Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dojcsáklaci Creative Commons License 2013.06.06 0 0 11369
Előzmény: Ati977 (11368)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.06 0 0 11368

Én nem találok sehol, legalábbis.

Előzmény: Norbu4 (11367)
Norbu4 Creative Commons License 2013.06.06 0 0 11367

Sziasztok. 

Ezek szerint itthon nem lehet már phillips izzókat kapni?

Ati977 Creative Commons License 2013.06.06 0 0 11366

Van két noname H7esem, most azokat méricskélem, de akárhogy nézem, az egyik 51,8, a másik 50,8w.

Ati977 Creative Commons License 2013.06.06 0 0 11365

Na, kimértem ezt a két sárgát, mert gyanús volt, de minden ok. 12.5v-on, a tompított 55.4w, a távolsági 61.5w, ill. 61.9w.

Előzmény: andrasrx8 (11364)
andrasrx8 Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11364

Ránézésre tökugyanaz, mint az alpin. :D

 

Olyan összehasonlításra lennék kíváncsi, hogy Xtreme vision, Megalight Ultra +120, Night breaker és Night breaker limited edition.

Előzmény: Ati977 (11358)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11363

Azt tudom, csak nem találkoztam még vele, már amikor elmarad :)

Előzmény: Ati977 (11362)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11362

A halogén körfolyamat ;)

 

 

Szép biza. Akarnék is most venni 1 pár x-treme visiont, de nem találok sehol.

Előzmény: Wicked Belzebub (11361)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11361

Jééé, ilyennel még nem találkoztam :)

nekem azt tetszett benne, h nagyon szép volt a megmunkálása...

Előzmény: Ati977 (11360)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11360

Ecovisionöm nekem is van, bár kocsiban még nem volt. Amikor itthon próbálgattam, feltűnt, hogy megfeketedett a búrája. Gondolkoztam, és arra jutottam, hogy valószínűleg nem melegedett fel eléggé, hiszen csak ki be kapcsolgattam. Betettem egy negyed órára, és gyönyörűen kitisztult a búra.

Előzmény: Wicked Belzebub (11359)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11359

Nincs érdemleges különbség a H1 és H7 között. A H7 drágább :))

A H1 nem tompítottra lett kifejlesztve, míg a H7 igen. A H1 az egyik legrégebbi halogén, jellemzően fényszórók, kiegészítő lámpatestek fényforrása volt.

A HB4 kisebb teljesítménye igazából nem oszt, nem szoroz. Használtam Philips Ecovisiont, ami jó 10 %-kal kisebb teljesítményű, viszont pluszos, de végeredményben annyit tud, mint egy normál izzó. Az, h a Toyota beszállítója így találta ki a foncsort, nem igazán értem. A szabványt teljesíti, innentől kezdve a gyár nem foglalkozik vele.

Előzmény: Ati977 (11354)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11358

És persze ezek sem egyforma sárgák, ahogy a tungsragoldok sem. Van most négy izzóm télre, mind a négy más színű. :)

 

Előzmény: Ati977 (11357)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11357

Vettem én is kettőt. Kínai, de nem gagyi, szép, szabályos képet vetít, elég erősnek tűnik, kb. annyira sárga mint a Tungsragold, de óvatosan vele, mert szerintem több mint 60/55w. A tápegység csatlakozóin a hőtől megpuhult a szigetelés..

Előzmény: andrasrx8 (11344)
andrasrx8 Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11356

Köszi, de most már marad így. Múltkor megnyugtatott a karosszéria-lakatos, hogy ennek az autónak már bontóban kéne lenni..  :D Apuval kicsit megerősítjük a kritikus helyeken (pl. lengőkar bekötések), hogy jövő októberig ne essen szét, utánna műszakin meg nem menne már át. Szóval nem költök már rá, pedig lenne mire (pl. hátsó fék, kuplung....). Inkább gyűjtögetek.

Előzmény: Ati977 (11349)
Norbu4 Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11355

Sziasztok,már rég jártam itt.Nem tudjátok,hogy Philips izzókat hol lehet most venni?Régen a Norautonél vettem,de bezártaK,pedig az extreme power H7 bevált,elég tartós égő.Motorba kellene ,de mivel az rezonál nem jó akármilyen,a sima izzók meg nem a legjobban világítanak.Eseteleg a Osram nightracer-ról nincs valakinek infója fényeRővel kapcsolatban?Állítólag az direkt motorba való és bírja a strapát.

Ati977 Creative Commons License 2013.06.05 0 0 11354
Na pl. tokre erdekelne mi a kulonbseg egy H1 es egy H7 kozott a gyakorlatban. Mindketto 55w es cca. 1500lm. Vagy ott van pl a Corolla limuzin fenyszoroja amirol korabban tettem fel kepet. HB4es tompitott, ami csak 51w, es annak is a fele kitakarva.
Előzmény: Wicked Belzebub (11353)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.06.04 0 0 11353

Nekem volt az összes. Bordázott H4, FF H4, FF H7, DE H1. Most Xenon van, de az más tészta :)

Igen, régen arra ment a tervezés, h legyen a foncsor minél nagyobb. Lásd pl Citroen BX. De nem hoz annyit, amennyivel nagyobb. Van a foncsornál egy elméleti méret, ami fölött ugyanakkora fényforrásnál már nem számít a méret.

A Suzukinál hiába nagyobb a foncsor, ha a tompított csak a felső részt világítja meg, míg a Ford FF lámpájában az izzó telibe világítja a foncsor minden egyes pontját. Szóval a terület ugyanakkora, csak a fényerő több ami oda jut, ezért jobb a hatásfoka.

A Jazz mindig H4-es szimpla foncsoros volt...

és azért szűnt meg kisautókban a dupla foncsor, mert a szimpa sokkal olcsóbb. Ennyi és nem több...

Ha a szimpla H4-es is kiadja azt a mennyiségű fényt, amennyi az előírásban szerepel, akkor a gyártó majd hülye lesz akár egy centtel is többet belefeccölni. Ilyen világot élünk...

Előzmény: Ati977 (11351)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.04 0 0 11352

Tudom, hogy ez az elmélet, a gyakorlatban ellenben, én, nem látok különbséget. Igaz, a családban csak egy FF H7es van, amihez hasonlítani tudom a többit, de az is, hogy a Focus fényszórójában, belül, ugyanaz a két kerek tükör van, ami rengeteg másik autó fényszórójában. Gyári fényszórók, valószínűleg Hella, gondolom sok másik típusba is ők fejlesztik a fényszórót.

 

Lehet, hogy a szemem szar, bár akkor nem látnám a határozott különbséget izzó és izzó között.

 

Régebben, amikor még egyeduralkodó volt a hagyományos, parabolatükrös, bordázottüveges fényszóró, azt olvastam, annál hatékonyabb egy fényszóró, minél nagyobb a tükör. Nem tudom van e az FFnél ilyen összefüggés, de tény, hogy a két Suzuki H4es fényszórójában, duplaakkorák a tükrök, mint a Focus kerek tompítottja.

 

Amúgy, egyre több új autóba tesznek H4-es fényszórót, (pl. Seat Ibiza, VW Polo, Nissan Micra, Honda Jazz, Hyundai i10) köztük olyanokba, amelyek régebbi változatában dupla fényszóró volt.

 

Előzmény: Ati977 (11351)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.04 0 0 11351

Tudom, hogy ez az elmélet, a gyakorlatban ellenben, én, nem látok különbséget. Igaz, a családban csak egy FF H7es van, amihez hasonlítani tudom a többit, de az, hogy a Focus fényszórójában, belül, ugyanaz a két kerek tükör van, ami rengeteg másik autó fényszórójában. Gyári fényszórók, valószínűleg Hella, gondolom sok másik típusba is ők fejlesztik a fényszórót.

 

Lehet, hogy a szemem szar, bár akkor nem látnám a határozott különbséget izzó és izzó között.

 

Régebben, amikor még egyeduralkodó volt a hagyományos, parabolatükrös, bordázottüveges fényszóró, azt olvastam, annál hatékonyabb egy fényszóró, minél nagyobb a tükör. Nem tudom van e az FFnél ilyen összefüggés, de tény, hogy a két Suzuki H4es fényszórójában, duplaakkorák a tükrök, mint a Focus kerek tompítottja.

 

Amúgy, egyre több új autóba tesznek H4-es fényszórót, (pl. Seat Ibiza, VW Polo, Nissan Micra, Honda Jazz, Hyundai i10) köztük olyanokba, amelyek régebbi változatában dupla fényszóró volt.

 

Előzmény: Wicked Belzebub (11350)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.06.04 0 0 11350

Márpedig van, nem is kicsi...

Csakhogy van pl nagyon jó FF H4-es tompított és van mondjuk szar H7-es FF, vagy ne adj isten szar DE. Tehát előfordulhat, h egy hatásfokilag gyenge h4-es szebben jobban terít, mint egy jobb hatásfokú H7-es.

De ezek szélsőséges esetek. Nagy átlagban a sorrend FF-DE-FF(H4)

Az FF és a DE közt kicsi a különbség, viszont egy jól megtervezett DE kurva egyenletesen világít, nem beszélve az elvéből fakadó nagyon éles világos-sötét határvonalról. Egy FF-lámpa általában foltosabban terít.

Előzmény: Ati977 (11347)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.04 0 0 11349

http://aprod.hu/hirdetes/kadett-e-fenyszoro-IDUV1F.html

 

10e HUF, két bontott fényszóró, magasságállítómotorral. Egy mai verdának az indexbúrája többe kerül. A Focus fényszóróinak is mattul a tükre, két csíkban, felül. Pedig abban mindig 55w-os izzó volt.

Előzmény: andrasrx8 (11348)
andrasrx8 Creative Commons License 2013.06.04 0 0 11348

Mikor előz egy gyári xenonos autó, azért rendesen elnyomja a fényét. :D

 

Nem tudom mennyire látszik a képen, de a bal oldali fényszóró utángyártott, a jobb oldali pedig Bosch, kicsit máshogy világítanak. Csak sajnos a Bosch tartókerete tötött, úgy van kitámasztva, az állítómotor is le van törve róla... Meg belül a foncsor is kapott, olyan, mintha párás lenne az üveg, de nem lehet letörölni, 140/100-as izzó volt bent... De persze a fényszóró meg letekerve teljesen, kb. a távfény világított addig, mint most a tompított. A Suzukihoz képest viszont egész jól világít, mondjuk annál balra sokkal több fény jut.

Előzmény: Ati977 (11347)
Ati977 Creative Commons License 2013.06.04 0 0 11347

Egyre inkább az a tapasztalatom, hogy nincs látható különbség a különböző rendszerű tompított fényszórók között. 

 

A napokban, tettem egy pár új GE sportlight H4est (messze jobb, mint a CBI) egy F-Astrába. Hagyományos, parabolatükrös, gyári (Valeo) fényszórói vannak, hibátlan állapotban. A beállítása a legegyszerűbb a világon - még szerszám sem kell hozzá, egy hangerőszabályzóhoz hasonló gombot kell tekergeni, remekül hozzáférhető, az izzócsere sem volt több pár percnél.

 

A fénye kitűnő, széles sávban, és erőteljesen világít, a sötét-világos határvonal határozott, nem vakít, semmivel sem rosszabb mint az FF H4-es, vagy akár az FF H7es a Focusban, utóbbiban ugyanilyen, H7es sportlight izzókkal.

 

Így fotó alapján, ennek a Kadettnek a fényszórója is ugyanilyen jónak tűnik.

 

A dupla fényszóró gyakorlati előnyét, én kizárólag a távolsági fényszóró használatakor látom - pontosan annyival jobb, amennyivel több fény produkál 220 watt, 120 wattal szemben.

Előzmény: andrasrx8 (11345)
noni0110 Creative Commons License 2013.06.04 0 0 11346

Sziasztok!

 

Eladó új,bontatlan csomagolású Osram Night Breaker Plus Limited Edition izzók. H4 60/55W DuoPack = 2db

Narva Range Power White gyári dobozában H4 60/55W 2db Kb. 10km voltak autóban, teljesen hibátlanok, semmi kopás, semmi külsérelmi nyom.

Érdeklődni: noni0110@gmail.com

andrasrx8 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 11345

NBL vs. NBP H4 távfény:

 

 

A NPB távfénye szerintem erősebb, de a NBL nagyobb területet világít be.

 

NBP vs NBL (csak mert a két fényszóró se egyforma és a jobb oldali elég rossz állapotban is van :D)

 

 

A tompított szinte teljesen egyforma.

 

andrasrx8 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 11344

Hali!

 

Ezt találtam a Praktikerben: :D

 

 

 

Ez az "obi-s" sárga izzó. Az egyik elég durván sárga, a másik halványabb, végignéztem az összeset, két egyforma nem nagyon volt. :D

 

 

 

Itt a két Gold között is látszik a különbség, eddig fel se tűnt. Ennyire nehéz két egyforma színű izzót gyártani? Mondjuk a NBL-en a kék rész se egyforma helyen van, de a szín legalább egyezik.

 

Ati977 Creative Commons License 2013.05.30 0 0 11343

Amúgy elég vicces eredmények születnek:

 

 

 

http://ww2.justanswer.com/uploads/indytech/2011-06-06_010219_136635942_full.jpg

Előzmény: Wicked Belzebub (11341)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.05.30 0 0 11342

A tuti (bár nem olcsó) megoldás, ha az autó tipusához tartozó szalonba/alkatrészboltba megy be, még itthon.

Tipusspecifikus, pontosan pozicionálható fóliákat árulnak (Opel-t, BMW-t biztosan tudom, de szerintem a többi márka is).

 

Az olcsóbb pedig, ha nekiáll egy fehér fal előtt egy tekercs öntapadós fóliával meg egy ollóval. :)

Előzmény: Wicked Belzebub (11341)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.05.29 0 0 11341

Hááát, talán hosszas kísérletezgetéssel el lehet találni azt a pontot, ami letakarja.

Előzmény: Ati977 (11340)
Ati977 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 11340

 

Megnézném azt, hogy egy FF sima búrájára, vagy pláne egy DE-re, hova ragasztják a matricát..

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!