Ja, ezt elfelejtettem: "Ez a fiatalember azóta cseszteti itt a népeket", mondod te. Kiket is? Ki az a "népek"? Mindenkit, úgy érted? Tévedés lesz ez... ;) Na csá.
Nos, csak a tisztánlátás kedvéért. Az, hogy én hány éves vagyok, még azon az árva fotón sem látszik. Egyrészt. Másrészt több vagyok 26-nál, de ha neked az egy érv, hogy ki hány éves, és ez valamiféle alap arra, hogy szavahihető-e vagy sem, meg hogy "magyarázhat ezt, azt" a korom, hát, az elég butuska dolog. Ilyen alapon én meg simán levénhülyézhetnélek, ha nem lennék olyan jólnevelt. Az ilyen személyeskedést meghagyom neked, bocs.
Most, hogy úgy tűnik, két olvtárs is úgy látja a vitánkat, ahogy én (vagyis hogy ész nélkül ragaszkodtál a 84-hez, holott én végig és következetesen csak a futóajtókról beszéltem, nem a homlokról), illetve hogy elfogadod, tévedtél, remélem, megnyugszik a lelked. Bár a "tévedtem" szót, vagy a "bocs a flame-ért" tőmondatot talán hiába várjuk.
Téged semmilyen kutatás nem "erősített" a futóműakna-ajtó ügyében, ami "zsenánt" lett volna nekem. A te állításod, minden támaszték nélkül, volt az, ami téged erősített.
Az, hogy kivel vitázom még rajtad kívül, egyrészt baromira nem rád tartozik, másrészt a saját portád előtt sepergess, van mit. ;) Amúgy szerinted engem ennyire foglalkoztat, hogy te engem megkritizáltál a másokkal való vitám idején? Csalódást kell okoznom: könnyen kihevertem.
Hogy téged mi hiszterizál (a sok smiley), az kábé senkit sem érdekel itt, úgy tűnik. Ha nem tetszik: görgess!
Ahogy az sem hiszem, hogy izgat bárkit is, hogy szerinted én rád vagyok állva. Ami, ugye, tévedés (nem merek arra gondolni, hogy hazugság), ugyanis az általad és általam látogatott számos topik közös halmaza igen karcsú. Ezen belül az egymásra reagálásunk - kivéve, amikor a mostani vitához hasonlóan ragaszkodsz a nyilvánvaló tévedésedhez - még kisebb számú. Jól hangzó csúsztatás, hogy én minden topikba utánad megyek, és minden egyes beírásodra reagálok, csak épp nem igaz. Nem ragaszkodom ennyire hozzád, ne aggódj! Viszont abbahagyhatnád az ezen való rugózást.
No, ennyit akartam még, hosszú zárszóként! És látod, direkt csak 1 smiley-t raktam bele, igazán tekintettel voltam rád.
Ne haragudj kedves olvtárs, vegyi rémképeim ott kavartak be, hogy a Gina hatóanyaga a GHB, amit eredetileg érzéstelenítőként, nyugtatóként, esetenként alvászavar esetén használtak. Anno decebál. De esküszöm, hogy sokkal jobban érdekel az elfuserált vegyészkedésnél, hogy mikor lehet kétkezi munkát belefeccölni a gépmadárba, mert eddig szűkös időkeretembe nem fért bele a skanzenezés, ezen a héten viszont már nagyon mennék!
Sokmindenben egyet ertek. Te viszont szintugy hibas vagy ebben a meddo vitaban, mert ha hamarabb elismered a tevedesed, akkor hamarabb pontot tehettetek volna a vegere. Erdekes volt olvasni, mint ket makacs kecske. :)
Ha arra vagytok kiváncsiak, hogy melyik évben hogyan festették a göbziket, akkor a legjobb forrás az MTI fotótára. Biztos, hogy minden hónapban készült legalább egy fénykép Ferihegyen a repülőkről. Persze a politikusok háta mögött, ami baj, de nem tragédia! :-)
Persze megvenni azokat a képeket nagyobb anyagi teher lenne, mint az újrafestés (+ jobb motor...) költsége, talán ismerős segítségét lehetne kérni, aki megengedne egy kis sundám-bundám betekintést.
"...Ha egy komoly team névvel, címmel bevállalja..." No igen. Először ezt kéne megtalálni, már ha egyáltalán felmerül komoly szándékként a teljes restaurálás és arra rábólint a tulajdonos is.
Nincs igazad sértődésügyileg. Az akkor írt soraid ellentmondanak a mostaninak, az az egy szó igenis az egész vita lényegét érinti. Az olvtárs végig hangsúlyozta, hogy ő csak a futóajtóról beszél, te voltál az aki kétségbe vontad a szavait és megkérdőjelezted a képek hitelességét. Nem volt igazad, ezt illene belátnod. Az olvtárs nem volt eszelős, ragaszkodott a képekkel alátámasztott véleményéhez és lám-lám helyesen tette.
Gondold végig: A szerdai Petőfi csarnok repülésen volt szerencsém hallani azt az interjút, amit "Fedő" adott egy netes TV-nek. Itt elmondta, hogy a LI-2-es 32ezer munkaórával készült és nem kevés keserűséggel a hangjában hozzátette, hogy tulajdonosa a magyar állam és ez a tulajdonos egy huncut garast sem ad a géphez, minden pénzt, ami szükséges ennek a remek gépnek fentartásához, az alapítványnak, ill. magának a gépnek kell kitermelnie.
A Ferihegyi Emlékpark is önfenntartóként működik, nem kis megrökönyödéssel hallottam, hogy egyik reptéri cég sem támogatja a működésüket, sőt néha még gáncsoskodásba is belefutnak.
Már ezt a festési-motorfelújítási projektet sem volt egyszerű összehozni, Endre ebbe is rengeteg munkát fektetett-fektet és bizony keményen pénzbe kerül rengeteg minden, pedig így is egy csomó dolog puszira van.
Ha te ilyen közegbe meg tudsz álmodni egy felújítást, akkor vagy idealista, vagy őrült, esetleg olajmilliárdos vagy. :-)
Vannak festési albumok valakinek a tulajdonában? Ez tök jó! Tehát a 85-ös már jelzi. A korábbiak is megvannak vajon? Azok mentén vissza lehet kutatni a legkorábbi időpontot, amelyikben már benne van, és amelyikben még nincs. :)
Egymástól független, arrafelé nagy tekintélynek örvendő fotósok, legalább fél tucat különböző helyszínen készített képei, napra pontos dátummal.
Valljuk be, olyan azért nincs, hogy valaki 1981. október 24-ét mond, de a kép valójában 1986. május 12-én készült. Ugye? :))
Ha a nap és a hónap - tegyük fel! - nem is jó, az évszámban ritkán szoktak tévedni ezek a profi spotterek.
Így ezek az egymástól független fotók, amelyek rendre 1981-83 között készültek (a fentiek alapján senkinek semmi oka kételkedni az évszámban), azt támasztják alá, hogy legalább 81-től már voltak orrfutó-lajstromjelek.
Ezzel áll szemben a te semmivel sem alátámasztott ragaszkodásod 1984-85-höz. :))
Tessék választani. :)
Ha majd egy szakinak sikerül találni valami pontos infót, az jó lenne, mert semmilyen, elérhető történeti összefoglalóban nem szerepel ez a sztori.
Hát, ha lehet, nem adnám ki a kezemből a maszkolást (szegecselt felületek, miegyébizé). Viszont most sem vezetni, sem pakolni, beszerezni nem tudok.
Jegelem, fáslizom, sportkrémezem a bokám (meg a fájdalomtól olykor le is f...-om:) Igyekszem rendbejönni. Nem muszáj nekem hétvége sem, mert amúgy szinte bármikor tudok időt csinálni erre, és ha megműtitek úgy a repcsit, hogy csak a maszkolandó felirat hiályzik rá, bármikor megcsinálom, ha már jobb a lábam.
Azért igyekszem szerdáig üzemképessé válni, de a bokaficam nem tréfadolog. Asszonykám helyett majd a fiamat viszem segedelemnek.
Hello RZoli86! Ha jól értem akkor segítség kéne :))). Ha ténylég ez a feltételed hogy tudjam mi-mi meg hogy ne bánjam hogy olajos leszek akkor kiálts és segítek :))))).
Nem kell hozzám fordulnod, majd én fordulok hozzátok. :-))
Kérlek, kövesd figyelemmel a topikot, ide mindig felkerül az aktuális info, kérés.
A mobilszámom egy korábbi hozzászólásomban megtalálható. Ha úgy érzed majd egy-egy résznél, hogy aktuálisan van időd-kedved-képességed az adott feladatban való részvételre, ne habozz csatlakozni a csapathoz.
Az elektronikát teljes egészében vállalom, de a motorhoz kellene még segítség, mert ahhoz sajnos nem elég a két kezem... Dokumentáció van, a feltétel csak annyi, hogy megismerd a villáskulcsot, meg ne zavarjon, ha olajos leszel :)