A bejegyzésben írják, hogy egy orbitális tankoláshoz kell 6db tanker küldetés. Mivel bizonyos idő kell az új rakéták indítóálláson felkészítéséhez, tankoláshoz, azért kell a 6db állás hogy ez a 6 indítás egyszerre történjen meg. Ha sikerülne tárolni az üzemanyagot odafent 2-3 napig komoly veszteségek nélkül, akkor lehet hogy a fele is elég lenne. BTW én sem hiszem, hogy 6 db-ot építenének a közeljövőben.
Erdekes koncepcio, hogy jelenleg a raketa viszonylag ujrafelhasznalhato, a torony viszont kb egyszerhasznalatos. :)
Egy uj tornyot megmagyarazna, hogy az elsö tapasztalatok alapjan kell egy uj, erösebbet epiteni, de ha ennyit epitenek egyszerre, az is felmerulhet, hogy nem igazan biznak a raketaelkapos modszerben, es komolyan serult tornyokkal szamolnak
Ami érdekes: felpakoltam egy angol feliratot hozzá (az automata helyett), és épp nézem, miközben benyomtam a feliratot. be volt állítva az angol-magyar fordítás, és most azt láttam, hogy már egészen szépen fordít a YouTube AI-ja. Szóval, ha valaki magyar felirattal szeretné nézni, gyakorlatilag megteheti. (persze a jó (magyar) fordításhoz kell egy pontos angol felirat, de arról gondoskodtam).
"Az LC-49-et eleinte a NASA Artemis-programjához, ezen belül is az HLS (holdi Starship) kiszolgálásához használnák, és egész konkrétan HAT, azaz 6 indítótornyot, indítóállást és az ezekhez szükséges földi infrastrukturát is kiépítenék a területen! Ezeket 49A Pad 1, 2, 49B Pad 1, 2 és 49C Pad 1, 2-nek neveznék el. Mivel az Artemis-3-hoz is legalább 5-6 indítás lenne szükséges az orbitális pályán való feltankolás miatt, szüksége is lesz a SpaceX-nek ekkora infrastruktúrára"
amúgy tényleg építeni akarnak most még egy tornyot boca chicán? indokolt ez évi alig néhány indításhoz, amikor a jóval gyakoribb falconokkal is elbír ~1 (vagy mennyi) indítóállás? netalán sejtik hogy a jelenlegi olm-nek még most sem elég erős az alapozása x db starthoz? (valahogy jobban szeretném már látni hogy floridába helyeződik át végre a fejlesztés súlypontja, annak ellenére hogy még mindig erősen kísérletijellegű ez az egész starship vállalkozás.)
Vitáztam még néhány éve (nem emléxel?). Etettem az Elon-trollt. Most csak a topiktársak reakcióit látva próbálom inteni őket. Felesleges energiát, időt pazarolni rá.
"... A ten megawatt laser system in geosynchronous could accelerate a mission in 2 hours up to over 10 AU per year speed. Having multiple systems could more than triple the speed to over 30 AU per year. The NASA New Horizons travelled at about 3 AU per year. ..."
A NASA OSIRIS-REx küldetése, amelyet a Földre potenciálisan veszélyes Bennu aszteroida kutatása céljából indítottak, hidratált, szerves anyagokban gazdag maradványokat tárt fel a korai Naprendszer idejéből, valamint egy azonosítatlan anyagot is, amely a magnézium, a nátrium és a foszfor szokatlan kombinációját tartalmazza.
...
Dante Lauretta, a küldetés vezető kutatója az Amerikai Geofizikai Unió konferenciáján jelentette be, hogy a 3 milliárd éves aszteroida mintáiban a korai Naprendszer hidratált, szerves anyagokban gazdag maradványai fedezhetőek fel.
Nem kétséges, hogy az élet még a Naprendszer kialakulása előtt, annak protocsillag állapotában keletkezhetett, az összehúzódó felhőnek abban a térrészében, ahol a hőmérséklet lehetővé tette folyékony víz jelenlétét.
NRO inditások ára is hasonló okokkal volt annyi, amennyi.
Bizony... én nem is szóltam az ULA-ra egy rossz szót sem. Igaz, hogy a SpaceX megjelenésével jócskán leolvadt a felére az indítási költség, de óvakodnék minősíteni a számokat. Persze ha ezek az indítások sem vethetők össze, akkor hogy lehetne összevetni a kereskedelmi indításokkal, amik teljesen más követelményrendszer szerint történnek.
The announcement drew some reaction on social media, mostly from space industry watchers who know that Delta 4 Heavy launches in recent years have commanded a price tag of about $350 million. To observers, the $149 million price for one mission or $467.5 million for three Delta 4 Heavy missions did not make any sense. For perspective, the Air Force in June awarded SpaceX a $130 million contract for a Falcon Heavy launch in 2020 of the Air Force Space Command-52 spacecraft (AFSPC-52).
The explanation is that there is more to the story. The Air Force’s $467.5 million contract for three Delta 4 Heavy launches is one portion of what the government would actually pay to launch the NRO missions — launches that are funded through multiple contracting vehicles. Although the Air Force says the cost of Delta 4 Heavy launches has come down, it certainly has not dropped by half.
That battle was center stage Wednesday when the Air Force awarded SpaceX a $290 million contract to launch three Global Positioning System navigation satellites atop Falcon 9 rockets in late 2019 and 2020.
At the same time, ULA won a $351 million contract to launch two Space Situational Awareness Program satellites using an Atlas 5 rocket in 2020, along with a second flight to launch another pair of military payloads.
...
Not so fast, says Bruno.
“Delta Heavy was really designed around the national security, primarily NRO (National Reconnaissance Office) mission set, which has complicated orbits, and it’s optimized for that,” he said. “It goes for about $350 million. It’s a military mission only, I don’t offer it commercially, at least today, there’s no commercial market for a Heavy.”
Tory Bruno szavai és az utóbbi állami megrendelések megerősítik azt, hogy egy meglehetősen éles versenyben csökkentek az árak az ULA által még elfogadható szintre.
Közben a teljesen önálló kinai űripar pont most lőtte fel a teljesen önállóen kifejlesztett, bár az amerikai X-37-re teljesen véletlenül megszólalásig hasonlitó Experimental Spaceplane CSSHQ nevű szarjukat
Csúsztatgatsz össze-vissza, kevered a civil inditást és az NRO-t.....
.
Az erősen titkos NRO inditásokat drágát, és hoppá, ilyet a SpaceX is bőven 300 millió feletti árért inditott. Éppen itt magyarázzák is, hogy miért ennyi az NRO-s számla.
Hozzáteszem, hogy amíg az ULA versenytárs nélkül volt, az évi 1 milliárd dolláros készenléti díj mellett 350 millió dollárért vitte föl darabonként az NRO műholdakat.
A három CRS indítás árát tudjuk darabja 193 millió. A maradékre én nem találtam 157 milliónál olcsóbb állami indítást, de legyünk nagyvonalúak és számoljuk átlagosan 160 millióval. Ami persze nemhogy átlag de a valóságban épphogy a minimumot éri el, de ebbe köss bele ha tudsz.
The final batch of assignments were split almost evenly, according to Col. Doug Pentecost, the deputy program executive officer of the Space Force’s Space Systems Command. ULA received 11 missions, valued at $1.3 billion, and SpaceX received 10 missions, valued at $1.23 billion.
ULA, a joint venture of Boeing and Lockheed Martin, will use its soon-to-debut Vulcan rocket for the 11 missions, while SpaceX will fly seven missions with its Falcon 9 rocket and three missions with its Falcon Heavy rocket.