Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

terrano1 Creative Commons License 2012.02.10 0 0 40026

:-)

Előzmény: intercooler32 (40025)
intercooler32 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40025

Gyerekek!

 

A kérdés definisztikai szubjektivitása oly annyira korrigáltan interminálja a morális egzisztenciámat, hogy ilyen struktúrás precedens még nem fordult elő a praxisomban! :-)))

Előzmény: Jager74 (39973)
markis4x4 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40024

2m volt, mielőtt kettévágtam! hosszára meg keresztbe is!(mármint a rugót) 4 db-ot! 2 flexembe került! :o)

ilyen lett. :o)

Előzmény: Ata samurai (40015)
markis4x4 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40023

Az ék szerelmére!! kardántengely!kardáncsukló!kardánkereszt!kardánstb! (a szőr feláll a hátamon) :o)

Előzmény: fúrómester (40018)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40022

Ja, azért zsírozta le a lába tövét, hogy könnyebben forogjon. :-)

Előzmény: Ata samurai (40020)
fordkasanya Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40021

Szevasztok,keresek Jeep vagy Ford 5 lyukas CHROM felniket sajtmintás nem érdekel csak háromszög lukacsos változat. 20 4 88888 3

Ata samurai Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40020

Biztosan nem volt párhuzamos a kimenő és a meghajtott tengelye. :)

Előzmény: fúrómester (40019)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40019

Lezártuk, megyek fűrdetni, a kisebbik most éppen beszart. :-)

Előzmény: terrano1 (40014)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40018

Leht, hogy erre gondolt.

 

Viszont engem nagyon beültetett a hintába. :-)

 

Mondjuk a zetoromhoz, kell az emeléssel együtt, olyan panhard rudat, vagy mit venni, amit az emelés miatt hátrébb billenő tengelyt ismét vízszintesbe hozza. Ez ugye egy olyan füles végű bazi vas, aminek máshol van a lukasztása az eredetihez képest.

 

Azaz, a futóművet előre, oder hátrébb tudom billenteni.

 

Namostand, ha a mérnökúrnak van igaza, akkor a futóművem, az egyik variációban el kell hogy törje a gardánytengölyt. Viszont ez, ebből kifolyólag ilyen autóknál még nem történt meg. Soha.

Előzmény: atompyka (40013)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40017

Azaz ahogy nyújtjuk úgy nyúlik. Robert Hooke 1660"

 

Létezik ilyen. Ezt a 124-es kéziváltós Merciknél bonanzázásnak híjják.

Aztán később raktak rá erősebb vasakat, oszt nem himbilimbizett.

 

De a cimboránk nem az anyagminőségre gondolt, hanem egy atomszilárd anyagból készült csőre.

Előzmény: Maz (40008)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40016

Mérnökúr!

 

Szemed előtt van-e olyan szerkezet, aminek 1 azaz egy darab gardánncsuklója van? Mondjuk egy olyan szállítószalag, amelyikre valahol fellógattak egy vellanymotrot, ez 1 csuklón át meghajt egy tengelyt. Így hiányzik a "párhuzamos" ki-behajtás.

 

Összeomlott az elméleted.

Előzmény: terrano1 (40007)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40015

Ennyire hosszú a laprugód vagy ennyire rövid az autód? :)

Előzmény: markis4x4 (40011)
terrano1 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40014

Lehet,hogy a hóautózás közben beütötted a buksidat!:-)

Amúgy meg mars haza!Ha jól emlékszem ezt a vitát, itt lezártuk!

Előzmény: fúrómester (40012)
atompyka Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40013

Tehát csak hogy lyól értsem, ha a kocsiban menet közben egy szöget leteszek a padlóra, egy másikat meg előre-hátra lóbálok, akkor valami eltörik, mert eltérő lesz a szögsebesség?

:-)

Előzmény: fúrómester (40012)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40012

Húbazz', ez kemény!:-)

 

Segítek: a "szögsebességedet" úgy tudod eltüntetni, hogy csak a 3 db tengelyed közepében gondolkodsz, a tengelyek-keresztek vast..... átmérőjével nem foglalkozol.

Előzmény: terrano1 (40007)
markis4x4 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40011

Meg a gépelemek tanszéken is elmagyarázhatták.

Bár Finichiu szerint az autó egy motorból áll, meg egy-két sallangból hozzá.

 

 

Amúgy meg nem kell ilyen szigorúan venni a kardán be- és kihajtó tengelyének a köztes résszel történő azonos szögbezárását (és ennek a szögnek ráadásul egy síkban is kell lennie, hogy ez teljesüljön).

 

Nekem a versenyautómon a hidak elég erőssen megvannak "tekerve", hogy ne törjön a kardán akkorát. Észre sem lehet venni, hogy a szögek nem jók.

 

-Gyárilag elég sok autón az első kardán áll egy duplacsuklós kardáncsuklóból (ennél a bejövő és kimenő szögsebesség ugyanaz) és hozzá még egy másik szipla csuklóval a másik végén.

-Pld a GR patrol vagy G mercinél, ahol két "hosszpanhard" van egy hídhoz, a be- és kirugózásnál folyamatosan változnak ezek a szögek (és nem ugyanazok).

-Jeepnél az első féltengelycsukló egy sima kardánkereszt.

 

Előzmény: Maz (40009)
terrano1 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40010

Nálunk csak kb. három tantárgyból de ezekszerint lehet valami valóságtartalma!:-)

Előzmény: Maz (40009)
Maz Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40009

Legalábbis műegyetemen így tanították egy pár tantárgyból... :-)

Mérnöki fizika

Közlekedéstan II

Hajtástechnika

Mechanika III

 

Ami így hirtelen eszembe jut. :-)

Előzmény: terrano1 (40007)
Maz Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40008

"de hogy a tökömben lehet szögsebesség-különbség egyazon forgó tárgy két vége között?"

 

Bár nem a tárgyalt kardáncsukló esetén fellépő szögsebességingadozás miatt, de ez bármilyen egyszerű tengelynél felléphet.

 

Természetesen egy brit tudós keze van a dologban. A neve alapján kalóznak is állhatott volna, de neeem, ő méricskélni kezdett a Royal Societyben...

Még valamennyit latinul is megtanult és olyat ejtett ki a száján, hogy: "Ut tensio, sic vis."

Azaz ahogy nyújtjuk úgy nyúlik. Robert Hooke 1660

 

Kísérleti igazolás: Megfogsz egy vonalzót, bal kezeddel mozdulatlanul fogod az egyik végét, jobb kezeddel elkezded tekergetni. Bal oldalon a szögsebesség 0, jobb oldalon pedig folyamatosan változó.

De ugyanez igaz pl a torziós rugókra is.

Előzmény: nyuszy (40004)
terrano1 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40007

Úgy,hogy ha két tengelyt összekötsz egy kardáncsuklóval és a tengelyek egymáshoz képest valamekkora szöget zárnak be akkor forgás közben a hajtott tengely szögsebessége periódikusan változik,a hajtó tengelyhez képest gyorsabb ill. lassabb!Ezért kell kettő kardáncsukló,hogy kiegyenlítsék egymást így a behajtó és kihajtó tengely szögsebessége állandó lesz míg a közbenső tengelyé változó!

Ehhez viszont az kell,hogy a hajtó és hajtott tengelyek a közbenső tengellyel azonos szöget zárjanak be a közbenső tengely kardánvillái pedig egy síkban legyenek.

Előzmény: nyuszy (40004)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40006

Ja, és van ilyened. Több is. :D

Előzmény: nyuszy (40004)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40005

Hullámzik a sebesség, ahogy a kereszt forog. Ha jól értem. :)

Előzmény: nyuszy (40004)
nyuszy Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40004

Lehet, hogy én vagyok nagyon hülye, de hogy a tökömben lehet szögsebesség-különbség egyazon forgó tárgy két vége között?

 

Ha mégis van ilyen, akkor nekem kell egy ilyen, a legolcsóbb megoldás az áttétel változtatására :)))

Előzmény: terrano1 (39996)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40003

Jóvan. A zetoromban ott RENDES csukló van, abból indultam ki.

 

Mekkfeledkeztem, hogy a japánok ezt is túlkomplikálták.

 

Inkább gyere haza, oszt ott ütlek tovább! :-)

Előzmény: terrano1 (40002)
terrano1 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40002

Feladom!Kezd Don Quijote feelingem lenni.:-)

A lentebb emlegetett elsőhajtást meg ne keverd ide mert ott homokinetikus csukló van,szöghiba pedig nincs,aztán valaki még azt is félreérti!

Előzmény: fúrómester (40001)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40001

Sajókám, magával öröm a társalgás!

 

"Amekkora szöget bezár a behajtó tengely és a kardán,ugyanakkora szöget kell bezárnia a kardánnak a kihajtó tengellyel is!Ha nem így van akkor szögsebesség eltérés lesz az ügyből!"

 

Eznemigaz,....és akkor is az enyém az utolsó szó. :-)

 

Volt neked terranoood. Első féltengő kicsit lefelé lógott. Megvan? Na, úgy. Erre fel elfordítod a kormányt, és már nem csak lefelé lóg a tengő, hanem a végén el is van fordííva valamellik irányba csukló. Tehát, egyszer függőleges irányban, -ha ragaszkodsz hozzá, akkor ez legyen párhuzamos a diffiházhoz- dolgozik, és a külső vége bónuszként nem csak függőben üzemel, hanem oldalra is sandít.

 

De szerintem már mindenki rajtunk röhög. :-)

Előzmény: terrano1 (40000)
terrano1 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 40000

Mi nem igaz?

Basszus, szerintem te szívatsz engem!

 

Otthon is a tied kell legyen az utolsó szó,mi?

-Anya:- mars az ágy alá!

-Soonó:- egészen a falig?

:-))))))))))

 

Előzmény: fúrómester (39998)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 39999

Nyilván, nem kell félbehajtani.

Előzmény: Jager74 (39994)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.09 0 0 39998

Óóó, a tököm ki van már. :-)

 

Az a baj, hogy nem igaz.

 

Velem meg az a baj, hogy leesett, ti engemet direkt szívattok. :-)

Előzmény: terrano1 (39996)
terrano1 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 39997

Elismerem,hogy ez így ebben a formában félreérthető de inkább csak szándékosan.Aki látott már kardánhajtást sőt ha még tanult is róla az tudja mit akartam mondani!

A pékektől meg elnézést kérek!

 

Előzmény: Ata samurai (39993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!