a Kujawsko-Pomorskie vajdasagban decembertol valszeg a PCC/Arriva szallitja az utasokat a dizeles vonalakon :) (2010-ig)
A vajdasag tendert irt ki a regionalis vasuti kozlekedes uzemeltetesere. A villanyos reszeket csont nelkul hozza a PKP PR, mert csak nekik van hozza jarmuparkjuk (budik). A nem villanyos reszeken viszont a vajdasag ad 13 sajat dizel motorvonatot, igy mar csak nehany jarmu kell es kesz. A PKP PR 18 PLN/km-t kert, a PCC/Arriva paros 12-t...
Daniabol terveznek hozni motorvonatokat az ottani Arrivatol.
A PR fellebbezeset ma elvetettek, meg ellenorzik a dokumentaciot, es alairhato a szerzodes.
Erdekes lesz... Ha valora valik, ez lesz az elso maganvasut a szemelyszallitasban.
Köszönöm szépen az infokat. A 1822-es nagyon érdekel, akkor amiatt felveszem majd a kapcsolatot a lengyel fórumosokkal :) Nem is gondoltam volna hogy ott is normálisak a fűtőházakban mint Ausztriában... :)
Állomáson, nyílt vonalon soha nem volt bajom. Több fűtőházba is bementem, többségébe kisvasútiba, de nagyvasutiban is jártam. Vagy hozzám sem szóltak, vagy kedvesen fogadtak.
A 1822-est nem tudom, de gondolom Sziléziában járkál. Sulzerek meg mindenhol előfordulhatnak. PTKIGK-sokat még Torunban is láttam.
A tapasztaltakhoz fordulnék kérdésemmel: Lengyelországban hogy állnak a vasútnál a fotózáshoz, mennyire lehet, mennyire ellenzik? Eddig csak pályaudvarokon fotózgattam, és ott nem ért semmi ellenségeskedés, de hátha csak ez az én szerencsém :) Másik hogy a PTKiG 1822-ese merre járkál, illetve a Sulzereik is érdekelnek. Kint leszek két hetet, és szeretnék megejteni pár alkalommal egy kis fotózást is :)
csak pár gyors fényképre volt még idő a tengerparton, meg egy italra az egyik helyi vendéglátóipari egységben. :-D elég gyenge volt a menetrend, mert nem gdanskban szálltunk meg, hanem éjszakai vonattal érkezve kirándultunk el a félszigetre, aztán meg rohanás tovább...
Egy lengyel kisvasutas barátom szerint még a napokban megnyílik a Cisna-i erdei vasút felújított vonala Nowy Lupkow állomásra. Ez igen örvendetes tény, nyáron nagyvasúttal könnyen elérhetővé teszi a vasutat. Érdekes, hogy a honlapjukon nem találtam erre semmi hírt.
Érdeklődöm, hogy Ełkben megvannak-e még ezek a gőzmozdonyok? Ugyanis az "Aktualizacja: 05.97 J.R." kissé réginek tűnik. Főleg a normál nyomtávúak érdekelnének.
- Varsóban már járnak a modernizált Elektricskák és tényleg ugyanaz az '50-es évekbeli szintű főáramköri berendezés van bennük. Egyszerűen megdöbbentő.
- a Múzeumban köszöni szépen jól érzi magát a Bobó és az 1-es Szergej.
- Krosniewicében az ostrowy vonalon vígan jár az MBxd1-es motorka. Üzemel még FAUR-motorka is. A fűtőházban továbbra is sok ócskaság van.
- Leközlekedett az idei PIRAT, szokás szerint a Helénkével, de most csak 7 kocsival
(- sikerül utaznom egy ET22-esen:-)))
- Piasecznoban a Px48-as 6 kocsis vonattal ment. Feltünően jó állapotban vannak a kocsik, mert zárt helyen tárolják. Épül egy Harzquerbahn-utánérzésű nyitott peronos kocsi is. Lelkes csapat üzemelteti a vasutat, van hajtányos csapatuk is.
Kösz a kiegészítést, de mindezt tudtam. Én sorozatnak mondom az egyes szériákat. Hogy mi a rendltetésük és meghajtásuk azt tudom...mivel lengyel felmenőkkel is rendelkezem és a nyelvet is kitűnően beszélem.De azért kösz, mert egy- két olyan dolgot is mondtál, amit nem tudtam...Ehhez hozzátenném, hogy a tehervonati ET22 3000 kw és 125 Km/h.Olyan mint a mi Gigantunk, de attól valamivel gyengébb.
roviden: a 60-as, 70-es evekben Lengyelorszagbol Jugoba exportalt, EN57 tipuson alapulo elektromos motorvonatok, melyek Jugoszlavia feloszlasakor Szloveniaba kerultek (315/311 sorozat neven), hazaternek Lengyelorszagba. Az SZ-nek mar nincs rajuk szuksege, hisz ott vannak a Desirok, csak nehanyat tart meg vesztartaleknak (7 egyseget). A transzport 6 egysegbol allt, 3 negyreszes es 3 haromreszes motorvonatbol, es harom reszletben jutott el a lengyel hatarra, ami erdekes: az utvonal, ui. a hataratmenetek "nemi" kerulot mutatnak ahhoz kepest, h Poznan az uticel: Marchegg es Plavec.
A vonatokat allitolag egy lizingceg akarja felujittatni, es aztan vsz. a Koleje Mazowieckienek berbeadni.
Bizony. Éppen Sziléziában, a legszebb helyeken (pl. Walbrzych és környéke) döcögnek a fővonalakon a gyorsok nagyon hosszan hússzal. Legalább lehet lehet nézeldőni nyugodtan. :-)
Krekkó/Katowice és Varsó között van egy nagysebességű vonal, ott 160-nal nyomják. AMúgy a 20 km/h és a 120 km/h közötti értéktartományban elég sokféle pályasebesség létezik náluk. A Báthory Zwardon után pl. inkább 20-szal megy a villamosított fővonalon, mint 30-cal.
Az EP nem sorozat, hanem a mozdony meghajtasanak es rendeltetesenek a roviditese. E mint elektromos, S mint spalinowy, azaz dizel. P mint szemelyszallitasra valo, T mint towarowy (teherszallito), U az univerzalis, M a manewrowy, azaz tolato. Tehat EP=villamos meghajtasu szemelyszallitasra hasznalt mozdony. A szamoknak is van jelentese, de az mar hosszu ;)
Az EU07 (vagy EP07) sorozat a legelterjedtebb szemelyszallitasra hasznalt mozdony Lengyelo.ban. Van belole vagy 500. Max sebessege 125 km/h, tehat kb olyan, mint a Szilink. Nagyobb sebessegu az EP08, ami az EU07 atepitese, ez 140 km/h, de csak 15 van belole, es a legnagyobb sebesseguek az EP05 (2 db) es az EP09 (47 db), ezeknel vmax=160 km/h.
Tehat azert nem olyan rozsas ott se a helyzet :( raadasul a szemelyvonatok legnagyobb resze a "budi"nak "becezett" elektromos motorvonatok (EN57 es tsai), amik a magyar bhv-kkal vetekednek gusztustalansagban :(
de a gyorsvonatok nagy resze valoban kellemesebb, mint nalunk. Az IC-krol es expresszekrol nem is beszelve, de ezeknek meg is kerik az arat.