztos kerámia tárcsa volt,szürke volt,és hatalmas,még a féknyereg is ,hátul nagyobb tárcsa volt mint nekem elöl,az első meg teljesen kitöltötte a felnit,pedig az se volt egy mankó kerék:)
Tanulság: minden tankoláskor ellenőrizni kell a nyomást, és ha többedik alkalommal is utána kell fújni (és nem a külső levegő hőmérséklete miatt), akkor el kell vinni gumishoz az autót.
Lehet, de azért írtam Stevie-nek, hogy ő biztosan le nem írna ilyesmit, mert nemrég pont erről volt parázs vita, hogy kell-e cserélni a gyertyákat, levegőszűrőket az előírt periódus felénél, vagy nem... csak emlékezz! Ezek után nem hiszem, hogy Stevie képernyőre vetne olyasmit, hogy "de a csúcsminőségű gyertyák akár 90-120 ezer kilométeren keresztül is megbízhatóan működnek."
Ugyan nem értek hozzá, de olyat mondott nekem valaki nemrég, hogy adott esetben biz. üzemi körülményekre, pl. városi tötyögésre ő bizony más hőértékű gyertyákat használna. Meg egy fenét cseréli a gyertyákat a megadott (=kevés) gyári km-enként, ha a műszeres mérés szerint is hibátlanul teljesítenek.
Oszt mivel van referenciája a szakmájában, esetleg hiszem is. De felteszem autója válogatja.
hát nahh...kérlek szépen....a kisujjamban van ez a....ööö ...kvantumizé:DD viccet félretéve,a digitális mérőt ráteszem 2-3 -szor,annyiszor szisszen,máris csak 2.25-t mutat
ÁÁÁÁáá, ezt biztosan nem te írtad, te ilyet le nem írnál, hogy: "de a csúcsminőségű gyertyák akár 90-120 ezer kilométeren keresztül is megbízhatóan működnek."
1,) Milyen autóhifis lehetett az aki nem tudja, hogy -a nagyon is elterjedt- autóban amibe fejegységet szándékozik szerelni, milyen antenna van gyárilag beszerelve... (hozzáteszem, nem tudom biztosan, hogy a te kocsidban gyárilag erősítővel szerelt antenna van-e, de igencsak valószínűsítem)
2,) Az antenna erősítő és a fantomtáp (tápfeladó) között van némi különbség... de adott esetben nézhetnek ki akár ugyanúgy is!
Az erősítővel szerelt antennák inaktív erősítői, csillapítanak a jelen és gyengébb vételt biztosítanak, mint egy erősítő nélkül szerelt, sima antenna! Ha egy ilyen jelet egy második erősítővel felerősítesz akkor az sem az ideális jel lesz, nem is beszélve arról, hogy a másik antenna által összeszedett zajt is felerősíted...
A fantomtáp (tápfeladó) feladata az, hogy az antenna kábelre ráültesse azt a tápfeszültséget ami az erősítőnek kell, (ami a gyári fejekben is ott vigyorog az antenna csatlakozón! De, mint azt már Stevie fórumtársnak is leírtam, nem feltétlenül lehet megbízni egy olyan fantomtápban amit valahol, egy ázsiai kanálison lágyan ringatózó dzsunkán, kizsákmányolt gyerekek egy tál rizsért készítenek...
Nem egy nagyon bonyolult cucc egy ilyen fantomtáp, és a hozzávaló alkatrészek sem kerülnek sokba, biztosan találsz egy olyan TV-Rádió műszerészt aki sörért összedobja neked prémium alkatrészekből. Az, még ha esetleg nem is fog úgy kinézni mint egy "gyári" cucc, de nagyságrendekkel stabilabb tápot fog biztosítani, és kevesebbet csillapítani mint egy ilyen dzsunkás cucc!
Másik megoldás (és az sem túl költséges...) hogy veszel egy olyan antenna rendszert aminek külön vezetéken tudod vinni a tápot!
(egyébként, szinte biztosan a gyári antennád is ilyen... csak ott a tápot az antenna kábelen kapja, és ez is működik így is, tehát a gyári fejjel is működik, minden gond nélkül)
Az én Feliciámmal járt így apósom. Elmondása szerint pillanatok alatt engedte el az összes levegőt a kiszakadó szelep. Amire megállt az autóval 90-ről, már le is gyalogolta a gumit. A defekt előtt soha nem volt nyomásprobláma a kerékkel, pedig rendszeresen ellenőriztem. Nem emlékszem, hogy hány éves volt a szelep, de emlékeim szerint legalább 5. Azóta megfogadtam, hogy minden kerékcserekor cseréltetni fogok szelepet is.
Nézd, úgy mint ahogyan a gumiabroncsok között is óriási a különbség, (szupermarketben kapható Tigran vs. valamelyik elsővonalas gyártó abroncsa) ugyanúgy minden más, például a fantomtápok között is megvan ez. Az okok nagyon hasonlóak, felhasznált anyagok, gyártástechnológia, minőségbiztosítás alkalmazása, stb...
Bár, nem ismerem a fantomtápok gyártóit, de például amikor a verdámba tettük be a multimédiát, akkor az első versenyző csatlakozója konkrétan lepottyant... a második már rendesen (legalább is fizikailag) össze volt rakva, de kaptam ajándékba egy "y" fantomtápot is, mert két antennás megoldással akartam próbálkozni, most az van benne, és észrevehetően jobb a vétel mint az előzővel.
Ami ez volt:
Egy biztos, ha én egy komoly cuccot terveznék beépíteni az autómba akkor, vagy vennék hozzá saját tápos antennát, valami márkásat, mondjuk Hirschmann cuccot és kicserélném a gyári antennát (ami valószínűleg szintén egy Hirschmann darab a VAG csoport autóinál) vagy keresnék egy jó kapcsolási rajzot és magam építenék egy fantomtápot!
Na erre ne alapozzál. Nálam mindnégyszer egyik pillanatról a másikra a kettes eset következett be. Hetente megnézem a nyomást, soha nem hiányzott még belőle. De ezt értsd úgy, hogy szezon közben soha, de soha nem kellett rányomni.
Látod stevie, ha ezek akkora gundelek lennének, akkor talán felhívták volna a négy esetből legalább egynél a figyelmemet arra, amit elmondasz, pláne, hogy mondtam nekik mindig, hogy ez a 2. 3. 4. eset. Sőt akár felajánlották volna, hogy rápillantanak.
(Nagyon kezd elegem lenni amúgy ebből az egészből. Mióta megvan ez a szar mást sem csinálok, mint azt vizslatom ki hol mit felejt el, ki hol mivel akar átb@szni és lehúzni. Azt hiszem vissza kell térjek arra, hogy veszek valami ócska tragacsot, amíg megy addig megy, ha megáll, akkor berugni az első árokba és ott rohad. És nem hiteles az autó és nem mert nem voltak bekalkulálva a fenntartás költségei, hanem én nem vagyok hajlandó ilyen kutyaütő népségnek két forintot sem adni, ha nem muszáj. :) )
SR 1.6 AKL motorkódos autómba gyujtógyertya csere előtt állok. Érvekkel, és ellenérvekkel szeretnék segítséget kapni a választásban.
Nem komplikálod túl az életedet néha? :-)
A gyújtógyertya olyan, mint a motorolaj: a gyári előírásra kell figyelni, ha az stimmel, onnantól kezdve a választás a márkaimidzs függvénye -- vedd azt a márkát, amit ismersz, vagy amit jó minőségűnek gondolsz. Az általad felsorolt három márka teljesen rendben van, a Bosch és az NGK biztosan gyári beszállítók, a Beru-ban nem vagyok biztos a VAG esetében, de más márkáknál igen.
Ami a "jobb" gyertyákat illeti, talán ez a régi írásom segít:
Stevie, mit tanacsolsz, hogyha a teli-nyari mind2 garnitura felnin van, mennyi idonkent erdemes csereltessunk rajta szelepet? Alapbol en sem gondoltam ra, hogy le kell szedni a felnirol,, hacsak nem uj gumikat szerzek be.
Az elöregedett szelep két dolgot tud csinálni:
1) ereszti a levegőt (nem maga a szelep, hanem ahol a szelepház belülről felfekszik a felnire)
2) kiszakad, és gyorsan elereszti a levegőt (párszáz méter alatt)
Az első jelenség nem ritka már a második szezon után sem, a második nem mindennapos, és mindenképpen az első stádiumon keresztül vezet az út.
Tanulság: minden tankoláskor ellenőrizni kell a nyomást, és ha többedik alkalommal is utána kell fújni (és nem a külső levegő hőmérséklete miatt), akkor el kell vinni gumishoz az autót.
Aztán ha rájöttél hogy semmi különbség a mostanihoz képest mert ez csak egy fékbetét, akkor segíthetünk a 3.6-os Superb fékrendszerének applikálásában, előre szólok hogy nagyon nem lesz olcsó, pláne ha most 18" alatti felniken van az autó. De lehet hogy 17" alá is felfér, ezt nem próbálta még tudtommal senki.
Irtam volt a minap egy hozzaszolast a Skoda Octavia Scout 2.0 TDI BMM kapcsolatosan. Egy furcsa surolo hang jelentkezik, csak neha es csak meleg motornal, sebessegvaltas utan ( 2 es 3-as) 1800-2000-res fordulaton, elolrol bal oldalrol ( a kapcsoloszekreny iranyabol). Ma rendeltem egy kemlelonyilas fedelet es lebontottuk a szervizbe a kemlelonyilas burkolatat.
Lass csodat, a kapcsoloszekreny bal oldali haza cserelve volt ( azt mondta a szerelo, hogy a gyari maskepp nez ki, es mas a kemlelonyilas burkolata is). A szekreny javitva volt mar ( 140.000 km van az autom egy honapja vettem). Ezeknel a kocsiknal ez egy tipushiba, a csapagy megadja magat, axialis jatek keletkezik a tengelyen ( ez a ksz fotengelye), igy a fel kapcsoloszekreny hazat es a csapagyat is cserelni kell. A hiba miatt a fogak osszefutnak. Megneztuk es nincs semmi jateka a tengelynek. A srac azt mondja, hogy keptelenseg hibasan osszerakni a kapcsoloszekrenyt, aki csinalta a cseret az ertett is hozza ( csak szakszervizben csinalhattak, mert az autot kizarolag ott szervizeltek, egy flotta szerzodes kereteben).
Nem tudom elkepzelni mi lehet az oka a surolo hangnak. Az uatobbi 1000 km-ben nem halottam.
"Külömben akár milyen autóval közlekedel nem csk nyomni kell neki, hanem meg is kellene állni!"
teljesen igazad van, én is ezt mondom mindíg. Ha pedig a viszont teljesen tuti rendszert akarsz akkor nem elég a kerámia féktárcsa hanem az " EBS - emergency brake system" is kell.