Azért az angolt ma már szerintem mindenhol beszélik tőlünk nyugatabbra..Egy francia vagy német előbb beszél angolul, mint egy angol franciául vagy németül. Jól van ez így.Mármint a combinón.
Én meg minap azon filóztam, hogy a klimás szöveget miért csak angolul mondják be.
Világos Magyarországon csak az angol az idegennyelv.
Csak éppen elfeledik azt a tényt már évek óta Magyarország abban a földrajzi környezetben található ahol előfordul német, osztrák, turista is. Akik közül se mindenki beszél angolt. Erre meg nem kéretik azt válaszolni tanuljanak meg mert idehaza mást nem is favorizálnak csak is kizárólag az angol nyelv tanulást, mintha Európában mást nem karattyolnának
Ha már a Balcsin a feliratokat ki bírják írni "dojcs-ul", ártana ugyanezt a BKV-n is megtenni???
Most azért kicsit átestek a ló túloldalára. Napnyugta után jöttem haza, és olyan hideg volt a villamoson, hogy majd megfagytam (persze a valóságban volt kint kb. 24, bent meg 22 fok). Viszont utána a Localón klíma nélkül is tök kellemes idő volt. (Bár a localósok csak a két végletet ismerik, vagy teljesen ki van kapcsolva, vagy maxra benyomja, hagy fagyjunk meg). Nem értem, hogy miért kell a klímát járatni olyan időben, amikor az ablakok kinyitása is elegendő lenne.
Sziasztok Nem tudjátok hogy mi volt olyan 11-12óra körül a 4es-6os vonalon? Egy kis ideig (nagyjából 10-15 perc lehetett) pótló buszok indultak a Délitől, állítólag valami baleset miatt. Tényleg nem volt sok idő, mert mire érkezett egy csuklós Volvo pótolni, addigra már elindultak a villamosok újra. Ezek szerint nem lehetett olyan nagy baleset...
Kérdés: angolul miért nem mondja be, h jelezzenek! Vagy legyen kiírva utastájékoztatóba! Szegény túristák csak állnak bambán h a Margitszigetnél akartak leszállni, a villamos meg tovaszállt... :)
Szerintem meg teljesen rendben van ez a légkondi, nagyon kellemes egy kicsit "megszáradni" az izzadságból a 30fokban. Inkább legyen egy kicsit kellemetlenebb a levegő szaga mint hogy a 40fokban kapjanak az emberek hőgutát és ájuljanak el..Egyébként szerintem nincs büdös. Ha nem lenne légkondi az lenne a baj! Most van, de ez se jó..ez a magyar..
Előrebocsátom, hogy alapvetően nem vagyok légkondiellenes.
De:
Amikor behozták a Combinokat, az egyik nagy szempont volt az energiatakarékosságuk, vagyis hogy fékezéskor visszatáplálnak a rendszerbe áramot. Most ezt vágták agyon a légkondival, ami nem keveset fogyaszt. Naponta hány kocsi hány órán át járatja a klímáját? Érdemes lenne kiszámolni.
Ezen kívül még az a gond a légkondival, hogy az ablakok zárva tartásánál az áporodott levegő a kocsi belsejében iszonyat tud lenni, lihegnek az emberek, mert párás, izzasztó bent a levegő.
Vannak, akik ráadásul betegek lesznek a klímától. Szerencsére van olyan hely a kocsiban bőven, ahol nem is érződik a klíma hatása...
A gyakori ajtónyitogatásról nem is beszélve...
A legegyszerűbb módszer is elég lenne: normálisan nyitható, elhúzható ablakok,
amelyeken menet közben nyáron fújdogál be a kellemes szellő plusz még levegő is jön be (azt most hagyjuk, hogy milyen a körúti levegő...)
És még azt sem lehetne mondani, hogy vág a huzat, meg hogy hideg van, mert a Combino az ugye nem egy gyorsvonat, ami órákig megy és mindenki becsukatja az ablakokat. Szóval elég lenne az is.
Nem beszélve a légkondi beszereléséről, karbantartásáról a fogyasztáson felül...
Szóval sikerült beválasztani a "kevésbé jó megoldást"...
Hát, localóról tudok nyilatkozni, ott akár 5 fokkal is lehet melegebb az utastérben nyitott ablakokkal, mint kint. Akkor a Combinó se lehet jobb. Egyébként nincs hidegebb az utastérben, csak úgy tűnik. Hidegebbnek tűnik a levegő, ha 5 fokos levegőt fúj be, mint ha 20 fokost fújna. 22 fokban is kellemesebb 20-22 fokos szerelvénybe szállni, mint 25 fokosba.
Miért, mennyivel van melegebb belül? Nem hiszem el, hogy probléma 20-25° külső hőmérsékletnél. Vagy nem lehet azt legalább kisebb fokozaton működtetni, hogy legalább hidegebb ne legyen belül, mint kívül? Mert az ilyenkor még gáz. Ha már muszáj légkondicionálni (amit a legnagyobb baromságnak tartok 20 fokban).
Mert másképp nem megoldható, hogy ne legyen melegebb az utastérben, mint kint (az utasok nagy része nem fogja föl, hogy csak akkor kell csukva tartani az ablakot, ha megy a kílma).
célszerűbb lett volna a normál méretű ablakok bevezetése... néha olyan büdös van (hidegben-melegben), hogy rosszul van az ember. amúgy pedig a légondi is büdöset fúj. naja, hozott anyagból dolgozik.
ma 2028/4 este 11 körül Petőfi híd budai hídfőnél bemondja, hogy a villamos hátsó részében engedjék az ajtókat záródni. két bőrfejű marha szállt be, mikor már csukódtak volna az ajtók. akurátusan fél percet kivárt a sofijőr, mielőtt az ajtókat csukta volna. nem tudom, hogyan csinálta, de mind a Karinthy, mind a MOL és OMV közötti lámpát lekéste. gondolom provokálta, hogy a bőrfejűeket valaki lecsapja. végülis majdnem sikerült, mert miután az ajtó rugdosásával leállt az egyik marha, már én sem mentem utána, hogy a lelki világáról érdeklődjek. ha még ott rugdossa az ajtót, esetleg elered az orra vérre, de így megúszta.
Viszont még van egy-két kocsi, amit nem frissítettek, meg a mostani állomány azt írja, hogy MARGIT HÍD, BUDA H, miközben a megálló hivatalos neve MARGIT HÍD H, amit az egyel előző állomány már helyesen írt.
Ma már a Combino is bemondta, hogy nem áll meg, ha nincs le/felszálló utas. Ezzel együtt kijavították a 6-oson a Budafoki út - Budai hídfő megállótávot, így már bemondja az utóbbi megállóba érkezés előtt is a megálló nevét.
Reggel a 2017 meghibásodása okozott némi fennakadást a vonal déli részén.