Ma végre én is megtettem első kb. 1,5 km-emet az új Swifttel...
Tesztvezettem a Suzuki Varrónál..
Sajnos valóban elég rövid a tesztút, ráadásul elég gyorsan ment minden, mert már zárás előtt voltak, szóval nem nagyon tudtam "lélekben felkészülni" és már mentünk is... Legalább várakozni nem kellett...:-)
Az autóról:
(Igyexem nem sokat ismételni.)
Egy fekete GLX AC CD-t próbáltam ki ami ma érkezett a kereskedésbe, szóval volt benne kemény 72 km.. Ehhez képest az értékesítő srác(odafelé ő vezetett) nem kímélte; hipp-hopp 95-tel mentünk az Üllőin... Aztán visszafelé amikor már én vezettem rá kellett jönnöm, h. ez nem olyan nagy mutatvány. Alig érezni a sebességet benne. 60-nál mintha állnánk.. Persze ezt manapság már elég sok új autó tudja, de ebben a kategóriában szokatlan(pláne a saját SwiftI-em után..).
Szóval valóban nagyon csendes a gép, legalábbis ami a zörejeket, futóműhangokat illeti. A motorral már más a helyzet. Gyorsításnál azért megjön a hangja, de az sem annyira vészes. Alapjáraton viszont könnyű ráindítózni annyira halk.
Az Üllői út hibáit egész szépen vasalta ki a futómű, szerintem amekkora menetkomfortot ekkora tengelytávval ki lehet hozni azt kihozták.
Viszont!
Elég alacsonyan van az alja! A kereskedő azzal kezdte, h. ez nagy hátránya mert alig bírt leállni a járdáról. Szóval óvatosan kell majd vele "terepezni"..:-)
A kormányszervó szerintem kicsit túlérzékeny, ráadásul természetesen nem is sebességfüggő, így autópályatempónál biztosan szokni kell majd..
Ami még nem annyira tetszett az a gázpedál:
Nagyon könnyű és nagyon rövid az útja. Mire észbekap az ember már padlón van..:-(
A futóműről én sem tudok semmi rosszat írni. Még a 14"-os 165-ös nyárigumikkal is nagyon stabilnak tűnt, persze komoly próbálgatáshoz kevés volt ez a tesztút..
A fék bár nem egy Porsche-fék, de tagadhatatlanul nagy az előrelépés az előző Swifthez képest. Jól adagolható és határozott ha kell. Az ABS-t nem próbáltam..:-))
A belső térről már sokan sokmindent leírtak. Nekem ahhoz képest amit vártam sokkal jobban kézreállt minden. Átültem a vez.ülésbe, beállítottam az ülést meg a tükröket és azonnal minden egyértelmű volt.. A tükrök valóban óriásiak és még a középsőben is meglepően jó a hátralátás. Szóval az ergonómia rendben van(szerintem).
Na még az árakról: Swift GLX AC CD +metálfény 72 hónapra
A maradványértékes konstrukciót nem javasolják...(de létezik olyan is)
Mellékesen megjegyzem; ennél pl. a Suzuki Ház sokkal jobb hitelt ad. Mondjuk azt anno(febr. 8-án) nem adták írásba, ezt pedig igen..)
Ráadásul a srác utalt arra h. nyáron valószínüleg ennél is lesz ajándék klíma akció, szóval szerintem érdemes várni(aki tud)!!
Kötelező+CASCO-ról még nem nagyon tudtak mit mondani..
Állítólag egyelőre csak az Allianz ismeri, pedig mintha már itt is emlegette volna vki az UNION-t is.. Nagyjából a hasonló árú/felszereltségű Ignisekével lehet számolni.
Mégegyszer bocs a hosszúságért! Ha eszembe jut még vmi, megírom azt is..
A kulcsos dologra én is nagyon kiványcsi vagyok. Jövő héten elvileg már mehetek az autómért, az első dolgok közt lesz, hogy leteszteljem. Csak érkezzenek meg a papirok.
Ma voltam kirándulni, és megkukkoltam a szalon előtt az autómat. Volt nálam fotoapparát, töltöttem fel nagyfelbontásu képeket. Akinek van kedve és gyors az internete, csekkolja itt
GLX AC nincs, mert így gyártja a cég és kész... (Nekem is ez a konfig kellene, de szerintem várjunk egy kis időt, hátha lesz...) Kereskedő mondotta, hogy talán tudnak valamit tenni az ügy érdekében...
Rádió előkészítés: Megvan a 6 hangszóró, márkáját nem tudom, viszont réjdijó az nincs, de ha veszel egyet, akkor csak (jobb esetben) be kell kötni, (rosszabb esetben kell hozzá ISO adapter és azon keresztül kell bekötni).
Vonali kimenetről gőzöm sincs....
Sima rádió nincs, csak CD-s, amit kormányról lehet vezérelni.
Vegyük ezt a GLX/AC+CD témát!Miért nem lehet 1 autót cd nélkül rendelni,ha klimát szeretnék?
Aztán,mit takar az úgynevezett "audio rendszer"??Sima rádió?Vagy mi?És hogy néz ki?
A 6 hangszórós elökészítés csak a helyeket jelenti vagy a hangszórókat is??Milyen márkájú hangszórók?
Van-e vonali kimenet akármelyik tipuson?
Nekem nagyon tetszik,hogy a rádió egy tökéletes egységet képez a müszerfallal,amit nem szivesen bontanék meg,ellenben én is híve vagyok az MP3nak,az erősítőnek és a gyárinál MAGASABB HATÁSFOKÚ ÉS MINŐSÉGŰ zenének.
Na igen, de ezt a kulcstartót nem kell sehova bedugni, azt meg honnan tudja az autó, hogy az utastérben, vagy azon kívül van, akár a tetőn fent felejtve?
nagyon ugy hangzik-- mi értelme lenne, hogy ne vizsgálná, hogy mondjuk mittomén a kocsin belül van ew a jel, és ugy inditást engedélyezzen, vagy mittomén... nem értek ilyen felsőbbrendű extrákhoz, de akkor is a legjobb szerintem a glx-ac-cd párosítás....+ max ködlámpa előre
Ki kell vesézni a témát, ha már eccer ennyire tetszik a Swift. Amúgy Gránát narancsot májusra mondják, na nekünk az tetszik (képről), remélem élőben is fog.
A Smart key-re tényleg jó lenne, ha valaki rácáfolna, mert ez így gáz... (mondott már kereskedő nagyobb hülyeséget is, lehet, hogy ez is az volt :)
Amúgy nem hiszem hogy ez így létezne, mert akkor elég lenne a "rosszfiúknak" a GS swiftek mellett guggolni, és mikor látják h jössz bepattannak, magukra zárják az ajtót oszt meg se állnak ukrajnáig :P
Sok ilyen smart key-es autó van manapság, nem tudom azok hogy működnek..
Renaultnál asszem be kell tenni a kártyát valahova, aztán a START gombbal indítani..
Ennek az infónak a valódiságát akkor tudjuk majd meg, ha valaki kipróbálja.. mondjuk "cryon" :P letesztelhetné
Ismét új infóhoz jutottam (kereskedő mondotta, nem írva vagyon...)
GS "Smart key": X méterről érzékeli a geppa a jeladót (kulcstartó), jönnek a rosszfiúk, beugranak, beindítják az autót és elfurikáznak. Te meg ott állsz a kulcstartóddal és integetsz, merthogy a geppa csak a következő újraindításnál kéri a jelet...
Igaz, hogy a swiftben még csak a függönylufik feliratait láttam az oszlopokon, (ebből következtettem, hogy oldalanként kettő van) viszont a liana prosijában a szemléltető ábra két külön lufit mutat egymás mögött ott, ahol a swiftben is vannak a feliratok. Meg a swift felszereltséglistájában is úgy írják, hogy "első és hátsó függönylégzsákok". De bocs, ha rosszul gondolom... :)
Általában oldalanként 1 azaz 1 darab függönylégzsák van.. az megy végig az oldalablakok mellett...
Uno-s cikk: "A GS felszereltség a csúcsot jelenti a Swift palettán, így a hat légzsák, a 15 colos felnik,"
Persze ők is és én is tévedhetünk, de általában a fentiek szerint oldják meg az autógyárak, csak a sajtóanyagban(pl. suzuki.hu) jobban hangzik, h. "Oldallégzsákok, első és hátsó függönylégzsákok "...
Mellesleg mind1 melyikünknek van igaza, tény, h. végre biztonság terén is kategóriájában az élvonalba került az új Swifttel a Suzuki.. Már az GC-vel is, pláne a GS-sel...
"Még valami: Műszerfalfényerő állítás nincs, viszont van valami illumi gomb, ami a kombi kijelzőt és a km számlálót kapcsolja gyengébbre, vagy erősebbre."
Szóval ezt írtam fent, nem kérdeztem, állítottam, az illumi gombot sem kérdeztem, hanem leírtam, hogy mire van. Az tök jó, hogy Te is leírtad, de miért fáj az Neked, ha én is leírom?