Kicsi Ignisemet "dobnám fel" egy cd-s autórádióval ill. két hangfallal. Van valakinek vmi tanácsa, hogy mit érdemes/lehet megvenni max 50ezerért így bele?
Volt egy újabb tesztelgetés. Adtam az „A” csatornára földeletlen jelet, a jelenség ugyan az volt, viszont ha bármelyik másikra adtam rá, azok ugyanúgy sípoltak mint az „A” csatorna (csak egy mono jelet adtam be)… Discmannel tesztelve érdekes dologra jöttem rá, csak az egyik csatorna RCA-ját dugtam rá az erősítőre (mono jel), és az „A” csatorna meg se szólalt, viszont ha rádugtam a „B”-re akkor az megszólalt. Ezután a másik csatorna jelét rádugtam az „A”-ra így már lett hang a csatornán (megkapta a testet a másik csatornától???). Olybá tűnik, hogy az erősítő „A” csatornájának nincs meg a testje. Mivel mono jellel meg se szólalt. Valamint az árnyékolás illetve test nélküli jelre sípol, mint a többi. De ha discmannel megkapta a jó testet akkor a fejegység másik csatornájának a testje, miért nem volt jó neki vajon???
Szerintem megy vissza a kereskedésbe, az „A” csatorna hibás lesz szerintem…
Azért csinálhatja az az egy csatorna mert az alkatrészei annak az oldalnak kritikusabbak egy kicsit.
Valszeg el kéne birnia ezt a kis rosszat az összes csatornának ,delehet hogy ebbe a csatornába valamelyik alkatrészsorazat egy kicsit szélsőséges tűrésben van.
Ami persze nem okoz bajt normál helyzetben és nem is rosszabb,de kicsit érzékenyebb a hibára.
Azt tudni kell, hogy a tömegkereskedelemben mozgó műszaki cikkekben(erősítőkben) csak a csatornánként van válogatás nam erősítőnként!(jó esetben)
Ez jó ötlet. Én is gyanakodtam a földhurokra. Kipróbálom. De ami továbbra is érdekes számomra, hogy az erősítő A csatornája csinálja csak a balhét, mindegy hogy melyik kimenetét teszem rá a fejegységnek (akár egyszerre csak 1 van rajta az erősítön, tehát csak az egyik csatornát hajtom meg egyszerre).
Annak a csatornának a testkábelét vágd el ,hogy csak a belső szál vezessen és akkor nem lesz földhurok, és nem gerjed.
Lehet hogy tanácsos minden pár RCA-nak az egyik testjét elvágni mert valószínű túl hosszú a rádiód tápkábele,meg vékony és nem az akkuról jön.
Így a testkábelek egy vizsonylag nagy belsőellenállsú egymenetes tekercsé alakultak át.Ezért gerjedhet és összeszedi az összes villamoszajt a kaszniról.
Segítségetekre volna szükségem. Van egy több csatornás RCA kimenetes fejegységem és vettem egy több csatornás erősítőt. Eddig minden szép és jó. De ha az erősítő egyik csatornáját bekötöm ("A") az a csatorna zajos lesz. Mindegy, hogy a fejegység melyik csatornáját kötöm oda be, a zaj csak jön. A többi csatorna jól működik az erősítőben. Viszont, ha egy discmant kötök az erősítő problémás csatornájára, akkor szépen szól a cucc (úgy emlékszem, hogy az "A" -hoz a "B" csatornát is be kellett kötni a discman esetén csak úgy szólalt meg, bár ebben nem vagyok biztos).
Van valakinek valami ötlete, már kifogytam az önerős ötletekből.....
HA nincs,akkor ok. De ha van - a Felíciában is volt az A-oszlop közelében eldugva - , akkor hol? Valószínűleg ennél is ott, de hátha valaki biztosan tudja.
Tud valaki segíteni abban, hogy a Skoda Fábiában (amelyiken nincs gyárilag hátsó hangszóró) hol van eldugva a hátsó csatlakozó vége? Itt is az A-oszlop környékén, mint a Felíciában?
Sziasztok! Tudna nekem vki segíteni? Van egy Sony XR-3100R típusú autórádióm (RDS, levehető előlap 4x45W...blablabla) de nem működik. Annyi történik, hogy feszültség alá helyezem, és magnó motorjait megmozgatja, és kész. Semmi több, nem kapcsol be, nem reagál semmire. Mi lehet a probléma? hol kezddjem a hibakeresést? A tápnál? Vagy ez vmi százlábú ic lesz? Előre is köszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Az ötlet onnan származik, hogy jelenleg zene építését tervezgetem a kocsimba, amihez eddig mindössze egy fejegységem és egy első szettem van. Az erősítők és a mélyládák világa, nem beszélve a kábelezésről, vagy a hangszigetelésről, számomra idegen vizek.
Sokat keresgettem a neten ebben a témában, de legtöbb helyen az adott modellek milyenségét tárgyalják. Ami természetesen nem rossz dolog, hiszen sokat segíthet a vásárlásnál.
Amit hiányoltam a felelhető anyagok közt, hogy nem térnek ki az összeszerelés apró részleteire. Egy autó-hifi rendszernél általában a fejegységet, erősítőt, mélyládát és néha a kábelezést említik. Nem beszélnek olyan részletekről hova kell biztosíték, biztosíték ház, táp és testelosztó, ezeket hova és mitől hány centire, vagy éppen méterre célszerű beépíteni és még sorolhatnék sok-sok apróságot.
Nem / na jó egy kicsit / magam miatt indítottam ezt a topikot, hanem azok miatt, akiknek esetleg nincs pénzük a profi beszerelő műhelyre, viszont egyénileg, segítség nélkül, otthon nem igazán tudnak egy rendszert felépíteni.