Nem hagyja befolyni a vizet a bowenházba. A felül vezetett bowdennél ez a legnagyobb baj, hogy lefolyik a víz a kábelen, bele a házba, és ott a kanyarban megáll a kosz.
Ekkor van az, hogy a felfelé váltás működik, de lefelé kettőt, hármat is kell kattintani, mire végre egyet vált.
Kérdés: Épp cserélem a váltóbowdent, és a Jagwire szettben van egy nyíl alakú kb 3 centis gumibigyó, amin szemlátomást át kell húzni a bowdent. Na, azt hova kell rakni?
1 Z LED, kb. 1W teljesítménnyel kb. 5 órát üzemel 4 ceruzaelemről. Működik akksival is, 4-6V között. A lámpa kicsi, bárhova fel tudom szerelni. A fénye van olyan jó, mint a HL-500-asom, de kb. 3x annyi ideig üzemel, állandó erősségű fénnyel.
Vettem én is egy 2007-es Curxot asszonykának. Na jó, bevallom, kicsit magamnak is, mert néha majd elkunyizom, s jól megtekerem :). Nekem ez tűnt elég jó ár/érték arányúnak. Használt verdákat nem néztem, ott biztos lett volna jó vétel. A telótól megváltam, kicsit könnyítek rajta, kap egy karbon merev villát. Meg a Sram váltókart cserélem marokra, az ügyfél kérésére :). Remélem a váz azért kihúz jópár évet. Fehérnépnek tetszik, ez a lényeg :)
A kompresszió a benyomódás sebességét változatja. Amikor lockolod, akkor zárod a szelepet, nem megy át rajta olaj. Ez az egyik véglet. Ha kinyitod a LO-ot és a kompressziót változtatod, akkor változni fog sebesség is.
Eredetileg Magellan Crux-om volt. Mindent cseréltem már rajta (vázat is), egyedül a nyeregcső tartja magát. Igaz, 2001 végén vettem, azóta azért használtam egy "keveset". Most épp 23320 km-nél járok.
Lassan a nyeregcsövet is cserélnem kéne, elsősorban biztonsági okokból.
Épp tegnap reszeltem új recéket a nyeregsín beszorítójába, mert a régi recék lekoptak és mindig hátrabillent a nyereg, akár egy edzés alatt is. Micsoda világ. Még egy nyeregcső sem örök életű.
Ezzel még várni akartam kicsit, mégiscsak itt vagyok "otthon" :-) , az itteni szakikat személyesen is ismerem, de hát ha senki nem akar segíteni rajtam...! :-)
Erre etikus választ egy rendes bringás nem tud adni! :-) Általában mindenki azt szereti, ami neki van, azt ajánlgatja. (Mondjuk nekem nem Magellanom van, de korrekt, jó bringáknak tartom őket, jó ár/érték aránnyal.)
Legjobban akkor jársz, ha bemész egy hozzád közel eső, népszerű szakboltba (nem nagy sportáruházba!), elmondod, mire szeretnéd használni a bringát, mennyit szánsz rá, aztán rábízod magad az eladóra. (Előtte - szánj rá annyi időt, hogy vmi elképzelésed azért kialakuljon - nézz szét a neten, kicsit olvasgass, pl. www.testbike.hu, tájékozódj.)
Hogy mégis tanácsoljak vmi konkrétat is, boltok a teljesség igénye nélkül, akikben én megbízom (Bp.):
Probike
Hungarobike
Nella
Speedway
Bringavilág
Ha igazi sportcélra szeretnél bringát, akkor a felszerelések közül minimum a Deore-hoz ragaszkodj, esetleg az LX-re hagyd még rábeszélni magad (ha most még nem tudod, ezek mit jelentenek, nem baj, mire a bringavásárlásra kerül a sor, ismerni fogod), tárcsafék ebbe az árkategóriába nem fér bele, szintúgy a hátsó rugózás sem, illetve az első villád is olyan lesz egyelőre, amit 1-2 év után ki akarsz majd cserélni jobbra.
Én 2 (vagy 3?) éve vettem: a külső és belső nyilván fogyóeszköz, ezeken kívűl csak a hátsó felnit kellett cserélni, mert megrepedt. A 100k+ árkategóriában szerintem a tartóssággal nem lesz gond.
2-3 év alatt egy bringa nem marad érintetlen, hacsak szó szerint nem. Arra gondolok, hogy időnként egy-két alkatrész azért lehullik róla. De az említett modellekkel nem járhatsz úgy, hogy a komplett kerékpárt ki kelljen kukázni.
Na, hamár itt tartunk, én is kérdezek.
Tegnap vettem egy Sid Team-et, ami igazából csak a poplock miatt több, mint az előző SL (meg remélhetőleg azzal ellentétben jól működik majd :)). Ezzel viszont zavarban vagyok. Az tiszta ügy, hogy lelokkolom, de mi az a kék tárcsa a karon? Az van ráírva, hogy 'compression', és nem túl userfriendly, állóhelyben is komoly kézügyesség kell a tekergetéséhez. De mégis, mire jó?
Hasonlóan rejtélyes a 'GATE' feliratú csavar a jobb szár tetején...
Ja, azt még akartam, hogy nekem egy DEMA Passo van, ami alapban 80 volt 2006 novemberben, szinte azonnal cseréltem rajta fékeket (Alhonga volt, Avid Single Digit 7-eseket kapott), meg a külsőket fél év után. Így olyan 90 körül van az egész. Mondjuk a telója elég alap (zoom), de az újakba valami tűrhetőbbet raktak (RST). Acera váltó van rajta, nekem nem tűnik fel, hogy gyenge lenne (majd ősszel cserélem sram x.9-re, lehet hogy akkor kiderül, hogy mégis számít).
Ja, és brutálisan jól néz ki. ;)
Kiegészítőnek: - sisakot azonnal, - lámpát azonnal - nekem 2 powerledes cateye van, szeretem látni az utat - meg a motorossávban elengednek az ótók, azt hiszik motor jön ;) - kesztyű - azonnal, vagy az első komolyabb taknyolás után rögtön, de akkor már késő.
később: - spdcipő, cicanadrág, zselé, pulzusmérő, gps és egyéb haszontalan dolgok. ;)