Keresés

Részletes keresés

keleti topicnyitó Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1
A Tigáz Zrt. több kelet-magyarországi megyére kiterjedő működési területén csaknem 1,2 millió fogyasztó közül mintegy 43 ezernek nem a ténylegesen leolvasott mérőállás, hanem az előző évi fogyasztás alapján becsült érték szerepelt a számlákon, a becsült összeg és a valós fogyasztás között azonban sok esetben olyan nagy volt a különbség, hogy a társaság sztornózta a hibás számlákat, és újakat küldött ki a fogyasztóknak.
keleti topicnyitó Creative Commons License 2007.02.20 0 0 0
Egyre többen panaszkodnak a Tiszántúli Gázszolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatain, hogy nem tudják bejelenteni gázóraállásukat a megadott telefonszámokon - nyilatkozta a Független Hírügynökségnek egy neve elhallgatását kérő ügyintéző. A panaszosok szerint a vonalak állandóan foglaltak; emiatt viszont magasabb összegről kapják a számlát, mint a tényleges fogyasztásuk. A cég tervezi, hogy újabb telefonvonalakat létesít erre a célra, de azt még nem tudni, mikor.

A Tigáz idén januártól új számlázási rendszert vezetett be. Ennek értelmében a fogyasztók választhatnak, hogy vagy maguk olvassák le és jelentik be a gázóraállást havonta, vagy pedig az előző éves fogyasztásuk alapján 10 részletben fizetik ki a számlát.

Azok, akik telefonon maguk jelentenék be fogyasztásukat, összesen két telefonszámot vehetnek igénybe erre a célra, ebből az egyik fogadja az ügyfélszolgálatra érkező egyéb kérdéseket, észrevételeket is. A két szám a fogyasztók panaszai alapján szinte állandóan foglalt.

Ha viszont valaki határidőig nem jelenti be az óraállást, a TIGÁZ a háztartás előző év hasonló időszakának fogyasztása alapján küldi a számlát, ez pedig jóval magasabb is lehet, mint a tényleges.

A vállalat gáz- és számlázási osztályvezetője a Független Hírügynökségnek azt mondta, hogy naponta 16-18 ezer hívás érkezik az eddig megszokott 5-6 ezerhez képest. Ezen kívül ezen a számon történik a TIGÁZ új szerződéseinek egyeztetése is.
Kis Béla elmondta: a válallat tervezi, hogy újabb telefonvonalakat hoz létre amin mérőállást lehet bejelenteni, de azt még nem tudni, mikor. Addig arra kérik a fogyasztókat, hogy csak azok telefonáljanak, akik így akarják jelenteni gázóraállásukat.
A fogyasztást egyébként az interneten is be lehet jelenteni.

16-18 000 hívás egyébként azt jelenti, hogy egy embernek jelenleg mindössze 10-12 másodperc alatt kéne végeznie a bejelentéssel, feltéve persze, hogy a fogyasztók az éjszakai órákat is kihasználják a telefonálásra.
keleti topicnyitó Creative Commons License 2007.02.20 0 0 topiknyitó

0

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!