Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 255

Érdekes lesz tényleg. Eddigi OFFtopik országokbeli tapasztalataim szerint azt Arriva elég normális társaság.

Most sajnálom, hogy az utóbbi bő egy hónapban kétszer is jártam arra, de a dízeles mellékvonalakat kihagytam.

Előzmény: tom-a-hawk (254)
tom-a-hawk Creative Commons License 2007.06.27 0 0 254
Hirek Lengyelhonbol

a Kujawsko-Pomorskie vajdasagban decembertol valszeg a PCC/Arriva szallitja az utasokat a dizeles vonalakon :) (2010-ig)

A vajdasag tendert irt ki a regionalis vasuti kozlekedes uzemeltetesere. A villanyos reszeket csont nelkul hozza a PKP PR, mert csak nekik van hozza jarmuparkjuk (budik). A nem villanyos reszeken viszont a vajdasag ad 13 sajat dizel motorvonatot, igy mar csak nehany jarmu kell es kesz. A PKP PR 18 PLN/km-t kert, a PCC/Arriva paros 12-t...

Daniabol terveznek hozni motorvonatokat az ottani Arrivatol.

A PR fellebbezeset ma elvetettek, meg ellenorzik a dokumentaciot, es alairhato a szerzodes.

Erdekes lesz... Ha valora valik, ez lesz az elso maganvasut a szemelyszallitasban.

Udv
emká48 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 253

http://www.skpl.kalisz.pl/news.shtml

Ez az SKPL, azaz az üzemeltető honlapja, sok kisvasúttal.

 

HTomi Creative Commons License 2007.06.22 0 0 252
Adsz egy linket az oldalukhoz?
Előzmény: emká48 (251)
emká48 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 251
A honlapjuk szerint a pleszew-i kisvasúton szünetel a forgalom, a motorkocsi meghibásodása miatt. Ha jól értem.
gumidani Creative Commons License 2007.06.16 0 0 250

Köszönöm.

Ahogy nézem ezek inkább zlom, mint exponat kategóriába tartoznak.

Azért, ha sikerül, meglátogatom őket.

Előzmény: illesf (249)
illesf Creative Commons License 2007.06.16 0 0 249
Jó kérdés... Tavaly áprilisban sok gőzöst láttam Elkban, néhányat le is fényképezte, kérdés, hogy tudsz-e ezekkel kezdeni valamit.






Előzmény: gumidani (238)
emká48 Creative Commons License 2007.06.16 0 0 248

És kisvasúton:

 

 

 

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2007.06.16 0 0 247

Nagyvasúti hétköznapok:

 

 

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2007.06.16 0 0 246

Ott, ahol ez van, még többek között ezek is láthatók:

 

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2007.06.16 0 0 245

 

Gyerekek, erről a típusról mit tudtok? Mert én semmit.

HTomi Creative Commons License 2007.06.16 0 0 244
Köszönöm szépen az infokat.
A 1822-es nagyon érdekel, akkor amiatt felveszem majd a kapcsolatot a lengyel fórumosokkal :)
Nem is gondoltam volna hogy ott is normálisak a fűtőházakban mint Ausztriában... :)
Előzmény: emká48 (243)
emká48 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 243

Állomáson, nyílt vonalon soha nem volt bajom. Több fűtőházba is bementem, többségébe kisvasútiba, de nagyvasutiban is jártam. Vagy hozzám sem szóltak, vagy kedvesen fogadtak.

A 1822-est nem tudom, de gondolom Sziléziában járkál. Sulzerek meg mindenhol előfordulhatnak. PTKIGK-sokat még Torunban is láttam.

Előzmény: HTomi (242)
HTomi Creative Commons License 2007.06.15 0 0 242
Hali Srácok!

A tapasztaltakhoz fordulnék kérdésemmel:
Lengyelországban hogy állnak a vasútnál a fotózáshoz, mennyire lehet, mennyire ellenzik? Eddig csak pályaudvarokon fotózgattam, és ott nem ért semmi ellenségeskedés, de hátha csak ez az én szerencsém :)
Másik hogy a PTKiG 1822-ese merre járkál, illetve a Sulzereik is érdekelnek.
Kint leszek két hetet, és szeretnék megejteni pár alkalommal egy kis fotózást is :)

Üdv és köszi!
kopaszsop Creative Commons License 2007.06.15 0 0 241
csak pár gyors fényképre volt még idő a tengerparton, meg egy italra az egyik helyi vendéglátóipari egységben. :-D
elég gyenge volt a menetrend, mert nem gdanskban szálltunk meg, hanem éjszakai vonattal érkezve kirándultunk el a félszigetre, aztán meg rohanás tovább...
Előzmény: emká48 (239)
emká48 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 240
Egy lengyel kisvasutas barátom szerint még a napokban megnyílik a Cisna-i erdei vasút felújított vonala Nowy Lupkow állomásra. Ez igen örvendetes tény, nyáron nagyvasúttal könnyen elérhetővé teszi a vasutat. Érdekes, hogy a honlapjukon nem találtam erre semmi hírt.
Előzmény: emká48 (231)
emká48 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 239
Ó, Látom jártál Helben is. Van valakinek képe az ottani hadi célú kisvasútról?
Előzmény: szv (232)
gumidani Creative Commons License 2007.06.11 0 0 238

Jó napot kívánok!

 

Érdeklődöm, hogy Ełkben megvannak-e még ezek a gőzmozdonyok?  Ugyanis az  "Aktualizacja: 05.97 J.R."  kissé réginek tűnik. Főleg a normál nyomtávúak érdekelnének.

kopaszsop Creative Commons License 2007.06.10 0 0 237
nézze meg kérem a 188-as hsz dátumát! :P
Előzmény: szv (232)
szv Creative Commons License 2007.06.10 0 0 236
Még aznap, ugyanaz a mozdony:

Előzmény: mestska (235)
mestska Creative Commons License 2007.06.09 0 0 235
akkor is jó a kivágat és a beállítás
Előzmény: szv (234)
szv Creative Commons License 2007.06.09 0 0 234
Pedig vezetőállásbol készült, üvegen át, kb 40km/h.-nál.
Előzmény: mestska (233)
mestska Creative Commons License 2007.06.09 0 0 233
az utolsó kép nagyon tetszik
Előzmény: szv (232)
szv Creative Commons License 2007.06.09 0 0 232
Csak néhány kép, nem is olyan régröl:




emká48 Creative Commons License 2007.06.08 0 0 231

Helyzetjelentés:

 

- Varsóban már járnak a modernizált Elektricskák és tényleg ugyanaz az '50-es évekbeli szintű főáramköri berendezés van bennük. Egyszerűen megdöbbentő.

- a Múzeumban köszöni szépen jól érzi magát a Bobó és az 1-es Szergej.

- Krosniewicében az ostrowy vonalon vígan jár az MBxd1-es motorka. Üzemel még FAUR-motorka is. A fűtőházban továbbra is sok ócskaság van.

- Leközlekedett az idei PIRAT, szokás szerint a Helénkével, de most csak 7 kocsival

(- sikerül utaznom egy ET22-esen:-)))

- Piasecznoban a Px48-as 6 kocsis vonattal ment. Feltünően jó állapotban vannak a kocsik, mert zárt helyen tárolják. Épül egy Harzquerbahn-utánérzésű nyitott peronos kocsi is. Lelkes csapat üzemelteti a vasutat, van hajtányos csapatuk is.

 

 

Laminatka Creative Commons License 2007.06.03 0 0 230
Kösz a kiegészítést, de mindezt tudtam. Én sorozatnak mondom az egyes szériákat. Hogy mi a rendltetésük és meghajtásuk azt tudom...mivel lengyel felmenőkkel is rendelkezem és a nyelvet is kitűnően beszélem.De azért kösz, mert egy- két olyan dolgot is mondtál, amit nem tudtam...Ehhez hozzátenném, hogy a tehervonati ET22 3000 kw és 125 Km/h.Olyan mint a mi Gigantunk, de attól valamivel gyengébb.
Előzmény: tom-a-hawk (226)
tom-a-hawk Creative Commons License 2007.05.23 0 0 229
Erdekes cikk szlovakul

roviden: a 60-as, 70-es evekben Lengyelorszagbol Jugoba exportalt, EN57 tipuson alapulo elektromos motorvonatok, melyek Jugoszlavia feloszlasakor Szloveniaba kerultek (315/311 sorozat neven), hazaternek Lengyelorszagba. Az SZ-nek mar nincs rajuk szuksege, hisz ott vannak a Desirok, csak nehanyat tart meg vesztartaleknak (7 egyseget). A transzport 6 egysegbol allt, 3 negyreszes es 3 haromreszes motorvonatbol, es harom reszletben jutott el a lengyel hatarra, ami erdekes: az utvonal, ui. a hataratmenetek "nemi" kerulot mutatnak ahhoz kepest, h Poznan az uticel: Marchegg es Plavec.

A vonatokat allitolag egy lizingceg akarja felujittatni, es aztan vsz. a Koleje Mazowieckienek berbeadni.

Sose tunnek el a "budik" Lengyelhonbol :(
emká48 Creative Commons License 2007.05.19 0 0 228
Bizony. Éppen Sziléziában, a legszebb helyeken (pl. Walbrzych és környéke) döcögnek a fővonalakon a gyorsok nagyon hosszan hússzal. Legalább lehet lehet nézeldőni nyugodtan. :-)
Előzmény: illesf (227)
illesf Creative Commons License 2007.05.16 0 0 227
Krekkó/Katowice és Varsó között van egy nagysebességű vonal, ott 160-nal nyomják. AMúgy a 20 km/h és a 120 km/h közötti értéktartományban elég sokféle pályasebesség létezik náluk. A Báthory Zwardon után pl. inkább 20-szal megy a villamosított fővonalon, mint 30-cal.
Előzmény: Laminatka (224)
tom-a-hawk Creative Commons License 2007.05.14 0 0 226
Kedves Laminatka!

Az EP nem sorozat, hanem a mozdony meghajtasanak es rendeltetesenek a roviditese. E mint elektromos, S mint spalinowy, azaz dizel. P mint szemelyszallitasra valo, T mint towarowy (teherszallito), U az univerzalis, M a manewrowy, azaz tolato. Tehat EP=villamos meghajtasu szemelyszallitasra hasznalt mozdony. A szamoknak is van jelentese, de az mar hosszu ;)

Az EU07 (vagy EP07) sorozat a legelterjedtebb szemelyszallitasra hasznalt mozdony Lengyelo.ban. Van belole vagy 500. Max sebessege 125 km/h, tehat kb olyan, mint a Szilink. Nagyobb sebessegu az EP08, ami az EU07 atepitese, ez 140 km/h, de csak 15 van belole, es a legnagyobb sebesseguek az EP05 (2 db) es az EP09 (47 db), ezeknel vmax=160 km/h.

Tehat azert nem olyan rozsas ott se a helyzet :( raadasul a szemelyvonatok legnagyobb resze a "budi"nak "becezett" elektromos motorvonatok (EN57 es tsai), amik a magyar bhv-kkal vetekednek gusztustalansagban :(

de a gyorsvonatok nagy resze valoban kellemesebb, mint nalunk. Az IC-krol es expresszekrol nem is beszelve, de ezeknek meg is kerik az arat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!