Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2023.04.28 -2 0 10611

Akkor vagy építesz egy pici erősítőt valamelyik TDA IC-vel, vagy veszel egy ilyet készen nem drágán, vagy pedig számítógéphez való aktív hangszórókat használsz. 

Előzmény: Bicajos2021 (10610)
Bicajos2021 Creative Commons License 2023.04.28 0 0 10610

Köszönöm, de pontosítok- nincs már torony, csak a két hangszóró maradt meg, azokat szerettem volna a rádió fejhallgató kimenetére kötni. Ezek szerint a rádió nem tudja "meghajtani" a megmaradt külső hangszórókat!?

Előzmény: mmormota (10609)
mmormota Creative Commons License 2023.04.28 0 0 10609

Közvetlenül hangszóróra kötni a fejhallgató kimenetet nem célszerű, nagyon halkan szólna. Ha a toronynak van valamilyen bemenete, pl. RCA stb, arra rákötheted a rádió RCA kimenetét, és úgy normálisan fog működni. Vagy ha nincs, akár a fejhallgató kimenetet is.

Előzmény: Bicajos2021 (10608)
Bicajos2021 Creative Commons License 2023.04.28 0 0 10608

Üdvözlet, megint itt vagyok, de most az a problémám, hogy tönkrement a kistornyom CD lejátszója és vettem páromnak egy kis JVC rádiót, CD lejátszóval és kazettás magnóval, saját hangszóróval, fejhallgató kimenettel és AUX bemenettel. A készülék jól működik, kérdésem az, hogy a "megmaradt" két hangszórót ráköthetem-e a kisrádió fejhallgató kimenetére RCA-jack közösítővel? Mint említettem, abszolút sötét vagyok az elektronikához, viszont nem szeretném kihasználatlanul hagyni a meglévő hangszórópárt és élvezetesebbé tenni a nosztalgiázást - rengeteg Cd-je és kazettája van. Köszönöm a segítséget!

Bicajos2021 Creative Commons License 2023.04.23 0 0 10607

Köszönöm, most megyek még próbálkozni a közvetlen kötéssel!

 

Előzmény: XANTIi (10606)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.23 0 0 10606

Az aksi és a motor között nincs elektronika. Csak a kapcsoló. Az elektronika a LED miatt van, jelezze ha töltődik. próbáld lerajzolni és azt ide betenni.

Előzmény: Bicajos2021 (10605)
Bicajos2021 Creative Commons License 2023.04.23 0 0 10605

Igen, mindent okén kötöttem, a melegedés nem játszik, mert van ponthegesztő szerkentyűm, külső tápról sem megy, de minden ágat-bogat "kicsengettem", külső tpról megy a motor, csak az eredeti csúszókapcsoló - a kép jobb szélén a karcos lemezkék - összekötésekor nem történik semmi. Valahol az elektronikában mehetett ki valami apróság, de mivel ehhez sötét vagyok, kimérni sem tudom. Csak "csengetni" tudok, meg feszejt keresni, de hogy mit, hova, milyen kapcsolásban, na azt nem tudom! Szóval, hagyom a fenébe, rendelek egyet az Aiból, 5e alatt többféle is van, szállítással együtt - csak szeretem tudni, hogy mi, miért megy vagy nem megy!Köszönöm a válaszokat, szép napot!

Előzmény: Nobody1 (10603)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.22 0 0 10604

Az aksi + és - jól lett visszakötve?

Előzmény: Bicajos2021 (10602)
Nobody1 Creative Commons License 2023.04.22 0 0 10603

"csináltam egy meglévő 2600mA-es akkuból forraszfüles kivitelt"

 

És ezt hogyan csináltad? Mert ezek az akkuk nem igazán szeretnek nagyon átmelegedni, ezért a közvetlen cinezés nem igazán nyerő. Nem véletlenül ponthegesztik rájuk a forrfüleket.

Első körben én az akku  csatlakozásnál külső tápról megtáplálnám az elektronikát, hogy úgy működik-e. Ha igen, akkor behalt az akku a melegítéskor. Ha úgy nem működik akkor lehet keresni az elektronikán a vélhetően általad okozott kontakthibát...

Előzmény: Bicajos2021 (10601)
Bicajos2021 Creative Commons License 2023.04.22 0 0 10602

Ha ezek segítenek....

Előzmény: Bicajos2021 (10601)
Bicajos2021 Creative Commons License 2023.04.22 0 0 10601

Üdv Urak (esetleg Hölgyek?)!

Abszolut nulla elektronikai ismeretekkel nekiestem egy szakálvágó "felturbózásának", azaz a benne lévő 600mAes akkumulátort (NiCd ?) nagyobb kapacitásúra akartam cserélni, mert mindig hamar lemerült és a töltés közben nem működtette közvetlenül a motort, csak töltötte. Kinyitottam a szerkentyűt, kiforrasztottam a panelt (motort, töltőblokkot is), hogy kivehessem a főpanelt, mert alatta volt az eredeti akkumulátor. Nem tűnt bonyolultnak, csináltam egy meglévő 2600mA-es akkuból forraszfüles kivitelt , mindent visszaforrasztottam - oszt nem megy. A töltés megy, a motor külső áramforrásról megy, ha a kapcsolóhelyeket összezárom (visszarakott fedéllel se) nem mozdul a motor. Rákötve a töltést, piros LED világít, mérhető a töltőkör, de sehgy se megy közvetlenül. Külső áramforrásról ide- oda dugdosva a csúcsokat, elindul a motor - de itt megállt a tudományom, nem tudom mit szúrtam el! Nem halok bele, ha nem tudom "távoktatásban" indítani, de azért most nagyon bánom, hogy annakidején az elektronika alapszemesztert ellógtam - mert abból csk aláírásra ment a dolog! Valami ötletet tudtok így "távaban" adni? Tudom, olyan ez, mint csajt keresni látatlanba...Itt van két kép a panelekről, hátha ad valami infót! Ha foglakoztok a dologgal, köszönöm, ha nem, veszek egy újat!Képek még nem mennek, pótolom!

Jesus747 Creative Commons License 2023.04.20 0 0 10600

Sziasztok!

Tök laikusként lenne egy olyan kérdésem,hogy…

Adott egy Volvo XC90,s ennek a gyári audo rendszere. Fent a műszerfalon van egy gombnyomásra kiemelkedő navi,mely ki lett cserélve egy ilyen Android egységre (https://www.izzi.hu/hu/shop/termekek/volvo-xc90-multimedia/1-16gb?gclid=Cj0KCQjwxYOiBhC9ARIsANiEIfYWfyuK5A1ASnwNXV2a2rpJ6vBSlqvxldvKQz-BnXSsGK5zgfDV6_YaAk0sEALw_wcB) A kérdésem az lenne,hogy a 2 rendszert meg tudom úgy oldani,hogy a gyári hangrendszeren keresztül szóljon a hang? A gyári autórádiót kikapcsolt állapotban hagynám,viszint fontos lenne,hogy azon is legyen hangrendszer,mert a tolatószenzornak azon keresztül jön hang,de pl rádiót vagy tv-t az Amdroid-on keresztül néznék. Mint írtam,teljesen laikus vagyok a témában! Építő és segítő válaszaitokat előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv: Tibee

XANTIi Creative Commons License 2023.04.16 0 0 10599

Persze a source-gate lábakra kell az 5-10 kOhm. Ez még a tranzisztoros változatban sem ártott volna.

Előzmény: XANTIi (10598)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.16 0 0 10598

Egy apróságot még kipróbálhatsz. Itt a tranyók B-E lábai közt nincs semmi "levezető" ellenállás. Tegyél be 10 kOhmokat oda és úgy próbáld. Normális, lineáris szabályzást ne várj persze, de talán összenyitás sem lesz.

Előzmény: ksanyi52 (10597)
ksanyi52 Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10597

Az elsőrésznek 4,5-5 volt kell a vevő és a szervók táplálására, a végfoknak meg 6-15 voltot ír. A T2- T4 tranzisztor ha kinyit, akkor elvileg lehúzza a 5305 G -ét, és akkor indulni kellene az egyik oldalnak, de miért indul a másik is? Na ezt nem tudom. Valamivel le kellene zárni a másik oldalt hogy ne nyisson. Egy hajóba csináltam én ezt, a tranzisztoros változat most is benne van, 14.4 voltos akkuval, csak ki akartam váltani FET-re. Vannak hajós szabályzóim gyáriak, de azok meg mind 7,2-esek meg 9 voltosok.  Ennek elvileg bírni kellene 20 voltig is. 

Előzmény: XANTIi (10596)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10596

Tehát az IRL sorozatúakban kellene keresgélni. Elvileg logikai áramkörökhöz van kitalálva.

Előzmény: XANTIi (10595)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10595

Bizony. Ezeknek 3 V körül kell a nyitáshoz, a tranyóknak ugye 0,6-0,8V. Át kellene eléggé variálni  meghajtásukat a FET-hez. Esetleg lehetne próbálkozni a 2V körül nyitó digit FET-ekkel. IRLZ-24 pl. De annak nem tudom mi a P párja.

Előzmény: ksanyi52 (10593)
Feri121 Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10594

Köszönöm, sikerült.

Előzmény: XANTIi (10592)
ksanyi52 Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10593

Szia! Főleg neked írok, de ha másnak is van ötlete azt is szívesen fogadom. Van egy ilyen kis szabályzóm:https://photos.app.goo.gl/97SRUNMMMXtCtHgr8

Ami nagyon jól működik tranzisztorral, de ha végfokot FET-re cselélem össze nyit. Fet-ek : IRF 5305-IRFZ 44. A stabilizátor :7805  , Esetleg kevesellik az 5 voltot?   Valami ötlet? 

Előzmény: XANTIi (10588)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10592

Nincs trükk. A fontos, hogy a műanyagot kell húzni, nem a drótokat.

Előzmény: Feri121 (10591)
Feri121 Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10591

Sziasztok!

Nem szoktam elektronikát javítani.

Mégis szétszedtem egy rádiót és találtam benne pici csatlakozókat (képet mellékelek róluk).

Nem mertem erősen széthúzni, nehogy valami megsérüljön.

Hozzáértők segítségét szeretném kérni, hogyan kell szétnyitni a csatlakozót?

 

Törölt nick Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10590

Kicsit még ezen agyalva: lehet, hogy a Zener ahogy megfogja a negatív tüskéknél, kisöntöli a C-B diódát nyitóirányban, az a cél, mert esetleg az a legérzékenyebb paraméter, és az, hogy záróirányban a feszültséget is megfogja, csak bónusz? A motorral párhuzamos védődióda az első felét eleve megoldja, a másodikra meg nem látok példát, hogy törődnének vele, pedig kerestem...

Előzmény: Törölt nick (10589)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10589

Jó, akkor nem csak nekem furcsa. Igazából (szerintem) kellene neki a motorral párhuzamos védődióda is, a Zener meg talán a kimeneti ingadozásokat csillapítja.

 

Egyébként nem biztos, hogy a kezdőknek a legegyszerűbb kapcsolások a legjobbak, kivéve, ha van pontos és részletes leírás. Itt is mennyi a megfontolnivaló a dinamikus viselkedés kapcsán...

Előzmény: XANTIi (10588)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.15 0 0 10588

Ez elég fura megoldás. Mert esetleges fesz impulzusnál a tranyó bázisa kap egy nagy maflást. Annak B-E diódája. Ami az álmoskönyvek szerint nem biztos, hogy jót jelent.

Az elv az lehetett, hogy ha a Zener már aktív, akkor az nyitja a tranyót és lehúzza a kollektorát, arra elvezetve a túlfeszt. Csak akkor is a tranyó kapja az impulzust.

Előzmény: Törölt nick (10586)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.14 0 0 10587

Igen így van. A hűtési hatásfoka sem valami jó, de mint áramtermelő pláne nem jó. Talán van olyan ami arra van kitalálva. Mindegy, játéknak jó volt.

Előzmény: Törölt nick (10585)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.14 0 0 10586

Ami a Zener-t illeti, a 2SC5344-nek 35 V-os a max. C-B feszültsége, másfelől a tápfeszültségtől és az osztótól függ, hogy mekkora ugyanott a max. feszültség, amire szükség van a működéshez, szóval a tápfesz. nagysága környékén jó lehet, de nem árt mást is megkérdezni rajtam kívül, nincs elég rutinom (és nem szoktam ilyen megoldást látni, csak a motort szokták átkötni egy fordított diódával).

Előzmény: Törölt nick (10579)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.14 -1 0 10585

Kevés. Egyik oldalt jegelni kellett volna, pl sréz mozsár aljára szerelni a peltiert es a mozsarat jégkockával megtömni, a szembe lévö oldalt meg melegíteni.Tudtad h a Peltier-elem igazi rádióamatőr alkatrész??  (fordított polaritású táplálástól sem megy tönkre!)

Előzmény: XANTIi (10583)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.14 0 0 10584

Az tényleg jó kísérlet és tényleg nem sok. : - ) Köszi a leírást.

Előzmény: XANTIi (10583)
XANTIi Creative Commons License 2023.04.14 0 0 10583

Persze. Két db A5 méretű hűtőborda között voltak. Az egyik a normál szobahőmérséklet volt, a másik egy gázfőzőlapon kapott egyenletesen hőt kb. 100 fokig mertem melegíteni, így lehetett kb. 80 fok hőkülönbség. Pár W ha lejött róluk. 6 db sorban, alapból 12 V-os lapok.

Előzmény: Törölt nick (10576)
ksanyi52 Creative Commons License 2023.04.14 0 0 10582

Köszi. 

Előzmény: XANTIi (10581)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!