Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2009.05.26 0 0 12877
Most azért kicsit átestek a ló túloldalára. Napnyugta után jöttem haza, és olyan hideg volt a villamoson, hogy majd megfagytam (persze a valóságban volt kint kb. 24, bent meg 22 fok). Viszont utána a Localón klíma nélkül is tök kellemes idő volt. (Bár a localósok csak a két végletet ismerik, vagy teljesen ki van kapcsolva, vagy maxra benyomja, hagy fagyjunk meg). Nem értem, hogy miért kell a klímát járatni olyan időben, amikor az ablakok kinyitása is elegendő lenne.
Előzmény: B767-2 (12871)
hill123 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 12876
ÁÁÁ: a combinoknak egy HÉV vonalon a helyük. PL. Gödöllői. Dupln csatolnánk őket. Mekkora fesz a max amit bír a combino?
Jeep D. Creative Commons License 2009.05.26 0 0 12875
Hello !

Állítólag motoros baleset volt megint, a pótlás az Oktogon és a Moszkva között volt (lett volna)

üdv.: Dave !
Előzmény: A_90 (12874)
A_90 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 12874
Sziasztok
Nem tudjátok hogy mi volt olyan 11-12óra körül a 4es-6os vonalon?
Egy kis ideig (nagyjából 10-15 perc lehetett) pótló buszok indultak a Délitől, állítólag valami baleset miatt. Tényleg nem volt sok idő, mert mire érkezett egy csuklós Volvo pótolni, addigra már elindultak a villamosok újra.
Ezek szerint nem lehetett olyan nagy baleset...

köszi
FKU-911 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 12873
Mert sokak szerint fölösleges angolul is bemondani, hiszen külföldön mindenhol így van.:)))
Előzmény: magyarfilm (12872)
magyarfilm Creative Commons License 2009.05.26 0 0 12872
Kérdés:
angolul miért nem mondja be, h jelezzenek! Vagy legyen kiírva utastájékoztatóba!
Szegény túristák csak állnak bambán h a Margitszigetnél akartak leszállni, a villamos meg tovaszállt... :)
B767-2 Creative Commons License 2009.05.20 0 0 12871
Szerintem meg teljesen rendben van ez a légkondi, nagyon kellemes egy kicsit "megszáradni" az izzadságból a 30fokban. Inkább legyen egy kicsit kellemetlenebb a levegő szaga mint hogy a 40fokban kapjanak az emberek hőgutát és ájuljanak el..Egyébként szerintem nincs büdös. Ha nem lenne légkondi az lenne a baj! Most van, de ez se jó..ez a magyar..
Előzmény: mark-berg (12864)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.26 0 0 12870
Csak úgy. Egy kirándulás nálatok. :)

M40.201 Creative Commons License 2009.04.25 0 0 12869
Jó estét! Egy régebbi képem a Nyugati előtt: KATT
e_laca Creative Commons License 2009.04.22 0 0 12868
Mínuszban nem, 10 fokban igen.
A légkondi 35 fokban nem, 20 fokban IGEN!
Előzmény: vrobee (12867)
vrobee Creative Commons License 2009.04.22 0 0 12867
a fűtés is felesleges flanc... bezzeg az UV-k erre se pazarolták az áramot. majd télen is kinyitjuk az ablakot, hadd jöjjön be az a +2 fok is...
Előzmény: mark-berg (12864)
mark-berg Creative Commons License 2009.04.21 0 0 12866

Aki naponta négyszer végigutazza a Moszkvától a Budafokiig, annak nem.

 

Előzmény: jazzcool1,2 (12865)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2009.04.17 0 0 12865
nem kéne felmelegíteni a hűtés témát. uncsi.
Előzmény: mark-berg (12864)
mark-berg Creative Commons License 2009.04.17 0 0 12864

Előrebocsátom, hogy alapvetően nem vagyok légkondiellenes.

 

De:

Amikor behozták a Combinokat, az egyik nagy szempont volt az energiatakarékosságuk, vagyis hogy fékezéskor visszatáplálnak a rendszerbe áramot. Most ezt vágták agyon a légkondival, ami nem keveset fogyaszt. Naponta hány kocsi hány órán át járatja a klímáját? Érdemes lenne kiszámolni.

Ezen kívül még az a gond a légkondival, hogy az ablakok zárva tartásánál az áporodott levegő a kocsi belsejében iszonyat tud lenni, lihegnek az emberek, mert párás, izzasztó bent a levegő.

Vannak, akik ráadásul betegek lesznek a klímától. Szerencsére van olyan hely a kocsiban bőven, ahol nem is érződik a klíma hatása...

 

A gyakori ajtónyitogatásról nem is beszélve...

 

A legegyszerűbb módszer is elég lenne: normálisan nyitható, elhúzható ablakok,

amelyeken menet közben nyáron fújdogál be a kellemes szellő plusz még levegő is jön be (azt most hagyjuk, hogy milyen a körúti levegő...) 

És még azt sem lehetne mondani, hogy vág a huzat, meg hogy hideg van, mert a Combino az ugye nem egy gyorsvonat, ami órákig megy és mindenki becsukatja az ablakokat. Szóval elég lenne az is.

Nem beszélve a légkondi beszereléséről, karbantartásáról a fogyasztáson felül...

Szóval sikerült beválasztani a "kevésbé jó megoldást"...

 

Peti817172M Creative Commons License 2009.04.16 0 0 12863
Hát, localóról tudok nyilatkozni, ott akár 5 fokkal is lehet melegebb az utastérben nyitott ablakokkal, mint kint. Akkor a Combinó se lehet jobb. Egyébként nincs hidegebb az utastérben, csak úgy tűnik. Hidegebbnek tűnik a levegő, ha 5 fokos levegőt fúj be, mint ha 20 fokost fújna. 22 fokban is kellemesebb 20-22 fokos szerelvénybe szállni, mint 25 fokosba.
Előzmény: e_laca (12862)
e_laca Creative Commons License 2009.04.16 0 0 12862
Miért, mennyivel van melegebb belül?
Nem hiszem el, hogy probléma 20-25° külső hőmérsékletnél.
Vagy nem lehet azt legalább kisebb fokozaton működtetni, hogy legalább hidegebb ne legyen belül, mint kívül? Mert az ilyenkor még gáz.
Ha már muszáj légkondicionálni (amit a legnagyobb baromságnak tartok 20 fokban).
Előzmény: Peti817172M (12859)
FKU-911 Creative Commons License 2009.04.16 0 0 12861

"Hogy érted, hogy hozott anyagból dolgozik"

 

A kinti levegő is büdös.:))

Előzmény: Peti817172M (12860)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.16 0 0 12860
Hogy érted, hogy hozott anyagból dolgozik? Amúgy ha büdöset fúj, akkor ott már valami nincs rendben a rendszerrel.
Előzmény: JegesLimonádé (12858)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.16 0 0 12859
Mert másképp nem megoldható, hogy ne legyen melegebb az utastérben, mint kint (az utasok nagy része nem fogja föl, hogy csak akkor kell csukva tartani az ablakot, ha megy a kílma).
Előzmény: e_laca (12857)
JegesLimonádé Creative Commons License 2009.04.16 0 0 12858
célszerűbb lett volna a normál méretű ablakok bevezetése... néha olyan büdös van (hidegben-melegben), hogy rosszul van az ember. amúgy pedig a légondi is büdöset fúj. naja, hozott anyagból dolgozik.
e_laca Creative Commons License 2009.04.16 0 0 12857
De mi a túróért kell 20-25 fokban már légkondicionálni???
Előzmény: Peti817172M (12856)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.15 0 0 12856
Néhány napja már csak magyarul mondja.
Előzmény: mark-berg (12855)
mark-berg Creative Commons License 2009.04.15 0 0 12855

Szerencsére nyár lett hirtelen. Így most hallgathatom egész nap, hogy:

"plíz kíp dö vindóz klózd, ez dö erkondisining iz in opörésön tenk jú"

 

Nores Creative Commons License 2009.04.01 0 0 12854
inkább nem, maximum Pimasz úr módszerét kipróbálva :)
Előzmény: mark-berg (12853)
mark-berg Creative Commons License 2009.04.01 0 0 12853

Ez az, csak keményen!! Adj nekik!

(Segíthetnél a metróellenőröknek is, mert maguktól iszonyat töketlenek! Minden csövest leengednek a lépcsőn. Meg se merik állítani őket.)

Nem lennél szívesen ellenőr?     :-)

 

Előzmény: Nores (12852)
Nores Creative Commons License 2009.03.31 0 0 12852
ma 2028/4 este 11 körül Petőfi híd budai hídfőnél bemondja, hogy a villamos hátsó részében engedjék az ajtókat záródni. két bőrfejű marha szállt be, mikor már csukódtak volna az ajtók. akurátusan fél percet kivárt a sofijőr, mielőtt az ajtókat csukta volna. nem tudom, hogyan csinálta, de mind a Karinthy, mind a MOL és OMV közötti lámpát lekéste. gondolom provokálta, hogy a bőrfejűeket valaki lecsapja.
végülis majdnem sikerült, mert miután az ajtó rugdosásával leállt az egyik marha, már én sem mentem utána, hogy a lelki világáról érdeklődjek. ha még ott rugdossa az ajtót, esetleg elered az orra vérre, de így megúszta.
Peti817172M Creative Commons License 2009.03.31 0 0 12851
Viszont még van egy-két kocsi, amit nem frissítettek, meg a mostani állomány azt írja, hogy MARGIT HÍD, BUDA H, miközben a megálló hivatalos neve MARGIT HÍD H, amit az egyel előző állomány már helyesen írt.
Előzmény: Szakadáskapcsoló (12850)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.03.31 0 0 12850

Grand Boulevard News:

 

Ma már a Combino is bemondta, hogy nem áll meg, ha nincs le/felszálló utas. Ezzel együtt kijavították a 6-oson a Budafoki út - Budai hídfő megállótávot, így már bemondja az utóbbi megállóba érkezés előtt is a megálló nevét.

 

Reggel a 2017 meghibásodása okozott némi fennakadást a vonal déli részén.

**BPO-700** Creative Commons License 2009.03.15 0 0 12849
Combinok mozgása ma délután a Blaha Lujza téren.
grétisas Creative Commons License 2009.03.14 0 0 12848
Köszönöm a választ.
Előzmény: Zolcsi67 (12846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!