Sziasztok! Tudna valaki képet feltenni arról, hogy hol lép ki a kasztniból a kilóméterspirál? Nekem a kuplung vezetékkel együtt, de biztosan nem ott kell menjen.
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Most, délután újra nekiláttam, és megint egy X-aktás eset történt. Szóval a sószóró ki van herélve, nincs benne szál. :-( Ez azért aggaszt, mert ha sorba kell kötni a többi gyertyával, akkor nem szabadna áram legyen a lilába izzításkor. Az indítás a csúzlival valóban úgy van, ahogy sgabo is írta. Kihúzom izzítás, teljesen kihúzom, forgatja az önindítót. De a sluszkulccsal is ugyanúgy tudom indítani, mint bármelyik autót. Ott viszont nincs izzítás. Vagyis két helyen is tudom indítani az autót. Kínomba már elkezdtem lebontani a műszerfalat, mert sehogy sem látok be oda, és az kormányzár is ferdén áll, és forog, mozog, úgy szar ahogy van. Ráadásul beleállítottam a csavarhúzót is a kezembe, úgyhogy mára elment a kedvem tőle.
Szia, neked 240D 3.0 as motorod volt benne, 220D be tudok segíteni a bekötésbe amit tudok, 615912- es motort most raktakm össze és indítottam be (3 vezeték elég a művelethez).Visszaolvastam az adatokat megleltem a "gomba"-ról amit írtál és így most már tiszta. Az én 220d-be nincs ilyen, a generátorhoz meg csinálok egy kis jelmagyarázatot hogy mi hova megy.
A csúzlihoz a fehér-lila és a kék-lila, megy, ugyanezek mennek a sószóróra kicsit előrébb elágazva. Az én gyertyáim hurkos végű, lassú izzításúak, és sorba vannak kötve. Hátha segít...
Szabi! Ami érdekelne: Ajtókeret kéder (ami szövetbevonatos, fekete, nem az ajtóra, hanem a keretre van rögzítve elsősorban bal első esetleg bal hátsó) , Kimondottan jó állapotú első szélvédőgumi (nem utángyártott) , Jó állapotú váltószoknya (fekete vagy sötékék) Hátsó díszléc (rendszám feletti bal oldali) ; Kerékdobvédő előre, ahol a sárvédő és a doblemez találkozik, ott nekem van egy lyuk minkkét oldalon. Szerintem oda hiányzik valami. Írd meg légyszi a mail-emre, hogy neked mi kellene pontosan. Képeket küldök, amiről kérsz.
Gondolkodtam már a motorcserén, de előtte feltétlenül megvárom, hogy szuperál ez a motor. Sgabo klubos oldalán utánanéztem, hogy az autóba eredetileg 220D motor volt. (alvázszám. 115.114....) Bár nem értem akkor mit jelent 220D 3,0 limousin jelzés. Mint azt korábban írtam is, nem célom a teljes restaurálás, csupán egy megbízható hobbiautót szeretnék magamnak, amit az évek során megóvok a gyerekeimnek. A motorcserével még az is bajom lehet, hogy lehet, cserélni kell a váltót, a difit, a műszarfalat, és még kitudja mit. És akkor még ott a kpm bürökrata hozzáállása is. A korábbi képen látható gomba szerintem gabo által is említett izzításvezérlő lehet. Vízmelegítőnek ésszerűtlen, mert csak 3 wattos, és azzal még egy akváriumot sem lehet felfűteni. Az izzításvezérlőnek lenne is értelme, ha soros izzításhoz használnám. Ha meleg a motor, nem kap áramot a rendszer. Erősen gondolkodok a régi izzítórendszer visszállításán. van is egy taratlék 2,2-es motorm, amin kompletten rajta van még minden. De gondolom meg kell nézzem hogy a műszerfal alatt milyen átalakítások lehetnek., mert jelenleg újfajta, gyorsizzítókat adtak az autóban lévő motorhoz. A motortérben van egy lila-fehét vzeték, nem túl vastag. Kilámpáztam, hogy az az izzítás, de félek, ha rákötném a sorosan kapcsolt régi gyertyákta, inkább a vezeték füstölne el, mint az izzítószálak. Nincs igazam?
A helyzet szerintem egyszerű: hazai ták, vidéki logikával fűszerezve! Az indításkapcsolót nem cserélték, maradt a 3.0-ás, az órát nem cserélték, de betették a sószórót és a csúzlit. A kettőből hoztak létre egy harmadikat. A helyzet viszonylag könnyedén helyreállítható, illetve a 200D motornak megfeleltethető, amennyiben ez a cél. De Gabónak igaza van, én eladnám a 200D motort, vennék bele egy 300D-t (van is egy felújított a közelemben, legalábbis pár éve még volt), és legalább egy típus azonos autód lesz, amit már bármikor ráérsz felújítani. A 3.0-ás izzító rendszert véleményem szerint csak a megfelelő motorral érdemes helyreállítani. Ha ragaszkodsz a 200D-hez, ahhoz a sószórós, lassú izzítás dukál, kell egy 200D indításkapcsoló, eladhatod a 300D hő gombáját is, és lehet, hogy a csúzlit is érdemes lecserélni. Ezek fillérekért beszerezhetők, vagy cserélhetők akár itt a fórum keretein belül. Én is most igyekszem helyreállítani a motorterem létrehozott tákot, eredeti alkatrészek beszerzésével, és pl. a 123-as alkatrészek cseréjével. Nekem ez most igazán nagy élményt nyújt, és most kezdem csak igazán megérteni a korabeli mérnöki elképzeléseket...
Tisztelt zogobacsi, úgy néz ki a kommenteket meg képet nézve erősen össze vissza van kötve minden, a gombát mutatott fényképen van egy olyan érzésem hogy víz melegítő de eggyáltalán nem biztos.
Egy kérdés, milyen alkatrész érdekli a kormányszervo alkatrészekért?
Hát nálam egyik sem így van. Csúzlinak három állása van. Betolva leállítás, kihúzva üzemkész, Teljesen kihúzva (rugó ellenében) izzít. Elengedem, akkor abbahagyja az izzítást. Relé hangot nem hallok . Indítani a kulccsal, és a műszerek is a kulcs elfordításával mutatnak. (tank, hőfok) Leállítás szerintem gombbal, majd kulccsal. ezt még nem violt alkalmam kipróbálni.
A sószórós rendszer úgy komplett, hogy van az öt izzószál, meg az ellenállások. A gyorsizzítás egészen más, ott a relé kapcsolja a gyertyák áramellátását, a kettőt összeházasítani felesleges.
A csúzlinak négy állása van: tövig betolva (leállított motor, elzárt adagoló) kihúzva félig (alapállapot, magától nem megy sehova, adagoló kallantyúja alapállapotban van), 3/4-ig kihúzva (kattan a kapcsoló, megy az izzítás), teljesen kirántva (izzítás elalszik, adagoló indító állásban). Az indítás során ráadod kulccsal a gyújtást (semmi nem történik csak a lámpák felvillannak, a kulcsnak 3 állása van, nincsen a negyedik rugós önindítózós!)) kihúzod félig, majd 3-4-ig. Ha a sószóróban lévő ötödik szál felizzott, akkor kirántod teljesen és indul az autó. Ezután visszaugrik a félig kihúzott állásba. Ha betolod, megáll az autó. A csúzlinál a kulcsot csak akkor tudod visszaforgatni gyújtásmentes állapotra, ha a csúzlit visszatoltad a helyére, tövig, azaz megállt a motor.
A relésnél ráadod a kulccsal a gyújtást, indul az izzítás is (ha a feltételek igénylik, motorvízhőfok stb. stb.), majd fordít és indul a motor.
A cél egy jól működő, hétköznapokban is használható hobbiautó. Az évek múlásával természetesen idő és pénz függvényében egyre jobbá és szebbé tétel , de semmiképpen sem szeretném restaurálni. Az én esetemben szerintem az indítás fokozatra van kötve az izzítás. Teljesen kihúzom a csúzlit, akkor nem történik semmi. majd amikor egy rugó ellenében teljesen kihúzom, akkor izzít, de ha elengedem, akkor nem. Az indítómotort a kulccsal indítom. Még nem jöttem rá, hogy a sószóró, vagy a visszajelzőlámpa van-e bekötve. Az izzítógyertyán már a moderebb, gyorsizzításúak, de van hozzá pluszba hagyományos fajta is. Őszintén megmondva szívesebben használnál azokat, valahogy az az nekem az igazi. A gyorsizzítókat össze lehet hozni a sószóróval ? Már csak azért is kérezem, hogy a mire számítsak, mi lehet a visszajelzőke? Mert van ott a otortérben nekem még egy vékony piros, meg egy nem elmlékszem milyen, szintén vékony vezeték, amiknek nincs egyelőre gazdájuk.
A sószórós rendszer a lassú rendszer. Nincs relé, nincsenek egyéb sallangok. 5db izzító van, ebből négy a motorban, egy pedig maga a sószóró. A motorban lévő izzítók sorba vannak kötve 1-1 ellenállás közbeiktatásával. Ha kihúzod a csúzlit félig, akkor van gyújtáson a rendszer, majd picit ráhúzol, akkor jön a kattanásszerű, akkor izzít és végül ha teljesen kirántod, akkor jön az indítás maga.
Ha a cél egy esetleges teljes helyreállítás, akkor szerintem az a legjobb, ha elkezdesz bele keresni egy belevaló motort és csak akkor állsz neki a kibogozásnak, amikor már tudod, hogy mi a cél.
Alig vártam hogy hazaérjek, és rámozdulhassak a témára. Nos, kezdem a kérdéses gombával. Mind a hat oldalán van információ. Íme: 3 78 ; 1/1/1 ; 70 Celsius ; 23 sec ; 120 Celsius max. 3W ; WDO Germany. Gyanítom,az lesz amit írtál. És akkor itt jön a következő meglepetés. A csúzlit kihúzom , majd még egy picit erősebben is, amikor hallom hogy kattan egy kis kapcsoló is benne,és ekkor a lila-fehér vastagabb vezetékben áram jelenik meg. Próbalámpával a vezetéket testre kötve világít. Vagyis az izzítás a csúzlival történik, de az indítás már kulccsal. Az izzítás ikon nem világított, de a sószóró sem izzott, gondolom azért, mert a próbalámpa elvitte az energiát.
Gyanítom tényleg tákolás van. Szívesen leegyszerűsíteném a dolgot, csak még nem tudom hogyan. Műanyag fejjel rendelkező catlakozó csak egy van a közelében, az teljesen fekete, olyan vastag, mint a lila. De az a fekete pont elér a vízgombáig, passzol is rá a csatlakozó. és megnztem, hogy amikor érintgetem a vízgombához, a vízhőfog megmozdulgat. Gyanítom hogy az a vízgombáé lesz, és nem ezé. Utálom az ilyen kókányolást, nem tudom mit csináljak, hogy jövök ebből ki.
A kulcsos indítású 615-ös motorokban van ilyen rendszer. Kell lennie egy relének, aminek a kettes lábára kapcsol a gomba testet, amennyiben ezt a motor hőmérséklete igényli. A relé felől jövő kábelkorbácsban kell rejlenie egy 0,75-ös barna-zöld kábelnek, fekete műanyag fejjel, az megy a gombádra rá. A kis saru meg a testre. Nincsen szerepe a csúzlinak, nincsen szerepe a sószórónak sem szerintem a Te esetedben. Ott valami nagyon erős tákolás történt és messzemenőleg nem az "alakhűség" volt a cél... :)
Nincs olyanom! És gyanítom, hogy ez lehet az, de megerősítést várnék valakitől. A helye az utolsó izzítógyertyánál van, a hengerfejbe kell becsavarni. Este nézek valami számot rajta. De ha ez mégis az volna, akkor rejtély, hogy mik ezek a kivezetések rajta? Vagyis hogy, hogyan kell bekössem. Az egyik vezeték ok, mondjuk az mennyen az első izzítógyertyára. De van rajta egy rádugós csatlakozó is, arra menne az izzítás (lila-fehér) ?? Viszont a káben nem ér el odáig (első henger felett) , ahol ez volt. Jó volna, ha valaki látott volna már ilyet.
Pucold meg az oldalát és ott előjönnek szép számok. Azok alapján már be lehet azonosítani.
Az izzítórendszernek is van megszakítója, ami ha megfelelő hőmérsékletű a hűtővíz, akkor nem zárja a gyertyák áramkörét, azaz nem kell izzítás. Az megvan?
Szia SGabo! Köszönöm a hozzászólást, én is kürtre gyanakodtam, mivel jelenleg csak egy kürt van az autón. (az sem szól) A klubos oldalt már szinte végigolvstam, hihetetlen jó anyagok vannak közte, és rengeteg kép, ami szintén nagy segítség. Köszönet érte. Az és autóm is külső fesszabályzós, valóban a jobb első doblemezen van. Arra a "+" jelzésú sarura (generátoron) a töltés visszajelzőt kellene kötnöm? Csak hogy nem találom a vezetéket. Sajnos a napokba szembesültem azzal a ténnyel, hogy az én autóm 115.114-es (vagyis eredetileg 3000D volt, bár ezt eddíg is tudtam) és teljesen át van alakítva az elektronikája. Pl. az autóban van "sószóró" is, és van izzítás visszajelzólámpa is. Hogy melyik van bekötve, még nem tudom. Az indítás a kulcs elfordításával működik, az izzítógyertyák gyorsizzítók, de még nem tudom, mivel működnek. (csúzlival, csagy kulccsal??) A hétvégén ha jó idő lesz, kiméregetek amit tudok, bár az elektrionika nem az én asztalom sajnos. Ezen a képen lévő alaktrészről nem tudod hogy mi lehet? A hengerfejből hiányzik, de abban hőgomba már benne van, ami működik is.
A második képen lévő kábelt szerintem ne nagyon húzkodd a generátor felé, mert az a jobb oldali kürtnek a kábele...
Ilyen tákolt rendszereknél sajnos sokminden galiba lehet a generátor körül. A régi generátorok külső fesszabályzósak voltak, aminek a kábeleli a jobb első doblemezre mentek. Ebben a csoportban van a visszajelzőlámpa kábele is, amit neked elvileg arra a sarura kellene rákötnöd. Ha ajánlhatok valamit, akkor nézz meg egy kapcsolási rajzot, amin az állólámpás dízelek kapcsolási rajza van és rögtön rájössz, hogy milyen kábel hova való, mert színkóddal és vastagsággal vannak jelölve az egyes vezetékek. w115club.hu oldalon fent van (most már nyilvános is, regisztráció nélkül elérhető elvileg) minden kapcsolási rajz, a 123-é is és a 115-é is.
Kérem a segítségeteket, hogy a képen látható generátorra milyen vezeték hiányozik még? A másik képen látható, hogy van a közelben egy kéteres kábel, de nem nagyon akar odáig elérni. Lehet hogy az másé, nem a generátoré? A generátoron van egy saru hely, + felirattal. És az egyik összehúzócsavar hosszabb a többinél, esetleg arra mehet egy - test?
Vízpumpaházat nem tudok adni, szervószivattyú + felfogatók+ ékszíjtárcsa megvannak. Tartályt nem tudok adni. Fotókat pár hozzászólással korábban raktam fel. Eladni márkatársaknak nem szívesen, velük inkább cserélgetni szeretek. Amúgy vízpumpaház szerinte ugyanaz, mint a 913-as, vagy a későbbiek is. Üdv: F
Sziasztok, valakinek nincs eladó Mercedes W115 220D 615.912-es motorra kormányszervó szíjkerék? (amit a főtengely (generátor, vízpumpa) szíjkerék elé kell csavarozni/rögzíteni?
Üdvözlöm zogobacsi, esetleg nincs tartalékbe ahoz a 615.912-es motorhoz egy vízpumpa alumínium háza? amire a vízpumpát csavarozzuk.Körbe tudná nekem pontosan fényképezni hogy hogy van felfogatva a kormányszervó szivattyú (csavarok felfogatók láthatók legyenek a képen) hét és a rá menő csöveket? Esetleg nincs egy szette mármint kormányszervó eladó?
ja, és megnéztem a generátor közélben lévő vezetéket is. Kétszálas, mindkettő fekete-zöld. Az egyiken csúszósaru van, a másikon kör alakú. Talán a generátoré lehet?