Akkor vagy építesz egy pici erősítőt valamelyik TDA IC-vel, vagy veszel egy ilyet készen nem drágán, vagy pedig számítógéphez való aktív hangszórókat használsz.
Köszönöm, de pontosítok- nincs már torony, csak a két hangszóró maradt meg, azokat szerettem volna a rádió fejhallgató kimenetére kötni. Ezek szerint a rádió nem tudja "meghajtani" a megmaradt külső hangszórókat!?
Közvetlenül hangszóróra kötni a fejhallgató kimenetet nem célszerű, nagyon halkan szólna. Ha a toronynak van valamilyen bemenete, pl. RCA stb, arra rákötheted a rádió RCA kimenetét, és úgy normálisan fog működni. Vagy ha nincs, akár a fejhallgató kimenetet is.
Üdvözlet, megint itt vagyok, de most az a problémám, hogy tönkrement a kistornyom CD lejátszója és vettem páromnak egy kis JVC rádiót, CD lejátszóval és kazettás magnóval, saját hangszóróval, fejhallgató kimenettel és AUX bemenettel. A készülék jól működik, kérdésem az, hogy a "megmaradt" két hangszórót ráköthetem-e a kisrádió fejhallgató kimenetére RCA-jack közösítővel? Mint említettem, abszolút sötét vagyok az elektronikához, viszont nem szeretném kihasználatlanul hagyni a meglévő hangszórópárt és élvezetesebbé tenni a nosztalgiázást - rengeteg Cd-je és kazettája van. Köszönöm a segítséget!
Az aksi és a motor között nincs elektronika. Csak a kapcsoló. Az elektronika a LED miatt van, jelezze ha töltődik. próbáld lerajzolni és azt ide betenni.
Igen, mindent okén kötöttem, a melegedés nem játszik, mert van ponthegesztő szerkentyűm, külső tápról sem megy, de minden ágat-bogat "kicsengettem", külső tpról megy a motor, csak az eredeti csúszókapcsoló - a kép jobb szélén a karcos lemezkék - összekötésekor nem történik semmi. Valahol az elektronikában mehetett ki valami apróság, de mivel ehhez sötét vagyok, kimérni sem tudom. Csak "csengetni" tudok, meg feszejt keresni, de hogy mit, hova, milyen kapcsolásban, na azt nem tudom! Szóval, hagyom a fenébe, rendelek egyet az Aiból, 5e alatt többféle is van, szállítással együtt - csak szeretem tudni, hogy mi, miért megy vagy nem megy!Köszönöm a válaszokat, szép napot!
"csináltam egy meglévő 2600mA-es akkuból forraszfüles kivitelt"
És ezt hogyan csináltad? Mert ezek az akkuk nem igazán szeretnek nagyon átmelegedni, ezért a közvetlen cinezés nem igazán nyerő. Nem véletlenül ponthegesztik rájuk a forrfüleket.
Első körben én az akku csatlakozásnál külső tápról megtáplálnám az elektronikát, hogy úgy működik-e. Ha igen, akkor behalt az akku a melegítéskor. Ha úgy nem működik akkor lehet keresni az elektronikán a vélhetően általad okozott kontakthibát...
Abszolut nulla elektronikai ismeretekkel nekiestem egy szakálvágó "felturbózásának", azaz a benne lévő 600mAes akkumulátort (NiCd ?) nagyobb kapacitásúra akartam cserélni, mert mindig hamar lemerült és a töltés közben nem működtette közvetlenül a motort, csak töltötte. Kinyitottam a szerkentyűt, kiforrasztottam a panelt (motort, töltőblokkot is), hogy kivehessem a főpanelt, mert alatta volt az eredeti akkumulátor. Nem tűnt bonyolultnak, csináltam egy meglévő 2600mA-es akkuból forraszfüles kivitelt , mindent visszaforrasztottam - oszt nem megy. A töltés megy, a motor külső áramforrásról megy, ha a kapcsolóhelyeket összezárom (visszarakott fedéllel se) nem mozdul a motor. Rákötve a töltést, piros LED világít, mérhető a töltőkör, de sehgy se megy közvetlenül. Külső áramforrásról ide- oda dugdosva a csúcsokat, elindul a motor - de itt megállt a tudományom, nem tudom mit szúrtam el! Nem halok bele, ha nem tudom "távoktatásban" indítani, de azért most nagyon bánom, hogy annakidején az elektronika alapszemesztert ellógtam - mert abból csk aláírásra ment a dolog! Valami ötletet tudtok így "távaban" adni? Tudom, olyan ez, mint csajt keresni látatlanba...Itt van két kép a panelekről, hátha ad valami infót! Ha foglakoztok a dologgal, köszönöm, ha nem, veszek egy újat!Képek még nem mennek, pótolom!
Adott egy Volvo XC90,s ennek a gyári audo rendszere. Fent a műszerfalon van egy gombnyomásra kiemelkedő navi,mely ki lett cserélve egy ilyen Android egységre (https://www.izzi.hu/hu/shop/termekek/volvo-xc90-multimedia/1-16gb?gclid=Cj0KCQjwxYOiBhC9ARIsANiEIfYWfyuK5A1ASnwNXV2a2rpJ6vBSlqvxldvKQz-BnXSsGK5zgfDV6_YaAk0sEALw_wcB) A kérdésem az lenne,hogy a 2 rendszert meg tudom úgy oldani,hogy a gyári hangrendszeren keresztül szóljon a hang? A gyári autórádiót kikapcsolt állapotban hagynám,viszint fontos lenne,hogy azon is legyen hangrendszer,mert a tolatószenzornak azon keresztül jön hang,de pl rádiót vagy tv-t az Amdroid-on keresztül néznék. Mint írtam,teljesen laikus vagyok a témában! Építő és segítő válaszaitokat előre is nagyon szépen köszönöm!
Egy apróságot még kipróbálhatsz. Itt a tranyók B-E lábai közt nincs semmi "levezető" ellenállás. Tegyél be 10 kOhmokat oda és úgy próbáld. Normális, lineáris szabályzást ne várj persze, de talán összenyitás sem lesz.
Az elsőrésznek 4,5-5 volt kell a vevő és a szervók táplálására, a végfoknak meg 6-15 voltot ír. A T2- T4 tranzisztor ha kinyit, akkor elvileg lehúzza a 5305 G -ét, és akkor indulni kellene az egyik oldalnak, de miért indul a másik is? Na ezt nem tudom. Valamivel le kellene zárni a másik oldalt hogy ne nyisson. Egy hajóba csináltam én ezt, a tranzisztoros változat most is benne van, 14.4 voltos akkuval, csak ki akartam váltani FET-re. Vannak hajós szabályzóim gyáriak, de azok meg mind 7,2-esek meg 9 voltosok. Ennek elvileg bírni kellene 20 voltig is.
Bizony. Ezeknek 3 V körül kell a nyitáshoz, a tranyóknak ugye 0,6-0,8V. Át kellene eléggé variálni meghajtásukat a FET-hez. Esetleg lehetne próbálkozni a 2V körül nyitó digit FET-ekkel. IRLZ-24 pl. De annak nem tudom mi a P párja.
Ami nagyon jól működik tranzisztorral, de ha végfokot FET-re cselélem össze nyit. Fet-ek : IRF 5305-IRFZ 44. A stabilizátor :7805 , Esetleg kevesellik az 5 voltot? Valami ötlet?
Kicsit még ezen agyalva: lehet, hogy a Zener ahogy megfogja a negatív tüskéknél, kisöntöli a C-B diódát nyitóirányban, az a cél, mert esetleg az a legérzékenyebb paraméter, és az, hogy záróirányban a feszültséget is megfogja, csak bónusz? A motorral párhuzamos védődióda az első felét eleve megoldja, a másodikra meg nem látok példát, hogy törődnének vele, pedig kerestem...
Jó, akkor nem csak nekem furcsa. Igazából (szerintem) kellene neki a motorral párhuzamos védődióda is, a Zener meg talán a kimeneti ingadozásokat csillapítja.
Egyébként nem biztos, hogy a kezdőknek a legegyszerűbb kapcsolások a legjobbak, kivéve, ha van pontos és részletes leírás. Itt is mennyi a megfontolnivaló a dinamikus viselkedés kapcsán...
Ez elég fura megoldás. Mert esetleges fesz impulzusnál a tranyó bázisa kap egy nagy maflást. Annak B-E diódája. Ami az álmoskönyvek szerint nem biztos, hogy jót jelent.
Az elv az lehetett, hogy ha a Zener már aktív, akkor az nyitja a tranyót és lehúzza a kollektorát, arra elvezetve a túlfeszt. Csak akkor is a tranyó kapja az impulzust.
Ami a Zener-t illeti, a 2SC5344-nek 35 V-os a max. C-B feszültsége, másfelől a tápfeszültségtől és az osztótól függ, hogy mekkora ugyanott a max. feszültség, amire szükség van a működéshez, szóval a tápfesz. nagysága környékén jó lehet, de nem árt mást is megkérdezni rajtam kívül, nincs elég rutinom (és nem szoktam ilyen megoldást látni, csak a motort szokták átkötni egy fordított diódával).
Kevés. Egyik oldalt jegelni kellett volna, pl sréz mozsár aljára szerelni a peltiert es a mozsarat jégkockával megtömni, a szembe lévö oldalt meg melegíteni.Tudtad h a Peltier-elem igazi rádióamatőr alkatrész?? (fordított polaritású táplálástól sem megy tönkre!)
Persze. Két db A5 méretű hűtőborda között voltak. Az egyik a normál szobahőmérséklet volt, a másik egy gázfőzőlapon kapott egyenletesen hőt kb. 100 fokig mertem melegíteni, így lehetett kb. 80 fok hőkülönbség. Pár W ha lejött róluk. 6 db sorban, alapból 12 V-os lapok.