Először is a lépcsőházban beugrott, hogy a pedál lehet hogy nem is fog működni, mivel másfél éve a bringán van, és sose tisztogattam (csak tapostam a platformos felét). De aztán mégis.
Ezután röpke húsz perc alatt megfejtettem, hogyan kerül rá (és le róla) a cipő. A következő aggodalmat az okozta, hogy hogy a fenébe fogok ebbe beletalálni. Ez indulás után megoldódott: nem tudom hogyan, de sikerült. Többször is. Becéloztam a Naszályt, mivel nincs forgalom, meg emelkedik. Első meglepetés: baromi könnyedén suhanok (!) felfelé. Egy kis földúton sikerült megoldani a liszteszsák gyakorlatot is.
A második meglepetést két kutya okozta, visszafelé enyhe lejtőn gyakorolgattam a ki-be cipőzést, és csak arra eszméltem, hogy közrefogtak, úgy haladtak el velem szemben. Meg se bírtam rémülni.
Egyszer élünk, lefelé megnéztem a sárga jelzést. Nem hiszem hogy normális, de azon az úton ahol múlt héten 10-15-tel mertem lefelé menni, most 40-45-tel oldottam meg.
Összevéve, nagy találmány ez az spd. Az első nyilvános perecről természetesen be fogok számolni.
Üdvözlet a tisztelt topiklakóknak! Jómagam tavaly nyár óta tekerek egy egyszerűbb országúti bringát, és lenne egy ehhez mérten kezdő szintű kérdésem. A gépet Matuzék rakták össze (remekül), a mérete jó, a hajtóműve pedig egy 14 sebességes 54/34-es Shimano Sora szett (remélem megközelítőleg jól használom a kifejezéseket).
A gondom az vele, hogy úgy érzem, van egy szakadék az áttételek között: amikor nagyról kistányérra váltok (emelkedőn), akkor mindig úgy érzem, hogy túl sokat ugrik föl a pedálfordulatszám (mondjuk 25 km/h-nál): jön az emelkedő, nekimegyek nagytányéron, lassulok (cad 65), így leváltok, de ugyanez a sebesség csak 100-as cad mellett menne. Mivel nem akarom keresztbe hajtani a láncot, csak a középső (4.) hátsó fogaskereket tekerem kis- és nagytányéron is, az alsó és fölső hármat csak egyiken vagy másikon. Mindig azt érzem ilyenkor, hogy tök jó lenne, ha lenne még egy középső tányér is, mert a nagy kiváló ugyan 35km/h körül síkon, a kicsi meg kiváló hegymászásra (3-4%-os emelkedő fölött, 15-18 km/h-nál), de a kettő között van egy tartomány, amit vagy csak nagyon pörgetve, vagy a pedált nagyon taposva-tépve tudok tekerni - mindkettő nagyon kényelmetlen. Remélem érthetően írtam le a dolgot, talán közismert is bringás körökben.
A kérdésem tehát az, hogy a kondimmal van-e a baj (korábban nem bringáztam, tavaly kb 1000, idén 500 km körül vagyok, de futok, karatéztam, tavaly tekertem 140 km-t és nem haltam meg), és ez egy tök sztenderd szett, amihez majd hozzá fogok szokni, vagy ez egy alapvetően olcsó, belépő szett (ami mondjuk lehet, mert a bringa elég low-cost megoldás volt), és tanácsos lenne összeszedni a zsetont egy másikra?
Vagy egyszer se :) több, mint két éve megvan az spd, de még nem estem a pedál miatt (kopp-kopp). Ja igen, használom is, még mielőtt valaki jönne a szokásos belekötéssel :)
A magyarkodó nevű skandináv távközlési vállalatnál jártam fogyasztani, és onnan a Dohány utca felé mentem lassan gurulva a járdán. Majd a zebrától jobbra a padkán keresztül tértem volna rá az útra. (Mivel a gyalogosoknak tilos volt ezért sunnyogtam arra, sasolva a forgalmat nem jön-e valami.)
Kedves Sporttársak! 1 nappal előbb is beirhattátok volna az spd pedál "előnyeit" ugyanis ma vettem egyet én is.Én jobban félek egy camion előtti mint közönség előtti perectől.Ha ezt a sok jóságot előbb beirjátok,lehet nem vettem volna még sem.
A Dohány utcára fordultam volna a járdáról, a forgalmat sasoltam és a zebra mellett a padkán keresztül csináltam volna a mutatványt, amikor egy aljasul kifeszített lánc állta az utamat. (Erre nem számítottam, fék be, de a kioldás elmaradt...)
reggel 8kor a Züllői-Nagykörte sarkán sincsenek emeberek (a villamosmegállóban), uh az ottani piros lámpa is kifejezetten ajánlott efféle mutatványokhoz :)
Milyen igaz! Sajnos nem lehet felkészülni erre, mert hiába "tudtam" ezt előre én is estem keltem eleinte. (A legviccesebb amikor a Hegyalja úton feküdtem az aszfalton.)
Nekem, mint kocapapabringásnak bevált a 'teljesen kitekerem az állitócsavart, majd egy fél tekerés vissza'. Nyilván nincs neki oldal irányú tartása, de húzni tudok vele (ha akarok), és élveztesebb számomra a bicajozás, mint sima pedállal. Viszont szükség esetén mindig gond nélkül kiold. Olyan erőhatások pedig nálam nem lépnek fel, hogy véletlen kioldás legyen belöle:o).
Sziasztok! Meg kell, hogy osszam ezt a történetet!
"A biciklink kész társadalomtanulmány.
Először a pedál esett le, kiszóródott az összes csapágygolyó, ezt cseréltük. Aztán a kormány kényelmetlensége miatt újat szereltünk fel. Miután lecseréltük, kitörött a nyereg. A gyereküléssel hála Istennek, semmi gond nincs. Ehhez egy 150 kilós ember súlya társul.
A gazdaság rosszul üzemel, homok a gépezetben, létszámleépítések és teljes összeomlás. Át kell szervezni az egészet. Még jó, hogy van másik paraméterkönyv. A kormányra viszont már régóta rossz szemmel nézünk, mert ehhez a társadalmi tömeghez nem passzol, ezért előrehozott választásokban bízunk. Mikor sikerül leváltani, és mindenki elégedett, akkor a nyeregben ülők igencsak kényelmetlenül kezdik érezni magukat, és menniük kell. Akik viszont a bársonyszékekben ülnek, kópéskodnak és hátulról igazán diktálnak, azok minden helyzetben biztonságban érzik magukat, be vannak betonozva! :)"
Nekem is tobb tiz ember elott sikerult a leglatvanyosabb, meg az elso outis osztrak turaim egyiken visszafele megalltam a hataror elott es allo helyben doltem el, mert a faradsagtol elfelejtettem kioldani a jobb labat. Azota jobban megy. Mar nincs hataror :)
Az első időszakban állíts olyan lazáraa rugót, hogy egy pánikmozdulattal függőleges irányba is ki tudd tépni a lábad! Hasznos volt ez, mikor a Pap-rét felé, a kanyarodó sáv szélén a bal lábam volt letéve, mégis jobbra kezdtem dőlni, az egyenesen haladó sávba.
Bizony, én egy ttúrán két parkoló kerékpár közé akartam elegánsan beparkolni a pont előtt, mikor elelejtettem kilépni, és mind a kettőt borítottam a magamén kívül. :-D
és ezek az esések nagy számban mindig közönség előtt fognak történni :)
nekem a legemlékezetesebb esésem - bár nem az spd miatt történt - az volt, mikor utána a bokorban kerestem meg a cipőt :))))) ugyanitt esett a fejemre a bringa is. na mondjuk az kevésbé volt vicces :)
A brigéciolban pedig az olajoshal... Én is valami biciglis andalgáson töröm a fejem. Egyelőre a kivi telezési lehetőségeket vizslatom. Először valószínűleg csak egy 3 napos túra lesz, hogy azon próbáljam ki a legszükségesebbeknek látszó dolgokat, hogy tényleg kellenek-e...
Léna útmutatása nyomán én a télen Ortlieb táskákat vettem egy vagyonért. (Egy pár kb. tízezer forint.) Egy mozdulattal leemelhetők (és ellophatók), bár ezen valamicskét lehet segíteni: elöl úgy, hogy a kosárra lógatom rá őket, hogy ne lehessen leszedni, csak nagy szenvedéssel; hátul meg úgy, hogy keresztbefektetek rajtuk egy három mozdulattal leszedhető irdatlan táskát (ez volt a harmadik tízezer forint), amely a sátrat és a fekhelyet tartalmazza.
Ezek az Ortliebek tekerőzárasok, vagy hogy mondják az ilyet, és teljesen vízhatlanok. Holnap indulok velük északra.
A poén az lenne, hogy a hálózsák nem lenne felkötve a csomag tetejére, és kényelmesebben tudnék napközben ki- és bepakolni, valamint egyszerűbben lehetne szükség esetén levenni az egész csomagot a bicikliről. A Brigéciol a kulacsban is elfér. :-DD
Pont ez az! Mivel midnen taska tele lesz, marhara figyelni kell hogy nehogy tul nagy taskat vegyunk. Mert az is tele lesz, es akkor cipelni kell!
Nem osszepakolom a cuccot amit vinni akarok, es utanna veszek agy taskat amibe belefer. Hanem megnezem normalis emberek mekkora taskakkal mennek, veszek egy akkorat, es utanna addig valogatok, amig belefer a cuccom. Eddig bejott!
A részegségtől messze álltam, de a lehelletemen érezhető volt valószínűleg a sörszag. Egyébként nem büszkeségből írtam le, hanem azon csodálkoztam, hogy vannak ilyen rendőrök is. Ez a mentalitás nem jellemző a környékbeli rendőrökre. Itt amikor bevezették a kerékpárosok büntethetőségét, este 10-kor beálltak a zsaruk a kocsmákhoz legközelebb eső sarokra és minden bringást megszondáztattak aki kijött a kocsmából és meló után megivott egy sört azt meg is büntették 2-5000Ft körüli összegre.
Ha sok cuccod van, szvsz. túrán érdemes inkább első csomagtartóban is gondolkodni.
Egyenletesebb a bicaj terhelése, nem terheled túl a hátsó kereket, és stabilabb is a kormány, mert van tapadása a kormányzott keréknek. Ráadásul nem akar a bringa minden elinduláskor hanyatt esni. :o))