Keresés

Részletes keresés

Rabbi Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157604
Nagyon durva, az a szilánk egész eltörpül mellette :)
Előzmény: Stms (157602)
kivi Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157603
Nem hagyja befolyni a vizet a bowenházba. A felül vezetett bowdennél ez a legnagyobb baj, hogy lefolyik a víz a kábelen, bele a házba, és ott a kanyarban megáll a kosz.

Ekkor van az, hogy a felfelé váltás működik, de lefelé kettőt, hármat is kell kattintani, mire végre egyet vált.
Előzmény: Stms (157602)
Stms Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157602
Na, csőrös kupakból is van egy rakat itt a készletben, gondolom a leghosszabb lesz az.
És tunképpen mit csinál ez a bigyó?

(mondjuk már összeraktam nélküle, mert eddig sem volt ilyenem)


==================

Mai horror: reggel találtam az első kerékben, most dokumentáltam a kiszedését (jó az a kevlárszalag a külső belsején):

Előzmény: kivi (157600)
odin88 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157601

A Guriga Bringa kerekegyházi kerékpáros egyesület Évadnyitó túrája

Útvonal: Kerekegyháza-Lajosmizsei út-Méntelek-Kecskemét-Helvécia-Kadafalva-Ballószög-Kerekegyháza

táv:80Km

időpont:2008.03.15. szombat 9.00 (érkezés kb.:17.00)

Azoknak akik igénylik a célban meleg gulyás 500Ft

A túra ingyenes

Gulyás igénylés illetve jelentkezés: 0630/405-1373

Kerekegyháza Park u.12.

kivi Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157600
A hátsó váltónál lévő bowdenház felső végére. Ennek a párja egy csőrös kupak, a csőrét átdugon a bowdentartó szemen, és ezt a bigyót ráhúzod.
Előzmény: Stms (157597)
Stms Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157599
Ahhoz kicsi (vagy nagy). ;)
Előzmény: dhpage (157598)
dhpage Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157598
"Na, azt hova kell rakni?"

én azt be nem írom, mert kitiltanak a fórumról :)))))
Előzmény: Stms (157597)
Stms Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157597
Kérdés: Épp cserélem a váltóbowdent, és a Jagwire szettben van egy nyíl alakú kb 3 centis gumibigyó, amin szemlátomást át kell húzni a bowdent. Na, azt hova kell rakni?
Pinyo Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157596
Kétszer biztonságosabb :-)
Előzmény: dhpage (157595)
dhpage Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157595
rece? olyat kell venni, ami kétcsavaros és akkor soha nem fog nyekleni. ráadásul a 2 csavar biztonságosabb is, nekem már tört el 1 csavaros változat.
Előzmény: Pinyo (157587)
-Henger- Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157594

Nekem  Nemozoli segített.

1 Z LED, kb. 1W teljesítménnyel kb. 5 órát üzemel 4 ceruzaelemről. Működik akksival is, 4-6V között. A lámpa kicsi, bárhova fel tudom szerelni. A fénye van olyan jó, mint a HL-500-asom, de kb. 3x annyi ideig üzemel, állandó erősségű fénnyel.

Előzmény: Fishtax (157570)
kivi Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157593
Kompresszió = odaútcsillapítás. :-)
Előzmény: Butch Cassidy (157589)
Fishtax Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157592

Nekem a stucni van már csak használatban az első bringámról (2000.) :-)

 

robi

Előzmény: Pinyo (157587)
Butch Cassidy Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157591
Nekem az eredeti Schwinn Csepelből kb. 5 év alatt mára csak a kormányszarv maradt. :)
Előzmény: Pinyo (157587)
-sanci- Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157590

Vettem én is egy 2007-es Curxot asszonykának. Na jó, bevallom, kicsit magamnak is, mert néha majd elkunyizom, s jól megtekerem :). Nekem ez tűnt elég jó ár/érték arányúnak. Használt verdákat nem néztem, ott biztos lett volna jó vétel. A telótól megváltam, kicsit könnyítek rajta, kap egy karbon merev villát. Meg a Sram váltókart cserélem marokra, az ügyfél kérésére :). Remélem a váz azért kihúz jópár évet. Fehérnépnek tetszik, ez a lényeg :)

Előzmény: Pinyo (157587)
Butch Cassidy Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157589
Kösz. Majd hazafelé eljátszom vele, hátha rájövök, hogy a gyakorlatban mit jelent mindez. :)
Előzmény: kivi (157588)
kivi Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157588
A kompresszió a benyomódás sebességét változatja. Amikor lockolod, akkor zárod a szelepet, nem megy át rajta olaj. Ez az egyik véglet. Ha kinyitod a LO-ot és a kompressziót változtatod, akkor változni fog sebesség is.
Előzmény: Butch Cassidy (157579)
Pinyo Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157587

Időnként egy-két alkatrész. Igen.

 

Eredetileg Magellan Crux-om volt. Mindent cseréltem már rajta (vázat is), egyedül a nyeregcső tartja magát. Igaz, 2001 végén vettem, azóta azért használtam egy "keveset". Most épp 23320 km-nél járok.

Lassan a nyeregcsövet is cserélnem kéne, elsősorban biztonsági okokból.

 

Épp tegnap reszeltem új recéket a nyeregsín beszorítójába, mert a régi recék lekoptak és mindig hátrabillent a nyereg, akár egy edzés alatt is. Micsoda világ. Még egy nyeregcső sem örök életű.

Előzmény: Butch Cassidy (157579)
Stms Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157586
Ahogy a többiek mondták. Ez a kategória nem esik ki alólad (feltéve, ha óvatosan közelíted meg a Vác-Kismaros között a bringaúton az ugratós hidat).

(nem bántás volt, tényleg hasznos, nekem tetszik a nagy fogaskerék)
Előzmény: p. (157578)
dhpage Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157585
ajjajj, akkor lehet hogy nekem is másikat adnak :(

köszi!
Előzmény: SzeZo (157560)
Fishtax Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157584

Ezzel még várni akartam kicsit, mégiscsak itt vagyok "otthon" :-) , az itteni szakikat személyesen is ismerem, de hát ha senki nem akar segíteni rajtam...! :-)

 

robi

Előzmény: 73Kacsa (157581)
Fishtax Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157583

"Melyiket vegyem?"

 

Erre etikus választ egy rendes bringás nem tud adni! :-) Általában mindenki azt szereti, ami neki van, azt ajánlgatja. (Mondjuk nekem nem Magellanom van, de korrekt, jó bringáknak tartom őket, jó ár/érték aránnyal.)

 

Legjobban akkor jársz, ha bemész egy hozzád közel eső, népszerű szakboltba (nem nagy sportáruházba!), elmondod, mire szeretnéd használni a bringát, mennyit szánsz rá, aztán rábízod magad az eladóra. (Előtte - szánj rá annyi időt, hogy vmi elképzelésed azért kialakuljon - nézz szét a neten, kicsit olvasgass, pl. www.testbike.hu, tájékozódj.)

 

Hogy mégis tanácsoljak vmi konkrétat is, boltok a teljesség igénye nélkül, akikben én megbízom (Bp.):

Probike

Hungarobike

Nella

Speedway

Bringavilág

 

Ha igazi sportcélra szeretnél bringát, akkor a felszerelések közül minimum a Deore-hoz ragaszkodj, esetleg az LX-re hagyd még rábeszélni magad (ha most még nem tudod, ezek mit jelentenek, nem baj, mire a bringavásárlásra kerül a sor, ismerni fogod), tárcsafék ebbe az árkategóriába nem fér bele, szintúgy a hátsó rugózás sem, illetve az első villád is olyan lesz egyelőre, amit 1-2 év után ki akarsz majd cserélni jobbra.

 

robi

Előzmény: p. (157580)
NAR Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157582
Én 2 (vagy 3?) éve vettem: a külső és belső nyilván fogyóeszköz, ezeken kívűl csak a hátsó felnit kellett cserélni, mert megrepedt. A 100k+ árkategóriában szerintem a tartóssággal nem lesz gond.
Előzmény: p. (157578)
73Kacsa Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157581

Én csak javasolni tudom, hogy a bikemag forum Tech/*Lampa projekt 1.0 topicba nezz be.

 

Hoze fele lampa 85-90%ban lefedi az igenyeidet vagy 95%.

 

 

Előzmény: Fishtax (157570)
p. Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157580

Na most már tényleg bajban vagyok és zúg a fejem...

 

A tanácsok alapján kicsit körülnéztem...

 

Most melyiket vegyem??

Butch Cassidy Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157579
2-3 év alatt egy bringa nem marad érintetlen, hacsak szó szerint nem. Arra gondolok, hogy időnként egy-két alkatrész azért lehullik róla. De az említett modellekkel nem járhatsz úgy, hogy a komplett kerékpárt ki kelljen kukázni.

Na, hamár itt tartunk, én is kérdezek.

Tegnap vettem egy Sid Team-et, ami igazából csak a poplock miatt több, mint az előző SL (meg remélhetőleg azzal ellentétben jól működik majd :)). Ezzel viszont zavarban vagyok. Az tiszta ügy, hogy lelokkolom, de mi az a kék tárcsa a karon? Az van ráírva, hogy 'compression', és nem túl userfriendly, állóhelyben is komoly kézügyesség kell a tekergetéséhez. De mégis, mire jó?

Hasonlóan rejtélyes a 'GATE' feliratú csavar a jobb szár tetején...
Előzmény: p. (157578)
p. Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157578

ismételten köszönöm az segitőszándékot!

 

Nekem olyan kerékpár kell ami birja a strapát és nem kell lecserélnem 2-3 év múlva mert megroggyant.

 

Kedves BC úgy látom megenyhültél, ennek szivből örülök!

 

Igen, igen talán idővel bele erősödök....... (ez kedves)

Előzmény: Stms (157577)
Stms Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157577
Ja, azt még akartam, hogy nekem egy DEMA Passo van, ami alapban 80 volt 2006 novemberben, szinte azonnal cseréltem rajta fékeket (Alhonga volt, Avid Single Digit 7-eseket kapott), meg a külsőket fél év után. Így olyan 90 körül van az egész. Mondjuk a telója elég alap (zoom), de az újakba valami tűrhetőbbet raktak (RST). Acera váltó van rajta, nekem nem tűnik fel, hogy gyenge lenne (majd ősszel cserélem sram x.9-re, lehet hogy akkor kiderül, hogy mégis számít).

Ja, és brutálisan jól néz ki. ;)

Kiegészítőnek:
- sisakot azonnal,
- lámpát azonnal - nekem 2 powerledes cateye van, szeretem látni az utat - meg a motorossávban elengednek az ótók, azt hiszik motor jön ;)
- kesztyű - azonnal, vagy az első komolyabb taknyolás után rögtön, de akkor már késő.

később:
- spdcipő, cicanadrág, zselé, pulzusmérő, gps és egyéb haszontalan dolgok. ;)
Előzmény: p. (157571)
Butch Cassidy Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157576
"aztán úgyis megerősödsz"

:))) (p. nevében)
Előzmény: Stms (157575)
Stms Creative Commons License 2008.03.06 0 0 157575
Olvasd el Zweig regényét, nagyon kedves figura. :)

(nagy fogaskerék: minél nagyobb van hátul, annál könnyebb áttételre tudsz váltani. Kezdetben nagy segítség, aztán úgyis megerősödsz :) )
Előzmény: Butch Cassidy (157572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!