Szia! Szerintem a swift nem kisebb mint a yaris. Igaz hogy swiftben még menet közben nem ültem csak állóban de nekem (170 cm) nagyon kényelmesnek tűnt. Yariban is ültem már és abba nem volt ekkora lábtér hátul mint a swiftbe.
Ugye a tanksapka és a csomitató belűről is nyitható? Mekkora az első ülés alatti fiók mi fér bele? Ebben is bezáródik a központi zár menet közben? Köszi
Az 1.3-as és az 1.5-ös verziót is teszteljétek ám le. :)
Mert sokak szerint az 1.5-ös SOKKAL erősebb, meg jobb, mint az 1.3 (már csak a VVT miatt is) mások szerint meg észre sem venni a különbséget. Kíváncsi lennék ti mire jutnátok vele.
egy hete vettem át az ötajtós 1.3 GLX CD A/C Swiftemet, íme némi tapasztalat:
Mindenki leírta már, hogy az előző Swiftnél csöndesebb, jobb kidolgozású, masszívabb, stb. stb. így ezekről nem írok.
Eddig kb. 900 kilométert mentem vele, ebben 300 város, 300 autópálya és 300 országút volt, az első tankkal elért átlagfogyasztás 6,4 liter volt. Szerintem hozza a gyári fogyasztási értékeket (város 8, országút 5). Én betartom a gyár ajánlását, és az első 1000 kilométeren (sőt az első kétezren) nem tolom neki, váltakozó sebességgel járok, de sosem pörgetem háromezer fölé a motort - igaz, nem is kell. Bár a motor nem VVT konstrukció, nekem nem tűnik erőtlennek 3000 alatt sem (az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezelőtt ezres Swiftem volt). Vezettem 1.3-as Yarist is, szerintem teljesen egyet mennek. Kényelmes autózáshoz hatvannál már lehet ötödiket kapcsolni, és mérsékelten gyorsul is a kocsi ötödikben, de senki ne várja egy nyomatékra hangolt motor teljesítményét, mert ezt a motort inkább pörgetésre tervezték.
Többen írtatok arról, hogy lehet-e venni GLX felszerelésű Swiftet légkondival, de gyári CD-lejátszó nélkül. Nekem azt mondták, hogy ilyen kivitel nem létezik, ezért megvettem a GLX CD, A/C kivitelt.
A gyári CD lejátszó elég jó, leszámítva a hátsó két hangszórót. Én szinte csak az első négyet használom (ajtókban lent kettő plusz a tükröknél a két csipogó), a hátsókat minimálisra levettem, éppen csak szóljon valami hátulról, de azok inkább csak a vakításnak vannak, mert teljesen dobozhangjuk van. 100 ezer forintba kerül a gyári zene, ami valahol sok érte, hiszen ennyiért kapsz már egy mp3-at lejátszó fejegységet meg egy pár normális hangszórót is, viszont azt ellophatják, és nincs benne a kormányról vezérelhetőség lehetősége se. Egyszóval patthelyzet, ha valakinek kell a GLX felszereltség és a légkondi, annak egyelőre úgysincs más választása.
Idegesítő apróság, hogy a hangerő a kormányról való állításakor folyamatosan csipog. Ezt azért nem értem, mert a hangerő amúgy is erősödik/gyengül, aki ezt nem hallja, annak hiába csipog a műszerfal. Még nem találtam meg ennek a némítását, de azért még keresem (ha megvan, szólok).
Többen írtatok a helytérről is. Ez a kocsi jóval kisebb, mint egy Honda Jazz, és kisebb a Yarisnál is. A Yaris mellett szól a csomagtartó rovására tologatható üléssor, kár, hogy a Swiftből kimaradt. Az értékelést befolyásolja, hogy majdnem két méter vagyok, így mögöttem szinte egy autóban sem marad normális méretű lábtér, de a Swift helykínálata inkább átlagos, mintsem bőséges.
Az autót inkább japánnak, mint európainak tartjuk, de ez a kidolgozásra nem mindig igaz. A jobb első ablak leengedésekor minden alkalommal attól tartok, kitépi az eső- és hangszigetelő anyagot az ajtókeretből, talán egy kis szilikon segít rajta. A jobb első ülés alatt található kihúzható rekesz üresen zörög, célszerű abba betenni a kezelési könyvet, mert az meggátolja a zörgést. Nagyobb kátyúba belehajtva akkorát reccsen a kaszni, hogy azt hiszem, kettétörik, de szerencsére ez tényleg csak nagy kátyú esetén fordul elő. Apróbb zörgések előfordulnak az ajtókeretben és a műszerfalon is, de ezek sokkal kisebbek és kevésbé idegesítők, mint mondjuk egy régi Swiftben.
Akinek fontos a hibátlan kidolgozás, vegyen 1.2-es Honda Jazzt (öcsémnek az van, és tényleg hibátlan) kereken 3 millió 10 ezer forintért, az nagyobb, kényelmesebb, jobb a kidolgozása, kevesebbet fogyaszt, és a 250 ezer forint árkülönbség a kisebb fogyasztással és magasabb értéktartással néhány év alatt megtérül. A Jazz ellen szól, hogy vezetni abszolút nem élvezet, olyan, mint egy kisbusz, nem is megy jól, nem is kanyarodik jól, egyszerűen egy nagy és kényelmes autó.
Akinek fontos, hogy a kocsi jobban menjen, az vehet kifutó szériás Yarist. Egy kicsivel drágább, mint a Swift, nagyjából akkora kivül-belül, felszereltsége is hasonló. A Toyota mellett szól a legendás megbízhatóság, a kiforrott konstrukció, viszont a futóműve puhább, és sokkal nőisebb is.
Én a Swiftet választottam, mert fontos, hogy élmény legyen vezetni, de ezért le kell mondani a másik két versenytárs minőségéről és magasabb presztízséről. Ráadásul a Swift abszolút nullszériás kocsi, tehát aki teheti, várjon még egy évet, amikorra előjönnek az esetleges gyerekbetegségek, és azokat a gyár korrigálja.
Szerintem a pótkerék nem szempont... Pl. egy 8 millás Volvoban in csak egy 80 km/h-ig használható szükségpótkerék van, mégse mondja senki hogy szar.. Ködlámpa nekem speciel jobban tetszik ott ahol van. Ülések oldaltartása nem megfelelő???? Mihez képest? Egy MOMO v. Sparco Racing seathez képest tuti, amúgy kurva jó.. Hátsó ablakba minek elektromosság? Ott a klíma (télen-nyáron tudsz annyi C-ot csinálni amennyit csak akarsz) :P Az meg hogy a Winkler nem fér be az azért van mert akkora mint egy ló :D A kiscsávó haverja szerintem beleférne, bár mióta gyúr nem biztos... :D
Nagyon várjátok már TC tesztet,pedig abból semmi lényeges nem fog kiderűlni,csak olyanok amit már Ti is tudtok javarészt.A szokásos forgatókönyv szerint fog felépülni a véleményük:
-az autó előlről kinéz valahogy(szerintem szép),oldalról szintén,hátulról derékig OK,lent már kifogásolható szerintem is MI A FENÉNEK KELLETT ODATENNI AZT A RONDA KÖDLÁMPÁT,miért nem lehetett beleépíteni a hátsó lámpákba!!!!
-a belseje továbbra is kopogós olcsó műanyagból készült.
-a kormány ennyi pénzért (2950000 ft) lehetne sebességfüggő is
-ennyi pénzért a hátsó ablakok is lehetnének elektromosak
-a pótkerék úgyszintén rontja avéleményt
-az ülések oldaltartása nem megfelelő
-a belsőtér továbbra is 4 személyre készült
-A Winkler meg ennek a csomagtartójába se fér be....STB
Szerintem pedig Ok az autó,mert Én sem tudom megvenni a BMW 3.ast sem pedig azok azigazán istenített autóim.
Valaki (akinek már megvan) akko sürgősen adja oda a bernahajdereknek, mert minden a TC-s teszten áll vagy bukik!:-)
Mert még mindig nem sikerült kipróbálnom idő hiányában, de azt mondtam magamnak, ha a Bazsó/Winkler páros jó autónak értékeli (és az előzetes vélemények alapján miért ne lenne így:), akkor megyek és megrendelem!
Sajna én nem tudok segíteni, de remélem sikerül találnod hamar egy tesztautót, mert már nagyon várom a TC-os tesztet a kocsiról. De aztán alaposan teszteljétek ám! ;) A jövő hétvégén már megkezdődik az új évad?
Kedves lakók, a TotalCar tévéműsorába szeretnénk forgatni az új Swiftről, de sajnos hivatalos tesztautóhoz jutni még hetekig képtelenség. Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy ha valamelyikőtöknek már lenne, vagy tud olyan márkakereskedésről, ahol van hozzáférhető autó egy egynapos forgatásra, az legyen szíves írni a privát emailemre.
Na azokat szeretném megkérdezni akik már megvásásrolták vagy akik erősen gondolkodnak az új swift megvásárlásán, hogy miképpen kalkuláltak, hogy mennyi is fog elmenni a kocsira/hó
Vegyünk alapul most pl. a 40.000-es havi törlesztőrészletet (IS)
A benzin most tényleg nem kérdés, mert az már csak azon múlik ki mennyit használja meg hogy hogyan vezet:D
Most a casco-ról azt mondták, hogy 7500/hó, kötelezőbiztosítás?, súlyadó?, +miden egyéb felmerülő költség!
Ja és ez a benzinutalvány mi? itt olvastam a forumon h. ezt-azt ad még a Suzuki, de én még sehol se olvastam erről:(
Azt nem írtad milyen kezdő befizetés mellett lenne 40 ezer a havi törl...
Szerintem a GLX sokkal többet nyújt a GC-nél, a többletköltséget bőven megéri...
Most nem kezdem el sorolni mivel több mert mindenki tudja (de gondoljunk csak az elektromos tükörre, ami ha nincs és többen is használják az autót akkor mindig át kéne esni az "anyóson" hogy be tudd állítani a jobb külsőt, stb, stb...)
Hát én a GC+AC-t a Suzuki plusz-nál láttam persze 5ajtós válozatban egyenlőre:)
De ez a gép nagyon bejött nekem, első ránézésre beleszerettem, csak mondjuk a havi 40kicsit sok lenne én egy havi 30e-el kibékülnék!
Ha valakinek volna vmi infója a szervízköltségekkel kapcsolatban+a kötelezőbiztosítás+csaco és egyéb felmerülő havi díjakkal kapcsolatban az légyszíves ossza meg velem!
Amúgy a concept S verzió ami Genf-ben lett bemutatva nagyon baba!:D
Én is gondolkodom a vételen, de eddig még csak cikkeket olvasgattam róla, amik elég meggyőzőek voltak!
Azok akik már megvették a gépet illetve akik tudnak vmit a hitel részről, szeretném tőlük megkérdezni, hogy mondjuk egy 30%-os kezdőrészlettel mennyi lenne a havi törlesztőrészlet 72hónapos futamidőre a "
Swift
1.3 GC 5 ajtós (AC)
2.450.000 Ft
valamint a "
Swift
1.3 GC 3 ajtós
2.050.000 Ft
ezen kívül még a kötelező biztosítás+a casco érdekelne! Kb. mennyiből lehet fenntartani/hó (a benzint most ne nézzük:)
Melyik Budapesti márkakereskedésnél érdemes megvenni? milyenek a THM-ek, stb. minden ami fontos lehet!? Pl.:szervízköltség....
Köszi előre is a segítséget és várom az új beszámolókat
A rendőrségnek érdemes lenne a Suzuki kereskedések környékére felállítani pár traffipaxot, biztos lenne kapás :D
Igazság szerint meg minek gyorsan menni? 80-nál (-> itt pedig már városban ugrana a jogsi :((( ) is úgy érzi magát az ember ebben a kocsiban mintha állna, semmi zaj, motorhang, siklik az úton (persze ahol nincs kátyú). Sokkal nyugodtabban lehet vezetni az autót, mint a zörgős agyontuningolt 1.2-es Corsákat :P
nemtom mennyit pörgött de én megkérdeztem a manust h nyomhatom-e és asszonta nem gond. olyan 60-70nél rakhattam 3ba. órát nem néztem el voltam foglalva a kátyúkerüléssel.