Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Pl. azok az elektromos szekrények. Aztán indulsz a megállóból, és valaki elédfordul mert le akar menni a garázsba, vagy feljön a garázsból, és keresztbe áll előtted, mert nem tud kifordulni. Az a baj, hogy ti csak utas szempontból nézitek, hogy jaj, mos 20 méterrel messzebb van a Piac utcától. Kibírjátok. Inkább, mint hogy még meghaljon ott valaki.
Az a gond, hogy hiába lehet frankón haladni, a menetrend már borul. Ráadásul pár héten belül a másik Hal köz megálló is be lesz üzemelve. Kíváncsi vagyok, mi lesz így pl. a 45-össel, aminek így is 29 perc a menetideje? Pazarolnak rá még egy buszt?
Tényleg nincs. Reggel egész frankón lehetett haladni. Flnyévekkel jobb, mint volt. És a Hal köz megállót is idelye volt megszüntetni. Az katasztrófa volt.
Hát nem tudom; legalább két olyan esetre emlékszem, amikor ideiglenesen át kellett helyezni a megállót, mert újra kellett kövezni. Ugyanez volt a Csokonai Színháznál is. De ne legyen igazam! :)
Attól függ, mit tartunk káosznak. Nekem pl. káosz az, hogy az összes arra közlekedő viszonylat 5 perceket késik a két új lámpa miatt. A 19-esről ne is beszéljünk, azt még a Szepességi utcai lámpa is megfogja.
Már én is észleltem, a másik topicban le is írtam. Inkább amiatt aggódok, hogy a volt megállónál lévő díszkő meddig fogja bírni az állandó átmenő forgalmat? Előbb-utóbb kénytelenek lesznek újra aszfaltot rakni oda; jobb lett volna még az új forgalmi rend előtt.
Pár perce jártam arra kocsival, nem láttam, hogy a sávok festésével foglalkoznának. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy a két sáv elférne a Révész tér előtt. Nem lehet, hogy az egyik sáv a mélygarázsba vezetne?
Fel van festve, két sáv elfér, mélygarázsba nem megy, lámpák összehangolva! Úgyhogy semmi gond! Felesleges aggódás volt!
Kicsit még alakítani kell a formán, mert kissé ormótlan az eleje, de már annak is örülni kell, hogy fel akarják támasztani a halottnak hitt buszgyártást!
Most nézrm, hogy a Hal köznél a lámpát is be akarják üzemelni... Lesz káosz bőven...
Ezt én is pedzegettem a 4824-es hsz-emben. Az a lámpa eleve úgy épült meg, hogy a buszvég felől két lámpa van, a Kossuth utca felől pedig egy. Már akkor sejtettem, hogy kétsávosítást terveznek.
Nem is ezzel van a baj, hanem az, hogy a Hal köz megálló nem csak távolabb kerül, hanem alkalom adtán még pirosat is kaphatnak a gyalogosok, tehát lehet sprintelni a mélygarázstól.
Pár perce jártam arra kocsival, nem láttam, hogy a sávok festésével foglalkoznának. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy a két sáv elférne a Révész tér előtt. Nem lehet, hogy az egyik sáv a mélygarázsba vezetne?
Azért építették mert "ilyen volt a pályázat" vagy mert "csak ide fért el"
Ez a "csak ide fért el" dolog nagyon sántít. Nem azzal van bajom, hogy közel van a két megálló, hanem azzal, hogy két megálló van. Azt a távot gyalog is meg lehet tenni fél percen belül, ehhez képest a menetrendben még az m3-ban is egy perc a követés. Elég lenne egy megálló, csak jól kellene elhelyezni (ez a megjegyzés a Csigekert utca - Bölcs utca távra vonatkozik, a Kenézy felé).
Dehogyis nem, csak olyan helyen, ahol amúgy nem kéne (lásd Egyetem sugárút) :)
Az Ítélőtábla melletti buszmegálló meg használhatatlan. Egy busz fér csak be és ugyanaz a baja, mint az áthelyezett Hal köznek, hogy mindentől messze van.
Ha másra nem, arra jó, hogy a Kossuth utca felé közlekedő buszoknak nem kell egy kilométert menni megállás nélkül a Csokonai Színházig, miközben a Csigekert és a Szabó Lőric utcán 50 méterenként áll meg a 11-es.. Kétlem, hogy azért építették volna, hogy ne használják.
"Ilyen áron tényleg nem, de ha buszsáv lesz a belső sáv, és beüzemelik a szemközti megállót is, nem fog rosszul jönni."
A sága házban hallani sem akarnak buszsávról. De ez nem buszsáv függvénye, mert előnyben részesítésre sok megoldás van.
Az Ítélőtábla melletti buszmegálló meg használhatatlan. Egy busz fér csak be és ugyanaz a baja, mint az áthelyezett Hal köznek, hogy mindentől messze van.
"Annak idején a Hal köz megálló még Megyei Bíróság néven futott, és kb. ott volt a megálló, ahová most helyezték."
Az előbbi igaz, az utóbbi nem. A megállóhely közvetlen a Hal köz után volt. A tábla a bíróság melletti épület sarkában volt. Most pedig még ennél is bentebb kerül. A tábla túl van a bíróság épletén. Továbbra is az az álláspontom, hogy nem indokolt a forgalmi sávok átvariálása. Messze nem okoz olyan problémát az autósoknak, hogy leszűkül egy sávra, mint azt mondják. Hogy kicsit nyers legyek: Azért gyalogoljanak naponta több ezren egész nap sokkal többet, hogy reggel 7:00 és 7:30 között pár autós nyerjen (talán) két percet? Felejtsük már el az átmenő forgalmat.
Annak idején a Hal köz megálló még Megyei Bíróság néven futott, és kb. ott volt a megálló, ahová most helyezték. A jelenlegi sétálóutca helyett egyirányú utca volt, ki lehetett kanyarodni a Széchenyire.
Amíg nem volt megépítve az Ítélőtábla, addig a bíróság ott üzemelt, ahol a régi-új megálló lesz.
Viszont a mélygarázs miatt borítékolom, hogy a lámpákat üzembe helyezik, így aki el akarja érni a buszt, annak még egy zöldet is meg kell várnia...
Azért jó, ha minél több a hozzászólás az ilyen fórumokon, mert a mi látáskörünk (az enyém legalábbis) egyaránt bővül. A józsai "gyorsjáratok" problémájáról eddig én sem tudtam. És ez a jobbik eset; mi lenne akkor, ha minden megállóban megállna...?
A késés témájához: tegnap visszatért minden a régi kerékvágásba a 19-esen, 4 perccel elment a busz, a Kossuth - Brgundia sarkán találkoztam a busszal, miközben akkor kellett volna a Faraktár utcára érkeznie. Tehát jóval korábban indult el a meghirdetett idő előtt.
VISZONT!
Gyalog is utolértem az addig veszve tudott 19-est, tehát pár percet állt a Csokonai Színháznál. Gondolom megvárta, amíg eléri a totemen szereplő indulási időt. Érdekes volt. És az új lámpáknak hála a Jégcsarnokhoz még így is késve értünk.
Már tanácsoltam a DKV-nak, de újból megteszem: felülvizsgálatnál a külső szakasz követését CSÖKKENTENI, a belső szakaszt NÖVELNI!
Ezt nem értem. A DKV oldala szerint az új megálló a Széchenyin a belváros irányába van. Ami megszűnik, az viszont a belvárosból elfele. Vagy a "Törvényszék...előtt" az nekik azt jelenti hogy vele szemben? Vagy egymással szemben van két bírósági épület a Széchenyin?
Persze hogy tudom. Nem az bosszant, hogy elkéstem és magyarázkodnom kellett, hanem az hogy ezen a "kis" hazugságon is látszik:
a) fogalma sincs a dkv és városvezetésnek arról, hogy mekkora káosz is van a tömegközlekedésben, illetve a város közlekedésében
b) tudják, hogy baj van, de hülyének nézik a (választó) polgárokat ezért hazudnak ekkora bődületes dolgokat (lásd 2-es tuja is)
c) tudják, de lesz*raják és úgy vannak vele, hogy nem az én bajom, szívjon az, aki közlekedni akar.
Mindhárom pont igaz állítása esetén kitűnő indok lenne, hogy miért kell azonnali hatállyal felállniuk a kényelmes bőrfotelból, és átadni valaki olyan embernek, aki rendbe tudja szedni a városban ezt a részt. Amíg a semmibe nem kerülő jobbító szándékú hozzászólásokra az a reakció, hogy "tájékoztatásul közöljük, és bla bla bla" addig mit várják azt, hogy gazdaságosan üzemeltethető legyen ez az ágazat? Sajnálatos módon nem a kerékpárosok és az autósok a dkv - ezzel együtt a városvezetés - ellenségei, hanem pontosan a dkv és városvezetés vízfeje. Azért 6500Ft-ért elvárthatná az ember, hogy egy 13km-es út megtétele ne legyen már másfél óra, vagy tévedek? Viszonyításképp autóval 15-20perc, kerékpárral 45-50perc. (A másfél órából 45 percet töltök tömegközlekedési járművön, és 12 perc az, amíg megállóig, vagy megállótól gyaloglok a start-cél között)
dkv ébresztő!!! Marketingduma helyett ideje lenne dolgozni, mert nagyon kilóg a lóláb. Év végén meg lehet magyarázkodni a negatív mérleg miatt! (Újból)
Akkor "jó", bár remélem, adtam egy jó ötletet az ITK-nak. Ha befut a CSM, lehetne tőlük kasztnit venni.
atty707
Szeretném felkérni az általam semennyire sem tisztelt dkv vezetőit, hogy egy ünnepi rendezvényen a saját kicsi kacsójukkal kaparják már le az összes járművükről a "Pontos közlekedés" szlogent!
Sosem fogják, bár nyilván tudod :)
Ők (a vezetők persze) pontosan tudják, hogy ezzel csak magukat nyugtatják. A sofőrök és az utasok tisztában vannak azzal, hogy kishazánkban pontos közlekedést - közúton - lehetetlen garantálni. De a feltevés is sértő, nagyon hülyének nézik az utasokat.
Ma csak annyit közlekedtzem Debrecenben, amíg kimentem a városból Nyíregyháza felé, meg amikor hazajöttem. Ötször botlottam bele sárgán villogó lámpába, teljes a káosz. A Faraktár - Hajnal utcák kereszteződésében már tegnap sem mentek a lámpák.
Nem igaz, hogy:
1. Egy nap alatt nem lehet megszerelni
2. Nem lehet odaállítani egy rendőrt az egyik legbalesetveszélyesebb kereszteződéshez.
Ez egy káros hatása annak, hogy egyre népszerűbb a kerékpározás
A belső égésű motor feltalálásának meg káros hatása volt a lovasfogatokra, és mégse sír utánuk már senki. Az élet változik. A kézenfekvő megoldás a forgalom egyre nagyobb hányadát kitevő diákok és nyugdíjasok nagyobb sarcolása. A fiatal felnőttek jó része biciklizik, az idősebb meg autóval jár. Hát ez van.
Vagy a mostani bevétellel megtartanak 8-10 járatot és ez óriási kiadáscsökkenéssel fog járni. Vagy nem tudom milyen megoldásban gondolkodnak. Gondolkodnak, ez jó! :)