Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2024.12.30 0 1 31549

Biztos, hogy ezeket is felraktam már ide is, de ha rájuknyitottam...

Ugyanabból a videoból.

Mielőtt kileheli lelkét a tíz éves tap-tapom. 💩

Ezt meg csak úgy, mert nyomi vagyok, elv zsír újonnan elvileg(?!) ilyen kialakításúnak kellett lennie a ... 🙃

Netről orozva, kitől, az nincs beleírva a file-névbe, de illene...

Előzmény: D 20 (31539)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.30 0 0 31548

Mindeközben KHA-780 le robbant fagyálló/hidro olaj folyással. MRZ-387 pótolja rendszám nélkül

Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.30 -1 0 31547

Elhiszem hogy jogosan unják, de nem értem miért nem lehet el hinni ezeket. Jó hogy nem már az üveghegyen is túl a kerekerdő mélyén is volt egy ilyen busz😂😂. Az az egy busz létezett ezzel a rendszámmal és kész, ha valaki máshogy érti akkor nem tudom sajnálni, az csak mese

Előzmény: D 20 (31546)
D 20 Creative Commons License 2024.12.30 0 0 31546

A Részvénytársaságból okosítottak Zártkörűen működő részvénytársaságot.

Nem vágom ezt a szintű munkásságát a mindenek felett álló üzletembereknek, de nem hiszem, hogy új cég lett úgy.

Az meg hogy 260.06-ból lett 260.50...

 

Node hagyom is abbafele, amíg nem találok egy régi újságképet, vagy valamit 2001 előttről, mer a többiek jogosan unják már. 🤗

Előzmény: Buszos2007 (31545)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.30 0 0 31545

És egyébként arra nem gondoltál hogy valszeg azért írja 2005-től mert cégváltás volt? Rt-rőlt ZRT-lett

Papíron 2 külön cég

Előzmény: D 20 (31543)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.30 0 0 31544

Sokadik rendszáma a mostani NBZ de megvan még, és az is tuti 100 hogy újkora óta fehérvári volt

Előzmény: D 20 (31543)
D 20 Creative Commons License 2024.12.30 0 0 31543

 

Ha emlékszik rá, hogy új korától harmonikaajtós volt, akkor mea culpa.

 

Ami elvileg a mai napig létezik, az egy 1994-es orosz piacra számozott vázra komplettírozott busz, ami 2005-től volt a 355.

Persze ez a zorozos oldal se tévedhetetlen...

 

Oké, engedjük el. 🤓

Előzmény: Buszos2007 (31541)
Kiw775 Creative Commons License 2024.12.30 0 1 31542

Frssítés, 2024. december:

 

HIV-351, HZT-858, HIY-427, GVP-949, HIV-352, ITY-755, GSR-171, MZF-205, FKE-286, GVP-950, HPR-217, DUD-880, MZF-204.

 

További, nem a soron álló selejtek:

JIW-682, ITY-754, HKF-156, 178, HIY-428, JET-862

Előzmény: Kiw775 (31477)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.30 -1 0 31541

Ez fix infó amit írtam, úgyhogy a további "hírek terjesztése" full fölösleges. Apum busza volt. Ezen kezdett, és ami váltotta/meg azt váltotta/ meg amazt. Azok is apumé voltak. A bolygó ajtón is fölösleges rágódni mert a busz mai napig létezik NBZ-068 rendszámmal, és még mindig ránc ajtaja van. Aki meg arra hagyatkozik hogy a belseje is másik az meg azért mert felujításakor kerültek bele a zöld kapaszkodók és a szürke ülések, az előtt pedig barna bőr ülése volt fekete kapaszkodókkal. 

Ezek a tények apu ott volt, látta/ csinálta is a változásokat rajta, úgyhogy nem, nem volt 2 AIJ-355. Hatósági jelzés meghamisítása lett volna az ha 2 lett volna belőle🤦‍♂️

Előzmény: D 20 (31540)
D 20 Creative Commons License 2024.12.30 0 0 31540

A gyár 86-ban már bolygóajtóval gyártotta a 260-asokat.

Elvileg egy olyan sorozat tagja egyedüli ráncajtósként?

Láthattunk már csodákat.

 

Ezért is jó, hogy van miért túrni az archívumokat. :)

Előzmény: Buszos2007 (31533)
D 20 Creative Commons License 2024.12.30 0 1 31539

Nem tettem még fel ide egyik topiktársunk házivideójából kivett képet?

Am elv a 600-as is kétféle színadással létezett a class' elemekkel felújítása előtt...

 

 

Ennél a képnél a buszt a közösségi médiában írottak miatt fogadjuk el ANZ-600-nak.

Előzmény: bis1one (31537)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31538

Classic orrát viselte, aztán kaptak egy D12-es motrot ajándkéba. Bele is faragták el is indult csak egy műhelyen belüli "baleset" miatt selejtezték is. Az egy vatta új motor volt benne mikor selejtezték

Előzmény: bis1one (31537)
bis1one Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31537

Köszi! Hát első körben erről a buszról sem találtam átépítés előtti képet; akkor lehet, csak a hűtőrácsáról maradt fenn... :D

Előzmény: Buszos2007 (31535)
bis1one Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31536

Az Alba Volánnak készült volna eredetileg? Ténylegesen akkor 1986~87-ben került a fehérvári helyi közlekedésbe?

Két különböző 4 lámpás rács is volt, az első egy Ik. 250-ről származott, a másik 260-as feliratot viselt. Képek tanúskodnak erről, most nem hivatkozom őket, de kikereshető.

Ha ismeretes előtted, hogy az első dupla lámpás rács melyik Ikarus 250-ről származik, az érdekelne. :)

Előzmény: Buszos2007 (31532)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31535

ANZ-600-é volt a 250-es rács a legjobb emlékeim szerint

Előzmény: bis1one (31534)
bis1one Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31534

Az Alba Volánnak készült volna eredetileg? Ténylegesen 1986~87-ben került a fehérvári helyi közlekedésbe?

A 4 lámpás rácsból is kettő különböző volt, az egyik egy Ik. 250-esé, a másik pedig 260-as feliratot viselt. Képeket tanúskodnak erről, most nem hivatkozom ezeket, de kikereshető.

Ha ismeretes számodra, melyik Ikarus 250-ről jött az első 4 lámpás rács, az érdekelne. :)

Előzmény: Buszos2007 (31532)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.29 -1 0 31533

Bolygó ajtó is csak mese. A mai napig ráncajtót viseli

Előzmény: bis1one (31531)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31532

1 darab volt, csak tudom. Hisz apum busza volt, ő hozta rá a 4 lámpás rácsot😉

Előzmény: D 20 (31530)
bis1one Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31531

Nem szükségszerűen vitaindításképp :) de ez így egyáltalán nem állja meg a helyét.

2001-ben kaphatott vilagoszöld napellenzőt, ugyanezen év végén vették le főjáratról is, amikor HSX-426 érkezett a helyére. Ezután tartalékként szolgált, amennyire emlékszem. 2003 táján kapta meg a 4 lámpás rácsot, amit a képek tanulsága szerint egy Ikarus 250-estől szerezhetett. Bolygóajtaja nem lett ezután. 2005 körül tűnik el, és még ebben az esztendőben nyomdokába lép egy eltérő típusú és alvázszámú példány a rendszámával, később sötétzöld napellenzővel stb. A Steyr-ek és DAB-ok érkezése miatt innentől nem lett hosszú pályafutása már, de nosztalgiapéldányként ma is létezhet még. Továbbra is ráncajtós.

Előzmény: Buszos2007 (31528)
D 20 Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31530

Nu, kettő volt, hidd el.

Mondjuk oly mindegy már...

 

Nagyon remélem, majd idővel találunk valamit, ami miatt tovább erősödhet a gyanúm, hogy miért volt ráncajtós felújítása előtt is, amikor vázszámilag bolygósnak kellett legyen...

 

Szóval így volt, nem így volt, égből pottyant mese volt...

Előzmény: Buszos2007 (31528)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31529

Bocsánat az elejét rosszuk írtam. Az AIJ-355 újkora óta fehérvári volt. Oda készült

Buszos2007 Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31528

Az AIJ-355 az németből vissza hozott volt eredetileg prága váltóval. Mikor teli lökössel ránc ajtóval és 2 lámpával volt azután selejt lett mert rommá rohadt. Aztán lett alvázcserés, akkor kapta meg a bontóból a 4 lámpás rácsot, a zöld napellenzőt, a bolygóajtót meg a ködlámpát. Így közlekedett még évekig.

Úgyhogy hatalmas tévedésekben vannak itt néhányan hogy 2 AIJ-355 volt🤦‍♂️

Előzmény: D 20 (31522)
bis1one Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31527

Az a durva, hogy az AIJ-355/1-ről azt is tudtam hajdan, hogy milyen export lehetett gyárilag. (Csak a rutinnal meg az évekkel... az emlékek halványodnak.)

Viszont úgy rémlik, kisebb utasülések voltak benne, nem a nagyobbfajta, mint pl. BPG-952-ben. Valamint az egész bizonyos, hogy míg egy BPG-039-ben független a külső fényezéstől, belül elöl-hátul és az ajtók narancssárgák voltak (NDK-s kivitel), addig AIJ-355/1-ben ilyesmi nem volt megfigyelhető; maga a belső fényezés, illetve az ajtók is helyi fényezésűek, fehérek voltak belülről is; azaz a belső fényezésből semmi előzménynyomot nem lehetett kikövetkeztetni, idestova 20-25 éve... Ellenben, hogy idegen nyelvű feliratok az ajtók fölött esetlegesen lehettek-e benne? Nem biztos, de ezt már pontosan nem tudom sajnos felidézni.

Előzmény: HumbiZozo (31523)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31526

Gyári táblákra nem emlékszem, de az megragadt, hogy az utastérben több matrica is kezdődött vnyimányie! felirattal. Az első évben cirill volt a (talán) '87-'88 felirat előtt is a szöveg ott, ahol a fagyállóval feltöltve felirat szokott volt elhelyeződni az évszámmal.

Előzmény: D 20 (31524)
bis1one Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31525

Kilencvenhét-nyolc körülről fénykép is keringett róla, ez előttit pedig én sem tudok. Akkor (már?) ráncajtós kivitel volt, illetve hozzávetőlegesen ugyanúgy nézett ki a két rendszám közötti rész, mint 2005 derekáig. :)

Képeken visszakeresve (és az emlékeket kicsit visszapörgetve) 2005. márciusban még az AIJ-355/1 közlekedett, augusztusban már az AIJ-355/2.

Mindkettő AIJ-355-tel utaztam, nem is tűntek azonos gépnek utasszemmel sem. De aztán... elképzelhető, hogy egyes részek át lettek emelve az első AIJ-355-ből. (A fehérvári Ikarus-nál voltak ilyen/olyan sajátságos felújítások 2000/2001 és 2005/2006 között.)

- Hogy ez az első jármű ráncajtós volt-e eredetiben, miért AIJ rendszámot kapott, mikor került Fehérvárra és épült fel abban a kivitelben, amiben a helyi közlekedésben látható volt a kilencvenes években...?

Egy elméletet bontok ki, amiből esetleg lehet következtetni vagy kronologizálni. Akkoriban hatan voltak szóló főjárati kocsik: EWS-887 és EWS-896 (1994-esek), BPG-699 (1996-os), DUD-813 (1998-as), GSR-217 (1998-as), valamint az AIJ-355. Amennyire hallottam, a sofőrjei is dicsérték, hogy milyen erős gép, amit azzal magyaráztak, hogy eredendően exportra készült.

Előzmény: D 20 (31522)
D 20 Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31524

Héjj, a 403 kiment volna 06-osként?

Nem emléxem már melyik selejtből vettem le a cirill betves kis piros táblát a léghengerdobozról.

Viszont semmi más cirill betűs tábla nem volt abban, amiből menthettem az orozos írású fémlapot.

 

Na, verzió lehet még, de a fv-iak nem tapasztalták, hogy pl az AOA-333-mal egy időben ment rendberakódni a 355, s ráncos testet kapott.

Volt ilyen Kisalföldes Győr helyis csuklós, hogy bolygósként ment felújításra, s ráncajtókkal került vissza a "klónja".

 

Igazából az lenne a poén, ha a 355-ről kerülne elő értékelhető kép 1990kevésből.

 

Faxa ilyen 20+ éves olymindegy dolgokon kattognie...

 

Az is pojén, hogy Wackond 20+ éves fv-i digitfotói is még mindig elérhetőek indafoton. 🤓

Előzmény: HumbiZozo (31523)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.12.29 0 0 31523

Rendkívül érdekes kérdés, a kocsi előélete rendkívül homályos. Az exNDK a helyi kocsikat rendszerint teleüveges utastérrel rendelte, csupán 2-3 ablak volt osztott, nyitható. Onnan leginkább '92-ben jöttek vissza kocsik, így C-s rendszámot kaptak, persze van kivétel. Nem hivatalos adatok szerint 1986-os gyártású a gép, 1997.01.02 napon került állományba, az eredeti rendszáma BY 23-41 volt. Ha ekkor került fehérvárra, akkor viszont a rövid idő miatt nagyon nagy valószínűséggel nem járt kint. Viszont akkor hogyhogy nem az AOA sorozat rendszámát kapta? Belső tere is árulkodó lenne, ha a régi típusú kisebb utasülés volt benne, akkor valószínűleg volt rajta cirill betűs felirat is. Az inkább valószínű, hogy szovjet exportra ki nem jutott gép lehet, mint mondjuk az AOA-403 volt.

Előzmény: D 20 (31522)
D 20 Creative Commons License 2024.12.28 0 0 31522

Nokérem, megint előszedtem/szedtük IFC-ben a néhai AIJ-355 című 260-ast...

 

Random kínzó kérdés a felejtés világából: ha a 2005 előtti idejének végéről is ráncajtósan fotózták telilökhárítóval,

akkor mikor lett az eredeti kocsi ráncajtós? Mert ugye '86-ban már bolygóajtóval szállította a gyár a városi 260-asokat is.

Az létezhet, hogy egy nem publikus megoldással egy exnémet 260-as lett a 355 kilencvenvalahányban?

 

Bocsánat, mert tudom, hogy nyesztettük már... 🤓

D 20 Creative Commons License 2024.12.27 0 12 31521

Am a 🌲ünnep miatt etetitek a trollt?

trizs77 Creative Commons License 2024.12.27 0 1 31520

korrekt.

piros pont.

Előzmény: LSU 106 (31519)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!