Üdv ,eladó Skoda s100 tipusú szeretett autóm- idő és helyhiány valamint hobbi váltás miatt-1996 óta nálam,rendezett papirokkal,műszaki 2021 júliusig.Sok alkatrésszel,nyalánkságokkal.
Szia! Eléggé hasonló a történetünk, szinte minden téren. Azt hittem Te idősebb vagy. 105-ösön tanultam, vizsgáztam.....Sírjak, nevessek? Megittam ma is a napi mennyiségem, remélem nem ittam, fogalmaztam félreérthetőre magam. De vágyok értelmes emberi(!) kapcsolatokra. Ha gondolod. bela8081@gmail.com
Biztos elfogult vagyok, de nekem időutazás minden alakalom mikor megjáratom a vasat. Nekem ez a mindenkori csúcs. Technikailag az első autóm :P
Kiskölyök koromban a '80as években ilyen 120-as járgányokkal zajlott a vezetés oktatása az itteni autós iskolában a lakásunk mellett, szóval minden alkalommal mikor elindul a motor olyan érzés mintha megint akkor és ott lennék.
EÜ gondok alatt azt értem, hogy kb húsz éve baleset miatt elhagytam a bal szemem, azóta egyéb járulékos problémákkal küzdöttem - gyorsan lekopogom, hogy a jobb szememmel még rendben vagyok - de most hogy negyven lettem a vérnyomástól kezdve minden nyavalya megtalál. Van olyan napom amikor a lélegzés is macerás. Dolgozni meg menni kell mindig ha bírod ha nem így nem marad energia meg idő sem a szerelgetésekre meg a fórumokon vadászásra, hogy meg tudjam egy-egy hiba okát aztán alkatrészt kerítsek és kitaláljam, hogy meg tudom-e csinálni magam, vagy kerítenem kell egy régi szakit akinek meg három hónapos váró listája van miközben használni kellene a járgányt munkába járásra.
Ha tehetném megtartanám a járgányt, beállítanám egy garázsba aztán mikor jobban vagyok és - most korona alatt pl. - időm engedi akkor mókolnék vele, de két járgányt nem bír el a pénztárca (az utód egy 1 literes Swift alig 20 éves :P ) és garázs sincs.
Becsülettel kiszolgálta a járgány az idejét nálam úgy is, hogy az előző tulaj telekre járásra használta és csomó gányolt megoldást kellett helyre rakni.
Önhibájából soha nem hagyott ott sehol. Gondoltam így a legkevesebb az hogy igyekszem tovább adni valakinek aki szeretne vele foglalkozni átírási költség áráért.
Kösz a jókívánságot, és viszont kívánok minden jót Neked is! :D
Az autó randa, de tetszik! :-) A hirdetés szimpatikus, Te is sajnálod kikukázni mint én. Nem tudom milyen egészségügyi problémákat említettél, őszintén, Jobbulást!
1984-es Skoda 120L, pár hónappal ezelőttig még napi használatból, időhiány és egészségi problémák okán nem tudok lépést tartani a javításra váró dolgokkal.
2020.08. hóig érvényes műszaki van rajta és járóképes állapotban van (legalábbis havonta megyek vele egy karikát a környéken, hosszú távot már évek óta nem vezettem)
Felújítási alapnak vagy donornak tudom javasolni.
Átíratási költségért elvihető, felnire szerelt téli gumikkal gyakorlatilag azt szeretném elkerülni, hogy bontóban végezze.
Érdeklődni email útján a wakshi@gmail.com címen lehet és kérésre további képeket küldök illetve leírom az általam ismert hibákat valamint a közelmúlt alkatrész cseréit, javításait.
Igen, a féktárcsa egyben van a kerékaggyal. A középső kupakot leszeded (tüskét fokozatosan bekocogtatsz körbe a gomba feje alá), alatta lesz a csavar, ami tartja a kerékcsapágyat. Azt leveszed és lejön a tárcsa aggyal együtt. Visszarakás előtt takarítsd ki rendesen a csapágy környékét, és hőálló piros zsírral tömd meg. Ha van csapágylehúzód, akkor a kerékcsapágyat is érdemes cserélni. Nagyon fontos, hogy nem akármilyen zsír jó oda, hőálló kell, különben kifolyik a féktárcsára. A csavart érintőre kell húzni, és egy osztást vissza, hogy a sasszeget be tudd dugni.
A fékbetétek kiszedéséhez a rugós lapot kell leszedni, a fényképen látszó oldallal ellentétes oldalon van. 2 sasszeg ki, lap ki, a fékbetéteken pedig lesz egy fül, amit fogóval meg lehet fogni és kiráncigálni. Ha össze van rohadva a dugóval, akkor WD40 + kalapács, amig meg nem mozdul. Az állapotából itélve gondolom a teljes nyereg fel lesz újítva, arra figyelj, hogy ha nagyon kráteres már az öntvény, ahol jár a dugó, akkor nem javítható, az a nyereg kuka. Minimális méretű pöttyöket ki lehet polírozni belőle - ki is kell, különben szivárogni fog a fékfolyadék. Érdemes a légtelenítő csavarokat is kicserélni újra, meg az átkötő csöveket, illetve a nyerget tisztára pucolni és valami hőálló festékkel lefesteni. Nagyon fontos, hogy kerüljön a légtelenítő csavarokra porvédő gumi.
Sziasztok. Köszi a válaszokat. Én is így gondoltam, de jobbnak láttam megkérdezni a hozzáértőket-titeket. Mivel valóban nem megy sokat, nem ezt fogom tankolni, bár most is az van benne.
Sziasztok! Kérdezném, hogy ezzel az új benzinnel, E10, lehet használni a szekeret? Autószerelő igent mondott, de most olvastam, hogy nem jó neki. Mi az igazság?
Írogattam itt az évek során, lehet hülyeségeket.. Vki mentse meg a 40 évest! (-: Olvassatok vissza, nem tudom belinkelni a vasról írtakat. Vettem egy 20 évvel fiatalabb, más típusú, rosszabb állapotban lévőt, kell a hely... Nem hirdettem sehol, minden ajánlat érdekel.
Igazán kedvesek vagytok! Ha tényleg nem unjátok még a témát, folytatom, de ígérem be is fejezem. :)
A múltkori bejegyzés óta kiderült, hogy a helyi skodás cimborának is rosszalkodik az ablaktörlője már vagy két éve, ugyanezzel a jelenséggel. Elhajtott ide a héten az ő '82-es "keskenyfutósával" és meggyőződtünk, hogy tényleg ugyanez lehet a probléma.
A motor kiműtése után látszott, hogy neki nem volt eltörve a műanyag lap, csak megrepedve. Így hát még működhetett is volna, viszont a hajtóműből lefolyt zsír olyan szinten megkeményedett, hogy egyszerűen nem tudott tőle mozogni a kapcsoló nyelve..
Alapos tisztítást kapott, illetve a műanyagon lévő repedésnél meg lett erősítve (ez pont nem látszik a fotókon). Nem sajnálták a gyárban a kenőanyagot.. A hajtómű felső fém házára vastagon felkenődött zsír mindkét esetben jó állagúnak tűnt, azzal meg lehetett kenni a bolygómű alján lévő műanyagot, ami a kapcsolót nyomkodja. (innen ki lett mosva a zsír a tisztítás során)
Még néhány infó a munkaasztalon való javításhoz. A motor direktben úgy indítható, hogy a pirosra pluszt adunk, a mínuszt pedig fokozattól függően vagy a feketére (lassú) vagy a fehérre (gyors) adjuk. A terheletlen motor(+hajtómű) áramfelvétele gyors fokozatban tapasztalat szerint kb 2,2..2,8 A között van. Indításkor jóval 3A fölöttről indul, majd néhányszor 10mp után az említett tartományba esik.
A végállást is érdemes még itt beállítani a közepén található csavarral, ne az autóban kelljen bajlódni ezzel. Ehhez a kapcsolási rajzon lévő áramkört érdemes részlegesen megvalósítani: A pluszt adjuk a pirosra, a mínuszt pedig a karmos érintkezőre, mely az autó vázához kapcsolódik. Ekkor még nem csinál a motor semmit. Zárjuk rövidre a sárga és fekete szálakat. Helyes beállítás esetén a motor lassú fokozatban befejezi a ciklust és megáll. Ha így sem csinál semmit, akkor lehet, hogy eleve véghelyzetben van és az érintkező szépen szakít. (direkt járatással pöccintsük odébb, majd próbáljuk meg megint, el kell indulnia, majd rövidesen megállnia.) Ha nem áll meg, állítsunk rajta.
A csavart szerintem úgy érdemes beállítani, hogy attól a ponttól, amikor már éppen megszakad az áramkör még vagy fél fordulattal csavarjuk beljebb, hogy biztos legyen (esetleg le lehet tesztelni, hogy gyors fokozatból is képes-e automatikusan megállni, bár az nem életszerű). Túlhúzni nem ajánlott, mert akkor feleslegesen hat nagyobb erő a kapcsolóra és a műanyag lapra így főleg az utóbbi hamarabb fárad.
A műhelyben gondozott motor pillanatok alatt visszaszerelhető, vélhetően ismét hosszú évekig szolgál majd.
Hát a fotózáshoz én sem értek, meg sok minden máshoz sem. Első szakmám autóvill szerelő, nem értek az újakhoz, de én ebben az estben pont tudtam volna hol a hiba. :-) Dícséretes, hogy türelmesen kinyomoztad és megoldottad!