nekem 3 van fent (tartó) ott kényelmesen elfér 3 bringa, 4 már küzdős és esetenként valamit el kell forgatni/leszerelni a bringáról. 5-öt még soha nem próbáltam...
4-nél is néha kormányt kilazítva a vázzal párhuzamosan forgatva, illetve a pedálokat leszerelve kell helyet csinálni. viszont ehhez szerelni is tudni kell, főleg a kormánylazítánál kell ügyelni és jól visszarakni, nehogy aztán menet közben elforduljon!
Sziasztok!Nagyon szépen köszönöm az eddigi és ezutáni hozzászólásokat.Autóval megyünk majd,öt darab kerékpárszállítót vettem már,hogy ne maradjon le senki közülünk.Más kérdés,hogy majd elfér-e a kocsi tetején,ha mindre szükség lesz.Gyerek nem jön velünk,34-41 éves a csapat,2 fiú és 3 lány.A túra majd valamelyik szombaton vagy inkább vasárnap lesz,jó idő esetén.Időpont még nincs és a jövőben remélhetőleg rendszeresen.Kell a mozgás!Eddig főleg gyalogtúrákat szerveztünk vagy teljesítménytúrán vettünk részt.(Gerecse-50 7x)Ha "rájövünk az ízére",komolyabb (igazi) MTB-okat fogunk beszerezni.Külön köszönöm az idegenvezetés felajánlását.Üdv:Gyuri.
Nemo útvonala barátságos, de jó a Kismaros-Királyrét is a kisvasút mellett, vagy a Dunaparti bringaút Szobig. Ezeket barátnőstül megtettem már, kibírta. Ha kis göröngy kell, akkor Diósjenő és Királyrét között van egy szép jelzett bringaút (kísérleti hölgyön szintén tesztelve).
Vonatok minden óra 5-kor indulnak a Nyugatiból, zónázó címkével, Vácig nem állnak meg. Ha idegenvezetőre is szükség van, és ráérek (mivel Vácott lakok) szívesen segítek.
(a spinningből helyett meg tényleg inkább egy rendesebb bringát érdemes venni)
Egy másik útvonal: Vác - Kismaros - Kóspallag - Márianosztra - Szob. Végig közúton halad, az emelkedők elviselhetők. Az eleje és a vége vasúthoz csatlakozik; Kismarosig lehet menni vonattal is. Vonaton kerékpár a kijelölt kocsi(szakasz)ban szállítható, érdemes rákérdezni, van-e a szerelvényen kerékpárszállító. (A gyakorlatban ez vagy 2-4 kampót, vagy egy tágas félkocsit jelent.) Ha ilyen nincs, akkor egy-egy kerékpárt fölrakhattok az első és a hátsó peronra, feltéve, hogy ezek a kocsik nem elsőosztályúak.
Kismarosig van kerékpárút: ezt kötelező használni, az úttesten menni tilos. Szürkülettől kezdve az első-hátsó villogó és a láthatósági mellény kötelező, a kulacs, csoki, defektfoltozó-készlet, elsősegélycsomag, mobiltelefon, sisak, a Börzsöny turistatérképe és a fényképezőgép pedig erősen ajánlott... Mindenképpen legyen veletek egy olyan ember, aki tud biciklit szerelni, és nézze át a gépeket indulás előtt. Ha sok a gyerek, akkor jól jönnek a tapasztalt kísérők is.
20 ezer forintos mountainbike nincs. Az csak egy biciklinek látszó tárgy (BLT). A terephasználatra is alkalmas darabok 50 ezernél kezdődnek. De inkább 70.
Sziasztok!Kezdő bringások vagyunk,olyan útvonalat szeretnénk kérni,amely a Börzsönyben található és kellemesen teljesíthető kezdőknek.Bár spinningre (heti 3x1óra 2 hónap óta) járunk,felkészülés gyanánt.Hagyományos 20eFt-os MTB gépeink vannak még.Egyáltalán milyen kerékpárt lenne érdemes vennünk?Köszönöm.Üdv.
régen amikor még voltak olyan amerikai dh versenyek, amik a sípályákról levezető szerpentineken rendeztek, (100km/h simán) ott ilyesmiket használtak. persze volt egy indító áttétel is, amivel egyáltalán mozgásba hozták a gépet.
viszont brutális balesetek voltak, ma már nincsenek ilyen versenyek tudtommal.
A Cruxommal én is 44/11gyel vagyok: azzal tudom, hogy tudok menni 40 körül sikon Z-max külsővel is.
Itt a 48/14 volt eddig a szűk tényező. Zalakaros országuti versenyen MTB szekcióban indultam, s ott átkoztam magam, hogy nincs nagyobb áttételem, mert 33-35nél kevés volt már az áttétel. Lejtőn meg... :D
most 48/11nél én vagyok gyenge...még :D
Ahogy számoltam ezzel olyan 48at ki lehet tekerni. Igaz egyelore 1.9es gumi van a gépen, nem slick és a bringa cirka 11-11.5 kiló.
A MTB-men 44/11 a legnagyobb áttétel, azzal menni szokott még 40 fölött is, síkon 45 körül szokott kevés lenni (bár ott már az erős is kevés :-) 38-as tempót 44/13-mal szoktam menni, 110 körüli lábfordulattal.
Említettem a múlt heti körforgalmas elütésemet [én rendben vagyok, s a bringa is már].
A hátsókerék és váltó cseréje kötelező volt a baleset után. Ezek után a fogaskeéksor és a lánc cseréje is megérett, így azt is hozzácsaptam a számlához.
Namármost amiről írni akarok:
eddig egy 48/14es áttételt használtam [3x6: 48-38-28, 14-28 as sor hátul], de mivel aszfalton használom ezt a bringát, s tudom, hogy 30 környékén már lassan elpörög a lábam, váltottam egy 11-28-as sorra.
Meglepetést vártam, na de ekkorát.. :D
48/11es áttételt sosem tekertem még: Pláne nem montin.
Nos próbáltam kitekerni a legnagyobb áttételt, mondhatnom sem kell: nem sikerült.
Felpörgettem a gépet 48/14ben, majd váltottam, s próbáltam gyorsítani 48/11ben.
38nál leszabályzott a lábam, noha éreztem még sok van a technikában.
Valami sárgára festett porcelándarab. Ezzel is bizonyítva a régi mondást, miszerint fénylés alapján bármi lehet.
(amúgy szaporodnak a donorok a városban, a mai pálmát egy negyvenes éveiben tekerő úr vitte: sisak, pilács nélkül büszkén beállt az ótók elé az Üllői-Haller kereszteződésbe úgy hogy a lámpát se láthatta. Ezután olyan zörgéssel indult, hogy vártam mikor esik szét alatta a járgány...)
lámpáról jut eszembe én meg reggel elfelejtettem visszatenni a töltésből az akksit, így este szégyenszemre lámpa nélkül kellett hazaevickéljek, szigorúan "kertek alatt". persze a másik világítás (villogók elöl-hátul) rajta voltak, hiszen azok külön akksiról működnek, de akkor is rossz érzés volt.
a mai gyalog+kutya találkozás valószínűleg nem emiatt lett, de ki tudja.
tehát az egyik lejtőn a kertesházas részen látom, hogy valaki egy kutyával átfut az utcasarkon, majd eltűnnek a kerítés mögött. hogy miért nem tudom, de valamiért gyanús lett és kezemet a fékre helyeztem, sose lehet tudni alapon.
na kellett is izomból vészfékezni és max. 2-3 centivel hibáztam el, ugyanis a kutya úgy döntött, hogy ő most mégis inkább visszafutna és zummm át elöttem a sötétből kirohanva. persze mögötte a gazdi, kezében a leakasztott póráz. gazdi sarkát épp elkerültem, miközben sivító fékezéssel és csúszó hátsóval suhantam el mögötte. a sétáltatónak csak egy "óhogyb..szameg" szóösszetételre tellett a meglepetéstől és megállás nélkül rohantak tovább.
én meg örültem, hogy nem kellett lezúznom magamat és a bringát, gurultam tovább. innentől már eseménytelen volt az út :)