Igen ez annak az adása. Minden üzemmódban ilyen a hangja. Egy ideig teljesen normális a hangja majd random ilyen lesz. Valamikor teljesen jól működik akár bír egy egész napot, valamikor még 20 perc után ilyenné válik a hangja.
Ez egy érdekes infó lesz, várjuk a mérésed eredményét. Mikor 4 órával ezelőtt írtátok, hogy mi lehet, pestről indítva visszajött az adás róla, de most semmi. Igaz akkor dübörgött a terjedés.
A többi taxinál a kódvevő a központban akkor indult, amikor elengedte a ptt-t. Lévén ott is egy szimplex rádió. Így aki túl hamar nyomott rá, mielőtt még diszpécser befejezte volna, annak lemaradt jobb esetben csak a kódja eleje. Vagy az egész.
De volt egy olyan trükk, hogy a dörzsölt taxis ha várhatóan sokan jelentkeznek majd egyidejűleg, egy másodperc késéssel nyomott. Így az első egymás kitaposása utáni másodpercben ő betudott tolni egy teljes érvényes kódot. Sok esetben ez jobb volt mint 1-nek lenni a 15 egyszerre nyomóból.
Olyan okosság is volt, hogy akinek egyszerre 2-nél többször ment ki a kódja, és ért be a központba, azt automatikusan kihajította a rendszer. Pont a végtelen számú kalapálás elkerülésére.
Mindenki "tiltás"-nak nevezte, ezért nevezem én is annak.
A lényege az volt, hogy amíg egy kolega, vagy a diszpécser adásban van, addig te hiába nyomtad a ptt-t, nem váltott adásba a rádiód.
Képzeld el, hogy a diszpécser mondja a címet, te pedig "alá" tudsz nyomni, beszélni! Abszurd lett volna.
Nekem nagyon szimpatikus volt ez a rendszer, meg kellett tanulni jól használni. És mint írtam, volt erre (is) trükk, (ahogy lentebb leírtam) de azt is csak kultúráltan szabadott használni, mert felfüggesztés járt érte.
Ki kell, hogy javítsalak. Adás tiltás nem volt. Se CB-ben, sem URH-ban foglalt csatornán.
Az URH-s korban annyi volt, hogy amíg egy elküldött kód ki nem ment teljesen, addig nem fogadta az új indítását. Voltak ügyes kezű sofőrök akik tudtak taktikusan rádiózni a legális kereteken belül is.
Régi szép idők , nagy öröm volt amikor otthon elkészítettem az első CB adóvevőmet, és tudtam hívni taxit,, most nehéz lenne itthon, elkészteni az okostelefont...
Bár a ruszkik gőzeróvel dogoznak a Sokol iphone adin... :))
De arra is volt precedens, hogy puszta kézzel lenyomtam a trom-ot. És volt, aki ezt sorozatban képes volt megcsinálni. Olyan ujjai voltak, hogy távíró bajnok lehetett volna.
Meg ugyebár tiltás volt a rádiókba. Amíg valaki adásban volt, addig más, nem tudott adni, rányomni.
De ezt is ki tudtuk kerülni. Nyomtuk az adásgombot, közben egyet ráindítóztunk az álló motorra. Ez pont annyi feszültségesést hozott létre, hogy adásba még kapcsolt, de a tiltást már elengedte.
Mindez ugye az állami Főtaxinál.
Aztán átmentem a City-hez. Saját CB-vel és bérelt BRG URH-val. Ja és kizárólag éjszakáztam, de sosem éreztem magam "maffia"-nak. Ez egy rossz általánosítás.
OFF: meg a rutin! Pl. Pécsre, a vasútállomásra érkezve telefonon 06-72 meg a hatosok. Mondja a diszpécser, oké, de álljak xy helyre, mert ők nem állhatnak be a drosztra, mert megverik a sofőrt, megrongálják az autót. Fényes nappal! A maffia-mezítlábasokhoz azért se ülök be.
Most már inkább utánajárok az adott település helyi közlekedésének. Ahol nincs vagy használhatatlanul fos (pl. Kiskőrös, Székesfehérvár) , oda jön a villanyroller.