Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.03 -1 2 351910

"Én pedig konkrétan látom ezeket a szolgáltatásokat, szolgáltatási platformokat, alkalmazásokat több cégnél is fejlesztés közben... akkor most ki nyert?"

Nagyon könnyű ilyenekről tét nélkül, mások rovására elmélkedni... De gondolj bele: ha egy autógyár rosszul ítéli meg a jövő trendjeit, és késve száll be az elterjedő, új dolgok fejlesztésébe, akkor ezzel reálisan kockáztatja azt, hogy teret, piacot, pozíciókat veszít. Ebbe akár bele is bukhat - de inkább valószínű, hogy jelentősebb invesztícióval képes lesz megvenni/licencelni szükség esetén azokat a fejlesztéseket, technológiákat, amelyeket maga is kifejleszthetett volna. Még az sem mindig egyértelmű, hogy számára melyik út a drágább (nagyban függ a cég méretétől is, a BMW például valójában nem nagy autógyár, árbevétele, létszáma harmada-negyede mondjuk a Toyotáénak, egy - ettől még világszerte ismert - Subaru méretű kis "cégecske" (ami a BMW tizede sincs) meg eleve korlátozottan képes önálló fejlesztésekre.

 

Ugyanakkor, ha meg valaki túlságosan elkötelezi magát egy új technológia mellett, abba öli az erőforrásait, és az nem jön be - abba szinte bizonyosan belebukik. Ahogy az NSU-nak is vége lett a Wankel potenciáljának túlbecsülése okán.

 

És nektek ugyan láthatóan semmiféle kétségetek sincs az EV jövőbeni diadalmenetét illetően, de azért gondolom feltűnt a topicon, hogy sokan vannak, akiknek van - és azért arra, hogy személyes anyagi kockázatot is vállaljatok az ügy érdekében - valahogy ti sem mutattok hajlandóságot...

 

Egyáltalán nem egy lefutott meccs ez még, ahogy sokszor írogatom, bőven benne van még a pakliban, hogy az EV végül újra zsákutcának bizonyul - ahogy egyszer már megtörtént, pont egy évszázada. És ezt azért pontosan látják azok is, akiknek valós döntéseket kell hozniuk, valós kockázatokkal, saját egzisztenciájukat, szakmai hitelüket is vásárra vivő módon - nem pedig anonim fórumokban tét nélkül vitáznak róla...

Előzmény: Auralianus (351885)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.03 0 0 351909

 

 

ez miljöhajo  néha kapcsolja be amár feltöltött akut ha a "miljö' passzol neki vagy amig kinem merül ötve perc mulva a miljöaku, és ujratöltésre szorul

 

 

 dizelolajat éget menetközbe a akutöltéshez is, a CO2 az más piskota, talán egy miljö zagértö elmagyarázza

de lényeg, hogy eladhato a csomag.(miljö pecsétel)

Előzmény: kzdiesel (351905)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351908

K+F pénz lenyúlása.

Ha figyelembe veszed mennyi pénzt kaphattak a tervezésre, építésre, az üzemeltetési veszteség jó darabig nem viszi negatívba a mérleget.

 

Egyébként meg egy baromság.

Előzmény: kzdiesel (351905)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.02 0 1 351907

Sot az U-Boot ugye tudott tisztan elektromosan is menni :)

 

Amugy hasznalnak a hajozasban barhol kozvetlen kihajtast es nem ilyen elektromos meghajtast? Mert eredetileg ugye azert jott a dizel-elektromos meg a goz elektromos rendszer, mert az elektromos kabelt konnyebb kanyarban vinni, mint a hajtorudat.

Előzmény: kzdiesel (351905)
szilvatövis Creative Commons License 2019.07.02 0 3 351906

Első olvasatra legnagyobb haszna az lesz, hogy 20%-kal magasabb jegyárat lehet elkérni a zőldülő utasoktól. :-)

Előzmény: kzdiesel (351905)
kzdiesel Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351905

Üdv Urak!
Rég jártam erre... segít valaki értelmezni ezt a cikket?

http://aquamagazin.hu/utnak-indult-az-elso-dizel-elektromos-hajo/?p=18741&fbclid=IwAR0-1k0YphjrV1LMVfTX9gIsTwKU520wxhkjpZk9679I0zGB1a1gqwjKj7k

Kérdéseim:

Mitől korszakalkotó ez mikor több mint száz éve már voltam U-boat-ok amik dizel elektromosak voltak.
Mitől lesz ez CO2 emisszió csökkentő? Mivel tölti az akkupakkot? Nyilván dizellel hajtott generátorral...akkor meg mitől csökken a CO2?
Magyar vonatkozása a sztorinak: http://100hires.hu/cikkek/szechenyi-dizel-elektromos-meghajtasu-vontatohajo
(A testvérén a Baross-on anno az egyik főnököm dolgozott. Két percenként  egy volt a legalacsonyabb lapátoskerék fordulata a közel két méter átmérőjű egyenáramú villanymotornak.)

De közismertebb a Queen Mary II is dizel-gázturbina-elektromos meghajtású.

Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351904

Azt már ha szeretném se tudnám tervezni... nehéz annak a jövőjét tervezni, akinek csak múltja van már ;)

Előzmény: orgonatündér (351903)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351903

Pont arra céloztqam, amire te. Ha ember szállítására jó a marhavagon meg a hálókocsi-harmadosztály, akkor ez is.

Találd fel azt az autót is, amiben mindenki áll! Miért ne? A papír meg a powerpoint elbírja.

A gigabit a lényeg.

Régen a statuálás volt a lényeg (Tanú c. film), ma a gigabit.

 

 

Persze meglehet, hogy nem csak ez a szempont az ergonómiában;

 

És lehet az is, hogy te, villamosmérnökként (az informatikust és a villanykaron képezték) inkább villamost kéne, hogy tervezz, nem autót, és főleg nem a fényes jövőnket.

Előzmény: Auralianus (351902)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 -1 0 351902

Gondolom ugyanezen logika mentén alkották meg az emeletes ágyat is...

 

... megy ez neked, ha megerőlteted magad... csak néha kenegetni kell az aranyeret, cseppenteni a szemedbe,

meg púderezni az orrod, hogy ne látsszanak / fájjanak a megpattant erek :Đ

Előzmény: orgonatündér (351901)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351901

Átgondoltam, beleférne.

 

Mert ugye:

Mi a különbség egy vagon búza és egy vaogn csecsemő (ember vagy kiskutya) között?

Az, hogy a búzát nem lehet vasvillával rakodni.

Előzmény: Auralianus (351883)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351900

Inkább most állna meg az olaj, mint amikor esetleg egy hónapig -20 fok van, mert a globális felmelegedéshez olyan is jár. )-:

orgonatündér Creative Commons License 2019.07.02 0 1 351899

Csodálom a türelmedet a körkörös vitához, a 4 kerekű, 1-2 tonnás sokgigabites eszközök tárgyában.

 

Az üzleti terv az, hogy erről csinálni kell sok nagy színes-szagos prezentációt, és adnak pénzt a marketinges meg a stratégiai fejlesztési osztály szerelemgyerekére.

Mert valamit mindig muszáj fejleszteni.

Aztán meg majd csak lesz valahogy.

 

Most képzeld el ugyanezt a kapával vagy a gyalogsági ásóval.

Szerrintem Auralianus abból is sokgigabites eszközt csinálna (illetve nem csinálna, hanem odagondolna), és mindezt körbe-indokolná 5000 sorban.

 

70 éve még úgy szólt ugyanez a vicc, hogy a ceruzát mindkét végén ki kell hegyezni, mert az termelékenyebb, parasztnak a kapanyél másik végére egy kasza is kell (a tökére meg egy viharlámpa).

Előzmény: Törölt nick (351860)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351898

Jogos a két pont, valóban nem fekvő a testhelyzet... a golf valóban egy üdítő kivétel az átlagosnál magasabb üléspozícióval... igazi jó kis nyuggerautó :Đ

...ettől függetlenül nem úgy látom, hogy ez lenne az uralkodó trend ;)

Előzmény: mica-r (351897)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351897

Golf

Előzmény: Auralianus (351896)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351896

ez milyen tipusú autó? :Đ

Előzmény: mica-r (351895)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351895

Neked ez fekvő testhelyzet, nekem nem. Innen folytassuk.

Előzmény: Auralianus (351893)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351894

Akkor nincs több kérdés...  szerintem eléggé gyorsan eldől, hogy valóban mozgó platformokká válnak-e az autók, vagy sem...

Előzmény: Taurus Obscurus (351891)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351893

Na látod... akkor a fekvő testhelyzet sem lesz kényelmetlen :Đ

Előzmény: mica-r (351892)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351892

Beleülök naponta ezekbe. Nekem nincs vele bajom. 

A lapos A oszlopot utálom csak, de már kevesebb van, mint kb 10-15 éve.

Előzmény: Auralianus (351888)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.02 0 1 351891

En nem latok olyat hogy a benzin/dizel fog tarolni, annyit mond hogy meg sokaig fognak ilyet gyartani, ami igaz is.

 

egyeb?

Előzmény: Auralianus (351890)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 -1 0 351890

"itten aztat vezetted elo, hogy a BMW vezetoi hulyek es csak belsoegesu motorban gondolkodnak"

 

Szalmabáb... nem írtam ilyet...  

 

ezt írtam:

"amíg náluk az aktuális főni szerint még 40 év múlva is a dízel / benzin fog tarolni... "

 

... gyaníthatóan ezért írtam ezt... persze lehet megint a körülmények szerencsétlen áldozatává vált az egyik főni nálatok... esetleg félrefordították németről-németre...

Előzmény: Taurus Obscurus (351889)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351889

Nade te itten aztat vezetted elo, hogy a BMW vezetoi hulyek es csak belsoegesu motorban gondolkodnak. Ami teljesen nyilvanvaloan nem igaz mar legalabb 2006-2007 ota, amiota az i projektet elkezdtek.

akkor?

Előzmény: Auralianus (351885)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 -1 0 351888

Ülj bele egy NEM SUV / Crossover Audiba , BMW-be, Opelbe, Volkswagenbe... szerintem eléggé kényelmetlenül alacsonyan fogsz ülni bennük...

 

... persze ízlések és pofonok....

Előzmény: mica-r (351887)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351887

Azt nem hiszem el, hogy a többség lapos sportautóval közlekedik.

Előzmény: Auralianus (351886)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351886

Szerintem meg lassan már kb félig fekvő helyzetben vagy már ma is kb bármiben, ami nem Egyterű / SUV... 4 éves kor fölött úgy

kell magad belecsomagolni egy-egy járműbe...  

 

... aztán a többség valamiért mégis megteszi... önszántából :Đ

Előzmény: mica-r (351884)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 -1 0 351885

Én pedig konkrétan látom ezeket a szolgáltatásokat, szolgáltatási platformokat, alkalmazásokat több cégnél is fejlesztés közben... akkor most ki nyert?

 

 

A nagyintelligenciájú stratégák nem a platformokon dolgoznak, hanem azon, hogy miként lehet profitábilissá tenni a megváltozott körülmények között

is az autógyártást. Hogy aztán a végén jól látták-e a folyamatokat, az nem azon múlik, hogy mennyire okosak, hanem azon, hogy jól saccolták-e meg

a technológiai fejlődés ütemét és a piacnak a versenytársak reakcióira adott válaszait...

 

 

...na látod? Csupán ennyire releváns, hogy van-e és mennyire gyorsan terjed kínában az open source hardware platformra alapozott fejlesztés... totál

függetlenül attól, hogy ez szerinted csak dobálózás-e a buzzwordökkel ;)

Előzmény: Taurus Obscurus (351879)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351884

Önszántából nem. 

Erőszakkal természetesen könnyedén.

Előzmény: Auralianus (351883)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351883

Ok, akkor - csak a játék kedvéért - gondold át, hogy beleférne-e 4 ember fekve egy mai autó utasterébe...

Előzmény: mica-r (351878)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351882

"élménytársadalom" :-)

Előzmény: Taurus Obscurus (351881)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.02 0 0 351881

" én pl nem vagyok egy bármilyen formába önthető egyén"

 

Hmm, ez ugye csak erohatas kerdese :)

Előzmény: mica-r (351878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!