"Én pedig konkrétan látom ezeket a szolgáltatásokat, szolgáltatási platformokat, alkalmazásokat több cégnél is fejlesztés közben... akkor most ki nyert?"
Nagyon könnyű ilyenekről tét nélkül, mások rovására elmélkedni... De gondolj bele: ha egy autógyár rosszul ítéli meg a jövő trendjeit, és késve száll be az elterjedő, új dolgok fejlesztésébe, akkor ezzel reálisan kockáztatja azt, hogy teret, piacot, pozíciókat veszít. Ebbe akár bele is bukhat - de inkább valószínű, hogy jelentősebb invesztícióval képes lesz megvenni/licencelni szükség esetén azokat a fejlesztéseket, technológiákat, amelyeket maga is kifejleszthetett volna. Még az sem mindig egyértelmű, hogy számára melyik út a drágább (nagyban függ a cég méretétől is, a BMW például valójában nem nagy autógyár, árbevétele, létszáma harmada-negyede mondjuk a Toyotáénak, egy - ettől még világszerte ismert - Subaru méretű kis "cégecske" (ami a BMW tizede sincs) meg eleve korlátozottan képes önálló fejlesztésekre.
Ugyanakkor, ha meg valaki túlságosan elkötelezi magát egy új technológia mellett, abba öli az erőforrásait, és az nem jön be - abba szinte bizonyosan belebukik. Ahogy az NSU-nak is vége lett a Wankel potenciáljának túlbecsülése okán.
És nektek ugyan láthatóan semmiféle kétségetek sincs az EV jövőbeni diadalmenetét illetően, de azért gondolom feltűnt a topicon, hogy sokan vannak, akiknek van - és azért arra, hogy személyes anyagi kockázatot is vállaljatok az ügy érdekében - valahogy ti sem mutattok hajlandóságot...
Egyáltalán nem egy lefutott meccs ez még, ahogy sokszor írogatom, bőven benne van még a pakliban, hogy az EV végül újra zsákutcának bizonyul - ahogy egyszer már megtörtént, pont egy évszázada. És ezt azért pontosan látják azok is, akiknek valós döntéseket kell hozniuk, valós kockázatokkal, saját egzisztenciájukat, szakmai hitelüket is vásárra vivő módon - nem pedig anonim fórumokban tét nélkül vitáznak róla...
Sot az U-Boot ugye tudott tisztan elektromosan is menni :)
Amugy hasznalnak a hajozasban barhol kozvetlen kihajtast es nem ilyen elektromos meghajtast? Mert eredetileg ugye azert jott a dizel-elektromos meg a goz elektromos rendszer, mert az elektromos kabelt konnyebb kanyarban vinni, mint a hajtorudat.
Mitől korszakalkotó ez mikor több mint száz éve már voltam U-boat-ok amik dizel elektromosak voltak. Mitől lesz ez CO2 emisszió csökkentő? Mivel tölti az akkupakkot? Nyilván dizellel hajtott generátorral...akkor meg mitől csökken a CO2? Magyar vonatkozása a sztorinak: http://100hires.hu/cikkek/szechenyi-dizel-elektromos-meghajtasu-vontatohajo (A testvérén a Baross-on anno az egyik főnököm dolgozott. Két percenként egy volt a legalacsonyabb lapátoskerék fordulata a közel két méter átmérőjű egyenáramú villanymotornak.)
De közismertebb a Queen Mary II is dizel-gázturbina-elektromos meghajtású.
Pont arra céloztqam, amire te. Ha ember szállítására jó a marhavagon meg a hálókocsi-harmadosztály, akkor ez is.
Találd fel azt az autót is, amiben mindenki áll! Miért ne? A papír meg a powerpoint elbírja.
A gigabit a lényeg.
Régen a statuálás volt a lényeg (Tanú c. film), ma a gigabit.
Persze meglehet, hogy nem csak ez a szempont az ergonómiában;
És lehet az is, hogy te, villamosmérnökként (az informatikust és a villanykaron képezték) inkább villamost kéne, hogy tervezz, nem autót, és főleg nem a fényes jövőnket.
Csodálom a türelmedet a körkörös vitához, a 4 kerekű, 1-2 tonnás sokgigabites eszközök tárgyában.
Az üzleti terv az, hogy erről csinálni kell sok nagy színes-szagos prezentációt, és adnak pénzt a marketinges meg a stratégiai fejlesztési osztály szerelemgyerekére.
Mert valamit mindig muszáj fejleszteni.
Aztán meg majd csak lesz valahogy.
Most képzeld el ugyanezt a kapával vagy a gyalogsági ásóval.
Szerrintem Auralianus abból is sokgigabites eszközt csinálna (illetve nem csinálna, hanem odagondolna), és mindezt körbe-indokolná 5000 sorban.
70 éve még úgy szólt ugyanez a vicc, hogy a ceruzát mindkét végén ki kell hegyezni, mert az termelékenyebb, parasztnak a kapanyél másik végére egy kasza is kell (a tökére meg egy viharlámpa).
Jogos a két pont, valóban nem fekvő a testhelyzet... a golf valóban egy üdítő kivétel az átlagosnál magasabb üléspozícióval... igazi jó kis nyuggerautó :Đ
...ettől függetlenül nem úgy látom, hogy ez lenne az uralkodó trend ;)
"itten aztat vezetted elo, hogy a BMW vezetoi hulyek es csak belsoegesu motorban gondolkodnak"
Szalmabáb... nem írtam ilyet...
ezt írtam:
"amíg náluk az aktuális főni szerint még 40 év múlva is a dízel / benzin fog tarolni... "
... gyaníthatóan ezért írtam ezt... persze lehet megint a körülmények szerencsétlen áldozatává vált az egyik főni nálatok... esetleg félrefordították németről-németre...
Nade te itten aztat vezetted elo, hogy a BMW vezetoi hulyek es csak belsoegesu motorban gondolkodnak. Ami teljesen nyilvanvaloan nem igaz mar legalabb 2006-2007 ota, amiota az i projektet elkezdtek.
Én pedig konkrétan látom ezeket a szolgáltatásokat, szolgáltatási platformokat, alkalmazásokat több cégnél is fejlesztés közben... akkor most ki nyert?
A nagyintelligenciájú stratégák nem a platformokon dolgoznak, hanem azon, hogy miként lehet profitábilissá tenni a megváltozott körülmények között
is az autógyártást. Hogy aztán a végén jól látták-e a folyamatokat, az nem azon múlik, hogy mennyire okosak, hanem azon, hogy jól saccolták-e meg
a technológiai fejlődés ütemét és a piacnak a versenytársak reakcióira adott válaszait...
...na látod? Csupán ennyire releváns, hogy van-e és mennyire gyorsan terjed kínában az open source hardware platformra alapozott fejlesztés... totál
függetlenül attól, hogy ez szerinted csak dobálózás-e a buzzwordökkel ;)