Keresés

Részletes keresés

suexID Creative Commons License 2006.01.27 0 0 198
Nem, helyibe Alfa Localo jött, bár én még nem láttam! :(
Előzmény: LoLkA (197)
LoLkA Creative Commons License 2006.01.26 0 0 197
Helyibe ugyanolyan regiok kerültek, mint helyközibe? Akárcsak az EAG-oknál?
Előzmény: BGab (195)
icelos Creative Commons License 2006.01.26 0 0 196
Tehát a Kunságnál 3 db Volvo 9700
FLR-039
FLR-040
FLR-041
ill. 2 db. elővárosi és két helyi Alfa a legfrissebb beszerzések?
BGab Creative Commons License 2006.01.26 0 0 195
Igen, megérkeztek, 2 helyibe, 2 helyközibe került, már forgalomban vannak (négyből kettőt láttam eddig). Beszámoló pedig jöhet részemről. :-)
Előzmény: suexID (194)
suexID Creative Commons License 2006.01.26 0 0 194
Nem tudom, hogy Kunságéknak korábban is volt-e Alfa Regiojuk, vagy nem. Ha idáig nem rendelkeztek ilyennel, akkor én valószínűleg láttam tegnap az egyik új buszt. Nekem tetszett, részletes beszámolót majd azután írok, ha igény lesz rá! :)
BGab Creative Commons License 2006.01.20 0 0 193

"Nagyon fontos a járatsűrűség, a menetrend ügye, a buszöblök, a várakozó pavilonok valamint a fordulók kérdése"

Az első két dolgot értem, de a többi szerintem nem a volánra tartozik. A buszmegállókat úgy tudom, hogy a város feladata rendben tartani.

 

Egyébként úgy láttam, hogy a 3-as járat oda-vissza ugyanazon vonalon történő közlekedtetése meg fog valósulni. Legalábbis arra enged következtetni a Klébersberg Kúnó úton megépített buszmegálló. A Csokor utcán nem jártam, ott is megvan már az ellenirányú megálló és az ABC-nél is?

Előzmény: icelos (191)
Evicke Creative Commons License 2006.01.20 0 0 192

"Akkor lehetne igazi tömegközlekedésről beszélni, ha a város polgárai erre számítva tudnának közlekedni. Vagyis olyan járatsűrűséget kellene elérni, amellyel ténylegesen lehetne közlekedni a városban."

 

na egy értelmes gondolat...

a számból vette ki a szót ez a jóember: "igazi tömegközlekedésről nem lehet beszélni". a legdrágább megyei város tömegközl. szempontjából - mikor tömegközlekedés sincs. :-(

 

"Szóba került az is, hogy gondolva a diákokra, iskola előtt és után jó lenne, ha több busz közlekedne egyes vonalakon. Kőnig István szerint legelőször azt kellene megoldani, hogy a pihenőhelyeken a sofőrök kulturált körülmények között tölthessék az időt. A Városüzemeltetési Csoport vezetője azt is szorgalmazza, hogy holtidőben kevesebb, csúcsidőben több busz közlekedjen, javítva ezzel a kihasználtságot."

 

eddig is csak a diákokra gondoltak. még ennél is kevesebb?? ezzel megint csak azt érik el, hogy a nép már egyáltalán nem is számít rá és még kevesebb utas lesz.

Előzmény: icelos (191)
icelos Creative Commons License 2006.01.20 0 0 191

Ezt olvastátok?

 

"Mégsem drágul a helyi közlekedés, maradnak a mostani buszjegy árak. A közgyűlés Dr. Szécsi Gábor javaslatára döntött egyhangúlag. A polgármester úgy fogalmazott: méltánytalan lenne a lakossággal szemben egy újabb drágulás. A közgyűlés inkább a tavalyinál jóval nagyobb mértékben, 100 millió forinttal támogatja a Kunság Volánt. Így a Kunság Volán le tudott mondani az áremelésről, egyben vállalta, hogy a legszükségesebb feladatokat mielőbb elvégzi. Ezekről februárban, rendkívüli közgyűlésen dönt majd a testület.A határozattervezet négy, különböző mértékű buszjegyár-emelést tartalmazott, változó nagyságú önkormányzati és központi támogatással a háttérben. Az ülésen Dr. Szécsi Gábor polgármester azonban egy ötödik javaslattal állt elő.

„Ne kerüljön sor áremelésre! Ez azért fontos, mert ezen a téren Kecskemét az egyik legdrágább megyei jogú város. Méltánytalan lenne a lakossággal szemben, ha tovább emelkedne az ár”. – mondta Dr. Szécsi Gábor polgármester

Ehhez azonban az önkormányzat 100 millió forintot ad a Volánnak, amelyhez 100 millió forint állami támogatást hívhat le. Ez kétszer akkora támogatás, mint a tervezetben szereplő legnagyobb anyagi segítség lett volna, 6 százalékos jegydrágulás mellett. Az önkormányzat tavaly támogatta először a Kunság Volánt, akkor 25 millió forinttal. A mostani önkormányzati 100 millió fele lehetővé teszi, hogy a buszjegy ára nem változzon, a másik feléért pedig a Kunság Volán azt vállalta, hogy a legégetőbb feladatokat mihamarabb elvégzi.

"Végre ez egyszer feladatot is tudunk adni a Volánnak. És ezek a feladatok az előzetes egyeztetések alapján teljesíthetők. Nagyon fontos a járatsűrűség, a menetrend ügye, a buszöblök, a várakozó pavilonok valamint a fordulók kérdése.” - nyilatkozta  Dr. Brúszel László /MSZP/.

A polgármester javaslatával a jobboldal is egyetértett, sőt maguk is hasonlóval álltak volna elő. Bár Leviczky Cirill megjegyezte: egyre kevesebben utaznak ma már buszon, így igazi tömegközlekedésről szerinte nem lehet beszélni.

"Akkor lehetne igazi tömegközlekedésről beszélni, ha a város polgárai erre számítva tudnának közlekedni. Vagyis olyan járatsűrűséget kellene elérni, amellyel ténylegesen lehetne közlekedni a városban. Éppen ezért a Fidesz javaslata is megegyezik a polgármester javaslatával." - mondta  Leviczky Cirill Fidesz-/MPSZ/.

A képviselők közül a már említett feladatokon kívül többen újabbakra tettek javaslatot a busztársaság vezetése felé. Például, hogy a jövőben a hátsó ajtón is fel lehessen szállni, és gondoljanak az akadálymentesítésre is. Szóba került az is, hogy gondolva a diákokra, iskola előtt és után jó lenne, ha több busz közlekedne egyes vonalakon. Kőnig István szerint legelőször azt kellene megoldani, hogy a pihenőhelyeken a sofőrök kulturált körülmények között tölthessék az időt. A Városüzemeltetési Csoport vezetője azt is szorgalmazza, hogy holtidőben kevesebb, csúcsidőben több busz közlekedjen, javítva ezzel a kihasználtságot."

Niederflur Creative Commons License 2006.01.18 0 0 190
Jó estét! -Van belső szabájzat: járatindulás előtt 5percel kell megkezdeni a beszállítást. A sofőrök általában be is tartják ezt. Azonban van egy KV-os sajátosság: ha beáll beszálítani járatnia kell a motort(üzemanyag) vagy leállítja és bízik abban, hogy az aksi kibír még egy indítást.( Késő este lerobbanni nem igazán szerencsés) Amúgy meg minek épített az önkormányzat 5 szintes, mélygarázsos fűtött várótermet, ha nem használod? -Az E94- esek munkanapokon 12, 11, -est is csinálnak. Hétvégeken meg mindenfelé kóborolnak. A Volvókról pedig az a hír járja, hogy a 23-asra kerülnek majd. - A felújításoknál eztán cserélik az üléseket. Közkívánatra mindegyikbe olyan ülést szerelnek, mint amilyen a 031-ben van. Az utasok ezt igénylik, hiszen az MAN-ekben is leszedték a kényelmetlen párnákat az ülésekből, hogy a kellemes műanyagon utazhassanak:) - Egy exBKV-s busz a kiskőrösi helyijáratot erősíti. A KV nem vett ilyet. -Frissen érkezett: idén nem lesz áremelés!(választás 2006) Szép álmokat!
Előzmény: suexID (180)
suexID Creative Commons License 2006.01.16 0 0 189
A késő esti 20-ason viszonylag gyakran megfordul egy műanyagszékes 280-as, amin télen leülni felér egy 1 hetes táppénzzel. Remélem ezen is lesz egy üléscsere hamarosan.
BGab Creative Commons License 2006.01.16 0 0 188

Jön 2 Alfa helyibe és 2 helyközibe.

Felújítás pedig folyamatosan megy, tavaly több 280-as és 1 415-ös kapott felújítást. Én mondjuk nem vagyok híve ennek a felújítósdinak, de részben megértem, hogy a szükség nagy úr.

Előzmény: suexID (187)
suexID Creative Commons License 2006.01.16 0 0 187
De ezek nem helyközis buszok lesznek? Helyire nem is terveznek új gépeket beszerezni (vagy legalább felújítani)?
NémaBob Creative Commons License 2006.01.16 0 0 186
Tegnap pl. egyik 29-es a másik meg 15-ös volt.

Jah, hetényi vagyok... :-)
BGab Creative Commons License 2006.01.16 0 0 185

A kunságos helyi E94-esek alapvetően helyközi buszok. Mindkettő hetényi kocsi, alapvető feladatuk a 29-es vonal ellátása. Munkanapokon szinte kizárólag a 29-est csinálják, de mindkettőnek van 1-2 fordulója más vonalon. Hétvégén lehet őket máshol látni, mert akkor a 29-es sokkal ritkábban jár. Ha már mindenáron helyiben kell járniuk, akkor én nem venném le őket a 29-esről.

A 20-ason egyébként szokott lenni Ik412 is, ami azért az egyik legmodernebb busz szerintem Kecskemét helyiben.

Helyibe nemsokára (ha minden igaz, februárban) érkeznek új buszok. 2 db nyújtott Alfabusz. Ezeknek elvileg már decemberben meg kellett volna érkezniük, de a gyártó úgy tűnik, kicsit elcsúszott a határidővel.

Előzmény: suexID (182)
suexID Creative Commons License 2006.01.16 0 0 184
Nem vonom kétségbe! :)
NémaBob Creative Commons License 2006.01.16 0 0 183
Pedig elhiheted, láttam már a 20-as vonalon. :)
Előzmény: suexID (182)
suexID Creative Commons License 2006.01.16 0 0 182
A legmodernebb busz, amit ezen a vonalon láttam az egy Ikarus 435-ös volt, főleg 415-ösök illetve a különböző 280-asok vannak ezen a vonalon. Sajnos utóbbiakon utazni este kész gyötrelem, sokszor jéggé dermedek télikabátban, olyan hideg van rajtuk.
Előzmény: NémaBob (181)
NémaBob Creative Commons License 2006.01.16 0 0 181
Az E94-esek gyakran mennem a 20-as vonalán is, sőt már majdnem minden vonalon láttam őket a központból. Úgylátszik te mindig rosszkor vagy ott. :-))
Előzmény: suexID (180)
suexID Creative Commons License 2006.01.16 0 0 180
Sziasztok, ismét én volnék, lenne pár kérdésem:

- A Kunság Volánnál létezik valamiféle belső szabály arra, hogy az induló helyi járatoknak indulás előtt hány perccel kell a kocsiálláson lenniük? Ezt azért kérdezem, mert rendszeresen előfordul velem, hogy a késő esti (22:00-ás, illetve 22:30-as) 20-assal megyek és indulás előtt 10 percet ott kell fagyoskodni a hidegben, mert a sofőr nem áll be a kocsiállásra, hanem a túloldalon üldögél az üres buszban. Azért akad kivétel is egy fiatal sofőr személyében, aki általában indulás előtt 10 perccel ott van a kocsiálláson és engedi, hogy felszálljanak az utasok.

- Tudtok-e olyasmiről, hogy a Kunság Volán vett volna a BKV-től régi ikarusokat (260-as), mert pár hete láttam 2 Ikarus 260-ast masírozni az Izsáki úton BKV színekben, de erősen lecsupaszítva?

- Tervez valamiféle új beszerzést idénre a Volán? A 15,29,11 vonalakon közlekedő 94-es Ikarusokat el tudnám viselni más vonalakon is (22 , 20)! :)
BGab Creative Commons License 2005.11.16 0 0 179

"Az átszállás is fontos, de sajnos semmit nem érek el vele, ha a központban is az összes busz "kirepül a fészekből" egészkor és utána jó félóráig nincs semmi."

Ez attól függ, mikor, miről, mire akarsz átszállni. Sok átszállási lehetőség megvalósítható pár perces várakozással, de persze ez nem jelenti azt, hogy ne lenne mit fejleszteni a rendszeren. Bár a jelenlegi rend elvileg jövőre megváltozik. Kíváncsi leszek, hogy volánék mivel állnak elő, már előre félek tőle. Remélem jobb ötleteik lesznek, mint a legutóbbi próbálkozáskor.

 

A széchenyivárosi decentrum visszaállítása szerintem is megfontolandó lenne. A legutóbb készült tanulmányban emlékeim szerint ennek lehetősége nem vetődött fel, így ez irányban sok reményt nem táplálok. Meglátjuk, mit hoz a jövő...

Előzmény: suexID (178)
suexID Creative Commons License 2005.11.13 0 0 178
Az átszállás is fontos, de sajnos semmit nem érek el vele, ha a központban is az összes busz "kirepül a fészekből" egészkor és utána jó félóráig nincs semmi. Egyébként nem tudod, hogy még van-e szó a régi, Nyíri úti központ újraindításáról? Úgy emlékszem, mintha régebben téma lett volna. Bár én nem tudom, hogy miért zárták be egyáltalán, sajnos akkor még kicsi voltam! :)
icelos Creative Commons License 2005.11.13 0 0 177

Gratulálok az anyaghoz és a honlaphoz!

Én is emlékszem ezekre a járatokra, nagyon jó lenne ha sikerülne néhány fényképet begyűjteni ezekről a buszokról.

BGab Creative Commons License 2005.11.13 0 0 176

Alapvetően egyetértek a problémáddal. Ez egyébként nem újkeletű dolog, mert az annakidején létező Széchenyivárosban lévő decentrumból is szinte egyszerre, talán 2 perc különbséggel (?) indultak a buszok a Széchenyi tér irányába (6, 12, 13).

A párhuzamosan közlekedő járatok azonos időpontban történő közlekedése valóban logikátlannak tűnhet. Ugyanakkor ha azt nézzük, hogy így lehetőség nyílik a Széchenyi téren sok más járatra való átszállás, már találhatunk benne némi ésszerűséget. Kérdés, hogy melyik a fontosabb? Az átszállások lehetősége vagy a párhuzamos járatok különböző időpontokban való közlekedtetése. Mindkettőt fontos attól függően, hogy kinek a szempontjait nézzük.

Előzmény: suexID (173)
BGab Creative Commons License 2005.11.13 0 0 175
Bár ez itt OFF, mert nem Kunság Volán, de szorosan kapcsolódik Kecskemét helyi közlekedéséhez (illetve a múlt idő megfelelőbb lenne).
Pár napja tettem fel a honlapomra egy ismertető oldalt a néhai kecskeméti CityBuszról. Az oldal megtekinthető itt. Ha valakinek bármilyen kiegészítéssel, fotóval vagy akár bérlettel, menetjeggyel segíteni tudna az oldal teljesebbé tételéhez (a hiányzó menetrendek már megvannak), nagyon szívesen venném.
suexID Creative Commons License 2005.11.10 0 0 173
Sziasztok!

Nagy érdeklődéssel olvastam a topikot, látom ti elég komolyan foglalkoztok Kecskemét helyi közlekedésével. Megvallom őszintén én egy egyszerű utas vagyok csak, aki az iskola és még ezeregy más dolog miatt rákényszerül a tömegközlekedés használatára. Mivel jómagam GAMF-os volnék, a párom pedig Hetényben lakik, ezért utaztam már szinte az összes helyi járaton, kivéve talán azokat, amik a Műkertvárosba és a Rendőrfaluba járnak.

A helyi közlekedéssel nekem is volnának problémáim, amiket (ha nem baj) akkor megosztanék veletek. Az első dolog, ami nekem feltűnt az a Széchenyi város – Városközpont viszonylat menetrendjének logikátlansága. Engem igazából nem zavar, hogy a 14-es buszok hétköznap mindössze 15 percenként járnak (ennél sűrűbben nem lennének kihasználva) de a Volánnál kezdhetnének valamit a párhuzamosan futó vonalak problémájával. Itt konkrétan arra gondolok, hogy nem egyszer előfordult már velem, hogy az orrom előtt ment el a 20-as busz, erre gondoltam, hogy majd akkor bemegyek mondjuk a 14-essel, esetleg a 10-essel, de mire odaértem a megállóhoz, már láttam, hogy a 14-es (nyomában a 10-essel) épp átmennek az Akadémia krt. – Irínyi u. kereszteződésen. Szerintem itt kezdeni kéne valamit az egymást követő buszokkal, ugyanis nem egyszer előfordult már, hogy a triumvirátus egymás seggében haladt a belváros felé, nagyrészt kihasználatlanul, miközben a megállókban ott ácsorogtak a nagymamák és az iskolába igyekvő fiatalok.

Talán megoldás lehetne, ha a 14-es és a 10-es busz menetrendjét összehangolnák és mondjuk nem szinte egy időben érnék el a megállókat az Irínyi utcán, hanem kis csúsztatással. Így megoldható lenne, hogy ha valaki mondjuk lekéste a 40-kor forduló 14-est, akkor még elérje a 10-est vagy épp a 20-ast.

Egyelőre ennyit akartam, aztán lehet, hogy panaszkodok még 1 sort később, de már késő van! Jó éjszakát!
BGab Creative Commons License 2005.10.23 0 0 172
Na, akkor a sok szidás mellett ezért jár nekik egy piros pont tőlem. :-)
Előzmény: NémaBob (171)
NémaBob Creative Commons License 2005.10.23 0 0 171
Tudnak.
Nekem van.
Előzmény: BGab (169)
Evicke Creative Commons License 2005.10.23 0 0 170
Tkp. nem is akarok, rakják, ahova akarják. :-) Ha jobban meggondolom, inkább kinyomtatom a weboldalról egyenként, úgyis pár hónap múlva megint változtatnak, ha igazak a hírek.
Előzmény: BGab (169)
BGab Creative Commons License 2005.10.23 0 0 169
Szerintem se adtak ki új menetrendfüzetet. Arra azonban kíváncsi vagyok, hogy tájékoztató lapot tudnak-e adni.
Előzmény: Evicke (167)
NémaBob Creative Commons License 2005.10.23 0 0 168
Menetrendet szerintem még nemtudsz venni, csak egy tájékoztató lapot kérhetsz.
Előzmény: Evicke (167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!