Először is Dani vagyok a SzeZo fia. Már régebben is jelen voltam itt DaniMano néven csak kb. 3-4 éve nem jelentkeztem be, úgyhogy nem emléxem a jelszavamra és az Index csúcs rendszere pedig azt írja nekem hogy nincs ilyen nevű felhasználó... (Pedig a hozzászólások között megtalálható valahol az őskor határán... :D) Olvasni azért szoktam a topikot (kisebb-nagyobb rendszerességgel). Nem hiszem hogy túl sokat hozzá fogok szólni ,de ki tudja.. :D
A LEGek Békás 100-a:
Idén hatodszor indultam neki a 100 Km-es távnak. Az elsőt még 13 éves koromban nyomtam le, úgyhogy ez a túra már elég közel áll hozzám lelkileg. Azért is szeretem, mert itt nyomon tudom követni az esetleges fejlődésemet. (Idáig minden évben faradtam az időn asszem..) Úgy 08:05-kor indultunk útnak Aquincumról SzeZo-val. Az ég elég felhős volt, ezért gondoltam majd esni fog és az is átfutott az agyamon ,hogy mégis csak kellett volan az a sárvédő. Elég hamar odaértünk a mekihez és olyan 08:20-ra a nevezéssel is végeztünk. Meghallgattuk a Polgármester Úr igen tartalmas beszédét és 08:30-kor startoltunk. Tapasztalatból tudom, hogy Csobánkáig nagyon erősen ajánlott az élbollyal menni, ha jó időt akar az ember. Idén nem volt nagy tempó ,max 34-36 -al mentünk, soxor szinte üresben tekertem. Az emelkedőkön persze a nagymenők elhúztak ,de nem is akartam nagyon nyomni, mert volt már, hogy elszúrtam az egészet a korai vigéckedéssel. Az első EP-n összegyűltünk páran, de itt még ez nem volt csapatnak nevezhető. A Szántói-nyereg következett ami a legmeredekebb szakasz a túra útvonalán, de most olyan gyorsan elhagytuk ,mintha ott sem lett volna. Idő közben pompás idő kerekedett, a nap is sütött én meg izzadtam rendesen a Két-Bükkfa-Nyereghez vezető úton. (Szabályosan szinte patakokban folyt rólam a víz.) Idén nem tudom mi volt velem, mert egyáltalán nem szenvedtem itt főlfelé és a tetején szinte nem is voltam fáradt. Gyorsan egy banán meg ittam egy kis löttyöt amit ott adtak és már zúgtunk is lefelé. (Az út ugyan olyan s**r volt mint mindig). Esztergom elött egy picit leszakadtak a többiek ezért megvártam őket ( max 2 perc), de innen már együtt mentünk. A csapat tagjai: SzeZo, Gyuri, Tomi, Gábor (szép a bicód :D) két emberke akinek sajnos nem tudom a nevét és én. Nagyon jó volt így menni. Még sosem mentem csapatban egyik évben sem és így százszor jobb Esztergomból hazamenni mint csak ketten. És nem voltam kész..nem akartam elhinni..mi van velem?...még vezetni is be tudtam állni és tartottuk a 31-34-es tempót. (Tavaly soxor még a 28 is nehezemre esett itt...mondjuk talán nem kellett volan előző nap János-hegyeznem...:D) Így felcsillant a remény, hogy sikerül végre a bűvös 4 órás limit alá beférni a végén. Innen már simán ment minden. ( Egyszer majdnem taknyoltam, mert elbambultam és lementem az útról meg votak állat autósok ). Az idő is kitűnő volt és a szél sem volt ellenünk, tehát a körülmények kitűnőek voltak. És beértünk...
Idő: 03:51 ( 14 perc javítás tavalyhoz képest) Átlag: 27.5 Km/h Táv: 108 Km
Átvettük az emléklapot meg a hátsó villogót, vittünk matricákat, megettük a mekis kaját, beszélgettünk kicsit és go home ,mert kezdődött az F1 :) És hogy miért a LEG-ek Békás 100-a? Hát a LEGjobb időt most mentem ,most értem el életem LEGnagyobb sebességét bicóval (63 km/h, csobánkai lezúdulás), most volt a LEGjobb hangulat (köszi!! :D) és most fáradtam el a LEGkevésbé a végére, amit nem is értek, mert jó ha 250 Km-et tekertem idén :S és a bicó nem a fő sportom ezért nagyon elégedett vagyok.
Nekem eddig is gyanús volt, de ez se stimmel. A 'szokásos' compact hajtómű 50/34. És valóban viszonylag kevés az átfedés, de azért akad. Mindenesetre ez az előnye a compactnak: két tányérral át lehet majdnem annyit fedni, mint hárommal a normál hajtóművon.
Jól beosztott energia, s az utolsó 50 kmen vagy 60-on folyamatos ficánkolás.
Kis elkavarás Pilisvörösvárnál [égő megannyiszor jártam arra, de a száguldás öröme ugye figyelmen kívűl hagyja az útjelző táblákat.] Legalább láttuk hogy 7 percig tart egy 6 szerelvényből álló tehervonatnak elhagynia a vasuti átjátót.
Pilisszántói emelkedőn hiányzott, hogy még a váltókarom miatt nem használatos a 30-as fogaskerekem. Pilisszentkereszten valami vallássi ünnep lehetett [?], mert teleszórták fűvel és virággal az utat.
Dobogókő felé haladva pedig Jani haverom kicsit korán tesztelte az erejét, s mire a Két bükkfa nyereghez értünk beállt a térdizülete. Innen jó volt nagyon a száguldás le Esztergomig, noha a sík szakaszon Jani miatt már hycomat tempót mentünk. Bekavartunk Esztergomba, majd a bicikliúton mentünk vissza a 11es útra. Végig enyhe hátszél, kényelmes 30as tempót lehetet volna tartani. Így legalább fütyörészve kipihenve érkeztem meg a célba.
109 km lett a vége nekünk, 4h55perces nettó 5h37 perces bruttó idővel.
Jó volt, szép volt, nekem ez az első volt, de jövőre ismét megyek.
Van valakinek elképzelése arról, hogy az óra által mutatott, illetve az onnan letöltött adatokból képezett diagram és összesítés miért mutat eltérő értékeket (átlag sebesség, távolság, szint, stb.)? Melyik a mérvadó?
jahogy a kiskörútnál volt ez aza egész.... én meg a nagykörtét vizionalizáltam, ezért nem jött a lánc a képbe... ennyit a reakcióidőről.
hamár kiskörút, Dohány felé... megyek haza hétfőn, látom,h a járdaszigeten szerel valaki. odagurulok,h segítsek neki, hát nem a pasim volt?! kb 2méterről ismertem csak fel, shame on me...
Szal annyi volt, hogy valahol Alsóörs és Kenese között mentem egy 5-6 fős csapat mögött. Olyan 26-28 körül lehetett a sebesség, a bringaúton, minden szép és jó. A kertek közül egyszercsak kitolja az orrát egy autó, aminek az egyik srác szépen neki is ment, és el is esett ezért, ugye. Természetesen mindenki rettentően mérgesen neki az autósnak, szerencsére nem lett balhé (köszönhető részben a bukott kollégának, aki valszeg érezte, hogy kb. 50-50 % a sztori, és örülnie kell, hogy nem lett baja, és csitította a többieket). A lényeg: a bringaút a kertkapuk mellett került kijelölésre, tehát minden kapu a bringaútra nyílik. Vannak olyan nyelestelkek, amikről csak úgy tud kiállni az ember autóval, hogy nem látja, jön-e valaki a bringaúton (ami azelőtt persze járda volt). Emiatt nem kéne közel menni a kerítésekhez, mert nem csak egy autó, hanem pl. egy kisgyerek is kirohanhat a kertkapun, és akkor elég nehéz megmagyarázni, hogy miért is ütöttük el, miért is volt ő a hülye, vagy a szülei, vagy a nagyszülei, stb. Nyilván figyelni kell az autósoknak, rettentően, de igazából nem csak nekik, mert ahogy néztem, ehhez a bukáshoz az is nagyon kellett, hogy a bringaút hülye helyen legyen, ne legyen autóval belátható, és ezt ne gondolja át a bringás, aki hajt rajta lelkesen. Szóval ennyi, gondoltam megosztom.
Akkor én vagyok puhány :D ilyen le-föl mászkálós kalandozásban még soha nem mentem 40 km-nél többet, meg az abszolút rekordom is csak úgy volt egy napra 95, hogy fele reggel, fele este. Egyszerre 64 volt a max, ehhez képest a 74 ilyen terepen sok. Tény, hogy nem olyan emelkedők voltak, mintha fölmásznánk a Duna-parttól a János-hegyig, de sok volt belőlük.
Tartottam egy próbát a nyárra tervezett Balatonra biciklizéshez: elmentem Fehérvárig, nagyjából követve az itt régebben leírt útvonalat. Dél-Budán a bicikliutat választottam, mert rég jártam arra, de nem is fogok egy ideig... iszonyú állapotban van szegény, legalább száz fa gyökere túrja föl az aszfaltot egy pár km-es szakaszon. Utána Érd, körforgónál a valaki által itt régi 70-esként aposztrofált út, majd Tárnok előtt becsatlakoztam a 7-esbe. Az időjárás gonosz volt, Érden elkezdett esni... volt szép kettős szivárvány, de ez nagyon nem tudott meg6ni. Csak csöpögött rám az eső, de úgy tűnik, picit arrébb nagyon esett, mert a következő 7-8 km-en tiszta víz volt az út. Aztán mikor már majdnem eluntam, és visszafordultam, végre szárazabb szakasz jött, és több gond nem volt. Azt viszont senki nem írta, hogy Érdtől Fehérvárig egy centi sík terep sincs... 72,4 km lett a fehérvári vasútállomásig, de szerintem jobban megviselt, mintha 100 lett volna síkon. Nem tudom, bevállalom-e majd a 110-et ezen a terepen, pláne hogy valaki azt írta, hogy Fehérvár után lesz dimbes-dombos... hát akkor ez odáig mi a manó volt? :D
Ahol a régi 70-es becsatlakozott a 7-esbe Érd és Tárnok határánál, láttam a Bp felé menő oldalon a tiltó táblát, gondolom kifelé is ugyanez van. Csak annyiban lepett meg, hogy a "Bp-Érd között tilos" nekem azt jelentette volna, hogy Érd belterületétől már nincs tiltás, amúgy nem baj, mert semmivel sem rövidebb, és nyilván sokkal forgalmasabb, mint a 70-es. Pettendnél volt tiltó tábla, amit senki nem említett, de van mentségük: a faluban jó minőségű szervízút-féleség megy a 7-es mellett, azon lehet menni, utána meg pár km frissnek tűnő, kitűnő állapotú bicikliút, ami véletlenül még szélességben is elfogadható. Látszik, hogy nem Demszkygrád :D Több érdekesség nem igazán akadt, leszámítva hogy majdnem megelőztem egy teherautót Baracskán. 20 körül mászott emelkedőkön, de lefelé is 40 alatt (a falu előtti országúti részen is), szép sor alakult ki mögötte, aztán végül csak elindult egyszer... Úgy ment addig, mint a szlovák farönkszállítók (nem, csakazértsem írom faszállítónak :D). Még jó, hogy itt nem olyan a domborzat, azok mögé simán be lehet akadni negyed órára is a beláthatatlan szerpentineken. Az volt meglepő, amikor egyszer véletlenül síkon láttunk egy olyat, és ment vagy 80-nal. Ki se néztük belőle, hogy ilyenre is képes :-) Az autósok meg tök normálisak voltak, senki nem dudált le, a legtöbben még az oldaltávot is tartották, beleértve egy legalább 150-nel száguldó BMW-t is :D
Én egyszer estem az országutival Pap-szigetnél (mellékutca, le a porba) és egyszer az MTB-vel a Margit hídnál a kerékpárúton. Ennyi volt az olyan esés, hogy elfelejtettem kivenni a lábam a pedálból.
Mostanában sokan dicsérték és javasolták,hogy vegyek mert sokkal jobb vele tekerni.Vettem egyet ma.Erre a mai hozzászólások teli vannak spd-s esésekkel.Bizom benne ha mások megszokták talán nekem is sikerül.
Az 50/43 jobban hangzik, ott viszont nem kellene lennie akkora ugrásnak a váltáskor. Mondjuk 50x20-ról lehet váltani 43x18-ra vagy 40x16-ra, az nem akkora ugrás.
NAR: Pontosítanék: az én szettem 50/43-es. Kell nekem ilyesmiket írni emlékezetből... :) Ez egy sztenderd szettnek számít? És ugye nem lehet a fogaskerekeket csak úgy cserélgetni, hanem komplett szettet kell cserélni, jól tudom?
pedig egyáltalán nem olyan veszélyes ez. de ha ennyire félsz tőle, akkor inkább próbálgasd az spd-t inkább csak terepen, vagy nem az autók között, aztán mikor már hozzászoktál, mehetsz a nagyobb forgalomba is.
egyébként sokkal több az előnye, mint a hátránya. nem véletlenül használják annyian. :))
Szeirntem nagyobb a valószínűsége annak, hogy a kamion simán, figyelmetlenségből elgázol vagy egy csatornafedélen töröd össze magad, mint annak, hogy SPD-vel forgalom elé esel. 2-3 hónap után reflexszerűen fogod kivenni a lábad a pedálból megállás előtt.
Közben lemostam a láncomat :-), és megigazítottam elöl a V-féket, hátul meg a tárcsát. Igazából nem kéne őket használni, mert csak kopnak és drága a betét.
Én ma már sikeresen lebeszéltem magam a Szilvásvárad maratonról, majd visszabeszéltem magam (fáj a vádlim még mindig, érdekes módon 5 nappal a pedálba való beütés után jött ki a zöld folt rajta). Biztos ami biztos, ettem tésztát, ez most nem sprintfutam lesz, mint Sopron: 6,5 óra (jó idő) - 8,5 óra (eső+sár) között bármi lehet.