Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Furak Creative Commons License 2020.07.04 0 0 17932

Használat után is úgy marad?

Előzmény: MAN10 (17931)
MAN10 Creative Commons License 2020.07.01 0 0 17931

Az enyém is hasonlóan áll, bár talán nem ennyire. Ez mennyire probléma? 

Előzmény: Furak (17929)
Furak Creative Commons License 2020.07.01 0 0 17930

Szia!

Szerintem rakj fel pár fotót róla, hátha több lesz az érdeklődő és jó helyre kerül!

Előzmény: tepege (17928)
Furak Creative Commons License 2020.07.01 0 0 17929

Ha most vetted ki az emelőt alóla akkor teljesen! 

Előzmény: Leboo995 (17926)
tepege Creative Commons License 2020.07.01 0 0 17928

Üdv ,eladó Skoda s100 tipusú szeretett autóm- idő és helyhiány valamint hobbi váltás miatt-1996 óta nálam,rendezett papirokkal,műszaki 2021 júliusig.Sok alkatrésszel,nyalánkságokkal.

Leboo995 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 17927

Előzmény: Leboo995 (17926)
Leboo995 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 17926

Sziasztok, köszönöm a fék szereplésre adott válaszokat. Következő kérdés hogy az alábbi képen látható kerékdőlés mennyire normális? 

Iti73 Creative Commons License 2020.06.27 0 0 17925

 Szia! Eléggé hasonló a történetünk, szinte minden téren. Azt hittem Te idősebb vagy. 105-ösön tanultam, vizsgáztam.....Sírjak, nevessek? Megittam ma is a napi mennyiségem, remélem nem ittam, fogalmaztam félreérthetőre magam. De vágyok értelmes emberi(!) kapcsolatokra. Ha gondolod. bela8081@gmail.com

Előzmény: Skodával Határos (17924)
Skodával Határos Creative Commons License 2020.06.26 0 1 17924

Biztos elfogult vagyok, de nekem időutazás minden alakalom mikor megjáratom a vasat. Nekem ez a mindenkori csúcs. Technikailag az első autóm :P

 

Kiskölyök koromban a '80as években ilyen 120-as járgányokkal zajlott a vezetés oktatása az itteni autós iskolában a lakásunk mellett, szóval minden alkalommal mikor elindul a motor olyan érzés mintha megint akkor és ott lennék.

 

EÜ gondok alatt azt értem, hogy kb húsz éve baleset miatt elhagytam a bal szemem, azóta egyéb járulékos problémákkal küzdöttem - gyorsan lekopogom, hogy a jobb szememmel még rendben vagyok - de most hogy negyven lettem a vérnyomástól kezdve minden nyavalya megtalál. Van olyan napom amikor a lélegzés is macerás. Dolgozni meg menni kell mindig ha bírod ha nem így nem marad energia meg idő sem a szerelgetésekre meg a fórumokon vadászásra, hogy meg tudjam egy-egy hiba okát aztán alkatrészt kerítsek és kitaláljam, hogy meg tudom-e csinálni magam, vagy kerítenem kell egy régi szakit akinek meg három hónapos váró listája van miközben használni kellene a járgányt munkába járásra.

 

Ha tehetném megtartanám a járgányt, beállítanám egy garázsba aztán mikor jobban vagyok és - most korona alatt pl. - időm engedi akkor mókolnék vele, de két járgányt nem bír el a pénztárca (az utód egy 1 literes Swift alig 20 éves :P ) és garázs sincs.

 

Becsülettel kiszolgálta a járgány az idejét nálam úgy is, hogy az előző tulaj telekre járásra használta és csomó gányolt megoldást kellett helyre rakni.

Önhibájából soha nem hagyott ott sehol. Gondoltam így a legkevesebb az hogy igyekszem tovább adni valakinek aki szeretne vele foglalkozni átírási költség áráért.

 

Kösz a jókívánságot, és viszont kívánok minden jót Neked is! :D

Előzmény: Iti73 (17923)
Iti73 Creative Commons License 2020.06.26 0 1 17923

 Az autó randa, de tetszik! :-) A hirdetés szimpatikus, Te is sajnálod kikukázni mint én. Nem tudom milyen egészségügyi problémákat említettél, őszintén, Jobbulást!

Előzmény: Skodával Határos (17920)
MAN10 Creative Commons License 2020.06.26 0 1 17922

Jó estét! Holnap megjáratom a recsegőt, azzal megyek dolgozni hajnalban. Csak 10 km, de élvezet lesz vezetni... 🙂

Furak Creative Commons License 2020.06.25 0 1 17921

Szia!

Én újítottam már fel nyerget, kicseréltem a karmantyúkat és a dugattyúkat + az összes hidraulikus alkatrészt hátul is. 

Mintha egy másik autóval menne az ember, nagyon sokat számít ha minden rendben van. 

Előzmény: Törölt nick (17916)
Skodával Határos Creative Commons License 2020.06.25 0 1 17920

Sziasztok!

 

Sajnos eljött az idő.

Eladó sorba került szeretett járgányom.

 

1984-es Skoda 120L, pár hónappal ezelőttig még napi használatból, időhiány és egészségi problémák okán nem tudok lépést tartani a javításra váró dolgokkal.

 

2020.08. hóig érvényes műszaki van rajta és járóképes állapotban van (legalábbis havonta megyek vele egy karikát a környéken, hosszú távot már évek óta nem vezettem)

Felújítási alapnak vagy donornak tudom javasolni.

 

Átíratási költségért elvihető, felnire szerelt téli gumikkal gyakorlatilag azt szeretném elkerülni, hogy bontóban végezze.

Érdeklődni email útján a wakshi@gmail.com címen lehet és kérésre további képeket küldök illetve leírom az általam ismert hibákat valamint a közelmúlt alkatrész cseréit, javításait.

 

Iti73 Creative Commons License 2020.06.24 0 1 17919

Üdv! Többek között ezért adtam fel a vas életben tartását... Alkatrészügyileg halott téma. Ha nagyon lelkes vagy, igen. Tolómérő, esztergályos...

 

Előzmény: btbtbtbt (17917)
Furak Creative Commons License 2020.06.24 0 0 17918

Szia!

Ha nem találsz akkor vidd el az egészet egy esztergályoshoz és csináltass bele újakat. 

Előzmény: btbtbtbt (17917)
btbtbtbt Creative Commons License 2020.06.23 0 0 17917

Szervusztok!

 

A 120-asom váltó kulisszájából kiperegtek a műanyag perselyek, nyom nélkül felszívódtak. Próbálkoztam boltokban, de sehol semmi.

Ha valakinek van raktáron ilyen perselye és tudna nélkülözni 2 darabot, akkor szeretnék kérni belőle.

 

Köszönöm

Törölt nick Creative Commons License 2020.06.22 0 2 17916

Igen, a féktárcsa egyben van a kerékaggyal. A középső kupakot leszeded (tüskét fokozatosan bekocogtatsz körbe a gomba feje alá), alatta lesz a csavar, ami tartja a kerékcsapágyat. Azt leveszed és lejön a tárcsa aggyal együtt. Visszarakás előtt takarítsd ki rendesen a csapágy környékét, és hőálló piros zsírral tömd meg. Ha van csapágylehúzód, akkor a kerékcsapágyat is érdemes cserélni. Nagyon fontos, hogy nem akármilyen zsír jó oda, hőálló kell, különben kifolyik a féktárcsára. A csavart érintőre kell húzni, és egy osztást vissza, hogy a sasszeget be tudd dugni.

 

A fékbetétek kiszedéséhez a rugós lapot kell leszedni, a fényképen látszó oldallal ellentétes oldalon van. 2 sasszeg ki, lap ki, a fékbetéteken pedig lesz egy fül, amit fogóval meg lehet fogni és kiráncigálni. Ha össze van rohadva a dugóval, akkor WD40 + kalapács, amig meg nem mozdul. Az állapotából itélve gondolom a teljes nyereg fel lesz újítva, arra figyelj, hogy ha nagyon kráteres már az öntvény, ahol jár a dugó, akkor nem javítható, az a nyereg kuka. Minimális méretű pöttyöket ki lehet polírozni belőle - ki is kell, különben szivárogni fog a fékfolyadék. Érdemes a légtelenítő csavarokat is kicserélni újra, meg az átkötő csöveket, illetve a nyerget tisztára pucolni és valami hőálló festékkel lefesteni. Nagyon fontos, hogy kerüljön a légtelenítő csavarokra porvédő gumi.

Előzmény: Leboo995 (17914)
v.i.k.i.skodás Creative Commons License 2020.06.22 0 0 17915

sziasztok.

 

Iti73.engem erdekelne a 40 éves..hol található? 

Leboo995 Creative Commons License 2020.06.20 0 0 17914

Sziasztok!

 

Fékszerelésnél tartok, és adódtak nem várt meglepetések. Mellékelek 2 képet melyekhez irányulna a kérdés.

Az első a tárcsák leszerelése. Ahhoz, hogy a Tárcsákat le tudjam szedni, az agyat is le kell venni hozzá?

A második a nyereggel kapcsolatos. A betétek kiszerelése milyen úton módon történik? 

 

Köszönöm előre is.

 

MAN10 Creative Commons License 2020.06.16 0 0 17913

Sziasztok. Köszi a válaszokat. Én is így gondoltam, de jobbnak láttam megkérdezni a hozzáértőket-titeket. Mivel valóban nem megy sokat, nem ezt fogom tankolni, bár most is az van benne. 

Furak Creative Commons License 2020.06.16 0 0 17912

Szia!

Nekem december óta az van benne, semmi gond nem volt vele.

Viszont ha nem sokat mész vele tankolhatsz bele jobbat, hátha az később kezd el bomlani.

Előzmény: MAN10 (17910)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.15 0 0 17911

Semmi baja nem lesz tőle. De ha parázol, akkor tankolj 100-ast, az továbbra is E5.

Előzmény: MAN10 (17910)
MAN10 Creative Commons License 2020.06.14 0 0 17910

Sziasztok! Kérdezném, hogy ezzel az új benzinnel, E10, lehet használni a szekeret? Autószerelő igent mondott, de most olvastam, hogy nem jó neki. Mi az igazság? 

Iti73 Creative Commons License 2020.06.08 0 1 17909

 Sziasztok!

 Írogattam itt az évek során, lehet hülyeségeket.. Vki mentse meg a 40 évest! (-: Olvassatok vissza, nem tudom belinkelni a vasról írtakat. Vettem egy 20 évvel fiatalabb, más típusú, rosszabb állapotban lévőt, kell a hely... Nem hirdettem sehol, minden ajánlat érdekel.

Nem értek a fotózáshoz Creative Commons License 2020.05.24 0 0 17908

A képeket elnyelte a rendszer. Na még egyszer:

 

Előtte:

 

Utána:

Nem értek a fotózáshoz Creative Commons License 2020.05.24 0 0 17907

Igazán kedvesek vagytok! Ha tényleg nem unjátok még a témát, folytatom, de ígérem be is fejezem. :)

A múltkori bejegyzés óta kiderült, hogy a helyi skodás cimborának is rosszalkodik az ablaktörlője már vagy két éve, ugyanezzel a jelenséggel. Elhajtott ide a héten az ő '82-es "keskenyfutósával" és meggyőződtünk, hogy tényleg ugyanez lehet a probléma.

A motor kiműtése után látszott, hogy neki nem volt eltörve a műanyag lap, csak megrepedve. Így hát még működhetett is volna, viszont a hajtóműből lefolyt zsír olyan szinten megkeményedett, hogy egyszerűen nem tudott tőle mozogni a kapcsoló nyelve..



Alapos tisztítást kapott, illetve a műanyagon lévő repedésnél meg lett erősítve (ez pont nem látszik a fotókon). Nem sajnálták a gyárban a kenőanyagot.. A hajtómű felső fém házára vastagon felkenődött zsír mindkét esetben jó állagúnak tűnt, azzal meg lehetett kenni a bolygómű alján lévő műanyagot, ami a kapcsolót nyomkodja. (innen ki lett mosva a zsír a tisztítás során)

 



Még néhány infó a munkaasztalon való javításhoz. A motor direktben úgy indítható, hogy a pirosra pluszt adunk, a mínuszt pedig fokozattól függően vagy a feketére (lassú) vagy a fehérre (gyors) adjuk. A terheletlen motor(+hajtómű) áramfelvétele gyors fokozatban tapasztalat szerint kb 2,2..2,8 A között van. Indításkor jóval 3A fölöttről indul, majd néhányszor 10mp után az említett tartományba esik.

A végállást is érdemes még itt beállítani a közepén található csavarral, ne az autóban kelljen bajlódni ezzel. Ehhez a kapcsolási rajzon lévő áramkört érdemes részlegesen megvalósítani: A pluszt adjuk a pirosra, a mínuszt pedig a karmos érintkezőre, mely az autó vázához kapcsolódik. Ekkor még nem csinál a motor semmit. Zárjuk rövidre a sárga és fekete szálakat. Helyes beállítás esetén a motor lassú fokozatban befejezi a ciklust és megáll. Ha így sem csinál semmit, akkor lehet, hogy eleve véghelyzetben van és az érintkező szépen szakít. (direkt járatással pöccintsük odébb, majd próbáljuk meg megint, el kell indulnia, majd rövidesen megállnia.) Ha nem áll meg, állítsunk rajta.

A csavart szerintem úgy érdemes beállítani, hogy attól a ponttól, amikor már éppen megszakad az áramkör még vagy fél fordulattal csavarjuk beljebb, hogy biztos legyen (esetleg le lehet tesztelni, hogy gyors fokozatból is képes-e automatikusan megállni, bár az nem életszerű). Túlhúzni nem ajánlott, mert akkor feleslegesen hat nagyobb erő a kapcsolóra és a műanyag lapra így főleg az utóbbi hamarabb fárad.

 

A műhelyben gondozott motor pillanatok alatt visszaszerelhető, vélhetően ismét hosszú évekig szolgál majd.

Iti73 Creative Commons License 2020.05.23 0 0 17906

 Üdv! 

Hát a fotózáshoz én sem értek, meg sok minden máshoz sem. Első szakmám autóvill szerelő, nem értek az újakhoz, de én ebben az estben pont tudtam volna hol a hiba. :-) Dícséretes, hogy türelmesen kinyomoztad és megoldottad!

Előzmény: Nem értek a fotózáshoz (17897)
Furak Creative Commons License 2020.05.21 0 0 17905

Szívesen!

Előzmény: Köny (17904)
Köny Creative Commons License 2020.05.20 0 0 17904

Köszi! Jövő nyáron vizsga és addig ezeket ki kell cserélnem. 

Előzmény: Furak (17901)
Furak Creative Commons License 2020.05.20 0 0 17903

Az is igaz :)

Sokan a gyárikat újíttatják fel, és akkor megint elmennek 30+ évet.

 

Előzmény: Törölt nick (17902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!