Ecovisionöm nekem is van, bár kocsiban még nem volt. Amikor itthon próbálgattam, feltűnt, hogy megfeketedett a búrája. Gondolkoztam, és arra jutottam, hogy valószínűleg nem melegedett fel eléggé, hiszen csak ki be kapcsolgattam. Betettem egy negyed órára, és gyönyörűen kitisztult a búra.
Nincs érdemleges különbség a H1 és H7 között. A H7 drágább :))
A H1 nem tompítottra lett kifejlesztve, míg a H7 igen. A H1 az egyik legrégebbi halogén, jellemzően fényszórók, kiegészítő lámpatestek fényforrása volt.
A HB4 kisebb teljesítménye igazából nem oszt, nem szoroz. Használtam Philips Ecovisiont, ami jó 10 %-kal kisebb teljesítményű, viszont pluszos, de végeredményben annyit tud, mint egy normál izzó. Az, h a Toyota beszállítója így találta ki a foncsort, nem igazán értem. A szabványt teljesíti, innentől kezdve a gyár nem foglalkozik vele.
Vettem én is kettőt. Kínai, de nem gagyi, szép, szabályos képet vetít, elég erősnek tűnik, kb. annyira sárga mint a Tungsragold, de óvatosan vele, mert szerintem több mint 60/55w. A tápegység csatlakozóin a hőtől megpuhult a szigetelés..
Köszi, de most már marad így. Múltkor megnyugtatott a karosszéria-lakatos, hogy ennek az autónak már bontóban kéne lenni.. :D Apuval kicsit megerősítjük a kritikus helyeken (pl. lengőkar bekötések), hogy jövő októberig ne essen szét, utánna műszakin meg nem menne már át. Szóval nem költök már rá, pedig lenne mire (pl. hátsó fék, kuplung....). Inkább gyűjtögetek.
Sziasztok,már rég jártam itt.Nem tudjátok,hogy Philips izzókat hol lehet most venni?Régen a Norautonél vettem,de bezártaK,pedig az extreme power H7 bevált,elég tartós égő.Motorba kellene ,de mivel az rezonál nem jó akármilyen,a sima izzók meg nem a legjobban világítanak.Eseteleg a Osram nightracer-ról nincs valakinek infója fényeRővel kapcsolatban?Állítólag az direkt motorba való és bírja a strapát.
Na pl. tokre erdekelne mi a kulonbseg egy H1 es egy H7 kozott a gyakorlatban. Mindketto 55w es cca. 1500lm. Vagy ott van pl a Corolla limuzin fenyszoroja amirol korabban tettem fel kepet. HB4es tompitott, ami csak 51w, es annak is a fele kitakarva.
Nekem volt az összes. Bordázott H4, FF H4, FF H7, DE H1. Most Xenon van, de az más tészta :)
Igen, régen arra ment a tervezés, h legyen a foncsor minél nagyobb. Lásd pl Citroen BX. De nem hoz annyit, amennyivel nagyobb. Van a foncsornál egy elméleti méret, ami fölött ugyanakkora fényforrásnál már nem számít a méret.
A Suzukinál hiába nagyobb a foncsor, ha a tompított csak a felső részt világítja meg, míg a Ford FF lámpájában az izzó telibe világítja a foncsor minden egyes pontját. Szóval a terület ugyanakkora, csak a fényerő több ami oda jut, ezért jobb a hatásfoka.
A Jazz mindig H4-es szimpla foncsoros volt...
és azért szűnt meg kisautókban a dupla foncsor, mert a szimpa sokkal olcsóbb. Ennyi és nem több...
Ha a szimpla H4-es is kiadja azt a mennyiségű fényt, amennyi az előírásban szerepel, akkor a gyártó majd hülye lesz akár egy centtel is többet belefeccölni. Ilyen világot élünk...
Tudom, hogy ez az elmélet, a gyakorlatban ellenben, én, nem látok különbséget. Igaz, a családban csak egy FF H7es van, amihez hasonlítani tudom a többit, de az is, hogy a Focus fényszórójában, belül, ugyanaz a két kerek tükör van, ami rengeteg másik autó fényszórójában. Gyári fényszórók, valószínűleg Hella, gondolom sok másik típusba is ők fejlesztik a fényszórót.
Lehet, hogy a szemem szar, bár akkor nem látnám a határozott különbséget izzó és izzó között.
Régebben, amikor még egyeduralkodó volt a hagyományos, parabolatükrös, bordázottüveges fényszóró, azt olvastam, annál hatékonyabb egy fényszóró, minél nagyobb a tükör. Nem tudom van e az FFnél ilyen összefüggés, de tény, hogy a két Suzuki H4es fényszórójában, duplaakkorák a tükrök, mint a Focus kerek tompítottja.
Amúgy, egyre több új autóba tesznek H4-es fényszórót, (pl. Seat Ibiza, VW Polo, Nissan Micra, Honda Jazz, Hyundai i10) köztük olyanokba, amelyek régebbi változatában dupla fényszóró volt.
Tudom, hogy ez az elmélet, a gyakorlatban ellenben, én, nem látok különbséget. Igaz, a családban csak egy FF H7es van, amihez hasonlítani tudom a többit, de az, hogy a Focus fényszórójában, belül, ugyanaz a két kerek tükör van, ami rengeteg másik autó fényszórójában. Gyári fényszórók, valószínűleg Hella, gondolom sok másik típusba is ők fejlesztik a fényszórót.
Lehet, hogy a szemem szar, bár akkor nem látnám a határozott különbséget izzó és izzó között.
Régebben, amikor még egyeduralkodó volt a hagyományos, parabolatükrös, bordázottüveges fényszóró, azt olvastam, annál hatékonyabb egy fényszóró, minél nagyobb a tükör. Nem tudom van e az FFnél ilyen összefüggés, de tény, hogy a két Suzuki H4es fényszórójában, duplaakkorák a tükrök, mint a Focus kerek tompítottja.
Amúgy, egyre több új autóba tesznek H4-es fényszórót, (pl. Seat Ibiza, VW Polo, Nissan Micra, Honda Jazz, Hyundai i10) köztük olyanokba, amelyek régebbi változatában dupla fényszóró volt.
Csakhogy van pl nagyon jó FF H4-es tompított és van mondjuk szar H7-es FF, vagy ne adj isten szar DE. Tehát előfordulhat, h egy hatásfokilag gyenge h4-es szebben jobban terít, mint egy jobb hatásfokú H7-es.
De ezek szélsőséges esetek. Nagy átlagban a sorrend FF-DE-FF(H4)
Az FF és a DE közt kicsi a különbség, viszont egy jól megtervezett DE kurva egyenletesen világít, nem beszélve az elvéből fakadó nagyon éles világos-sötét határvonalról. Egy FF-lámpa általában foltosabban terít.
10e HUF, két bontott fényszóró, magasságállítómotorral. Egy mai verdának az indexbúrája többe kerül. A Focus fényszóróinak is mattul a tükre, két csíkban, felül. Pedig abban mindig 55w-os izzó volt.
Mikor előz egy gyári xenonos autó, azért rendesen elnyomja a fényét. :D
Nem tudom mennyire látszik a képen, de a bal oldali fényszóró utángyártott, a jobb oldali pedig Bosch, kicsit máshogy világítanak. Csak sajnos a Bosch tartókerete tötött, úgy van kitámasztva, az állítómotor is le van törve róla... Meg belül a foncsor is kapott, olyan, mintha párás lenne az üveg, de nem lehet letörölni, 140/100-as izzó volt bent... De persze a fényszóró meg letekerve teljesen, kb. a távfény világított addig, mint most a tompított. A Suzukihoz képest viszont egész jól világít, mondjuk annál balra sokkal több fény jut.
Egyre inkább az a tapasztalatom, hogy nincs látható különbség a különböző rendszerű tompított fényszórók között.
A napokban, tettem egy pár új GE sportlight H4est (messze jobb, mint a CBI) egy F-Astrába. Hagyományos, parabolatükrös, gyári (Valeo) fényszórói vannak, hibátlan állapotban. A beállítása a legegyszerűbb a világon - még szerszám sem kell hozzá, egy hangerőszabályzóhoz hasonló gombot kell tekergeni, remekül hozzáférhető, az izzócsere sem volt több pár percnél.
A fénye kitűnő, széles sávban, és erőteljesen világít, a sötét-világos határvonal határozott, nem vakít, semmivel sem rosszabb mint az FF H4-es, vagy akár az FF H7es a Focusban, utóbbiban ugyanilyen, H7es sportlight izzókkal.
Így fotó alapján, ennek a Kadettnek a fényszórója is ugyanilyen jónak tűnik.
A dupla fényszóró gyakorlati előnyét, én kizárólag a távolsági fényszóró használatakor látom - pontosan annyival jobb, amennyivel több fény produkál 220 watt, 120 wattal szemben.
Ez az "obi-s" sárga izzó. Az egyik elég durván sárga, a másik halványabb, végignéztem az összeset, két egyforma nem nagyon volt. :D
Itt a két Gold között is látszik a különbség, eddig fel se tűnt. Ennyire nehéz két egyforma színű izzót gyártani? Mondjuk a NBL-en a kék rész se egyforma helyen van, de a szín legalább egyezik.